wie heeft ervaring met Essent met betrekking tot het aanmelden na verhuizing dit is na een half jaar nog niet rond tot ik deze week van mijn moeder bericht en de schrik van haar leven kreeg want er werd haar een voorschotbedrag van haar rekening afgehaald van 42612 euro, hier heb ik op gereageerd met onderstaand schrijven:
Stadskanaal 04-12-2005
Mijn gegevens :
Adres
Klantnummer:
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik even mijn ongenoegen tonen over de slechte handelswijze van energie leverancier Essent. Hierbij gaat het over het volgende op 23-06-2005 heb ik mijn nieuwe woning aan de ………………….in Stadskanaal betrokken, hierbij zijn de meterstanden door gegeven plus de EAN codes van mijn meters dus ik dacht nu komt alles goed en krijg ik vanzelf mijn nieuwe voorschot bedrag thuis gestuurd, maar wat schetst mijn verbazing in juli krijg ik van Essent een mooi briefje dat ze mij feliciteren met mijn nieuwe woning maar dat ik alléén nog even mijn meterstanden moet opsturen dan konden ze mijn voorschot bedrag bepalen. Dus ik dacht nog maar een keer opturen dan komt het goed, helaas dus niet. Op 2 september om ongeveer 17.00 uur hebben wij Essent nog even gebeld hoe het er voorstond en gesproken met Peter Slagman die zei het komt nu goed, alles is nu opgelost alle gegevens zijn bekend dus binnenkort krijgt u van ons een het nieuwe voorschot bedrag, wat schetst mijn verbazing op 13-09-2005 komt er weer een brief van Essent met de vraag wilt u nog even u meterstanden door gegeven, dit hebben wij nog een keer gemeld bij u en maar wachten en wachten, tot 13-10-2005 moeten we weer de meterstanden inleveren dus maar weer gebeld met Essent, gesproken met mevrouw Bea Dams die vermelde mij, dat na geruime tijd aan de telefoon te hebben gehangen, na intern beraad dat ze het voorschot bedrag op ruim 21000 euro hadden gezet, maar dit had ze snel maar even terug gedraaid, want dit kon natuurlijk niet en ze vertelde mij ook dat het nieuwe voorschot bedrag was bepaald op 112 euro, dat ik hier binnenkort een schrijven over zou krijgen en dat dan alles goed kwam. Maar nu komt het volgende, na een hele tijd niets van Essent te hebben gehoord komt op 03-12-2005 een bankafschrift waarop een bedrag van ruim 42000 euro is afgeschreven, aangezien ik zo’n groot bedrag niet op mijn rekening heb staan heeft de bank dit bedrag direct terug gevorderd.
Oké, dit was mijn verhaal en wil ik u er op wijzen dat uw administratie een heel grote puinhoop is.
Wat wilt u er aan doen dat bovenstaande niet meer voorkomt, en dat alles plus mijn nieuwe voorschot bedrag bekend is bij mij en bij u.
Mijn stappen zijn:
Hierbij trek ik mijn automatische machtiging per direct in .
Verder eis ik dat voor één januari mijn voorschot bedrag bekend is bij mij, ook wil ik een éénmalige korting op mijn jaarverbruik van 10% voor mijn gemaakte kosten en ergernis. Als wij niet op tijd betalen krijgen wij ook direct aanmaningskosten op onze rekening bij geschreven maar deze keer heb ik er alles aangedaan en lang genoeg gewacht dus deze korting lijkt mij meer dan terecht
Ook stap ik hier mee naar de consumentenbond, naar het televisie programma Kassa en Radar dus misschien komt deze wel bij u langs verhaal halen, gratis reclame voor u misschien zit u hier op te wachten. Ik vind dit een treurig verhaal om mensen een heel grote kerst dip te bezorgen.
PS. Deze email verstuur ik via de computer van mijn zoon omdat ik zelf geen computer heb, tot mijn spijt want deze kan ik niet betalen door de torenhoge rekening van Essent van ruim 42000 euro dus mocht u hier op reageren doe het dan ook via deze emailadres of schriftelijk want ik wil hier verder geen energie meer insteken als alles weer normaal is wil ik u graag weer een automatische machtiging geven niet eerder.
Ik wil absoluut hier niet over gebeld worden aangezien ik dan geen bewijs heb van hetgeen er bij u wordt gezegd, ik kan geen bandje mee laten lopen zoals bij u gebruikelijk is.
