LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Onderstaand bericht heb ik zojuist verstuurd naar de betrokken bedrijven
Medio 2010 heb ik door mijn energieleverancier Oxxio een slimme meter laten plaatsen. Via de collectieve inkoop van de Consumentenbond ben ik in 2011 overgestapt naar NUON.
Eind augustus 2012 heb ik zonnepanelen laten plaatsen. De plaatsing daarvan heb ik bij netwerkbeheerder Liander gemeld. De slimme meter heeft 4 telwerken, voor levering elektriciteit hoog en laag tarief en voor teruglevering hoog en laag tarief. De directeur Klant en Markt van Liander meldde mij begin september dat alles in orde was en dat mijn verzoek tot saldering is goedgekeurd.
Omdat de gaskosten in het totale energieverbruik nu van nog groter belang werden heb ik besloten te zoeken naar de energieleverancier met de laagste gasprijs. Ik kwam uit bij Oxxio. Daar heb ik mij als nieuwe klant gemeld. Ik kreeg de toezegging dat Oxxio de overstap zou verzorgen. De overstapdatum zou zijn 7 oktober.
Eind september ontving ik van Oxxio een meterstandenkaart voor gas en elektriciteit. Ik vond dat vreemd, ik heb een slimme meter die op afstand door Liander kan worden afgelezen. Nog vreemder was dat er maar 2 meterstanden elektriciteit op de kaart kunnen worden genoteerd.
Ik heb daarop contact opgenomen met Oxxio. Mij werd verteld dat met mijn meter geen teruglevering kan worden gemeten. Maar dat kan wel, mijn meter doet dat keurig, ik zie het zelf en Liander heeft het bevestigd. De klantenservicemedewerker zou dit intern gaan uitzoeken. In een discussie over hoe dit nu verder moet worden geregeld heb ik aangegeven dat Oxxio mijn overstap geheel zou verzorgen en dat zij die toezegging ook moet waarmaken.
Op de overstapdatum zondag 7 oktober heb een etiket geplakt op de meterkaart over de plaats waar de twee meterstanden moesten worden ingevuld. Op dat etiket heb ik de vier meterstanden van mijn Oxxio slimme meter ingevuld. Tevens heb ik de gasmeterstand ingevuld. De kaart heb ik dezelfde dag op de post gedaan.
Op 23 oktober ontving ik van Oxxio het bericht dat Oxxio mijn meterstandenformulier niet tijdig had ontvangen. Het formulier zou pas op 18 oktober zijn binnengekomen. Hierdoor zou Liander de standen niet kunnen verwerken en die waarschijnlijk gaan schatten.
Hierover heb ik bij Oxxio per klachtenformulier gereclameerd. In het telefoongesprek, dat daarop volgde, vertelde ik Oxxio dat ik maandag 22 oktober van NUON de eindafrekening gas had ontvangen met daarin de door mij genoteerde meterstand. Ik gaf aan dat als Oxxio op donderdag mijn meterstandenkaart ontvangt het mij heel onwaarschijnlijk lijkt dat NUON maandag al een eindafrekening stuurt. De man aan de telefoon zag vervolgens in zijn computer dat de meterstand gas op 13 oktober al intern was geaccordeerd. De meterkaart was dus al ruim voor 18 oktober binnen.
Vandaag, 10 november, krijg ik de eindafrekening elektriciteit van NUON. De meterstanden zijn beide geschat en hoger dan die ik op de meterkaart heb doorgegeven. Nu maak ik mij daar niet druk over. Dat zijn tevens de beginstanden voor de Oxxio-levering, dus NUON krijgt nu teveel betaald en Oxxio te weinig. Maar er staat geen woord over teruglevering in. Volgens informatie van Liander volgt de afrekening voor de teruglevering binnen 2 maanden na de jaarrekening van de energieleverancier, maar waarom staat daarover niets in de eindafrekening van Nuon?
Als op de website van Oxxio de term “slimme meter” wordt ingevoerd komen een aantal vragen in beeld. De eerste gaat over teruglevering. Nog steeds wordt beweerd dat de Oxxio slimme meter teruglevering niet kan meten, maar heus, de slimme meter is slimmer dan Oxxio (denkt).
De regeling van mijn overstap naar Oxxio is een puinhoop. Graag zou ik van Oxxio, Nuon en Liander willen weten wie mijn terug geleverde energie gaat betalen en hoe.
Medio 2010 heb ik door mijn energieleverancier Oxxio een slimme meter laten plaatsen. Via de collectieve inkoop van de Consumentenbond ben ik in 2011 overgestapt naar NUON.
Eind augustus 2012 heb ik zonnepanelen laten plaatsen. De plaatsing daarvan heb ik bij netwerkbeheerder Liander gemeld. De slimme meter heeft 4 telwerken, voor levering elektriciteit hoog en laag tarief en voor teruglevering hoog en laag tarief. De directeur Klant en Markt van Liander meldde mij begin september dat alles in orde was en dat mijn verzoek tot saldering is goedgekeurd.
Omdat de gaskosten in het totale energieverbruik nu van nog groter belang werden heb ik besloten te zoeken naar de energieleverancier met de laagste gasprijs. Ik kwam uit bij Oxxio. Daar heb ik mij als nieuwe klant gemeld. Ik kreeg de toezegging dat Oxxio de overstap zou verzorgen. De overstapdatum zou zijn 7 oktober.
