LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorschotnota dubbel betalen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rian

voorschotnota dubbel betalen

Ongelezen bericht door Rian »

Onlangs hebben wij (mijn vriend en ik) de energienota's over laten zetten op mijn vriends' naam. Essent gebeld, de nieuwe gegevens doorgegeven en uiteraard de meterstanden. Dat was op 6 februari. Mooi geregeld! Krijg ik onlangs een acceptgiro thuisgestuurd....of ik €150,- voorschot voor de maand maart wil betalen.
?Huh? Die rekening zou toch naar mijn vriend moeten? Hij wist ook niet zeker of het allemaal nu wel goed geregeld was, want hij had ook geen bevestiging o.i.d. gehad. Toch maar even bellen dan.
Het bleek dat de nota's per 06 februari keurig waren overgezet op mijn vriends' naam, maar dat ik desondanks het voorschot voor de maand maart wel moet betalen. Volgens Essent moeten wij in die maand dus in totaal €300,- voorschot betalen. :shock:
Dat ik dacht dat alleen hij hoefde te betalen was volgens de medewerkster die ik aan de lijn had een misvatting die veel klanten hebben. (duh!)Ik zou het teveel betaalde bedrag van €150,-- aan het eind van het jaar terug krijgen....Ja, ja...met de reputatie die Essent inmiddels heeft biedt dat lekker veel vertrouwen!
Ik vind het werkelijk te belachelijk voor woorden dat ik zoveel geld moet betalen, voor energie die ik niet eens gebruik en er vervolgens maar op moet vertrouwen dat ik dat geld terug krijg!
En wat nou als ik niet betaal? Zeker een deurwaarder op mijn dak, een nog hogere nota, een hoop gedoe waar ik geen tijd voor heb en geen zin in heb.....Maar dit is gewoon onrechtvaardig!

Maaike

Re: voorschotnota dubbel betalen

Ongelezen bericht door Maaike »

Hoi Rian,

Nou hier een antwoord waar je wat mee kunt. Je hebt het over laten zetten op je vriend zijn naam. Dat houdt in dat er op jouw naam een eindnota komt. In je bericht las ik dat je het op 6 februari hebt doorgegeven.
Je krijgt dan een eindnota die tot 6 februari loopt, echter betaal je het voorschot door tot aan de eindnota. Dus krijg je je eindnota in april dan moet je de voorschotten ook tot april betalen.
Dit Lijkt dan dubbel, echter op de nota staan de in rekening gebrachte voorschotten met een x bedrag. Wanneer je de nota omdraait zie je een balkje staan (onderaan) waar je de maanden met bedragen ziet staan welke zijn meegenomen op de eindnota als de in rekening gebrachte voorschotten.
De voorschotten die op de achterkant staan ' moeten ' ook betaald worden.

Voorbeeld:

Totaal eindnota: 1500 euro
In rekening gebrachte vs 1800 euro (voorschotten t/m april bijv)
-------------------------------------------
300 euro retour

je krijgt de 300 euro dan mits de voorschotten die op de achterkant staan betaald zijn.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is geworden en anders hoor ik het wel.

Groetjes,

Maaike

Rian

Hoi Maaike,

Heel erg bedankt voor je reactie, dat geeft mij heel veel duidelijkheid! Het verbaast me wel dat jij me relatief gemakkelijk deze uitleg kunt geven, terwijl de medewerkster van Essent die ik aan de telefoon sprak dat blijkbaar niet kon.
Misschien had ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld...
Hoe dan ook, dankjewel! Ik weet nu wat me te doen staat.
Groetjes, Rian :D

maaike

Ongelezen bericht door maaike »

Hoi Rian,

Niets te danken, ik werk zelf bij Essent :wink:
Ben blij dat het zo is opgelost.

Groetjes,
Maaike

Rian

Hoi Maaike,
ik dacht al zoiets, omdat je me e.e.a. zo haarfijn uit kon leggen. Heel goed om te weten dat er ook deskundige en klantvriendelijke mensen bij Essent werken! Slim ook om deze website in de gaten te houden.
Veel succes verder, en ik hoop dat je, net als bij mij, veel mensen zowel op je werk als hier verder kunt helpen!
Groetjes, Rian

Gesloten