LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkapte tariefsverhoging Essent
verkapte tariefsverhoging Essent
De kabel wordt per 01-01 door Kabelcom geincasseerd.
Mijn voorschot incl. kabel was € 155,-
In januari komt er bericht dat mijn vooschot met € 10,- wordt verhoogd.
Het nieuwe voorschot excl. kabel komt dus op € 166,-
Welke rekenfout maakt Essent Energie hier???
Let op die € 155,- was incl € 15,- kabel.
Let op die € 155,- was incl € 15,- kabel.
Re: verkapte tariefsverhoging Essent
Dag mopsie,
Er is hier geen sprake van een rekenfout omdat het (nieuwe) termijnbedrag een schatting is van Essent. Bel Essent even op en verzoek hen het nieuwe termijnbedrag op bijvoorbeeld € 156,- te zetten. Dus ruwweg 156 minus 15 plus 10% (dit laatste om de prijsverhoging in 2006 op te vangen). Vanaf april incasseren ze dan € 156.-.
Sukses, groeten, Paula.
Er is hier geen sprake van een rekenfout omdat het (nieuwe) termijnbedrag een schatting is van Essent. Bel Essent even op en verzoek hen het nieuwe termijnbedrag op bijvoorbeeld € 156,- te zetten. Dus ruwweg 156 minus 15 plus 10% (dit laatste om de prijsverhoging in 2006 op te vangen). Vanaf april incasseren ze dan € 156.-.
Sukses, groeten, Paula.
Dit is echter geen schatting, maar een fout.
Men heeft de kabel namelijk niet eerst van het voorschot afgetrokken, maar dit als verkapte tariefsverhoging bovenop de € 11,- laten staan.
Terwijl ik de kabel nu wel apart betaal.
Ik vraag mij af of ik de enige klant van Essent ben, die nu sowieso € 15,- bovenop de aangekondigde verhoging betaal.
Men heeft de kabel namelijk niet eerst van het voorschot afgetrokken, maar dit als verkapte tariefsverhoging bovenop de € 11,- laten staan.
Terwijl ik de kabel nu wel apart betaal.
Ik vraag mij af of ik de enige klant van Essent ben, die nu sowieso € 15,- bovenop de aangekondigde verhoging betaal.
Nogmaals dag mopsie,
Dat zie je dus verkeerd:
oude voorschot € 156,
eraf kabel € 15,
totaal 156-15 is € 141,
plus de geschatte prijsverhoging in 2006 is € 14 euro
nieuw termijnbedrag 141 plus 14 is € 155,-
Je kan dus een verzoek aan Essent doen om het (nieuwe)voorschotbedrag op € 155,- vast te leggen.
Nogmaals groeten, Paula.
Dat zie je dus verkeerd:
oude voorschot € 156,
eraf kabel € 15,
totaal 156-15 is € 141,
plus de geschatte prijsverhoging in 2006 is € 14 euro
nieuw termijnbedrag 141 plus 14 is € 155,-
Je kan dus een verzoek aan Essent doen om het (nieuwe)voorschotbedrag op € 155,- vast te leggen.
Nogmaals groeten, Paula.
Hoe zie ik dit fout?
ik betaalde alles incl € 155,-
en nu willen ze € 181,-
Dit is geen verschil van € 10,-, maar € 26,- (= 18,6%)
Bij welke leverancier neemt Paula af?
Ben ik de enige Essentklant die dit is opgevallen?
ik betaalde alles incl € 155,-
en nu willen ze € 181,-
Dit is geen verschil van € 10,-, maar € 26,- (= 18,6%)
Bij welke leverancier neemt Paula af?
Ben ik de enige Essentklant die dit is opgevallen?
<De kabel wordt per 01-01 door Kabelcom geincasseerd.
Let op die € 155,- was incl € 15,- kabel.>
Nogmaals dag Mopsie.
Zoals je ziet ga ik uit van de oorspronkelijke gegevens die je in je eerste bericht hebt gegeven. Op basis daarvan geef ik je het advies om kontakt op te nemen met Essent met het verzoek om het (nieuwe) termijnbedrag vast te leggen op € 155,-.
Sukses, groeten, Paula.
Let op die € 155,- was incl € 15,- kabel.>
Nogmaals dag Mopsie.
Zoals je ziet ga ik uit van de oorspronkelijke gegevens die je in je eerste bericht hebt gegeven. Op basis daarvan geef ik je het advies om kontakt op te nemen met Essent met het verzoek om het (nieuwe) termijnbedrag vast te leggen op € 155,-.
Sukses, groeten, Paula.
-
Beste Mopsie
Je zou globaal kunnen zeggen dat je gelijk hebt maar je betaalt de kabel alleen 15 euro terwijl daarbij nog 12 euro aan netwerkkosten komen die in principe via de netwerkbeheerder geïncasseerd blijven.
Je zou derhalve op 145 euro moeten komen maar vanwege de verhoging van de energieprijs aanvang 2006 heeft men de prijzen der voorschotten verhoogd.
De prijsstijging is mede het gevolg van de duurdere verwerkingskosten nu alle serviceses uit verschillende hand moeten komen.
Ik was er al bang voor maar nu weten we het zeker.
Toch was de opsplitsing nodig vanwege de monopoly positie welke de energiebedrijven hadden.
Chanmaster
Je zou globaal kunnen zeggen dat je gelijk hebt maar je betaalt de kabel alleen 15 euro terwijl daarbij nog 12 euro aan netwerkkosten komen die in principe via de netwerkbeheerder geïncasseerd blijven.
Je zou derhalve op 145 euro moeten komen maar vanwege de verhoging van de energieprijs aanvang 2006 heeft men de prijzen der voorschotten verhoogd.
De prijsstijging is mede het gevolg van de duurdere verwerkingskosten nu alle serviceses uit verschillende hand moeten komen.
Ik was er al bang voor maar nu weten we het zeker.
Toch was de opsplitsing nodig vanwege de monopoly positie welke de energiebedrijven hadden.
Chanmaster
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 03 mar 2006 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Chan? Prijsstijging bedoel je waarschijnlijk en de splitsing van de energiebedrijven is er nog lang niet door!!
-
Ik zal Uw geheugen even opfrissen.
De splitsing is al aan de gang vanaf januari 2005
De klanten merkten daarvan toen nog niets omdat bijvoorbeeld Essent nog steeds een verzamelnota aanbood.
Het kan overigens voor komen dat er een letter weg valt. Dit is geen fijn toetsenbord, mijn excuur hiervoor.
Vanavond zit ik gewoon thuis achter mijn eigen pc en zal het wel over zijn. Dat geld natuurlijk ook voor prijssteiging Sorry hoor!
Ben ook maar een mens.
De splitsing is al aan de gang vanaf januari 2005
De klanten merkten daarvan toen nog niets omdat bijvoorbeeld Essent nog steeds een verzamelnota aanbood.
Het kan overigens voor komen dat er een letter weg valt. Dit is geen fijn toetsenbord, mijn excuur hiervoor.
Vanavond zit ik gewoon thuis achter mijn eigen pc en zal het wel over zijn. Dat geld natuurlijk ook voor prijssteiging Sorry hoor!
Ben ook maar een mens.
Ik neem aan dat je de splitsing van energieleverancier en energietransporteur bedoelt? Wat nu nog in een hand is. Sorry maar daar moet nog een aardig robbbertje om gevochten worden in de tweede kamer.
@mopsie: het is geen verkapte tariefsverhoging, althans, ze hebben mij er netjes een brief over gestuurd, dus ik neem aan jou ook.
Simpelweg: door de fors gestegen olieprijzen zijn de energietarieven fors gestegen. Je maandbedrag is daar op aangepast.
@chanmaster: helaas, alweer fout, de netwerktarieven zijn nauwelijks veranderd de afgelopen jaren, in 2003 betaalde ik 0,0220 ct per kwh laag en 0,0430 ct per kwh hoog. De huidige tarieven op essentnetwerk.nl zijn 0,0220 resp 0,0428.
Simpelweg: door de fors gestegen olieprijzen zijn de energietarieven fors gestegen. Je maandbedrag is daar op aangepast.
@chanmaster: helaas, alweer fout, de netwerktarieven zijn nauwelijks veranderd de afgelopen jaren, in 2003 betaalde ik 0,0220 ct per kwh laag en 0,0430 ct per kwh hoog. De huidige tarieven op essentnetwerk.nl zijn 0,0220 resp 0,0428.