LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welk energiebedrijf moet ik kiezen??
-
Welk energiebedrijf moet ik kiezen??
Zit nu bij nuon maar ga maandag a.s. verhuizen, mooi moment om eens te kijken wat er nog meer allemaal beschikbaar is.
Op het eerste gezicht lijkt Oxxio de goedkoopste, maar als ik alle horror-verhalen hier zie lijkt me dat geen goed idee.
Zijn er nog anderen die aan te raden zijn? (scherpe tarieven/geen gerommel!)
Ik woon trouwens in Amsterdam.
Bedankt voor jullie advies!
David
Op het eerste gezicht lijkt Oxxio de goedkoopste, maar als ik alle horror-verhalen hier zie lijkt me dat geen goed idee.
Zijn er nog anderen die aan te raden zijn? (scherpe tarieven/geen gerommel!)
Ik woon trouwens in Amsterdam.
Bedankt voor jullie advies!
David
Re: Welk energiebedrijf moet ik kiezen??
Sorry voor de herhaling(en):
www.greenchoice.nl
ook te bestellen via www.vastelastenbond.nl
Succes.
Het zal je bevallen.
Banzai.
www.greenchoice.nl
ook te bestellen via www.vastelastenbond.nl
Succes.
Het zal je bevallen.
Banzai.
-
NIET DOEN, NIET DOEN, NIET NAAR OXXIO!
Wie heeft het over Oxxio?
Dat kan je alleen doen als je over een sterk hart, grote geldbuidel en een heeeele lange adem beschikt.
Banzai.
Dat kan je alleen doen als je over een sterk hart, grote geldbuidel en een heeeele lange adem beschikt.
Banzai.
Mijn advies: kies hetzelfde bedrijf als je netwerkbeheerder, dat levert de minste problemen op. Blijf ver van bedrijven als oxxio en energiedirect. Eventueel kun je greenchoice nog overwegen.
De besparingen die je bij overstap kunt verdienen zijn overigens erg marginaal.
De besparingen die je bij overstap kunt verdienen zijn overigens erg marginaal.
Maar een goed gesprek is tegenwoordig ook wat waard.
Zeker als je netbeheerder er weer op los knoeit met je meterstanden.
En dat alles tegen een normaal tarief telefoonkosten.
Banzai.
Zeker als je netbeheerder er weer op los knoeit met je meterstanden.
En dat alles tegen een normaal tarief telefoonkosten.
Banzai.
Och, essent is gratis
Maar mocht je alleen met een prepay GSM kunnen bellen, dan zijn 0900 nummers inderdaad niet erg fijn. Met een vaste telefoon of GSM met abonnement vallen de kosten van eneco en nuon ook nog wel mee.
Maar mocht je alleen met een prepay GSM kunnen bellen, dan zijn 0900 nummers inderdaad niet erg fijn. Met een vaste telefoon of GSM met abonnement vallen de kosten van eneco en nuon ook nog wel mee.
Noem het maar meevallen.
Ik ben ermee gestopt de fouten van een ander tegen 10 eurocent per minuut op te lossen.
Als ik ze opgelost kreeg.
Gek he, maar dat is me bij www.greenchoice.nl met zo'n 8 aansluitingen nog nooit overkomen, dat iets niet vlot opgelost is geworden.
Banzai.
Ik ben ermee gestopt de fouten van een ander tegen 10 eurocent per minuut op te lossen.
Als ik ze opgelost kreeg.
Gek he, maar dat is me bij www.greenchoice.nl met zo'n 8 aansluitingen nog nooit overkomen, dat iets niet vlot opgelost is geworden.
Banzai.
-
Het is slecht gesteld met de energieleveranciers.
Ik durf derhalve geen advies te geven. Ik kan U alleen adviseren dat, wanneer U in zee gaat met een energieleverancier vergeet dan Uw reddingsboei niet. Over energieleveranciers kan ik kort zijn.
Van mekaar meugen ze niet en bij mekaar deugen ze niet.
Ik durf derhalve geen advies te geven. Ik kan U alleen adviseren dat, wanneer U in zee gaat met een energieleverancier vergeet dan Uw reddingsboei niet. Over energieleveranciers kan ik kort zijn.
Van mekaar meugen ze niet en bij mekaar deugen ze niet.
je zou kunnen kiezen voor oxxio aangezien ze nu een aanbieding hebben 750 KWH gratis.
Verhuizen is altijd lastig als je niet weet wat je precies moet doen.
