Dag,
ik zit met twee prangende vragen omtrent mijn energierekening.
1) ik ben overgestapt in november 2007 van Nuon naar Energie Direct en heb daarvoor een boete van 300 euro aan Nuon betaald. Dit was me in de reclames van ED nooit verteld. Op deze manier komt mijn voordeel wel heel ver in de toekomst naar me toe. Is hier nog wat aan te doen?
2) Ik heb een rekening van Nuon gekregen omtrent de transportkosten waarbij het termijnbedrag is gestegen can 35,65 naar 73,95. Hoe is deze verdubbeling van het termijnbedrag te verklaren?
Vriendelijke groeten,
Frank van der Borden
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragen energierekening
Re: Vragen energierekening
Bij een normale Nuon aansluiting mag je elke dag vertrekken, maar als je vaste prijs of ander contract met 1, 2 of 3 jaar of zelfs 5 jaren ooit hebt gesloten en eerder weg gaat moet je de boete betalen.
Dus kijk eerst wat het huidige contract is.
De transportkosten gaan over de gebruikte hoeveelheid stroom maar controleer of ze de juiste meterstanden gebruiken.
Als je foute standen gebruik kan het inderdaad zo extreem stijgen.
Dus kijk eerst wat het huidige contract is.
De transportkosten gaan over de gebruikte hoeveelheid stroom maar controleer of ze de juiste meterstanden gebruiken.
Als je foute standen gebruik kan het inderdaad zo extreem stijgen.
Re: Vragen energierekening
En, niet te vergeten, óók belangrijk mee te nemen in het verhaal: Wanneer is uw gebruikelijke jaarafrekening?
Als dit net in een van de maanden april/mei valt, dan speelkt de netbeheerder al in op een hoger verbruik (lees herfst/winter) dan de afgelopen zomermaanden.
Als dit net in een van de maanden april/mei valt, dan speelkt de netbeheerder al in op een hoger verbruik (lees herfst/winter) dan de afgelopen zomermaanden.