| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonnepanelen en nog een oude meter, wel of niet overstappen?
Zonnepanelen en nog een oude meter, wel of niet overstappen?
Beste forumers, heb een klein dilemma.
Ik stapte eerder steeds over van energie leverancier. Ik zit nu bijna 2 jaar bij Nuon, 1 jaar voordelig gehad, en nu bijna 1 jaar de volle pond betaald.
Maar ik heb nu sinds ongeveer een half jaar zonnepanelen, en ik heb nog een oude meter. Deze oude meter wil ik zolang mogelijk houden natuurlijk, is het dan wel handig om nu over te stappen naar een andere energie leverancier? Ik wil geen slapende honden wakker maken en meteen aan een nieuwe meter vast zitten.
Groeten Wouter
Ik stapte eerder steeds over van energie leverancier. Ik zit nu bijna 2 jaar bij Nuon, 1 jaar voordelig gehad, en nu bijna 1 jaar de volle pond betaald.
Maar ik heb nu sinds ongeveer een half jaar zonnepanelen, en ik heb nog een oude meter. Deze oude meter wil ik zolang mogelijk houden natuurlijk, is het dan wel handig om nu over te stappen naar een andere energie leverancier? Ik wil geen slapende honden wakker maken en meteen aan een nieuwe meter vast zitten.
Groeten Wouter
-
renewouters
Re: Zonnepanelen en nog een oude meter, wel of niet overstappen?
Waarom is dat "natuurlijk"?Jaydeem schreef:B
Groeten Wouter
-
stefanhouterman
Jaydeem schreef:Beste forumers, heb een klein dilemma.
Groeten Wouter
Heb je dan al een andere energieboer op het oog?
Jij bedoeld natuurlijk een slimme meter.
De nieuwe energieboer heeft niets met de nieuwe meter te doen.
-
stofzuigertje
Als je minder leverde dan gebruikte is het niet goed te zien.
Alleen bij teveel panelen of zuiniger apparaten kopen zouden ze moeilijk kunnen doen.
Over enkele jaren zit geheel Nederland aan de domme meters die ze slim noemen.
Als je dag/nacht tarief hebt, en in beide meer gebruikte dan leverde is het lastig zichtbaar.
Of je nu leverde of minder gebruikte, wasdroger weg doen kan ook veel opleveren of nieuwe koelkast of minder mensen in huis, een vader die nu alleen woont was ook met 4 kinderen dus 5 personen na echtscheiding weg en daar belde ze ook of hij panelen had....
Alleen bij teveel panelen of zuiniger apparaten kopen zouden ze moeilijk kunnen doen.
Over enkele jaren zit geheel Nederland aan de domme meters die ze slim noemen.
Als je dag/nacht tarief hebt, en in beide meer gebruikte dan leverde is het lastig zichtbaar.
Of je nu leverde of minder gebruikte, wasdroger weg doen kan ook veel opleveren of nieuwe koelkast of minder mensen in huis, een vader die nu alleen woont was ook met 4 kinderen dus 5 personen na echtscheiding weg en daar belde ze ook of hij panelen had....
-
stefanhouterman
Lees hier eens, hoe het werkt en dat je niet verplicht bent om de "stomme" meter te nemen.
Zolang de zekerheid voor privacy niet gewaarborgd is.
http://www.energieleveranciers.nl/blog/ ... imme-meter
Zolang de zekerheid voor privacy niet gewaarborgd is.
http://www.energieleveranciers.nl/blog/ ... imme-meter
Wat een slecht artikel zeg.
Huhu als mn oma balletjes had gehad ZOU HET mn opa kunnen zijn.
Nergens in het artikel ook maar 1 enkele onderbouwing.
Dat heeft helemaal niets met de slimme meter te maken.Een journalist toonde aan dat kwaadwillenden gemakkelijk verbruiksgegevens van anderen kunnen opvragen.