Met vriendelijk groet
graag een reactie hierop
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorschot bedrag Essent 42612 euro ?????????????????????????
Re: Voorschot bedrag Essent 42612 euro ?????????????????????????
hier een reactie op de mail van bieneke,
ook wij kregen problemen met essent bij de verhuizing
het zelfde verhaal ook 4 keer de standen door gestuurd 5 mnd geen lang geen bericht over voorschot ook niet na tal van telefoontjes naar essent
afrekening kwam met de mededeling dat we 436 euro moesten betalen per maand.
heb gelijk essent gebeld en gevraagd of ze denken dat wij in een kasteel wonen.
wij wonen nu in een kleine flat.
meteen er bij gezegd dat ik achterstallige niet in een keer betaal dat de fout bij essent ligt
er werd een regeling getroffen waar ik het mee eens was, voorschot werd terug gezet naar 150 euro.
kreeg een bevestiging van essent over de regeling.
wat schets mijn verbazing.......krijg na een week bericht dat de regeling een fout was en dat de voorschot weer op 436 was gezet.
weer gebeld ook gezegd dat ik over ga naar een ander energie bedrijf, wat inderdaad hun niets kon schelen.
intussen heb ik een klachtenbrief binnen gekregen , waar ik om gevraagd heb , hun ook uitgelegd , weer eens , dat ik geen 436 euro voorschotten betaal.
in tussen heb ik mijn buik vol van essent en het eind is nog niet in zicht
ook wij kregen problemen met essent bij de verhuizing
het zelfde verhaal ook 4 keer de standen door gestuurd 5 mnd geen lang geen bericht over voorschot ook niet na tal van telefoontjes naar essent
afrekening kwam met de mededeling dat we 436 euro moesten betalen per maand.
heb gelijk essent gebeld en gevraagd of ze denken dat wij in een kasteel wonen.
wij wonen nu in een kleine flat.
meteen er bij gezegd dat ik achterstallige niet in een keer betaal dat de fout bij essent ligt
er werd een regeling getroffen waar ik het mee eens was, voorschot werd terug gezet naar 150 euro.
kreeg een bevestiging van essent over de regeling.
wat schets mijn verbazing.......krijg na een week bericht dat de regeling een fout was en dat de voorschot weer op 436 was gezet.
weer gebeld ook gezegd dat ik over ga naar een ander energie bedrijf, wat inderdaad hun niets kon schelen.
intussen heb ik een klachtenbrief binnen gekregen , waar ik om gevraagd heb , hun ook uitgelegd , weer eens , dat ik geen 436 euro voorschotten betaal.
in tussen heb ik mijn buik vol van essent en het eind is nog niet in zicht
Ook wij hebben sinds onze verhuizing in augustus 2004 met problemen rond Essent te maken.
Hieronder de brief die wij vorige week naar de klachtencommissie hebben gestuurd, dan wordt meteen duidelijk wat er gebeurd is.
In augustus 2004 zijn wij verhuisd. Voor die tijd namen wij elektriciteit af bij Evolta.
Maar al voor onze verhuizing zijn wij weer overgestapt van Evolta naar Essent.
Wij hebben destijds bij de verhuizing netjes alle meterstanden doorgegeven. Zowel van
ons oude als van ons nieuwe adres.
Essent gaf ons echter te kennen dat wij van hen geen stroom afnamen maar na Evolta
gebeld te hebben, bleken wij ook daar geen stroom af te nemen. Dus van wie kregen we nu
stroom? Onze meterstanden waren kwijtgeraakt dus die hebben we opnieuw door moeten geven
en in september 2004 hebben we een overeenkomst gesloten met Essent voor EnergieMakkelijk.
In mei 2005 kregen wij onze eindafrekening en tot onze grote verbazing was er geen elektriciteit
berekend maar alleen gas. Terwijl wij toch echt de meterstanden door hadden gegeven en een
overeenkomst hadden afgesloten voor EnergieMakkelijk.
Daarnaast was er ook een bedrag berekend voor In-Home diensten terwijl wij die niet afnamen.
Dus nadat wij voor de zoveelste keer met Essent aan de telefoon hingen werd dat bedrag weer
teruggestort.