Eind september ontving ik van Oxxio een meterstandenkaart voor gas en elektriciteit. Ik vond dat vreemd, ik heb een slimme meter die op afstand door Liander kan worden afgelezen. Nog vreemder was dat er maar 2 meterstanden elektriciteit op de kaart kunnen worden genoteerd.
Ik heb daarop contact opgenomen met Oxxio. Mij werd verteld dat met mijn meter geen teruglevering kan worden gemeten. Maar dat kan wel, mijn meter doet dat keurig, ik zie het zelf en Liander heeft het bevestigd. De klantenservicemedewerker zou dit intern gaan uitzoeken. In een discussie over hoe dit nu verder moet worden geregeld heb ik aangegeven dat Oxxio mijn overstap geheel zou verzorgen en dat zij die toezegging ook moet waarmaken.
Op de overstapdatum zondag 7 oktober heb een etiket geplakt op de meterkaart over de plaats waar de twee meterstanden moesten worden ingevuld. Op dat etiket heb ik de vier meterstanden van mijn Oxxio slimme meter ingevuld. Tevens heb ik de gasmeterstand ingevuld. De kaart heb ik dezelfde dag op de post gedaan.
Op 23 oktober ontving ik van Oxxio het bericht dat Oxxio mijn meterstandenformulier niet tijdig had ontvangen. Het formulier zou pas op 18 oktober zijn binnengekomen. Hierdoor zou Liander de standen niet kunnen verwerken en die waarschijnlijk gaan schatten.
Hierover heb ik bij Oxxio per klachtenformulier gereclameerd. In het telefoongesprek, dat daarop volgde, vertelde ik Oxxio dat ik maandag 22 oktober van NUON de eindafrekening gas had ontvangen met daarin de door mij genoteerde meterstand. Ik gaf aan dat als Oxxio op donderdag mijn meterstandenkaart ontvangt het mij heel onwaarschijnlijk lijkt dat NUON maandag al een eindafrekening stuurt. De man aan de telefoon zag vervolgens in zijn computer dat de meterstand gas op 13 oktober al intern was geaccordeerd. De meterkaart was dus al ruim voor 18 oktober binnen.
Vandaag, 10 november, krijg ik de eindafrekening elektriciteit van NUON. De meterstanden zijn beide geschat en hoger dan die ik op de meterkaart heb doorgegeven. Nu maak ik mij daar niet druk over. Dat zijn tevens de beginstanden voor de Oxxio-levering, dus NUON krijgt nu teveel betaald en Oxxio te weinig. Maar er staat geen woord over teruglevering in. Volgens informatie van Liander volgt de afrekening voor de teruglevering binnen 2 maanden na de jaarrekening van de energieleverancier, maar waarom staat daarover niets in de eindafrekening van Nuon?
Als op de website van Oxxio de term “slimme meter” wordt ingevoerd komen een aantal vragen in beeld. De eerste gaat over teruglevering. Nog steeds wordt beweerd dat de Oxxio slimme meter teruglevering niet kan meten, maar heus, de slimme meter is slimmer dan Oxxio (denkt).
De regeling van mijn overstap naar Oxxio is een puinhoop. Graag zou ik van Oxxio, Nuon en Liander willen weten wie mijn terug geleverde energie gaat betalen en hoe.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Beste e-chec,
Uw bericht maakt duidelijk dat u in augustus 2012 zonnepanelen heeft laten plaatsen. Verder geeft u aan dat u van Liander een bevestiging heeft ontvangen, waarin staat vermeld dat uw verzoek tot saldering is goedgekeurd. Ook geeft u aan dat u van Oxxio in 2010 een slimme meter heeft ontvangen en dat uw huidige slimme meter vier telwerken heeft. Als laatst stelt u de vraag wie uw teruglevering vergoed. Graag informeer ik u hierover.
Slimme meter Oxxio
Sinds 1 januari 2012 zijn alle slimme meters van Oxxio overgedragen aan de regionale netbeheerders. In uw geval is uw slimme meter overgedragen aan Liander.
Indien u een slimme meter heeft van (voorheen) Oxxio, dan dient u deze te laten vervangen door een slimme meter die ook teruglevering registreert. De oude slimme meters van Oxxio kunnen namelijk geen teruglevering registreren.
Salderingsmeter
Nu u aangeeft dat u een slimme meter heeft met vier telwerken, doet dat ons vermoeden dat u al een nieuwe meter heeft. Mocht dit niet het geval zijn, dan verwijzen wij u naar Liander om zo spoedig mogelijk een salderingsmeter te laten plaatsen.
Saldering teruglevering
U stelt de vraag wie uw terug geleverde energie aan u zal vergoeden. Uit uw bericht halen wij dat u al terugleverde in de periode van uw vorige leverancier. Tijdens uw overstap heeft u meterstanden doorgegeven voor zowel uw levering als uw teruglevering. Als deze standen goed waren geregistreerd, zou uw vorige leverancier uw teruglevering tot het moment van uw overstap hebben vergoed. Vanaf het moment na uw overstap tot uw eerste jaarafrekening, zal Oxxio uw teruglevering vergoeden.
Meterstanden
U geeft aan dat u een meterstandenkaart van Oxxio heeft ontvangen waarop u niet in de gelegenheid was om uw terugleverstanden te noteren. U heeft een etiket op onze meterstandenkaart geplaatst en daarop uw terugleverstanden genoteerd. Volgens uw bericht blijkt dat het verwerken van uw meterstanden niet goed is gegaan. Dit heeft als gevolg gehad dat u van uw vorige leverancier een eindafrekening heeft ontvangen met geschatte standen en zonder een vergoeding van teruglevering.
