Wij hebben 3 jaar geleden een variabel kontrakt voor stroom en gas afgesloten bij energie direkt het vastrecht was in 2007 13,50 per jaar nu is het vastrecht gestegen naar € 70,00 per jaar dus in 3 jaar tijd is het vastrecht 5 keer zo hoog geworden.
Bij variabele prijzen gaat de prijs voor stroom en gas met de markt mee omhoog of naar beneden maar om het vastrecht zo sterk te laten stijgen vind ik schandalig.
Zo kan ik ook klanten binnenhalen met lage prijzen en dan zo snel mogelijk de prijzen fors verhogen.
Mijn kontrakt loopt binnenkort af en dan en dan ben ik gelukkig van dit " bedrijf "
verlost.
Dus kijk goed uit voordat je met dit bedrijf een kontrakt afsluit.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vastrecht energie direkt
Re: vastrecht energie direkt
Ik zie dat eneco 1,67 aan vastrecht levering per product (variabel tarief) berekent. Hoe u aan die 70,- komt is mij een raadsel. Tenzij,..tenzij u het vastrecht netbeheer bedoeld.
Dit bedrag wordt, zoals het al zegt, vastegsteld door de netbeheerder en niet door de leverancier. Die heeft hier totaal geen inspraak in.
Overigens is miv 2009 voor elektras het zogeheten capaciteitstatief ingegaan, wat gekoppeld is aan uw aansluitwaarde.
Dit bedrag wordt, zoals het al zegt, vastegsteld door de netbeheerder en niet door de leverancier. Die heeft hier totaal geen inspraak in.
Overigens is miv 2009 voor elektras het zogeheten capaciteitstatief ingegaan, wat gekoppeld is aan uw aansluitwaarde.
-
seagoing racer2
Beste Shine,

Nu dat is simpel , TS zit niet bij Eneco maar bij Energie:direct. Das een ander bedrijf ...Ik zie dat eneco 1,67 aan vastrecht levering per product (variabel tarief) berekent. Hoe u aan die 70,- komt is mij een raadsel.
Oeps...........
Foutje.
Hm ja, dat ED zo'n hoge vastrecht levering vraagt is en was me bekend. Heb dit al meermaals in verschillend topic aan de orde gesteld.
NLenergie doet datzelfde.
Hm ja, dat ED zo'n hoge vastrecht levering vraagt is en was me bekend. Heb dit al meermaals in verschillend topic aan de orde gesteld.
NLenergie doet datzelfde.