LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterschade ketel door laksheid

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
martinos

waterschade ketel door laksheid

Ongelezen bericht door martinos »

ik een half jaar geleden een nieuwe ketel met een onderhoudscontract afgesloten
nu heb ik lekkage aan de ketel .
heb de storingsdienst gebeld en de volgende dag kwam er een monteur .
deze ging onverrichte zaken weer weg met d mededeling dat er 2 jaar garantie op de ketel zit en dat de fabriek zelf de storing komt verhelpen.
na een week niks gehoord te hebben heb ik mij weer gemeld bij de nuon deze zei niks verder te kunnen doen.
ik ben er 1 dag mee bezig geweest om de juiste persoon te vinden die mij wel verder kan/wil helpen
heb 11 mensen gesproken en 5 verschillende telefoonnummers gekregen waarvan 3 0900 nummers 1 0800 nummer en 1 directnummer
11 uur 'smorgens begonnen om 15:30 heb ik het opgegeven
volgende dag maar weer gewoon melding gemaakt van lekkende ketel bij nuon storingsdienst
volgende dag kwam er weer een monteur maar deze ging ook weer zonder reparatie omdat er "garantie" op de ketel zit
met de mededeling dat de fabriek zelf komt
na weer een dag bellen kwam aan het eind van de week eindelijk een monteur van remeha deze heeft een rubbertje vervangen en was met 10 minuten weer weg
al met al heeft dit ruim 4 weken geduurt hierdoor is het water door gesijpeld langs de muur en is in de woonkamer het behang los gekomen van de muur
en gele kringen in het plafond.
ik heb de klacht hierover bij nuon neergelegt maar deze doet er niks mee want deze vind dat hun niet verantwoordelijk zijn hiervoor en dat ik mij moet melden bij remeha .
mijn mening is dat ik een contract heb met nuon en dat deze dus verantwoordelijk zijn de eertse monteur had ook het rubbertje kunnen vervangen zodat ik van de lekkage afwas
ik heb voor het ongemak een bloemetje gekregen ,wat heb ik daar aan heb 300 euro schade maar niemand thuis nuon niet en remeha ook niet
wat kan ik hier nu nog mee om mijn recht te kunnen halen

Shine

Re: waterschade ketel door laksheid

Ongelezen bericht door Shine »

Als de ketel nieuw is (dan inderdaad !) nog onder de garantie valt is het sowieso al te gek voor woorden dat men u een onderhoudscontract heeft verkocht. Los van dit...
U hebt het probleem bij het installatiebedrijf gemeld. Ze zijn bij u langs geweest en gaven u duidelijk te kennen dat het onder die garantie valt. Vervolgens zijn ze tot 2x toe onverrichte zaken vertrokken.
Mooi en fijn, maar dan is het aan uw installatie/onderhoudsbedrijf om te zorgen dat de reparatie z.s.m uitgevoerd wordt.
Ik vrees dat Remeha zich gaat verschuilen achter hun voorwaarden
Voor schade aan de cv-ketel - anders dan terzake van een gebrek dat onder boven omschreven garantie valt - wordt door Remeha niet ingestaan. Remeha is tegenover de gebruiker niet aansprakelijk voor door de gebruiker geleden vermogensschade en bedrijfsschade van welke aard dan ook. Deze garantievoorwaarden gelden in aanvulling op de Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden, uitgegeven door Remeha B.V. te Apeldoorn, die van toepassing zijn op de levering van alle Remeha cv-ketels.
Zie: http://www.remeha.nl/service/garantievoorwaarden/
En ik vrees dat het installatie/onderhoudsbedrijf zich gaat verschuilen achter Remeha.
Zo komt u dan in een cirkel terecht.
Mijn advies:
Win (juridische) advies in bij Consuwijzer of eventueel het juridisch loket. Afhankelijk van deze uitkomst weet u welke stappen u kunt ondernemen.

Succes er mee en laat u het vervolg weer weten?

martinos

Ongelezen bericht door martinos »

in mijn ogen is nuon aansprakelijk aangezien ik met hun een contract ben aangegaan en door wie of wat zij het probleem laten oplossen is niet mijn zaak
dus als ik het meld en het duurt 4 weken voor dat er wat gebeurt is dat toch hun fout

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Nuon moest wegens het contract dit gelijk repareren en zal nu de ontstane schade moeten vergoeden!

Zij hadden dit foutje ook bij de fabriek kunnen claimen dus ze mogen dit ook doen!
Ik had nooit Remeha maar bij alle andere merken kon ik gewoon de claim indienen en gelijk verhelpen en nooit problemen gehad!

Dus Nuon, voor mij liever een echte firma die wel erkend dealer is van een merk want Feenstra verwarming stond bij geen enkel merk als erkend dealer geregistreerd!

