LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verandering van energieleverancier blijft veel problemen gev

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Oblomova

Verandering van energieleverancier blijft veel problemen gev

Ongelezen bericht door Oblomova »

Enige tijd geleden was er in het journaal een bericht over Gaslicht.com, die liet weten hoe je makkelijk kunt overstappen naar een andere energiemaatschappij (de video-boodschap staat nog op hun site). Ook de energiemaatschappijen zelf deden eraan mee dat het een fluitje van een cent was.

Nadat ik me heb aangemeld bij een andere leverancier, Nuon, o.a. vanwege de lijst op de site van Gaslicht met de voordeligste aanbieders, is de nieuwe leverancier daarop inmiddels gezakt van de 1ste naar de 5e plaats.

Nuon zou alles regelen, ik hoefde niets te doen, maar ik heb na een brief met de datum waarop het zou worden overgezet, er niets meer over gehoord via de post, moest er zelf achteraan dat ik de meterstanden kon insturen (heb daarvoor niet het aangekondige formulier gekregen) en krijg wel weer een rekening van de oude aanbieder, Eneco, die mijn maandrekening met 78% verhoogt (terwijl ze op Gaslicht zijn gestegen als voordeliger aanbieder) zonder uitleg terwijl ik juist geen ijskast en verwarming heb gebruikt om geen excuus te geven voor een hoge eindafrekening.
En nu moet ik dus ook gaan vechten om de ene buiten de deur te houden en de andere aan te sporen tot actie, met telefoonkosten die voor mijn rekening komen, want op e-mails wordt niet, laat of foutief gereageerd.

Het leek allemaal zo makkelijk volgens Gaslicht en zou dat natuurlijk ook moeten zijn, maar ik heb er alleen maar problemen van gekregen waar ik nu middenin zit met een oude leverancier die tot afpersen overgaat en een nieuwe die niets meer van zich laat horen (ook niet na een herhaalde e-mails), terwijl de energiemaatschappijen constant hun tarieven wijzigen.

Ik ben het ook heel zat om door grote bedrijven zo getiranniseerd te kunnen worden. Daar zou eens een eind aan moeten komen!!!

Vattenfall Webcare
verified

Re: Verandering van energieleverancier blijft veel problemen gev

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Oblomova,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over de wijze waarop uw overstap naar een nieuwe leverancier is verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen? Mocht u nog geen contractrekeningnummer van ons hebben ontvangen, dan verzoek ik u vriendelijk uw contactgegevens te versturen middels het aan dit account gekoppelde emailadres. U kunt hiervoor op het envelopje naast mijn naam klikken.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon-medewerker

Oblomova

Bedankt. Wellicht goede bedoelingen, maar ik weet niet of het te vertrouwen is dat ik van uw aanbod gebruik maak.
Ik heb e-mails (drie inmiddels) gestuurd naar Nuon zelf. De vraag is waarom die niet reageert!

HuJuh

Ongelezen bericht door HuJuh »

Oblomova,

achter de Nuon Medewerker zit een team van Nuon medewerkers (goh, waar komt die gebruikersnaam vandaan? :wink: ). Die proberen schrijnende gevallen op fora op te lossen. UPC doet hetzelfde en volgens mij zijn er meer bedrijven die dit doen.

De medewerker vraagt om uw contractrekeningnummer. Dit is een nummer beginnent met 300 en staat op termijn- en jaarrekeningen. Dit is gekoppeld aan uw betalingswijze en daarop kan door de medewerker gezocht worden.
Alleen als consument wordt u niet geholpen als u contact opneemt met Nuon en u uw contractrekeningnummer geeft. Daarvoor heeft u uw klantnummer.
Dus het is absoluut veilig om uw contractrekeningnummer te geven, dan kan een medewerker van dat team contact met u opnemen (als er een geldig telefoonnummer is geregistreerd).

Ik hoop dat jullie eruit komen. Succes ermee!

Oblomova

Bedankt voor je advies HuJuh. Ik heb het er maar op gewaagd erop in te gaan.

Maar ik blijf het absurd vinden dat ik ook nu nog steeds niets heb gehoord van diezelfde Nuon.

Oblomova

Ben inmiddels uit de brand geholpen wat het Nuon deel betreft door de Nuon Medewerker. Daarvoor dus bedankt.

De andere partij, de oude leverancier Eneco, beweert nog steeds niets van de overstap te weten, terwijl ze wel de daarbij behorende meterstanden, die ik aan Nuon had doorgegeven (!), blijken te weten.
Hier wordt dus een spelletje natrappen gespeeld.

Gesloten