Het is ons niet duidelijk wat er precies mis is gegaan tussen Liander en Oxxio. We willen dit graag onderzoeken en voor u oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens samen met een vermelding van dit bericht, te e-mailen naar [email protected]? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Uw bericht maakt duidelijk dat u in augustus 2012 zonnepanelen heeft laten plaatsen. Verder geeft u aan dat u van Liander een bevestiging heeft ontvangen, waarin staat vermeld dat uw verzoek tot saldering is goedgekeurd. Ook geeft u aan dat u van Oxxio in 2010 een slimme meter heeft ontvangen en dat uw huidige slimme meter vier telwerken heeft. Als laatst stelt u de vraag wie uw teruglevering vergoed. Graag informeer ik u hierover.
Slimme meter Oxxio
Sinds 1 januari 2012 zijn alle slimme meters van Oxxio overgedragen aan de regionale netbeheerders. In uw geval is uw slimme meter overgedragen aan Liander.
Indien u een slimme meter heeft van (voorheen) Oxxio, dan dient u deze te laten vervangen door een slimme meter die ook teruglevering registreert. De oude slimme meters van Oxxio kunnen namelijk geen teruglevering registreren.
Salderingsmeter
Nu u aangeeft dat u een slimme meter heeft met vier telwerken, doet dat ons vermoeden dat u al een nieuwe meter heeft. Mocht dit niet het geval zijn, dan verwijzen wij u naar Liander om zo spoedig mogelijk een salderingsmeter te laten plaatsen.
Saldering teruglevering
U stelt de vraag wie uw terug geleverde energie aan u zal vergoeden. Uit uw bericht halen wij dat u al terugleverde in de periode van uw vorige leverancier. Tijdens uw overstap heeft u meterstanden doorgegeven voor zowel uw levering als uw teruglevering. Als deze standen goed waren geregistreerd, zou uw vorige leverancier uw teruglevering tot het moment van uw overstap hebben vergoed. Vanaf het moment na uw overstap tot uw eerste jaarafrekening, zal Oxxio uw teruglevering vergoeden.
Meterstanden
U geeft aan dat u een meterstandenkaart van Oxxio heeft ontvangen waarop u niet in de gelegenheid was om uw terugleverstanden te noteren. U heeft een etiket op onze meterstandenkaart geplaatst en daarop uw terugleverstanden genoteerd. Volgens uw bericht blijkt dat het verwerken van uw meterstanden niet goed is gegaan. Dit heeft als gevolg gehad dat u van uw vorige leverancier een eindafrekening heeft ontvangen met geschatte standen en zonder een vergoeding van teruglevering.
Het is ons niet duidelijk wat er precies mis is gegaan tussen Liander en Oxxio. We willen dit graag onderzoeken en voor u oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens samen met een vermelding van dit bericht, te e-mailen naar [email protected]? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Ik heb inderdaad een meter met vier telwerken elektriciteit. Die meter is geleverd door Oxxio op 1 juli 2010.
Over oude en nieuwe slimme meters van Oxxio is mij niets bekend. Op de website van Oxxio staat daarover ook geen informatie. Maar het is vreemd dat er toch al sinds medio 2010 meters zijn met vier telwerken, geleverd door Oxxio, terwijl uw meterkaart in september 2012 nog niet de mogelijkheid biedt om ook vier meterstanden te noteren. In de diverse contacten hierover met Oxxio heb ik niet de medewerking gekregen, die ik als klant mag verwachten. Dat kunt u uit mijn bericht wel opmaken.
Mijn bericht heb ik overigens zaterdag, zoals aangegeven, ook per contactformulier aan Oxxio, Nuon en Liander gestuurd. Mijn gegevens zijn daarin opgenomen.
Over oude en nieuwe slimme meters van Oxxio is mij niets bekend. Op de website van Oxxio staat daarover ook geen informatie. Maar het is vreemd dat er toch al sinds medio 2010 meters zijn met vier telwerken, geleverd door Oxxio, terwijl uw meterkaart in september 2012 nog niet de mogelijkheid biedt om ook vier meterstanden te noteren. In de diverse contacten hierover met Oxxio heb ik niet de medewerking gekregen, die ik als klant mag verwachten. Dat kunt u uit mijn bericht wel opmaken.
Mijn bericht heb ik overigens zaterdag, zoals aangegeven, ook per contactformulier aan Oxxio, Nuon en Liander gestuurd. Mijn gegevens zijn daarin opgenomen.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Beste e-chec,
We willen graag onderzoeken hoe het nu precies zit. Om u te kunnen helpen, hebben we wel uw klantgegevens nodig.
Indien u dit wenst kunt u ons e-mailen op [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
We willen graag onderzoeken hoe het nu precies zit. Om u te kunnen helpen, hebben we wel uw klantgegevens nodig.
Indien u dit wenst kunt u ons e-mailen op [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Laatst gewijzigd door deoxxiomedewerker op 12 nov 2012 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Dag Oxxiomedewerker,
Mijn klantgegevens staan in contactformulier particulier [Incident: 121110-000020] van Oxxio. Maar ik zal u dit ook nog mailen.
Mijn klantgegevens staan in contactformulier particulier [Incident: 121110-000020] van Oxxio. Maar ik zal u dit ook nog mailen.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Beste e-check,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid bestaat over de saldering van de door u teruggeleverde energie. Hierover het volgende.