In juli van dit jaar kregen wij ineens een brief van Essent waarin zij ons hartelijk dankten voor de aanvraag
van producten en diensten van Essent. Daarin was ook meteen een nieuw voorschot berekend, wat
vele malen lager was dan het voorschot dat wij al betaalden (zonder elektriciteit). Hier klopte dus weer niets van.
Ook werd ons toen duidelijk dat wij nooit voor de elektriciteits afname hadden betaald.
Een medewerkster van het Callcenter vertelde ons dat de elektriciteit die we verbruikt hadden in 2004/2005
verrekend zou worden met de eindafrekening in mei 2006. Zij vertelde ons, omdat wij er zelf alles aan gedaan
hadden om alles goed te laten verlopen, dat mogelijk een gedeelte van het bedrag kwijtgescholden zou
kunnen worden. Wij hebben er toen meteen voor gezorgt dat ons maandelijkse voorschot verhoogd werd,
zodat we al weer een beetje konden inlopen om zodoende niet met een te hoge rekening te komen zitten
in mei 2006. Wij hebben toen ons maandbedrag verhoogd naar € 140,-. Het volgende maandbedrag wat
toen van onze rekening werd geschreven was € 128,-. Ik heb dus weer meteen aan de telefoon gehangen
omdat we € 140,- hadden afgesproken. Het bleek dat dit te maken had met de In-Home diensten?????
€ 12,- werd van het maandbedrag afgetrokken omdat wij geen In-Home diensten hadden.
Lijkt me toch een beetje raar. Je hebt het of je hebt het niet.
Opeens kregen wij een aantal weken geleden een correctierekening van Essent voor de
elektriciteits voorziening van 2004/2005. Terwijl ons dus verteld was dat dit gecorrigieerd zou worden
met de eindafrekening in mei 2006.
Opnieuw hebben we gebeld met Essent en gevraagd hoe dit nu mogelijk was. Wij bleken verkeerd
te zijn geinformeerd en het was niet mogelijk om een deel van het bedrag kwijtgescholden te krijgen.
Ja, we zouden 10% korting krijgen als we het hele bedrag in 1 keer zouden betalen.
Mijn man heeft toen gesproken met Silvia en zij zou voor ons navragen of het niet alsnog mogelijk was
om een deel kwijtgescholden te krijgen. Zij zou ons terugbellen maar dat is dus niet gebeurd.
Een paar weken later heb ik zelf maar weer eens gebeld want intussen hadden wij alweer een herinnering
thuis gekregen. Ik heb gevraagd naar Silvia en kreeg haar weer aan de lijn. Op de vraag waarom zij niet
terug had gebeld kreeg ik als antwoord: Ja, dat is er bij in geschoten. Maar het was niet mogelijk om meer
korting te krijgen op de rekening. (Dat was er dus blijkbaar niet bij ingeschoten om dat na te vragen? Ik vraag
me werkelijk af of ze er uberhaupt iets mee heeft gedaan)
Ik heb toen met haar afgesproken dat we dan toch graag die 10% korting wilden hebben voorlopig. want ja,
de rekening moest toch betaald worden. Wij hadden geen zin om nog eens extra kosten te moeten maken.
Ik zou een nieuwe brief thuiskrijgen met het bedrag wat we dan daadwerkelijk over moesten maken.
Die brief heb ik netjes thuisgekregen en we moesten het bedrag binnen 14 dagen voldoen en dat hebben
we ook gedaan. Ondertussen kregen we echter wel een aanmaning thuis met incassokosten erbij.
Maar goed, dat was dus langs elkaar heengelopen naar wij aannamen.
2 dagen geleden echter zagen wij dat er ineens € 155,- als voorschotbedrag van onze rekening was geschreven
ipv de € 140,-. Ik heb meteen weer met Essent gebeld en kreeg ditmaal Sjoukje aan de telefoon.
Zij vertelde mij dat dit aanmaningskosten waren. Pardon???? Wij hebben een regeling met Essent getroffen
en moesten dat bedrag binnen 14 dagen voldoen. Dat hebben wij ook gedaan en toch worden er
aanmaningskosten van onze rekening geschreven zonder ons medeweten? Zij kon echter de brief niet
terugvinden waarin het bedrag minus de 10% korting stond en waarin stond dat wij dit binnen 14 dagen moesten
voldoen. Ik vind werkelijk dat wij hier schandalig door Essent behandeld worden. Wij hebben er echt alles
aan gedaan om alles goed te laten verlopen. Dat Essent zijn zaakjes niet op orde heeft, zou niet ons probleem
moeten zijn. Nu moet ik dus een kopie van de brief met de 10% korting naar jullie opsturen om te bewijzen
dat dit ook daadwerkelijk zo is omdat Essent die brief niet terug kan vinden.