Kiezen voor een nieuwe energieleverancier is hoeft geen probleem te zijn als u gewoon doet wat u moet doen:
- Geef de verhuizing op tijd door bij uw oude leverancier
- meld het nieuwe adres op tijd aan bij uw nieuwe leverancier
- neem zelf ook even contact op met beide netwerkbedrijven zodat u zeker weet dat uw naam daar ook goed verwerkt wordt.
- Neem de meterstanden in de oude woning op en laat tekenen door uzelf en de nieuwe bewoner/makelaar/verhuurder
- Dit geldt ook voor de nieuwe woning; geen handtekening betekent geen recht.
- Gebruik bij verhuizen niet ineens een andere naam (bijv. eerst op naam van partner en nu op uw naam), eerst verhuizen, dan veranderen. Zeker als je bij dezelfde netbeheerder blijft.
Verder kan ik je alleen succes wensen...er zijn vast nog meer dingen waar je aan moet denken maar dit zijn wel de belangrijkste
Kiezen voor een nieuwe energieleverancier is hoeft geen probleem te zijn als u gewoon doet wat u moet doen:
- Geef de verhuizing op tijd door bij uw oude leverancier
- meld het nieuwe adres op tijd aan bij uw nieuwe leverancier
- neem zelf ook even contact op met beide netwerkbedrijven zodat u zeker weet dat uw naam daar ook goed verwerkt wordt.
- Neem de meterstanden in de oude woning op en laat tekenen door uzelf en de nieuwe bewoner/makelaar/verhuurder
- Dit geldt ook voor de nieuwe woning; geen handtekening betekent geen recht.
- Gebruik bij verhuizen niet ineens een andere naam (bijv. eerst op naam van partner en nu op uw naam), eerst verhuizen, dan veranderen. Zeker als je bij dezelfde netbeheerder blijft.
Verder kan ik je alleen succes wensen...er zijn vast nog meer dingen waar je aan moet denken maar dit zijn wel de belangrijkste
-
Ik geloof m'n oren niet. Gratis energie? Het lijkt sinterklaas wel. Geloof al die onzin toch niet mensen. Ze hebben één ding gemeen, ze worden allemaal beter van U en gratis krijgt U niets.
Ik kan alleen maar praten vanuit mijn eigen ervaring. Ik ben jarenlang klant bij Nuon geweest en daar heb ik heel veel problemen mee gehad. Nu ben ik sinds een jaar of 3 bij GreenChoice en dat bevalt werkelijk prima. Vorig jaar waren de meterstanden op 1 februari doorgegeven en daarna uiteraard een jaarafrekening ontvangen. Nu had ik vorige week nog niets ontvangen en heb vervolgens op internet ingelogd bij GreenChoice en daar kon ik zo de standen doorgeven. Nog geen week later al de afrekening ontvangen. Dat noem ik dus service. GreenChoice heeft zijn administratieve zaakjes goed op orde. Maar nogmaals, ik kan alleen maar uit eigen ervaring praten. Nog een ding: een paar jaar geleden bij de overgang van Nuon naar GreenChoice moest ik door blijven betalen aan Nuon. Daarover gebeld maar er was niets aan te doen. Toen gebeld met GreenChoice, situatie uitgelegd en dat we nu ineens dubbel moesten betalen. Vervolgens heeft GreenChoice een maand energie niet geincasseerd met de mededeling dat dat dan bij de afrekening van Nuon verrekend zou worden. Zo is het ook precies gegaan. Ik kreeg geld terug van Nuon en betaalde dat vervolgens aan GreenChoice. Pluim op de hoed van zo'n energiebedrijf. Ik wilde dit verhaal graag kwijt. Iets positiefs tegenover al die negatieve berichten.
-
Zeker niet naar Energie Direct. Of Oxxio. Kan best goedkoper lijken. Maar als men dan iets heeft kost het veel meer. De klantenservice van deze bedrijven zijn zo duur!!! Ikzelf heb het agelopen jaar al zo'n beetje 200 euro verbeld en niets opgeschoten. Daar moet je ook maar eens naar kijken. Informeer dus ook maar eens wat de klantenservice is en wat die kost.
Kijk eens op www.gaslicht.com ik wil ze niet aanprijzen maar je kunt misschien informatie gebruiken als je een andere energieleverancier zoekt.
Of www.energieprijzen.nl
Ben laat zich namelijk graag betalen voor een vermelding op z'n site.
Banzai.
Ben laat zich namelijk graag betalen voor een vermelding op z'n site.
Banzai.