Ik sluit me aan bij de eerdere reactie van Oxxio. Normaal gesproken, vergoedt Nuon de teruggeleverde energie tot aan de overstap naar Oxxio. Dit gebeurt op basis van uw meterstanden. Het is voor mij op dit moment niet te achterhalen wat er precies is misgegaan. Uiteraard zoek ik dit wel graag voor u uit. Kunt u mij hiertoe uw klantgegevens sturen per privébericht of via het e-mailadres [email protected]. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid bestaat over de saldering van de door u teruggeleverde energie. Hierover het volgende.
Ik sluit me aan bij de eerdere reactie van Oxxio. Normaal gesproken, vergoedt Nuon de teruggeleverde energie tot aan de overstap naar Oxxio. Dit gebeurt op basis van uw meterstanden. Het is voor mij op dit moment niet te achterhalen wat er precies is misgegaan. Uiteraard zoek ik dit wel graag voor u uit. Kunt u mij hiertoe uw klantgegevens sturen per privébericht of via het e-mailadres [email protected]. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Ook NUON heeft uiteraard mijn bericht ontvangen. Ik heb zaterdag om 10.47 u een ontvangstbevestiging gekregen van Cindy Kroon, Directeur Nuon Klantenservice. Daar stond geen incidentnummer in. Ik zal ook de NUON Medewerker mijn gegevens mailen.
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Ik heb mijn gegevens gisteren naar Oxxio en Nuon verstuurd en Nuon reageerde binnen het uur. De Nuon medewerker had geconstateerd dat mijn meterstanden inderdaad waren geschat. Hij vroeg mij of ik de meterstanden van 7 oktober heb bewaard en of ik die dan wilde toesturen. Ik heb ze uiteraard bewaard en heb ze verstuurd.
Overigens heeft de Oxxiomedewerker gisteren niet gereageerd op de opmerking in mijn bericht, dat ik nog meterstanden moest aflezen, terwijl ik een slimme meter heb. Die zou op afstand door Liander afleesbaar moeten zijn.
Ik heb in één van de contacten met Oxxio begrepen dat daar grote problemen mee zijn en dat de Oxxio slimme meters mogelijk door Liander vervangen moeten worden. Of dat alleen geldt voor de oude Oxxio slimme meters of ook voor de nieuwe, is mij niet bekend. De saldering is door Liander goedgekeurd, dus het lijkt er op dat men mijn meter daar wel kan aflezen.
Wilt u daar helderheid in geven, Oxxiomedewerker ?
Overigens heeft de Oxxiomedewerker gisteren niet gereageerd op de opmerking in mijn bericht, dat ik nog meterstanden moest aflezen, terwijl ik een slimme meter heb. Die zou op afstand door Liander afleesbaar moeten zijn.
Ik heb in één van de contacten met Oxxio begrepen dat daar grote problemen mee zijn en dat de Oxxio slimme meters mogelijk door Liander vervangen moeten worden. Of dat alleen geldt voor de oude Oxxio slimme meters of ook voor de nieuwe, is mij niet bekend. De saldering is door Liander goedgekeurd, dus het lijkt er op dat men mijn meter daar wel kan aflezen.
Wilt u daar helderheid in geven, Oxxiomedewerker ?
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Beste e-chec,
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
U stelt de vraag waarom u standen aan Oxxio moet doorgeven tijdens uw overstap, terwijl u een slimme meter heeft die op dag basis door Liander kan worden uitgelezen.
Dit komt omdat de marktafspraken op dit moment zo zijn, dat uw meetverantwoordelijke, Liander, verplicht is om één keer in de drie jaar uw standen uit te lezen. In de tussenliggende twee jaren, ontvangt u een meterstandenkaart. Het opvragen/uitlezen van uw standen gebeurt elk jaar rond uw meetmoment. Uw meetmoment is een vaste datum waarop uw standen worden opgenomen/uitgelezen om vervolgens tot een jaarafrekening te komen.
Omdat de meetverantwoordelijke niet weet wanneer een consument overstapt van leverancier, zijn de huidige marktafspraken zo, dat de nieuwe leverancier verantwoordelijk is voor het aanleveren van de meterstanden. Deze standen dienen binnen vijf dagen na een overstap aan de netbeheerder te worden doorgegeven, ongeacht of er sprake is van een slimme meter.
Ik verwacht hiermee uw vraag te hebben beantwoord. We nemen binnenkort contact met u op om uw verzonden e-mail van gisteren met u door te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
U stelt de vraag waarom u standen aan Oxxio moet doorgeven tijdens uw overstap, terwijl u een slimme meter heeft die op dag basis door Liander kan worden uitgelezen.
Dit komt omdat de marktafspraken op dit moment zo zijn, dat uw meetverantwoordelijke, Liander, verplicht is om één keer in de drie jaar uw standen uit te lezen. In de tussenliggende twee jaren, ontvangt u een meterstandenkaart. Het opvragen/uitlezen van uw standen gebeurt elk jaar rond uw meetmoment. Uw meetmoment is een vaste datum waarop uw standen worden opgenomen/uitgelezen om vervolgens tot een jaarafrekening te komen.
Omdat de meetverantwoordelijke niet weet wanneer een consument overstapt van leverancier, zijn de huidige marktafspraken zo, dat de nieuwe leverancier verantwoordelijk is voor het aanleveren van de meterstanden. Deze standen dienen binnen vijf dagen na een overstap aan de netbeheerder te worden doorgegeven, ongeacht of er sprake is van een slimme meter.