Let vooral op de woorden ZOU KUNNEN ZIEN.Via zo’n app zou een inbreker kunnen zien wanneer je geen stroom verbruikt en daaruit concluderen dat je niet thuis bent.
Huhu als mn oma balletjes had gehad ZOU HET mn opa kunnen zijn.
Nergens in het artikel ook maar 1 enkele onderbouwing.
Ofwel het oude liedje... we willen weer een "Gratis" app en betalen met je privacy.Het probleem zit volgens Netbeheer Nederland bij onafhankelijke dienstenaanbieders: bedrijven die zelf geen netbeheerder of energieleverancier zijn, maar wel diensten aanbieden waarmee consumenten inzicht krijgen in hun energieverbruik.
Nou als jij dit onderbouwing vind :
De slimme meter zelf is – in tegenstelling tot de naam suggereert – niet slim. Het is niets meer dan een digitale energiemeter die bijhoudt hoeveel stroom en gas je verbruikt en die de meterstanden automatisch naar je energieleverancier stuurt.
Dat ZELF versturen is nu waarom het ding "slim" heet, dat daar ineens "monitoren" bij moet komen is een verzinsel van de opsteller van dit stuk.
Energieverbruik kun je overigens gewoon monitoren op de website van je energieleverancier, daar krijg je iedere maand een update.
Dat kun je wel want iedere leverancier die iets van je opslaat kan een privacyverklaring leveren waarin PRECIES staat wat er met je gegevens gebeurt. Dit is ook een vereiste van het CBP.Wat er precies gebeurt met je gegevens valt immers niet exact te vertellen
of je nu wel of geen slimme meter hebt... je verbruiksgegevens zijn bekend want die moet je zelf doorgeven. Heeft dus niets met de slimme meter te maken.Een journalist toonde aan dat kwaadwillenden gemakkelijk verbruiksgegevens van anderen kunnen opvragen.
Je Eigen keuze om je bij zon dienstaanbieder aan te melden, je kunt het ook op de website van je leverancier zien of zon app vrij eenvoudig zelf maken. Heeft ook weer niets met de slimme meter te maken.Zonder controle op de dienstenaanbieders valt niet met zekerheid te zeggen dat je energieverbruiksgegevens niet in verkeerde handen vallen.
Een zogenaamd privacy issue draait in de volgende zin naar een "gemist voordeel" Appels-PerenNiet alleen privacy richting kwaadwillenden, maar ook privacy richting energieleveranciers doet veel stof opwaaien. Je verbruiksgegevens komen in handen van de energiemaatschappijen. Je energieverbruik wordt bijna real time in kaart gebracht, wat de energieleveranciers helpt met de inkoop.
Moet ik nog even doorgaan ?Dat biedt kostenvoordelen voor de leveranciers, maar wordt dat voordeel ook doorberekend aan de klant? Dat is nog maar de vraag.
Bovendien... met een slimme meter kun je er nog steeds voor kiezen om je gegevens niet automatisch te laten verwerken.
Maar goed... je kunt nog een paar jaar doordraaien, over een paar jaar worden de mechanische meters allemaal afgekeurd ... en dan ?
-
stefanhouterman
bprosman schreef:Ofwel het oude liedje... we willen weer een "Gratis" app en betalen met je privacy.Het probleem zit volgens Netbeheer Nederland bij onafhankelijke dienstenaanbieders: bedrijven die zelf geen netbeheerder of energieleverancier zijn, maar wel diensten aanbieden waarmee consumenten inzicht krijgen in hun energieverbruik.
Nou als jij dit onderbouwing vind :
De slimme meter zelf is – in tegenstelling tot de naam suggereert – niet slim. Het is niets meer dan een digitale energiemeter die bijhoudt hoeveel stroom en gas je verbruikt en die de meterstanden automatisch naar je energieleverancier stuurt.
