LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergelijking energie eindafrekeningen 2000 - 2005

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
opa

vergelijking energie eindafrekeningen 2000 - 2005

Ongelezen bericht door opa »

Hallo allemaal,

Even een open deur in trappen.

Afgelopen zondag met oma even al onze jaarafrekeningen vergeleken voordat ze in de versnipperaar gingen.

Ons energie verbruik in deze periode is tussen 20% tot 30% verminderd. We hebben op al onze energie verbruik bespaart.

In 2000 293,00 guldens verbruik.
In 2001 271,00 guldens en ager verbruik dan in 2000

In 2002 227,00 euro en lager verbruik dan in 2001
In 2003 233,00 euro en lager verbruik dan in 2002
In 2004 248,00 euro en lager verbruik dan in 2003
In 2005 259,00 euro en lager verbruik dan in 2004

Conclusie, we gaan 30% minder energie verbruiken en de prijzen voor energie stijgen rarara hoe kan dit?

Mijn verklaring,
de energieleverancier is commercieel en om gezonde onderneming te houden, moeten ze winst maken.
Hoe zuiniger wij als gebruikers met de energie zijn, hoe minder omzet = minder winst het bedrijf maakt.
Om het rendament en de balanscijfers binnen de commerciele onderneming HOOG te houden, moet de verkoopprijs hoger worden.

Dit is een open deur,
maar wel leuk dat onze jaarafrekeningen dit nog even bevestigen.

Bovenstaande is even uit mijn hoofd want heb lijstje niet bij de hand en oma zit op dit moment bij de bingo. (eventuele correcties volgen later)

.

chat

Re: vergelijking energie eindafrekeningen 2000 - 2005

Ongelezen bericht door chat »

Ja daar lijkt het wel op, wat koste een kub gas in 2000, en nu.
Die is om de energie op te wekken ook omhoog gegaan.
Stoom verkopen ze nog voldoende, nederland kan nog steeds niet aan de vraag voor het eigen land voldoen. En moeten zelf inkopen om aan de vraag te voldoen.

Om nou te spreken dat het ene gat met de andere gevuld wordt is ook niet helemaal waar.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Wanneer zijn eigenlijk de REB en MEP heffingen ingevoerd?
Dat zijn toch 2 kostenposten die de energiebedrijven ook gewoon aan "Den Haag" moeten afdragen... (idioot trouwens dat je daar óók nog BTW over moet betalen :evil:)

Buiten dat zijn de kosten per kWh, m3 en niet te vergeten GJ (voor de gedwongen stadsverwarminggebruikers onder ons) ook de pan uit gerezen, om nog maar te zwijgen over het vastrecht (m.n. voor stadsverwarming)

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik kan me vergissen, maar volgens mij laat mijn jaarafrekening zien dat ik belasting betaal over milieubelasting.
Inderdaad: belasting over belasting. Vind je het gek dat je duurder uit bent?

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Ook bij bijvoorbeeld tabak en alcohol betaal je BTW over de accijns en over de heffingen die al in de prijs inbegrepen zijn, en die ook al rechtstreeks naar de overheid gaan. U raadt het al: een Europese Richtlijn... belasting over belasting dus. Dat is algemeen geaccepteerd, ik hoor tenminste nooit iemand over alcohol en tabak ... hoewel ... de verklaring die het Ministerie van Financiën er aan geeft klopt van geen kanten, in ieder geval taalkundig al niet :( Maar van hen krijg ik wel vaker (blauwe) brieven die ik niet begrijp :wink:

TROS Radar heeft hier onlangs ook nog een item aan gewijd. Klik hier om het te bekijken.

Gesloten