LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wissellen hooftstop 25 amp

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ad-rietveld

wissellen hooftstop 25 amp

Ongelezen bericht door ad-rietveld »

op 20-12-2003 knalde bij mij de hoofdstop er uit doordat deze inbrand omdat men teveel apparatuur heeft ik woon hier nu 40 jaar en er is bij een renovatie van de woningbouw de oude stoppen vervangen door automaten.de hoofdstop is 25 amp en deze moet volgens de monteur die deze wisselde 35 amp zijn, hij had deze niet bij hem anders had hij hem gelijk vervangen, hij is 5 min. bezig geweest en ik moest hier 108 euro voor betalen. ik ben begonnen met schrijven toen div. malen bellen 5 keer mailen resultaat negatief. volgens mij is dit van nuon achterstallig onderhoud van hun instalatie. zij zeggen in hun laatste brief dat de leverancier de klant er op moet wijzen dat de hoofdstop te zwak is ik ben nu 70 jaar maar hier heb ik nog nooit van gehoord. ik heb nuon verzocht die 108 euro terug te storten op mijn rekening en die stop te wissellen, hetgeen voor nuon 5 min.werk is het is voor hun eenvoudiger om niets te doen zodat die stop er weer uitknald en ik weer 108 euro betaald ik wil zo wel dagwerk hebben ,ik kan zo wel doorgaan maar berijkt verder niets.alle brieven zijn voor u ter inzage,ik had radar al een brief gescheven maar het team was op vacantie nuon gooit ook folders door de deur waarin de hr,bart hofker marketing directeur nuon schijft dat de klant tevreden moet wezen, nu dat ben ik dus niet. nu wordt er in de nieuwbouw hoofd stoppen gemonteerd die te resetten zijn deze mensen komen nooit voor die kosten. ik ben ook altijd van mening geweest dat de leverancier stroom leverd t/m de hoofdstop dus zijn zij toch verantwoordelijk klantvriendelijk dat kan je vergeten hopende u het e.e.a.uitgelegd te hebben ad rietveld lijsterbeslaan 3 1829ha alkmaar tel.072 5121977

Gast

Re: wissellen hooftstop 25 amp

Ongelezen bericht door Gast »

Ad. doe een beetje voorzichtig met je personalia op het web!

krom voltje

Re: wissellen hooftstop 25 amp

Ongelezen bericht door krom voltje »

Jouw electriciteits tarief is gebaseerd op 25 ampere = 6kilowatt maximaal. Met de bekabeling van de onderverdeling naar jouw huis is hiermee rekening gehouden.
Als het bedrijf wat bij jou de huisinstallatie aanpast dit zodanig doet dat er een grotere zekering nodig is moeten zij je daar inderdaad op wijzen. Jij moet dan weer bij de Nuon informeren of laten informeren of de bekabeling naar je huis daartoe geschikt is en een 35 amp. zekering laten plaatsen.
De monteur is misschien maar 5 minuten bezig geweest maar heeft waarschijnlijk ook een stukje administratie en reiskosten waarmee rekening moet worden gehouden.

Brombeer

Re: wissellen hooftstop 25 amp

Ongelezen bericht door Brombeer »

Beste Ad,

Ik heb zoiets gelijksoortig meegemaakt;
Op een dag sprong bij ons de hoofdzekering eruit, alles uit...
Aangezien de hoofdzekering-kast verzegels was heb ik Essent gebeld en binnen een uur waren ze ter plekke (want dit zijn ze verplicht).

De monteur verbrak de verzegeling en wat bleek? er zat een trage 25 Amp zekering in, maar er moest volgens de monteur een trage 35 Amp zekering inzitten. Het "slak"-symbooltje op een zekering symboliseerd een trage zekering, wist ik toen ook nog niet. Maar nu komt het: Als de monteur zoiets constateerd, laat dit dan schriftelijk op de werkbon zetten, anders heb je naderhand geen poot om op te staan. Ik moest toen ook voor nog geen 10 minuten ad. 66 euro betalen. Ik heb toen met Essent gebeld en schriftelijk een klacht ingediend dat dit niet mijn schuld was, aangezien de kasten verzegeld zijn. Maar omdat er geen opmerking stond op de werkbon moest ik betalen. Een schikking met het idee dat een ieder dan de helft zou betalen werd van tafel geveegd.

Het is maar weer een harde leer, maar dit gebeurd me dus geen tweede
keer.

Succes, Rob

Gesloten