Ik verwacht hiermee uw vraag te hebben beantwoord. We nemen binnenkort contact met u op om uw verzonden e-mail van gisteren met u door te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
De Nuon medewerker
Nadat ik maandag mijn meterstanden van 7 oktober had doorgemaild naar NUON kreeg ik razendsnel, gistermiddag, al een reactie. Nuon zorgt ervoor dat de saldering alsnog wordt geregeld.
Hartelijk dank Nuon medewerker, ik zal het op dit forum melden als alles is gerealiseerd.
Energieleveranciers.nl
Na de teleurstellende brief van Oxxio van 23 oktober heb ik op 25 oktober per contactformulier een vraag gesteld aan Energieleveranciers.nl. Ik neem aan dat dit een overkoepelend orgaan is. De vraag luidde:
Ik beschik over zonnepanelen. Mijn slimme meter heeft 4 telwerken, 2 voor geleverde en 2 voor teruggeleverde energie. Kunt u mij in detail aangeven hoe een overstap van energieleverancier in mijn geval in zijn werk gaat ? De energieleverancier en Liander geven daarover niet voldoende helderheid.
Het was kennelijk een lastige vraag. De beantwoording kwam gisteren binnen, bijna 3 weken na versturen van de vraag. Het antwoord luidde:
Als u al zonnepanelen heeft en u stapt over naar een andere energieleverancier dan moet u altijd doorgeven dat u zelf energie opwekt en teruglevert. Ook als u zich al heeft aangemeld bij http://www.energieleveren.nl is het nodig dat u bij de nieuwe leverancier bekend maakt dat u zelf energie opwekt met zonnepanelen.
U kunt dat doen door na uw overstap te bellen naar de nieuwe leverancier en dat aan hen doorgeven.
De leverancier wil de volgende zaken weten om correct terug te kunnen leveren:
- Heeft u uw teruglevering ook gemeld bij uw netbeheerder Liander
- Wat voor type elektriciteitsmeter heeft u: digitaal of analoog
- Wat is de datum van de plaatsing van de zonnepanelen
- Wat is het vermogen (in Watt-piek) of het aantal panelen van de installatie
Over dit antwoord wil ik het volgende kwijt. Na de aanschaf van mijn zonnepanelen heb ik op advies van de leverancier van de panelen de plaatsing gemeld bij de netbeheerder Liander. Liander is akkoord gegaan.
Voor mij is daarmee de kous af. Als ik overstap naar een nieuwe leverancier en die leverancier wil weten of ik zelf stroom teruglever, dan moet hij dat in het aanmeldingsformulier vragen. Het is toch hun vak, zij werken er toch dagelijks mee? Daarnaast zou er een belletje moeten gaan rinkelen als er door mij een geschatte jaarafname van 1000 kWh wordt aangegeven. Dat is voor welke gebruiker dan ook heel weinig. De actieve melding, die Energieleveranciers.nl van de individuele klant vraagt, vind ik volstrekt onterecht. Van de zotte.
Niettemin heb ik dat in feite gedaan toen ik meldde dat de meterstandenkaart ontoereikend was. Maar toen bleek teruglevering een probleem te zijn, dat niet een-twee-drie administratief door Oxxio kon worden opgelost.
De Oxxiomedewerker
Ik begrijp uw bericht van gisteren. Omdat veel klanten geen slimme meter hebben en de meter dus uitsluitend in hun woning kan worden afgelezen, is er voor gekozen om bij overstappen de meterstanden altijd door de klant te laten opnemen. Helder verhaal.
Blijven nog steeds de vragen waarom er nog een meterstandenkaart met slechts 2 invulvakjes voor elektriciteit wordt gebruikt en waarom Oxxio bij bekendmaking van 4 meterstanden afhaakt en de klant met een probleem opscheept. Dat wil ik en met mij waarschijnlijk ook de volgers van deze topic toch wel graag weten. En ook over de noodzaak tot vervanging door Liander van de Oxxio slimme meters heeft de Oxxiomedewerker nog geen duidelijkheid gegeven. Daarnaar blijf ik ook benieuwd.
Nadat ik maandag mijn meterstanden van 7 oktober had doorgemaild naar NUON kreeg ik razendsnel, gistermiddag, al een reactie. Nuon zorgt ervoor dat de saldering alsnog wordt geregeld.
Hartelijk dank Nuon medewerker, ik zal het op dit forum melden als alles is gerealiseerd.
Energieleveranciers.nl
Na de teleurstellende brief van Oxxio van 23 oktober heb ik op 25 oktober per contactformulier een vraag gesteld aan Energieleveranciers.nl. Ik neem aan dat dit een overkoepelend orgaan is. De vraag luidde:
Ik beschik over zonnepanelen. Mijn slimme meter heeft 4 telwerken, 2 voor geleverde en 2 voor teruggeleverde energie. Kunt u mij in detail aangeven hoe een overstap van energieleverancier in mijn geval in zijn werk gaat ? De energieleverancier en Liander geven daarover niet voldoende helderheid.
Het was kennelijk een lastige vraag. De beantwoording kwam gisteren binnen, bijna 3 weken na versturen van de vraag. Het antwoord luidde:
Als u al zonnepanelen heeft en u stapt over naar een andere energieleverancier dan moet u altijd doorgeven dat u zelf energie opwekt en teruglevert. Ook als u zich al heeft aangemeld bij http://www.energieleveren.nl is het nodig dat u bij de nieuwe leverancier bekend maakt dat u zelf energie opwekt met zonnepanelen.
