| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woonenergie eist uitbetaalde opzegvergoeding terug
Woonenergie eist uitbetaalde opzegvergoeding terug
Ik maak deze topic aan namens onze buren. Deze mensen zijn op leeftijd (70+) en hadden door een truc een contract bij Woonenergie.
Op een dag belde er 2 mensen bij de buren aan die namens de woningbouwstichting Velsen een energie tips kwamen geven. Toen ze eenmaal binnen kwamen vertelde ze dat ze een aanbod hadden van Woonenergie. De buren wilde eerst niet maar zijn onder de druk gezwicht om voor 3 jaar naar woonenergie te gaan. Na 7 maanden belde de Nuon dat Nuon ze terug wilde. Dit zou soepel gaan volgens Nuon en de vergoeding van overstappen zou door de Nuon betaald worden. De opzeg vergoeding is ook netjes door de Nuon betaald. Alleen nu vordert de Woonenergie ook de opzegvergoeding terug (€ 250) die ze betaald hebben aan de vorige leverancier (Voor Woonenergie). In de voorwaarden die ze gesloten hebben bij aanmelding staat nergens dat Woonenergie dit kan terug eisen. Alleen op internet zelf staan voorwaarden die gelden als ze die opzegvergoeding vergoeden staat dat zij dat bedrag mogen terugvragen. Ik vind dit niet eerlijk, want hier hebben ze nooit voor getekend. Nu worden ze dubbel beboet voor opzeggen niet uitzitten contract. Ze hebben een aangetekende brief gestuurd dat ze de vergoeding niet willen betalen. Maar Woonenergie gaat hier niet akkoord mee. Want kan ik nog doen om deze vergoeding niet te hoeven betalen?
Op een dag belde er 2 mensen bij de buren aan die namens de woningbouwstichting Velsen een energie tips kwamen geven. Toen ze eenmaal binnen kwamen vertelde ze dat ze een aanbod hadden van Woonenergie. De buren wilde eerst niet maar zijn onder de druk gezwicht om voor 3 jaar naar woonenergie te gaan. Na 7 maanden belde de Nuon dat Nuon ze terug wilde. Dit zou soepel gaan volgens Nuon en de vergoeding van overstappen zou door de Nuon betaald worden. De opzeg vergoeding is ook netjes door de Nuon betaald. Alleen nu vordert de Woonenergie ook de opzegvergoeding terug (€ 250) die ze betaald hebben aan de vorige leverancier (Voor Woonenergie). In de voorwaarden die ze gesloten hebben bij aanmelding staat nergens dat Woonenergie dit kan terug eisen. Alleen op internet zelf staan voorwaarden die gelden als ze die opzegvergoeding vergoeden staat dat zij dat bedrag mogen terugvragen. Ik vind dit niet eerlijk, want hier hebben ze nooit voor getekend. Nu worden ze dubbel beboet voor opzeggen niet uitzitten contract. Ze hebben een aangetekende brief gestuurd dat ze de vergoeding niet willen betalen. Maar Woonenergie gaat hier niet akkoord mee. Want kan ik nog doen om deze vergoeding niet te hoeven betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2017 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, ongefundeerde bewering verwijderd
Re: Woonenergie eist uitbetaalde opzegvergoeding terug
Ik vrees niet veel. De vergoedingen gelden altijd voor het uitdienen van uw contract. Misschien kunt u om coulance vragen?
Dat is het probleem, ze vragen om 2 boetes, 1 dat het contract niet uitgezeten is. Dat is normaal en dit wordt ook door de nieuwe leverancier vergoed. Maar waar het juist om draait is dat ze ook hun uitbetaalde boete willen terug hebben wat ze betaald hebben toen ze overstapte naar Woonenergie. Ze worden dus 2x beboet.
-
NeoDutchio
Uw buren zijn dus te vroeg overgestapt naar Woonenergie. Deze afkoopsom heeft Woonenergie betaald. In de voorwaarden staat dat als je vervroegd bij hun weggaat het bedrag terugbetaald moet worden. Nu dat uw buren wederom vervroegd opzeggen om naar Nuon terug te gaan wordt er contractbreuk gepleegd en geldt er opnieuw een afkoopsom. Daarbij wordt bij een vast contract vaak een bonus uitgekeerd. Ook deze zal in mindering gebracht worden bij eerder opzeggen.mjeursen schreef:Ik maak deze topic aan namens onze buren. Deze mensen zijn op leeftijd (70+) en hadden door een truc een contract bij Woonenergie.
Er wordt dus niet dubbel beboet, er wordt enkel in rekening gebracht wat ze verschuldigd zijn.
Bonus hebben ze niet gehad en hoeft ook niet te worden terug betaald. Het gaat erom dat naast de boete die ze moeten betalen omdat ze het contract niet hebben uitgezet ook nog de uitbetaalde opzegvergoeding moeten terug betalen die ze van Woonenergie gekregen hebben toen ze naar Woonenergie overstapte. Volgens de consumentenbond klopt dit niet. Dit stond nergens in de voorwaarden waar ze voor getekend hebben. Dit is ook door de verkopers van Woonenergie van te voren niet over gesproken. Het zijn mensen van 70+.NeoDutchio schreef:Uw buren zijn dus te vroeg overgestapt naar Woonenergie. Deze afkoopsom heeft Woonenergie betaald. In de voorwaarden staat dat als je vervroegd bij hun weggaat het bedrag terugbetaald moet worden. Nu dat uw buren wederom vervroegd opzeggen om naar Nuon terug te gaan wordt er contractbreuk gepleegd en geldt er opnieuw een afkoopsom. Daarbij wordt bij een vast contract vaak een bonus uitgekeerd. Ook deze zal in mindering gebracht worden bij eerder opzeggen.mjeursen schreef:Ik maak deze topic aan namens onze buren. Deze mensen zijn op leeftijd (70+) en hadden door een truc een contract bij Woonenergie.
Er wordt dus niet dubbel beboet, er wordt enkel in rekening gebracht wat ze verschuldigd zijn.
Natuurlijk niet onlogisch; maar staat dat b.v. in de bevestiging van Woonenergie??rvjapio schreef:De vergoedingen gelden altijd voor het uitdienen van uw contract.
'Op internet staan' is natuurlijk niet hetzelfde als 'uitgereikt krijgen'.
Niet relevant.mjeursen schreef:Het zijn mensen van 70+.
niet relevant maar dus wel makkelijke slachtoffers.chrisd1 schreef:Natuurlijk niet onlogisch; maar staat dat b.v. in de bevestiging van Woonenergie??rvjapio schreef:De vergoedingen gelden altijd voor het uitdienen van uw contract.
Zij hebben in de voorwaarden bij het contract die ze getekend niet staan dat deze vergoeding terug betaald moet worden.
'Op internet staan' is natuurlijk niet hetzelfde als 'uitgereikt krijgen'.Niet relevant.mjeursen schreef:Het zijn mensen van 70+.
-
stofzuigertje
Je had binnen 14 dagen het contract kunnen ontbinden wegens misleiding.
Nu beetje te laat de opzeg vergoeding van vorige aanbieder die niet was afgelopen komt er nu ook bij.
Gewoon nooit meer aan de deur tekenen en geloof nooit als ze namens iemand komen en dan een contract voor een andere aanbieden.
Ze willen verdienen en teken hier maar, gelijk wegsturen.
Nu helaas betalen omdat je te laat bent, binnen 2 weken kun je nog na ontvangst brief ontbinden maar ze hadden eerder hulp moeten vragen.
Nu beetje te laat de opzeg vergoeding van vorige aanbieder die niet was afgelopen komt er nu ook bij.
Gewoon nooit meer aan de deur tekenen en geloof nooit als ze namens iemand komen en dan een contract voor een andere aanbieden.
Ze willen verdienen en teken hier maar, gelijk wegsturen.
Nu helaas betalen omdat je te laat bent, binnen 2 weken kun je nog na ontvangst brief ontbinden maar ze hadden eerder hulp moeten vragen.
NEE, niet betalen, ze hebben deze voorwaarden niet uitgereikt gekregen bij het aangaan van het nieuwe kontrakt en dus zijn deze niet geldig, dat deze voorwaarden wel op internet staan en dat hier eventueel naar verwezen word doet niet ter zake, ze moeten uitgerijkt worden bij het aangaan van het kontrakt.
schrijf woonenergie dus een brief met hierin dat de voorwaarden niet uitgereikt zijn bij het aangaan van het kontrakt en dat u dus deze kosten niet zult voldoen omdat u hiervan niet op de hoogte was of kon zijn...
schrijf woonenergie dus een brief met hierin dat de voorwaarden niet uitgereikt zijn bij het aangaan van het kontrakt en dat u dus deze kosten niet zult voldoen omdat u hiervan niet op de hoogte was of kon zijn...
-
witte angora
Wat eerder al is gezegd: leeftijd doet niet ter zake. Mijn vader is bijna 80, en die hoef je niks wijs te maken. Idem twee tantes en een oom, alledrie 80+. En er zijn een heleboel 70-minners die er net zo makkelijk in trappen.mjeursen schreef:Deze mensen zijn op leeftijd (70+) en hadden door een truc een contract bij Woonenergie.
In je verhaal lees ik het volgende:
- Er was een (jaar?) contract bij de Nuon.
- Vervolgens wordt er een contract van 3 jaar gesloten bij Woonenergie
- Na 7 maanden gaan je buren terug naar de Nuon.
- Nuon heeft de opzegvergoeding aan Woonenergie betaald.
Tot zover is het me helder. Daarna wordt het verhaal wel erg vaag. Dus eerst wat vragen.
- Moesten je buren een overstapboete betalen aan de Nuon? Zo ja, hoeveel? Wie heeft die overstapboete betaald?
- Hoe hoog is de opzegboete die Nuon aan Woonenergie heeft betaald?
- Hebben je buren van Woonenergie een leuke actiekorting gehad, onder de voorwaarde dat ze 3 jaar klant blijven?
- Wat is dat bedrag van 250 euro waar je het over hebt? Je hebt het over een opzegvergoeding, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Bedoel je soms dat het de actiekorting is? Als het inderdaad om de actiekorting gaat, en deze is uitbetaald, dan zal dat inderdaad terug betaald moeten worden. Immers, de afspraak was dat ze 3 jaar klant zouden blijven.