Nou, bij deze dus.
Wij hopen dat deze zaak alsnog netjes afgehandeld zal worden en vertrouwen erop dat in ieder geval
de aanmaningskosten terug gestort zullen worden.
De dag nadat wij deze brief hadden verstuurd werden wij gebeld door een medewerkster van Essent. Zij vroeg ons of we nu al de brief hadden gekregen met daarop het bedrag van die 10% korting.
??????? Ik dacht dat ze dat niet terug konden vinden bij Essent.
Maar goed, we hebben weer het hele verhaal uitgelegd.
Ze zou even overleggen en ons terugbellen.
Binnen 5 minuten werden we terug gebeld dat de aanmaningskosten teruggestort zouden worden op onze rekening en voor al het ongemak zouden we ook een cadeaubon van € 15,- krijgen.
De cadeaubon hadden we al de volgende dag in huis.
En nu maar hopen dat we eindelijk van dit gezeur af zijn!
Hieronder de brief die wij vorige week naar de klachtencommissie hebben gestuurd, dan wordt meteen duidelijk wat er gebeurd is.
In augustus 2004 zijn wij verhuisd. Voor die tijd namen wij elektriciteit af bij Evolta.
Maar al voor onze verhuizing zijn wij weer overgestapt van Evolta naar Essent.
Wij hebben destijds bij de verhuizing netjes alle meterstanden doorgegeven. Zowel van
ons oude als van ons nieuwe adres.
Essent gaf ons echter te kennen dat wij van hen geen stroom afnamen maar na Evolta
gebeld te hebben, bleken wij ook daar geen stroom af te nemen. Dus van wie kregen we nu
stroom? Onze meterstanden waren kwijtgeraakt dus die hebben we opnieuw door moeten geven
en in september 2004 hebben we een overeenkomst gesloten met Essent voor EnergieMakkelijk.
In mei 2005 kregen wij onze eindafrekening en tot onze grote verbazing was er geen elektriciteit
berekend maar alleen gas. Terwijl wij toch echt de meterstanden door hadden gegeven en een
overeenkomst hadden afgesloten voor EnergieMakkelijk.
Daarnaast was er ook een bedrag berekend voor In-Home diensten terwijl wij die niet afnamen.
Dus nadat wij voor de zoveelste keer met Essent aan de telefoon hingen werd dat bedrag weer
teruggestort.
In juli van dit jaar kregen wij ineens een brief van Essent waarin zij ons hartelijk dankten voor de aanvraag
van producten en diensten van Essent. Daarin was ook meteen een nieuw voorschot berekend, wat
vele malen lager was dan het voorschot dat wij al betaalden (zonder elektriciteit). Hier klopte dus weer niets van.
Ook werd ons toen duidelijk dat wij nooit voor de elektriciteits afname hadden betaald.
Een medewerkster van het Callcenter vertelde ons dat de elektriciteit die we verbruikt hadden in 2004/2005
verrekend zou worden met de eindafrekening in mei 2006. Zij vertelde ons, omdat wij er zelf alles aan gedaan
hadden om alles goed te laten verlopen, dat mogelijk een gedeelte van het bedrag kwijtgescholden zou
kunnen worden. Wij hebben er toen meteen voor gezorgt dat ons maandelijkse voorschot verhoogd werd,
zodat we al weer een beetje konden inlopen om zodoende niet met een te hoge rekening te komen zitten
in mei 2006. Wij hebben toen ons maandbedrag verhoogd naar € 140,-. Het volgende maandbedrag wat
toen van onze rekening werd geschreven was € 128,-. Ik heb dus weer meteen aan de telefoon gehangen
omdat we € 140,- hadden afgesproken. Het bleek dat dit te maken had met de In-Home diensten?????
€ 12,- werd van het maandbedrag afgetrokken omdat wij geen In-Home diensten hadden.
Lijkt me toch een beetje raar. Je hebt het of je hebt het niet.
Opeens kregen wij een aantal weken geleden een correctierekening van Essent voor de
elektriciteits voorziening van 2004/2005. Terwijl ons dus verteld was dat dit gecorrigieerd zou worden
met de eindafrekening in mei 2006.
Opnieuw hebben we gebeld met Essent en gevraagd hoe dit nu mogelijk was. Wij bleken verkeerd
te zijn geinformeerd en het was niet mogelijk om een deel van het bedrag kwijtgescholden te krijgen.
Ja, we zouden 10% korting krijgen als we het hele bedrag in 1 keer zouden betalen.
Mijn man heeft toen gesproken met Silvia en zij zou voor ons navragen of het niet alsnog mogelijk was
om een deel kwijtgescholden te krijgen. Zij zou ons terugbellen maar dat is dus niet gebeurd.
Een paar weken later heb ik zelf maar weer eens gebeld want intussen hadden wij alweer een herinnering
thuis gekregen. Ik heb gevraagd naar Silvia en kreeg haar weer aan de lijn. Op de vraag waarom zij niet
terug had gebeld kreeg ik als antwoord: Ja, dat is er bij in geschoten. Maar het was niet mogelijk om meer
korting te krijgen op de rekening. (Dat was er dus blijkbaar niet bij ingeschoten om dat na te vragen? Ik vraag
me werkelijk af of ze er uberhaupt iets mee heeft gedaan)
Ik heb toen met haar afgesproken dat we dan toch graag die 10% korting wilden hebben voorlopig. want ja,
de rekening moest toch betaald worden. Wij hadden geen zin om nog eens extra kosten te moeten maken.
Ik zou een nieuwe brief thuiskrijgen met het bedrag wat we dan daadwerkelijk over moesten maken.
Die brief heb ik netjes thuisgekregen en we moesten het bedrag binnen 14 dagen voldoen en dat hebben
we ook gedaan. Ondertussen kregen we echter wel een aanmaning thuis met incassokosten erbij.
Maar goed, dat was dus langs elkaar heengelopen naar wij aannamen.
2 dagen geleden echter zagen wij dat er ineens € 155,- als voorschotbedrag van onze rekening was geschreven
ipv de € 140,-. Ik heb meteen weer met Essent gebeld en kreeg ditmaal Sjoukje aan de telefoon.
Zij vertelde mij dat dit aanmaningskosten waren. Pardon???? Wij hebben een regeling met Essent getroffen
en moesten dat bedrag binnen 14 dagen voldoen. Dat hebben wij ook gedaan en toch worden er
aanmaningskosten van onze rekening geschreven zonder ons medeweten? Zij kon echter de brief niet
terugvinden waarin het bedrag minus de 10% korting stond en waarin stond dat wij dit binnen 14 dagen moesten
voldoen. Ik vind werkelijk dat wij hier schandalig door Essent behandeld worden. Wij hebben er echt alles
aan gedaan om alles goed te laten verlopen. Dat Essent zijn zaakjes niet op orde heeft, zou niet ons probleem
moeten zijn. Nu moet ik dus een kopie van de brief met de 10% korting naar jullie opsturen om te bewijzen
dat dit ook daadwerkelijk zo is omdat Essent die brief niet terug kan vinden.
Nou, bij deze dus.
Wij hopen dat deze zaak alsnog netjes afgehandeld zal worden en vertrouwen erop dat in ieder geval
de aanmaningskosten terug gestort zullen worden.
De dag nadat wij deze brief hadden verstuurd werden wij gebeld door een medewerkster van Essent. Zij vroeg ons of we nu al de brief hadden gekregen met daarop het bedrag van die 10% korting.
??????? Ik dacht dat ze dat niet terug konden vinden bij Essent.
Maar goed, we hebben weer het hele verhaal uitgelegd.
Ze zou even overleggen en ons terugbellen.
Binnen 5 minuten werden we terug gebeld dat de aanmaningskosten teruggestort zouden worden op onze rekening en voor al het ongemak zouden we ook een cadeaubon van € 15,- krijgen.
De cadeaubon hadden we al de volgende dag in huis.
En nu maar hopen dat we eindelijk van dit gezeur af zijn!
Ik kreeg trouwens net een brief in de bus dat ze onze klachtenbrief hebben ontvangen bij Essent en dat we daar binnen 6 weken verder bericht van krijgen.
Zijn we er dus toch nog niet van af.
Zijn we er dus toch nog niet van af.