LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervallen betalingsregeling NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sjohie

Re: Vervallen betalingsregeling NUON

Ongelezen bericht door sjohie »

e-chec schreef:Ik kijk er toch iets anders tegenaan, sjohie. Natuurlijk heeft JTE de afgelopen jaren fouten gemaakt en een betalingsachterstand van € 1900,- is niet gering. Voor een groot deel van de bevolking is dat bedrag de kosten van een jaarverbruik aan energie of meer.

Maar ondertussen is JTE tot het besef gekomen dat het niet goed gaat en hij/zij wil er wat aan doen. Wat er precies fout is gegaan met die acceptgiro’s weet ik natuurlijk niet. Maar dat het met acceptgiro’s en betalingskenmerken bij NUON fout kan gaan, dat heb ik zelf ook ervaren, zoals ik heb gemeld. Die onbegrijpelijke fout van NUON is mij ook overkomen.

Dus als je dat nu eens als een feit accepteert, wat doet JTE dan fout, gezien de situatie met een forse betalingsachterstand? JTE doet pogingen om te betalen en betrekt er familie bij, in dit geval de vader. Proficiat, JTE, dat je een prima familieband hebt, die is heel waardevol.

Daarnaast durft JTE de problemen hier op een topic te tonen. Dat is ook lang niet iedereen gegeven. Daar heb je moed voor nodig. Daarom JTE, je moet op de blaren zitten, maar zet door. Absoluut niet schelden naar NUON of wie dan ook. Jij hebt fouten gemaakt en die moet je corrigeren. Maar dat gaat lukken, je directe omgeving steunt je.
Daaruit zou iemand dus de conclusie kunnen trekken dat er rekeningen een jaar lang niet betaald zijn? Dan zou ik me afvragen waarom TS niet bij zeg maand 2 of 3 al eens naar ze toe gegaan is om over een regeling te praten? Dat is ook wat ze in al die tv programma's over dit soort situaties als eerste zeggen volgens mij.

Maar goed, bij van die grote organisaties als NUON gaan zeker dingen fout, dat zal ik zeker niet ontkennen. Ik persoonlijk zou er in zo'n situatie wel voor kiezen om me zoveel mogelijk te schikken naar de NUON, want ik heb hun een stuk harder nodig als zij mij. En dan zijn acceptgiro's, betaald via iemand anders z'n rekening. nou niet echt het eerste wat in me opkomt..

Gesloten