Dat ZELF versturen is nu waarom het ding "slim" heet, dat daar ineens "monitoren" bij moet komen is een verzinsel van de opsteller van dit stuk.
Energieverbruik kun je overigens gewoon monitoren op de website van je energieleverancier, daar krijg je iedere maand een update.
Dat kun je wel want iedere leverancier die iets van je opslaat kan een privacyverklaring leveren waarin PRECIES staat wat er met je gegevens gebeurt. Dit is ook een vereiste van het CBP.Wat er precies gebeurt met je gegevens valt immers niet exact te vertellen
of je nu wel of geen slimme meter hebt... je verbruiksgegevens zijn bekend want die moet je zelf doorgeven. Heeft dus niets met de slimme meter te maken.Een journalist toonde aan dat kwaadwillenden gemakkelijk verbruiksgegevens van anderen kunnen opvragen.
Je Eigen keuze om je bij zon dienstaanbieder aan te melden, je kunt het ook op de website van je leverancier zien of zon app vrij eenvoudig zelf maken. Heeft ook weer niets met de slimme meter te maken.Zonder controle op de dienstenaanbieders valt niet met zekerheid te zeggen dat je energieverbruiksgegevens niet in verkeerde handen vallen.
Een zogenaamd privacy issue draait in de volgende zin naar een "gemist voordeel" Appels-PerenNiet alleen privacy richting kwaadwillenden, maar ook privacy richting energieleveranciers doet veel stof opwaaien. Je verbruiksgegevens komen in handen van de energiemaatschappijen. Je energieverbruik wordt bijna real time in kaart gebracht, wat de energieleveranciers helpt met de inkoop.Moet ik nog even doorgaan ?Dat biedt kostenvoordelen voor de leveranciers, maar wordt dat voordeel ook doorberekend aan de klant? Dat is nog maar de vraag.
Bovendien... met een slimme meter kun je er nog steeds voor kiezen om je gegevens niet automatisch te laten verwerken.
Maar goed... je kunt nog een paar jaar doordraaien, over een paar jaar worden de mechanische meters allemaal afgekeurd ... en dan ?
Helaas zijn mijn antwoorden verwijderd, maar dit bericht is blijven staan.
Ik heb gewoon een een nadeel link geplaatst, die dan als slecht bericht wordt bestempeld, en daarop mijn mening gegeven.
Zo geeft het nog tientallen berichten, die het niet eens zijn, met de huidige "slimme meter".
Niet automatisch laten verwerken, dat heb je ook met een oude meter, daar heb je geen slimme meter voor nodig.
http://www.nu.nl/tech/3357601/slimme-en ... evaar.html
https://www.security.nl/posting/423701/ ... y+maken%3F
@Jaydeem
Dit artikel is dan het antwoord op jou vraag:
http://www.duurzaamnieuws.nl/slimme-met ... mste-stap/
Lees je eigenlijk wel wat je linkt ?
Het 2e artikel ook alleen maar onderbuikgevoel van de schrijver, omdat hij niet (snel) aan de juiste informatie kan komen gaat hij er maar van uit dat het niet klopt.
In NL dus niet van toepassing want hier wordt alles versleuteld.In november bleek al uit een onderzoek van de University of South Carolina dat sommige energiemeters onversleutelde data verstuurden.
Mooi toch ?Overheden kunnen de data van slimme meters gebruiken om wietplantages op te sporen.
Dat mag hij me dan eens voordoen, hoogstens DAT je een film aan het kijken bent.Maar ook hackers zouden deze gegevens graag in handen hebben, zegt Samani. "Ik kan je vertellen welke film je aan het kijken bent.
Het 2e artikel ook alleen maar onderbuikgevoel van de schrijver, omdat hij niet (snel) aan de juiste informatie kan komen gaat hij er maar van uit dat het niet klopt.
-
stefanhouterman
Natuurlijk lees ik berichten, daarom plaats ik ook de links, dat alle kunnen lezen, hoe het met de "stomme meter" zit.