U kunt dat doen door na uw overstap te bellen naar de nieuwe leverancier en dat aan hen doorgeven.
De leverancier wil de volgende zaken weten om correct terug te kunnen leveren:
- Heeft u uw teruglevering ook gemeld bij uw netbeheerder Liander
- Wat voor type elektriciteitsmeter heeft u: digitaal of analoog
- Wat is de datum van de plaatsing van de zonnepanelen
- Wat is het vermogen (in Watt-piek) of het aantal panelen van de installatie
Over dit antwoord wil ik het volgende kwijt. Na de aanschaf van mijn zonnepanelen heb ik op advies van de leverancier van de panelen de plaatsing gemeld bij de netbeheerder Liander. Liander is akkoord gegaan.
Voor mij is daarmee de kous af. Als ik overstap naar een nieuwe leverancier en die leverancier wil weten of ik zelf stroom teruglever, dan moet hij dat in het aanmeldingsformulier vragen. Het is toch hun vak, zij werken er toch dagelijks mee? Daarnaast zou er een belletje moeten gaan rinkelen als er door mij een geschatte jaarafname van 1000 kWh wordt aangegeven. Dat is voor welke gebruiker dan ook heel weinig. De actieve melding, die Energieleveranciers.nl van de individuele klant vraagt, vind ik volstrekt onterecht. Van de zotte.
Niettemin heb ik dat in feite gedaan toen ik meldde dat de meterstandenkaart ontoereikend was. Maar toen bleek teruglevering een probleem te zijn, dat niet een-twee-drie administratief door Oxxio kon worden opgelost.
De Oxxiomedewerker
Ik begrijp uw bericht van gisteren. Omdat veel klanten geen slimme meter hebben en de meter dus uitsluitend in hun woning kan worden afgelezen, is er voor gekozen om bij overstappen de meterstanden altijd door de klant te laten opnemen. Helder verhaal.
Blijven nog steeds de vragen waarom er nog een meterstandenkaart met slechts 2 invulvakjes voor elektriciteit wordt gebruikt en waarom Oxxio bij bekendmaking van 4 meterstanden afhaakt en de klant met een probleem opscheept. Dat wil ik en met mij waarschijnlijk ook de volgers van deze topic toch wel graag weten. En ook over de noodzaak tot vervanging door Liander van de Oxxio slimme meters heeft de Oxxiomedewerker nog geen duidelijkheid gegeven. Daarnaar blijf ik ook benieuwd.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Beste e-chec,
Goed om te horen dat het een en ander duidelijk is geworden voor u. U stelt nu nog de vraag waarom het noodzakelijk is om uw meter van Oxxio te laten vervangen door nieuwe slimme meter van Liander. Graag informeer ik u hierover.
De slimme meter is nooit compatibel geweest met teruglevering. In de algemene voorwaarden van een slimme meter overeenkomst (van voor 1 januari 2012) was ook opgenomen dat als er sprake is van teruglevering, een overeenkomst voor een slimme meter van Oxxio niet mogelijk was.
https://www.oxxio.nl/Brochures/Algemene ... ensten.pdf (Artikel 4.6 e).
Als dit gegeven door Oxxio of een klant over het hoofd werd gezien en een monteur kwam langs om de slimme meter te plaatsen, werd de montage van de slimme meter door de monteur geannuleerd bij het zien van zonnepanelen.
Het is noodzakelijk om uw slimme meter te vervangen door een teruglevermeter van Liander, omdat de software van uw oude slimme meter uw teruglevering niet op de juiste manier kan verwerken. In plaats van het teruggeleverde gedeelte apart te registreren, wordt dit gedeelte opgeteld bij het genoten verbruik. Met andere woorden, hetgeen u terug levert, wordt gezien als verbruik. Wij adviseren u daarom ook om zo snel mogelijk contact op te nemen met Liander om een afspraak te maken om een teruglevermeter te plaatsen.
Als laatste stelt u de vraag waarom Oxxio niet de mogelijkheid biedt om terugleverstanden te vermelden op een meterstandenkaart. De reden hiervan is omdat het gedeelte aan klanten bij Oxxio die terug levert minimaal was/is. We merken wel dat teruglevering aan het toenemen is. Uiteraard wordt de toename hierin door Oxxio gevolgd en wordt er nagedacht over hoe we dit in de (nabije) toekomst gaan faciliteren.
Omdat klanten die terugleveren, aan hun huidige en toekomstige leverancier moeten meedelen dat er sprake is van teruglevering, verwerkt Oxxio alle terugleverstanden bij het het ontvangen van deze meldingen. Helaas is dit bij u mis gegaan. Terugleverstanden ten behoeve van jaarafrekening, die periodiek worden opgenomen, ontvangt Oxxio via de verschillende netbeheerders.
Ik verwacht hiermee uw vragen te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Goed om te horen dat het een en ander duidelijk is geworden voor u. U stelt nu nog de vraag waarom het noodzakelijk is om uw meter van Oxxio te laten vervangen door nieuwe slimme meter van Liander. Graag informeer ik u hierover.
De slimme meter is nooit compatibel geweest met teruglevering. In de algemene voorwaarden van een slimme meter overeenkomst (van voor 1 januari 2012) was ook opgenomen dat als er sprake is van teruglevering, een overeenkomst voor een slimme meter van Oxxio niet mogelijk was.
https://www.oxxio.nl/Brochures/Algemene ... ensten.pdf (Artikel 4.6 e).
