Wie heeft er ook zoveel problemen om het contract met Eneco op te zeggen?
Het is echt een verschrikkelijke bende daar. Per 1 okt dit jaar is ons contract met Eneco verlopen en hebben wij ons aangesloten bij een nieuwe leverancier. In de periode voor 1 oktober ontving ik 2x een email van Eneco waarin stond dat het contract per 1 oktober werd verlengt met bepaalde voorwaarden. Daarop heb ik gereageerd dat wij per 1 oktober niet bij Eneco maar bij een andere leverancier een contract hebben afgesloten. Dat is toen ook door Eneco bevestigd. So far so good, maar nu!
Op 3 oktober werd tóch door Eneco (en uiteraard de nieuwe leverancier) het maandbedrag afgeschreven! Boze email gestuurd en werd gebeld door een medewerker. Deze man was uiterst onvriendelijk. Hij vertelde mij dat ik eerst een eindafrekening moet hebben voordat Eneco stopt met geld afschrijven van mijn rekening. Volgens Eneco had dit te maken met de nieuwe leverancier, die zou de gegevens nog niet hebben aangeleverd. Ik vertelde hem dat mij 2x een maandbedrag voor een energierekening niet in de koude kleren ging zitten. Zijn reactie? Ik moest het er maar mee doen en uiteindelijk zal ik mijn geld terug krijgen! Hoezo onbeschoft! Daarnaast zat meneer mij gewoon uit te lachen.
Nu inmiddels heeft Eneco al voor de 2e x het maandbedrag afgeschreven, wat ik inmiddels door de bank heb laten terugstorten, maar nog steeds geen eindafrekening. Ik ben nu dus al bijna 2 maanden bezig!!! Wat kan ik nu doen??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beeindiging contract Eneco
Re: Beeindiging contract Eneco
Om even helemaal zeker te zijn............ weet u zeker dat de afschrijving door Eneco niet alléén het netbeheer betreft?
Als u in het netbeheergebied van Eneco zit (hoe luidt hun nieuwe naam ook alweer?) en elders bij een leverancier zit, is het niet ongebruikelijk dat u twee facturen en dus iedere maand 2 afschrijvingen ziet. Levering en netbeheer.
Vandaar dat ik even vraag.
Als u in het netbeheergebied van Eneco zit (hoe luidt hun nieuwe naam ook alweer?) en elders bij een leverancier zit, is het niet ongebruikelijk dat u twee facturen en dus iedere maand 2 afschrijvingen ziet. Levering en netbeheer.
Vandaar dat ik even vraag.
Ja dat weet ik zeker. Wat ik in mijn verhaal ben vergeten te vertellen is dat ik op 1 okt een jaarnota heb ontvangen van eneco waarop hetzelfde bedrag staat wat nu al 2x is afgeschreven.
Beste CindyS,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u het vervelend vindt dat u tijdens uw overstap wordt geconfronteerd met dubbele maandlasten.
Ik kan mij voorstellen dat u het niet prettig vindt om twee termijnbedragen te betalen in één maand. Graag leg ik aan u uit waarom we in sommige gevallen nog een termijnbedrag na uw overstap in rekening brengen. Het kan namelijk zes weken duren voor uw overstap administratief afgehandeld is. Eneco blijft u nota's sturen tot het moment dat we via uw netbeheerder het bericht hebben ontvangen dat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. In de eindnota die we dan maken verwerken we ook alle termijnbedragen die we u eventueel teveel in rekening hebben gebracht. Op die manier betaalt u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Wanneer u hier nog vragen over heeft kom ik graag met u in contact. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u het vervelend vindt dat u tijdens uw overstap wordt geconfronteerd met dubbele maandlasten.
Ik kan mij voorstellen dat u het niet prettig vindt om twee termijnbedragen te betalen in één maand. Graag leg ik aan u uit waarom we in sommige gevallen nog een termijnbedrag na uw overstap in rekening brengen. Het kan namelijk zes weken duren voor uw overstap administratief afgehandeld is. Eneco blijft u nota's sturen tot het moment dat we via uw netbeheerder het bericht hebben ontvangen dat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. In de eindnota die we dan maken verwerken we ook alle termijnbedragen die we u eventueel teveel in rekening hebben gebracht. Op die manier betaalt u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Wanneer u hier nog vragen over heeft kom ik graag met u in contact. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Ten eerste, waarom krijg ik via een forum wél direct een reactie?
En de termijn bedragen die jullie eventueel (????) teveel in rekening hebben gebracht, die ZIJN teveel in rekening gebracht. Mooi verhaal om te zeggen
Niet prettig! Dat is op zn zachts gezegd! En jullie hebben al dit hele blabla verhaal aan mij verkondigt en ik ben er nog niet mee geholpen!!Ik kan mij voorstellen dat u het niet prettig vindt om twee termijnbedragen te betalen in één maand.
Die 6 wkn zijn inmiddels al verstreken en daarnaast heb ik contact gehad met de nieuwe leverancier en die heeft alle stukken al lang en breed jullie kant opgestuurd!!!Het kan namelijk zes weken duren voor uw overstap administratief afgehandeld is.
En de termijn bedragen die jullie eventueel (????) teveel in rekening hebben gebracht, die ZIJN teveel in rekening gebracht. Mooi verhaal om te zeggen
, want u heeft daar verder geen last van dat er 2x bijna 100 euro van mijn rekening word afgeschreven!Op die manier betaalt u nooit dubbel voor uw energieverbruik.
Eindelijk opgelost! 1 ding is zeker, heb ik weer een probleem zet ik het zeker weer op dit forum, want dan word je wél meteen geholpen!
-
Tis weer bijzonder
Merkwaardig genoeg.CindyS schreef:Eindelijk opgelost! 1 ding is zeker, heb ik weer een probleem zet ik het zeker weer op dit forum, want dan word je wél meteen geholpen!