Dat jij een voorstander bent, wil nog niet zeggen, dat de schrijvers van de links het mis hebben, in tegendeel, je gaat op enkele punten af, maar niet op het geheel.
Kiezen, dat je de gegevens niet automatisch wilt doorsturen, wat voor een voordeel heeft dan, om deze dan te laten installeren?
Ik krijg een mailtje met het verzoek, om de meterstanden door te geven.
Naar de meterkast, stand noteren,inloggen op " mijn ......." Invullen, versturen, klaar is Kees.
Werk voor 5 minuten en niemand anders weet mijn gegevens.
Maar stilzwijgend lopen de schaapjes weer achter een onbekende herder aan.
Dat jij een voorstander bent, wil nog niet zeggen, dat de schrijvers van de links het mis hebben, in tegendeel, je gaat op enkele punten af, maar niet op het geheel.
Kiezen, dat je de gegevens niet automatisch wilt doorsturen, wat voor een voordeel heeft dan, om deze dan te laten installeren?
Ik krijg een mailtje met het verzoek, om de meterstanden door te geven.
Naar de meterkast, stand noteren,inloggen op " mijn ......." Invullen, versturen, klaar is Kees.
Werk voor 5 minuten en niemand anders weet mijn gegevens.
Maar stilzwijgend lopen de schaapjes weer achter een onbekende herder aan.
Omdat ik hem zelf dan wel nog steeds uit kan lezen en daarmee mijn gebruik kan monitoren.Kiezen, dat je de gegevens niet automatisch wilt doorsturen, wat voor een voordeel heeft dan, om deze dan te laten installeren
Er komen hier regelmatig mensen voorbij op het forum die zich niet herkennen in het gebruik wat de meter aangeeft. Je kunt zelf je gebruik (bijna) realtime (iedere 10Sec) monitoren, voor een 3 fasen installatie zelfs nog per fase.
Wat betreft het versleutelen van de gegevens (in NL) en kunnen zien welke film ik zit te kijken zitten ze er toch aardig naast.wil nog niet zeggen, dat de schrijvers van de links het mis hebben,
Meer achter de aluminium hoedjes aan zonder te verifieren of het wel klopt wat ze bewerenMaar stilzwijgend lopen de schaapjes weer achter een onbekende herder aan.
-
stefanhouterman
Met mijn eenvoudige meter kan ik dit ook.Omdat ik hem zelf dan wel nog steeds uit kan lezen en daarmee mijn gebruik kan monitoren.
Waarom alleen als de meterstand gevraagd wordt, deze op te nemen?
Zoals ik al eerder vermeld heb, een kwestie van minuten, om tussenstanden te noteren.
Trouwens zijn er genoeg alu hoedjes, die beseffen, dat NOG altijd het "stomme"metertje niet waterdicht is.
De klagers zie ik wel nog verschijnen hier of op een ander forum.
Echte voordelen heb ik nog niet gelezen.
Wat een enorme discussie over het wel of niet nemen van een slimme / digitale meter. Zoals alles roept verandering weerstand op. Zo ook met dit soort nieuwe meters. Het heeft voordelen, voor beide partijen, maar zal hier en daar ook wel nadelen kennen. Dit laatste ligt voornamelijk op het gebied van privacy van uw verbruiksgegevens, hoewel zelfs dat ter discussie staat.
Och, wat is privacy heden ten dage nog waard als een groot deel van de mensen tegenwoordig via social media, onveilig internetgebruik en mobiele telefonie dit toch al overal te grabbel gooit, al dan niet bewust. Of TS met deze discussie geholpen is? Ik zou als ik dit lees alleen maar in verwarring raken.
Mijn persoonlijk advies is: stap over op die (gratis) te leveren slimme meter. Als iedereen, het worden er dagelijks meer, op deze slimme meter overstapt, dan zou het toch wel heel toevallig zijn als net uw versleuteld verzonden gegevens er door één of andere hacker in een ver buitenland uitgepikt worden. En wat maakt het uit als zo'n hacker weet of u 1100 of 1200 m3 gas verbruikt per jaar of hoeveel stroom u maandelijks opwekt met uw zonnepanelen? Als hij u er al uitpikt (kans van 1 op hoeveel miljoen?) laat hem/haar gelukkig zijn met die wetenschap.
Voordeel in tegenstelling tot de draaischijfmeter is dat u zelf o.a. heel makkelijk kunt zien hoeveel stroom u terug geleverd heeft. Dat is met de draaischijfmeter zo goed als onmogelijk. U kunt daarop, net als bij de slimme meter, zien DAT u terug levert, maar bij de draaischijfmeter nauwelijks of met de nodige moeite hoeveel dit is. Zelf heb ik ruim twee jaren zonnepanelen op mijn dak en sindsdien een gratis geplastste slimme meter. Wekelijks hou ik in een excel tabel en wat grafiekjes de teruglevering bij. Best een heel leuk resultaat.
Let wel, de energiemeter heeft, v.w.b. de levering van de nieuwe meter, niets met uw energieleverancier te maken. De nieuwe meter wordt geleverd door uw netbeheerder. Bij de meeste, zo niet alle, energieleveranciers, is het mogelijk stroom terug te leveren.
Zelf ben ik zeer tevreden over een energieleverancier in Rotterdam die u een (in het engels) groene keuze geeft. Speciaal voor klanten met zonnepanelen hebben die het zgn. Zonnestroomcontract. Het levert u bij dit contract een klein voordeel op voor de hoeveelheid stroom die u desondanks verbruikt. Daarnaast geeft deze leverancier geen welkomstcadeaus bij het aangaan van een contract. Maar als u deze energieleverancier vergelijkt op vergelijkingssites als bijv. Gaslicht.com, dan komt u tot de verrassende ontdekking dat de brutoprijzen voor de geleverde energie (dus zonder het verrekende welkomstvoordeel) bij hen bijna altijd fors lager zijn als bij hun collega's. Door het duurdere brutotarief bij hun collega's betaald u het welkomstcadeau in de loop der jaren, als u niet ieder jaar wilt overstappen, dubbel en dwars terug. Ook over de klantenservice van deze leverancier van een "groene keuze" ben ik ook zeer tevreden.
Ik hoop dat TS dit advies goed kan gebruiken.
Och, wat is privacy heden ten dage nog waard als een groot deel van de mensen tegenwoordig via social media, onveilig internetgebruik en mobiele telefonie dit toch al overal te grabbel gooit, al dan niet bewust. Of TS met deze discussie geholpen is? Ik zou als ik dit lees alleen maar in verwarring raken.
Mijn persoonlijk advies is: stap over op die (gratis) te leveren slimme meter. Als iedereen, het worden er dagelijks meer, op deze slimme meter overstapt, dan zou het toch wel heel toevallig zijn als net uw versleuteld verzonden gegevens er door één of andere hacker in een ver buitenland uitgepikt worden. En wat maakt het uit als zo'n hacker weet of u 1100 of 1200 m3 gas verbruikt per jaar of hoeveel stroom u maandelijks opwekt met uw zonnepanelen? Als hij u er al uitpikt (kans van 1 op hoeveel miljoen?) laat hem/haar gelukkig zijn met die wetenschap.
Voordeel in tegenstelling tot de draaischijfmeter is dat u zelf o.a. heel makkelijk kunt zien hoeveel stroom u terug geleverd heeft. Dat is met de draaischijfmeter zo goed als onmogelijk. U kunt daarop, net als bij de slimme meter, zien DAT u terug levert, maar bij de draaischijfmeter nauwelijks of met de nodige moeite hoeveel dit is. Zelf heb ik ruim twee jaren zonnepanelen op mijn dak en sindsdien een gratis geplastste slimme meter. Wekelijks hou ik in een excel tabel en wat grafiekjes de teruglevering bij. Best een heel leuk resultaat.