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

martinos schreef:in mijn ogen is nuon aansprakelijk aangezien ik met hun een contract ben aangegaan
Precies.
Je hoeft een onderzoek/uitspraak/advies van Consuwijzer of Juridisch Loket niet af te wachten, het staat namelijk al zwart op wit:
Wettelijke garantie.
Volgens de wet hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat een product "deugdelijk" moet zijn. Dat betekent dat u het product een bepaalde tijd op een normale manier moet kunnen gebruiken. De verkoper moet hiervoor zorgen. Met hem hebt u een koopovereenkomst afgesloten.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Op korte termijn Nuon schriftelijk aansprakelijk stellen zou ik zeggen.
Eventueel eigen inboedelverzekering nog inschakelen en die het schadebedrag (en het eventuele eigen risico) met Nuon uit laten vechten.
Desondanks toch de aansprakelijkheid stelling versturen.

Shine

Ik vrees toch iets te kort door de bocht [strike]Troubleshooter[/strike] edit Tis weer bijzonder.
We hebben namelijk te maken met fabrieksgarantie! Als je het betreffende artikel verder leest staat er:
Fabrieks- of verkopergarantie
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant.

Let op:
u hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de (koop)overeenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan zult u toch terug moeten naar de verkoper. Als die van niets wist, kan hij uw klacht afwijzen. Omdat hij het probleem zelf kon oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Ontdekt u het gebrek? Klaag dan binnen twee maanden. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Aangezien we te maken hebben gevolgschade kan het verhaal van aansprakelijkheid best wel eens anders uitvallen.
Ikzelf zou in eerste instantie óók aan de verkoper, Feenstra, denken, omdat deze nalatig is geweest het het nagelaten heeft het euvel direct op te lossen.
Maar je weet het maar nooit met deze materie.
Het zal niet de erste keer zijn dat consumenten in dit soort gevallen tussen wal en schip raken omdat partijen naar elkaar wijzen en de consument hierdoor een pingpongbal wordt.

Inderdaad natuurlijk ook contact opnemen met je verzekering en een schade-expert laten komen. Mogelijk dat je verzekering hier ook in kan helpen mbt wie nou aansprakelijk te stellen.
Laatst gewijzigd door Shine op 22 nov 2010 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder

Shine schreef:Ik vrees toch iets te kort door de bocht Troubleshooter.
Uh?
Ik zie in dit topic geen inzending van Troubleshooter.
Of is die inzending misschien weggehaald?

Shine

:oops: Bedoelde euhm,......... tis weer bijzonder.
Excuses voor de verwisseling. Zal het in mijn bovenstaand schrijven nog even verbeteren.

Tis weer bijzonder

En dat kort door de bocht blijft zeker? :wink:
Lees eens na wat je zelf schrijft:
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt.
Dat recht is o.a. in eerste instantie de verkoper, en niet de fabrikant, aan te spreken of aansprakelijk te stellen.

Shine

Tis weer bijzonder schreef:En dat kort door de bocht blijft zeker? :wink:
Lees eens na wat je zelf schrijft:
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt.
Dat recht is o.a. in eerste instantie de verkoper, en niet de fabrikant, aan te spreken of aansprakelijk te stellen.
En als jij nou óók eens beter leest wat ik schrijf en eens ophoudt met het héél erg selectief quoten en reageren dan was deze reactie niet nodig geweest!!

Goed, ik citeer dan maar mijn eigen geschrevene!
Shine schreef:Aangezien we te maken hebben gevolgschade kan het verhaal van aansprakelijkheid best wel eens anders uitvallen.
Ikzelf zou in eerste instantie óók aan de verkoper, Feenstra, denken, omdat deze nalatig is geweest het het nagelaten heeft het euvel direct op te lossen.
Maar je weet het maar nooit met deze materie.
Het zal niet de erste keer zijn dat consumenten in dit soort gevallen tussen wal en schip raken omdat partijen naar elkaar wijzen en de consument hierdoor een pingpongbal wordt.
*zucht*

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De gevolgschade diend te worden verhaaald op uw eigen inboedenverzekering beste mensen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Alle goed bedoelde adviezen leuk, maar het gaat hier om schade als gevolg van een defect aan Uw ketel. En daarvoor hebt U als het goed is een inboedelverzekering. Dit hebben wij in het verleden vanwege een lekkende ketel ook helaas eens moeten doen. Verzekering heeft alle gevolg schade gewoon vergoed zonder problemen. De nieuwe ketel moesten wij gewoon zelf betalen (helaas :D ).
Het vergoeden van de gevolgschade heeft niets te maken een eventuele garantie op de ketel. Deze is (met heel wat moeite) volgens mij gewoon gemaakt onder garantie.

Gesloten