Als dit gegeven door Oxxio of een klant over het hoofd werd gezien en een monteur kwam langs om de slimme meter te plaatsen, werd de montage van de slimme meter door de monteur geannuleerd bij het zien van zonnepanelen.
Het is noodzakelijk om uw slimme meter te vervangen door een teruglevermeter van Liander, omdat de software van uw oude slimme meter uw teruglevering niet op de juiste manier kan verwerken. In plaats van het teruggeleverde gedeelte apart te registreren, wordt dit gedeelte opgeteld bij het genoten verbruik. Met andere woorden, hetgeen u terug levert, wordt gezien als verbruik. Wij adviseren u daarom ook om zo snel mogelijk contact op te nemen met Liander om een afspraak te maken om een teruglevermeter te plaatsen.
Als laatste stelt u de vraag waarom Oxxio niet de mogelijkheid biedt om terugleverstanden te vermelden op een meterstandenkaart. De reden hiervan is omdat het gedeelte aan klanten bij Oxxio die terug levert minimaal was/is. We merken wel dat teruglevering aan het toenemen is. Uiteraard wordt de toename hierin door Oxxio gevolgd en wordt er nagedacht over hoe we dit in de (nabije) toekomst gaan faciliteren.
Omdat klanten die terugleveren, aan hun huidige en toekomstige leverancier moeten meedelen dat er sprake is van teruglevering, verwerkt Oxxio alle terugleverstanden bij het het ontvangen van deze meldingen. Helaas is dit bij u mis gegaan. Terugleverstanden ten behoeve van jaarafrekening, die periodiek worden opgenomen, ontvangt Oxxio via de verschillende netbeheerders.
Ik verwacht hiermee uw vragen te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Michaël
Oxxio Nederland bv
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Ik heb het gevoel dat er voor mij steeds meer puzzelstukjes op hun plaats vallen. Ik maak uit de woorden van de Oxxiomedewerker op dat de vier telwerken van mijn Oxxio slimme meter wel goed werken, maar dat de uitlezing op afstand door Liander niet goed functioneert. De software daarvoor deugt niet, de beide telwerken hoog tarief en de beide laag tarief worden in mijn meter of bij Liander eerst gesommeerd en daarna verzonden. Of iets wat softwarematig anders is, maar op hetzelfde neerkomt.
Dit houdt in dat mijn aflezingen van meterstanden op 7 oktober geheel correct de levering en teruglevering weergeven en dat ook op de dag van vandaag nog exact afgelezen kan worden wat geleverd en wat teruggeleverd is. Het enige, dat verloren is gegaan, is de slimmigheid van de meter.
Is dat juist weergegeven, Oxxiomedewerker ?
Dit houdt in dat mijn aflezingen van meterstanden op 7 oktober geheel correct de levering en teruglevering weergeven en dat ook op de dag van vandaag nog exact afgelezen kan worden wat geleverd en wat teruggeleverd is. Het enige, dat verloren is gegaan, is de slimmigheid van de meter.
Is dat juist weergegeven, Oxxiomedewerker ?
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Oxxio is typisch een organisatie van deze tijd. Er werken managers, ondermanagers, afdelingsmanagers, onderafdelingsmanagers, submanagers en submanagershulpen. Deze hele organisatie dient om die ene deeltijdmedewerk(st)er aan te sturen, die de binnenkomende meterstandenkaarten van klanten in ontvangst neemt en verwerkt, de standaard antwoordbrieven in een envelop doet en die envelop vervolgens dicht likt en verstuurt.
De Oxxio-organisatie loopt als een trein. Als er in incidentele gevallen een meterkaart binnenkomt die afwijkt van standaard, dan zou er iemand in de organisatie moeten denken. Helaas, daarvoor is niemand beschikbaar. Iedereen is druk met de organisatie.
Maar toch is daar een oplossing voor gevonden. Je laat de zaak een tijdje rusten en vervolgens stel je dat de klant onjuist heeft gehandeld. Ook al heeft die klant zijn uiterste best gedaan om je over van alles en nog wat te informeren en ook al heb je toegezegd dat je de overstap van energieleverancier voor hem zult regelen, de klant moet het zelf maar oplossen. De deeltijdmedewerk(st)er komt daar tenslotte niet aan toe met zijn/ haar drukke baan.
Het zal ongetwijfeld in werkelijkheid fractioneel anders gaan, maar de gang van zaken bij Oxxio komt wel zo op de klant over. Via een direct contact met Oxxio heb ik niets bereikt. Om die reden heb ik de weg gezocht via dit forum. Door het probleem publiek te maken komt Oxxio in beeld op een wijze, die haar niet bevalt. Al voordat ik mijn probleem op het forum plaatste zag ik dat Oxxio een pientere medewerker had aangewezen, die de forumzaken moet oplossen. Zijn naam is "De Oxxiomedewerker". Hij is als het Lampje van Willie Wortel, hij mag vrij denken en handelen en kan licht in de zaak brengen.