Let wel, de energiemeter heeft, v.w.b. de levering van de nieuwe meter, niets met uw energieleverancier te maken. De nieuwe meter wordt geleverd door uw netbeheerder. Bij de meeste, zo niet alle, energieleveranciers, is het mogelijk stroom terug te leveren.
Zelf ben ik zeer tevreden over een energieleverancier in Rotterdam die u een (in het engels) groene keuze geeft. Speciaal voor klanten met zonnepanelen hebben die het zgn. Zonnestroomcontract. Het levert u bij dit contract een klein voordeel op voor de hoeveelheid stroom die u desondanks verbruikt. Daarnaast geeft deze leverancier geen welkomstcadeaus bij het aangaan van een contract. Maar als u deze energieleverancier vergelijkt op vergelijkingssites als bijv. Gaslicht.com, dan komt u tot de verrassende ontdekking dat de brutoprijzen voor de geleverde energie (dus zonder het verrekende welkomstvoordeel) bij hen bijna altijd fors lager zijn als bij hun collega's. Door het duurdere brutotarief bij hun collega's betaald u het welkomstcadeau in de loop der jaren, als u niet ieder jaar wilt overstappen, dubbel en dwars terug. Ook over de klantenservice van deze leverancier van een "groene keuze" ben ik ook zeer tevreden.
-
stefanhouterman
Welke voordelen zijn dan voor mijn partij, dat de andere partij voordelen heeft, weet ik.BreejKC schreef:Wat een enorme discussie over het wel of niet nemen van een slimme / digitale meter. Zoals alles roept verandering weerstand op. Zo ook met dit soort nieuwe meters. Het heeft voordelen, voor beide partijen, maar zal hier en daar ook wel nadelen kennen. Dit laatste ligt voornamelijk op het gebied van privacy van uw verbruiksgegevens, hoewel zelfs dat ter discussie staat.
Ik denk niet , dat TS aan dit advies iets heeft, want hij schrijft toch duidelijk, GEEN nieuwe meter te willen, maar de vraag, of het verstandig is om over te stappen, om dan nog met een "stomme meter" Opgezadeld te zijn.
Jaydeem schreef:
Groeten Wouter
Hemeltje Stefan. Dat je mordicus tegen
de "slimme" (definitie van stom: 1 Niet leuk; 2 Persoon die niet kan praten; (2) Toonloos / beide meters voldoen hieraan niet
) meter bent hebben we inmiddels wel begrepen. Alleen het benadrukken van de nadelen voor de consument en de voordelen van alleen alle anderen vindt ik een sterk eenzijdig verhaal. Heel vervelend misschien voor je, maar op de wat langere duur zul je met deze mening toch een keer het onderspit delven. Maar goed, daar zal jij straks harder mee zitten als wij
.
Maar dat u de voordelen voor de consument in mijn verhaal niet ontdekt heeft zegt ook iets over uw houding hierin. U bent tegen en u blijft tegen, koste wat kost. Als u mijn reactie leest, nog eens leest en nog eens begrijpend leest
, u mag er best even over doen, zelfs er over nadenken, dan zult u toch wel enkele voordelen, zo u wilt gemakken, daarin ontdekken. Om herhaling te voorkomen ga ik dat hier niet opnieuw opsommen.
Overigens, dat kunt u ook ontdekken in mijn verhaal, heb ik het niet alleen over het vervangen van de draaischijfmeter naar de "slimme" meter. Ook het overstappen naar een andere energieleverancier komt aan de orde. Uiteraard is het aan TS zelf, niet aan ons, om te bepalen aan welk van alle gegeven informatie hij al dan niet iets heeft.
Verder wens ik u nog lang succes met uw oude, iets minder "slimme", draaischijfmeter
.
Maar dat u de voordelen voor de consument in mijn verhaal niet ontdekt heeft zegt ook iets over uw houding hierin. U bent tegen en u blijft tegen, koste wat kost. Als u mijn reactie leest, nog eens leest en nog eens begrijpend leest
Overigens, dat kunt u ook ontdekken in mijn verhaal, heb ik het niet alleen over het vervangen van de draaischijfmeter naar de "slimme" meter. Ook het overstappen naar een andere energieleverancier komt aan de orde. Uiteraard is het aan TS zelf, niet aan ons, om te bepalen aan welk van alle gegeven informatie hij al dan niet iets heeft.
Verder wens ik u nog lang succes met uw oude, iets minder "slimme", draaischijfmeter
-
stefanhouterman
BreejKC schreef:Hemeltje Stefan. Dat je mordicus tegende "slimme" (definitie van stom: 1 Niet leuk; 2 Persoon die niet kan praten; (2) Toonloos / beide meters voldoen hieraan niet
) meter bent hebben we inmiddels wel begrepen. Alleen het benadrukken van de nadelen voor de consument en de voordelen van alleen alle anderen vindt ik een sterk eenzijdig verhaal. Heel vervelend misschien voor je, maar op de wat langere duur zul je met deze mening toch een keer het onderspit delven. Maar goed, daar zal jij straks harder mee zitten als wij
.
Maar dat u de voordelen voor de consument in mijn verhaal niet ontdekt heeft zegt ook iets over uw houding hierin. U bent tegen en u blijft tegen, koste wat kost. Als u mijn reactie leest, nog eens leest en nog eens begrijpend leest, u mag er best even over doen, zelfs er over nadenken, dan zult u toch wel enkele voordelen, zo u wilt gemakken, daarin ontdekken. Om herhaling te voorkomen ga ik dat hier niet opnieuw opsommen.
Verder wens ik u nog lang succes met uw oude, iets minder "slimme", draaischijfmeter.
Helaas ga je niet op de vraag van TS in.
Blijkbaar heb je nog niet begrepen, dat ik NIET TS ben.
Misschien kan je toch nog in het Jip en ....... De voordelen opsommen, want ik kan helaas niets in je bericht opmaken.
Waarom ik degen de "stomme meter" ben, heb ik al vaker uitgelegd.
Maar het gaat hier niet over mij, maar over TS, die geen andere meter wil.
Dus je quantitatief bericht heeft op mij geen invloed, en jij moet met een qualitatief goed bericht de vraag van TS beantwoorden.
Ja beste Stephan. Ik had echt wel begrepen dat jij TS niet bent. Wij bepalen overigens niet wat de werkelijke TS aan mijn informatie heeft gehad, dat mag hij helemaal zelf bepalen.
Het opnieuw voordelen opsommen hier vindt ik zinloos. Die staan, nogmaals, als u goed leest in mijn eerste reactie. Dat goed lezen daar ontbreekt het waarschijnlijk enigszins aan. Dat u die voordelen niet kunt ontdekken in uw anti-drift begrijp ik wel. Niettemin staan ze er wel in. Ik vrees dat u in uw anti-drift iets te snel naar uw toetsenbord grijpt om uw anti-houding koste-wat-kost hier te ventileren. Maar, ook u bent vrij dit hier kenbaar te maken.
Dat mijn reactie geen invloed op u heeft acht ik te betwijfelen. Waarom reageert u dan nog op mij?
Wat mij betreft is de discussie hierover met u nu gesloten. TS mag, nogmaals, helemaal zelf bepalen welke keuze hij met de aanvullende informatie hier gegeven, maakt. Dat bepalen u en ik niet voor hem.
