Vrije keuze stroomleverancier?
Agresieve en niet correcte benadering van RWE Obragas in verzorgingsgebied Essent.
Op maandag 24-5-04 om 15:30uur werd er bij mij thuis aangebeld door een vertegenwoordiger van firma “RWE Obragas”, met de stelling of mijn vrouw er bezwaar tegen zou hebben, om zowel het gas (wat we nu al van Obragas betrekken) als de stroom op een en dezelfde rekening te krijgen !
Mijn vrouw was hierdoor nogal overbluft, en zei dat ze daar geen bezwaar tegen had.
De volgende stap van de vertegenwoordiger was dat ze dan maar even een formuliertje moest ondertekenen, en dan zou dat geregeld worden !
In goed vertrouwen werd er dus een handtekening gezet, en de man was alweer verdwenen.
Ik kwam iets later thuis (goed uitgekiend tijdstip trouwens van de vertegenwoordiger, om de vrouw des huizes alleen aan te treffen !), en las het “contract” door wat was ondertekend.
Er bleek dus getekend te zijn voor een overstap van Essent groene stroom naar RWE WINDKRACHT220, waardoor je dus inderdaad alles op een rekening krijgt !!!!
Dit alles was dus helemaal niet besproken met mijn vrouw, en er is ook met geen woord gerept over:
*Wat is Windkracht220, en waar komt het vandaan
*Wat kost het
In contract stond dat leverancier het verschuldigde tarief bepaald, en dat RWE Obragas het recht heeft om eenzijdig het tarief aan te passen.
*Hoelang duurt het contract
Blijkt 2jaar + stilzwijgend verlengt
*Hoe de groene stroom van de huidige leverancier wordt stopgezet
In het contract staat wel dat RWE Obragas zich niet aansprakelijk steld voor evt. claims als gevolg van contractbreuk bij de lopende overeenkomsten voor groene electriciteit.
Ik trof de vertegenwoordiger nog bij mij in de straat, en vroeg aan hem waar dat mijn vrouw nu eigenlijk voor getekend had. Het bleek dus dat ze in een sluw misleidend verkooptrucje van hem was getrapt, en dat ze onbedoeld voor een andere leverancier van groene stroom had getekend.
Ik heb daarop het contract terug verlangt (en gekregen), en aan hem gevraagd waarom dat hij dat zo deed. Zijn antwoord hierop was dat het een vrije markt is, en dat hij daarom in zijn volste recht stond.
Ik vroeg hem ook nog naar de voordelen van WINDKRACHT220 boven de groene stroom van mijn huidige leverancier. Hij zij hierop een beetje neerbuigend dat de groene stroom van Essent voor 80% uit het buitenland werd betrokken, en dat deze voornamelijk uit biomassa word opgewekt.
Ik heb altijd begrepen dat Essent zijn groene stroom voornamelijk in Nederland opwekt, en dat opwekking via biomassa een erkende vorm van groene stroom opwekking was.
Kortom ik vind dat RWE er een misleidende en oneerlijke vorm van klantenwerving op nahoud.
Dhr.de Laat, Schijndel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |