Ik heb een vraag over het juiste moment van overstappen naar een andere energieleverancier ( NUON) en behoud van mijn welkomstpremie bij de jaarafrekening.
Vorig jaar kreeg ik het volgend bericht van mijn energieleverancier:
Je hebt een contract afgesloten voor 12 maanden. De tarieven in dit contract gelden vanaf de datum waarop we starten met de levering van stroom en/of gas. Deze datum wijkt af van de startdatum die in het contract staat. De leveringsperiode start op 11 mei 2015. Je vindt de startdatum in de kalender in Mijn energiedirect.nl.
De einddatum van je contract is 10 mei 2016. Je contract wordt per die datum automatisch verlengd tegen de dan geldende variabele tarieven. Je kunt dan op elk gewenst moment opzeggen of een nieuw contract kiezen met onze scherpe tarieven.
Nu lees ik in de voorwaarden dat ik mijn welkomstpremie gelijktijdig bij de jaarafrekening ontvang. ( na 12 maanden ).
Omdat ik bij de nieuwe leverancier NUON geen ingangsdatum kan opgeven loop ik dan niet het risco dat ik mijn welkomstpremie niet ontvang omdat de werkelijke levering korter is als de contractdatum.
Kan ik dan niet beter mijn contract opzeggen nadat ik de jaarafrekening heb ontvangen .
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer overstappen van energieleverancier?
Wanneer overstappen van energieleverancier?
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2016 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast
Reden: Topic titel aangepast
Re: Wanneer overstappen van energieleverancier?
Er staat toch duidelijk dat de einddatum van het contract 10 mei 2016 is? Geen woord Cinees bij.
Afgezien daarvan hoort Nuon de einddatum van uw contract te controleren en de ingangsdatum van hun contract daarop aan te passen.
Afgezien daarvan hoort Nuon de einddatum van uw contract te controleren en de ingangsdatum van hun contract daarop aan te passen.