Het opnieuw voordelen opsommen hier vindt ik zinloos. Die staan, nogmaals, als u goed leest in mijn eerste reactie. Dat goed lezen daar ontbreekt het waarschijnlijk enigszins aan. Dat u die voordelen niet kunt ontdekken in uw anti-drift begrijp ik wel. Niettemin staan ze er wel in. Ik vrees dat u in uw anti-drift iets te snel naar uw toetsenbord grijpt om uw anti-houding koste-wat-kost hier te ventileren. Maar, ook u bent vrij dit hier kenbaar te maken.
Dat mijn reactie geen invloed op u heeft acht ik te betwijfelen. Waarom reageert u dan nog op mij?
Wat mij betreft is de discussie hierover met u nu gesloten. TS mag, nogmaals, helemaal zelf bepalen welke keuze hij met de aanvullende informatie hier gegeven, maakt. Dat bepalen u en ik niet voor hem.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 04 dec 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stefanhouterman
Neen, een paar keer gelezen, maar ik kan geen voordelen lezen, ja een, behalve als je zonnepanelen hebt, kunt aflezen, hoeveel stroom je terug geleverd hebt.BreejKC schreef:Ja beste Stephan. Ik had echt wel begrepen dat jij TS niet bent. Wij bepalen overigens niet wat de werkelijke TS aan mijn informatie heeft gehad, dat mag hij helemaal zelf bepalen.
Door voordelen opsommen hier vindt ik zinloos. Die staan, nogmaals, als u goed leest in mijn eerste reactie. Dat goed lezen daar ontbreekt het waarschijnlijk enigszins aan. Dat u die voordelen niet kunt ontdekken in uw anti-drift begrijp ik wel. Niettemin staan ze er wel in. Ik vrees dat u in uw anti-drift iets te snel naar uw toetsenbord grijpt om uw anti-houding koste-wat-kost hier te ventileren. Maar, ook u bent vrij dit hier kenbaar te maken.
Dat mijn geen reactie geen invloed op u heeft acht ik te betwijfelen. Waarom reageert u dan nog op mij?
Voordelen is meervoud, maar daar ontbreekt het dan.BreejKC schreef:Voordeel in tegenstelling tot de draaischijfmeter is dat u zelf o.a. heel makkelijk kunt zien hoeveel stroom u terug geleverd heeft.
De meterstand wordt automatisch afgelezen, als dat een voordeel is, weet ik niet.
Natuurlijk beslist TS zelf wat hij wil doen, maar ook tot nu heb je de vraag van TS niet begrepen.
Nog een keer: Hij/zij wil overstappen naar een andere energieboer, maar is bang, dat hij/zij dan een "slimmer Meter" moet nemen, welke hij/ zij NIET wil.
Amen
Daar ging het TS toch ook omNeen, een paar keer gelezen, maar ik kan geen voordelen lezen, ja een, behalve als je zonnepanelen hebt, kunt aflezen, hoeveel stroom je terug geleverd hebt.
Gebaseerd op... feiten of emotie ?Nog een keer: Hij/zij wil overstappen naar een andere energieboer, maar is bang, dat hij/zij dan een "slimmer Meter" moet nemen, welke hij/ zij NIET wil.
Amen
-
stefanhouterman
Neen, het gaat TS niet om te kunnen aflezen, hoeveel hij terug geleverd heeft.bprosman schreef:Daar ging het TS toch ook omNeen, een paar keer gelezen, maar ik kan geen voordelen lezen, ja een, behalve als je zonnepanelen hebt, kunt aflezen, hoeveel stroom je terug geleverd hebt.![]()
Gebaseerd op... feiten of emotie ?Nog een keer: Hij/zij wil overstappen naar een andere energieboer, maar is bang, dat hij/zij dan een "slimmer Meter" moet nemen, welke hij/ zij NIET wil.
Amen
Geen feiten of emotie.
Gewoon nog een keer de openingspost lezen wat daar staat, namelijk dit:
Jaydeem schreef: