LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorrijkosten in rekening voor eenzijdige "afspraak&quo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Janpieter

Voorrijkosten in rekening voor eenzijdige "afspraak&quo

Ongelezen bericht door Janpieter »

:shock: Op 5-11 stuurde Delgas in Delft ("powered by Eneco") mij de aankondiging dat zij langs zouden komen op 11-11. In de brief stond dat -zonder reactie mijnerzijds- Delgas er vanuit gaat dat ik dan thuis ben en anders EUR 16,00 voorrijkosten in rekening brengt! Toevallig ben ik een week eerder van vakantie teruggekomen dan gepland en ben ik op tijd thuis om deze brief te lezen. Ik vraag me sterk af of dit is toegestaan: zelf een afspraak maken en bij geen reactie een rekening sturen? Zijn er lezers die dit is overkomen? Hebben zij wel/niet betaald? Had niet betalen consequenties?

voorrijkosten

Re: Voorrijkosten in rekening voor eenzijdige "afspraak&quo

Ongelezen bericht door voorrijkosten »

komt delgas op bezoek op jouw verzoek of in het kader van een controle of algemene werkzaamheden. Als ze op jouw verzoek op bezoek komen en ze treffen niemand thuis dan hebben ze wel het recht om voorrijkosten te berekenen. Komen ze op bezoek omdat zij door hunzelf geplande werkzaamheden willen uitvoeren, dan kunnen ze jou geen voorrijkosten berekenen. Als ze op jouw verzoek komen hebben ze wellicht eerst getracht een afspraak te maken en omdat dat niet lukte omdat niemand thuis was hebben ze waarschijnlijk een standaardbrief gestuurd om het bezoek te bevestigen. In dat geval is het wel een beetje dom van diegene die de brief verstuurd heeft en er niet bij nagedacht heeft dat het feitelijk geen bevestiging was van een afgesproken bezoek, maar een aankondiging van een gepland bezoek. Dat is nou de pest van standaardbrieven, gemakzucht en het niet meer zelf kunnen schrijven van simpele brieven.

Janpieter

Re: Voorrijkosten in rekening voor eenzijdige "afspraak&quo

Ongelezen bericht door Janpieter »

Niet op mijn verzoek, maar op initiatief van Delgas, in het kader van hun eigen planning voor onderhoud aan mijn huurgeyser.

Gesloten