En dat heeft de Oxxiomedewerker zeker gedaan. Na mijn vorige bijdrage aan dit topic heeft hij per e-mail contact gezocht, wat resulteerde in een telefonisch overleg gistermiddag. Vervolgens is er enkele malen e-mailcontact geweest tussen de Oxxiomedewerker en Liander en tussen de Oxxiomedewerker en mij. Aan het eind van de middag was mij alles helder. Het zit als volgt:
De Oxxio slimme meter is een meter die door Oxxio of in opdracht van Oxxio bij klanten is geplaatst. De voordelen van die meter zijn in een brochure uitgebreid beschreven, de nadelen niet. Een nadeel van de Oxxio slimme meter is dat alleen Oxxio hem op afstand kan uitlezen en voor de klant digitaal nuttige informatie kan verstrekken. Wil de klant die informatie houden, dan zit hij vast aan Oxxio. Een ander nadeel is dat de Oxxio slimme meter teruglevering niet kan meten. Die informatie heeft Oxxio wel verstrekt, maar diep weggestopt in de algemene voorwaarden .
Tot mijn stomme verbazing is mij nu echter duidelijk geworden dat ik geen Oxxio slimme meter heb. Medio 2010 werd de plaatsing van Oxxio slimme meters verzorgd door …. Liander. Er was toen binnen de energiewereld al bekend dat netwerkorganisaties per januari 2012 het netwerk compleet in handen zouden krijgen, dus ook alle meters. In mijn regio werkt Liander als netwerkbeheerder. Zonder mij daarover te informeren heeft Liander bij mij destijds niet een Oxxio slimme meter geplaatst, maar een Liander slimme meter. Die werkt anders en kan wel teruglevering meten.
Dit is bij de meetdienst van Oxxio bekend geweest, want voor het digitaal verwerken van mijn meterstanden heeft Oxxio de software van Liander moeten gebruiken of heeft zij de meetgegevens van Liander gekregen. Maar per 1 januari 2012 is de meetdienst van Oxxio overbodig geworden, die is met al hun kennis uit de organisatie vertrokken. En daardoor ontstond begin oktober die Babylonische spraakverwarring over meterstanden en teruglevering.
Als je aandacht aan een probleem besteedt, is dat vaak snel opgelost. De Oxxiomedewerker heeft dat gedaan en ik ben hem er dankbaar voor . Mijn stellige indruk is dat hij zelf op dit gebied nieuwe kennis heeft opgedaan. Die kan nuttig zijn voor andere klanten.
Blijft natuurlijk nog de onaangepaste meterkaart. Het zal nog tot april volgend jaar duren voordat Oxxio daarin verandering brengt. Hoe dat nu kan, zo’n ontzettend gebrek aan een vooruitziende blik, flexibiliteit en zelfs aan aanpassing aan ontwikkelingen die reeds gebeuren ? Ik heb er geen woorden voor. Maar ik herken het wel, het lijkt inherent aan het functioneren van veel organisaties van deze tijd.
De Oxxio-organisatie loopt als een trein. Als er in incidentele gevallen een meterkaart binnenkomt die afwijkt van standaard, dan zou er iemand in de organisatie moeten denken. Helaas, daarvoor is niemand beschikbaar. Iedereen is druk met de organisatie.
Maar toch is daar een oplossing voor gevonden. Je laat de zaak een tijdje rusten en vervolgens stel je dat de klant onjuist heeft gehandeld. Ook al heeft die klant zijn uiterste best gedaan om je over van alles en nog wat te informeren en ook al heb je toegezegd dat je de overstap van energieleverancier voor hem zult regelen, de klant moet het zelf maar oplossen. De deeltijdmedewerk(st)er komt daar tenslotte niet aan toe met zijn/ haar drukke baan.
Het zal ongetwijfeld in werkelijkheid fractioneel anders gaan, maar de gang van zaken bij Oxxio komt wel zo op de klant over. Via een direct contact met Oxxio heb ik niets bereikt. Om die reden heb ik de weg gezocht via dit forum. Door het probleem publiek te maken komt Oxxio in beeld op een wijze, die haar niet bevalt. Al voordat ik mijn probleem op het forum plaatste zag ik dat Oxxio een pientere medewerker had aangewezen, die de forumzaken moet oplossen. Zijn naam is "De Oxxiomedewerker". Hij is als het Lampje van Willie Wortel, hij mag vrij denken en handelen en kan licht in de zaak brengen.
En dat heeft de Oxxiomedewerker zeker gedaan. Na mijn vorige bijdrage aan dit topic heeft hij per e-mail contact gezocht, wat resulteerde in een telefonisch overleg gistermiddag. Vervolgens is er enkele malen e-mailcontact geweest tussen de Oxxiomedewerker en Liander en tussen de Oxxiomedewerker en mij. Aan het eind van de middag was mij alles helder. Het zit als volgt:
De Oxxio slimme meter is een meter die door Oxxio of in opdracht van Oxxio bij klanten is geplaatst. De voordelen van die meter zijn in een brochure uitgebreid beschreven, de nadelen niet. Een nadeel van de Oxxio slimme meter is dat alleen Oxxio hem op afstand kan uitlezen en voor de klant digitaal nuttige informatie kan verstrekken. Wil de klant die informatie houden, dan zit hij vast aan Oxxio. Een ander nadeel is dat de Oxxio slimme meter teruglevering niet kan meten. Die informatie heeft Oxxio wel verstrekt, maar diep weggestopt in de algemene voorwaarden .
Tot mijn stomme verbazing is mij nu echter duidelijk geworden dat ik geen Oxxio slimme meter heb. Medio 2010 werd de plaatsing van Oxxio slimme meters verzorgd door …. Liander. Er was toen binnen de energiewereld al bekend dat netwerkorganisaties per januari 2012 het netwerk compleet in handen zouden krijgen, dus ook alle meters. In mijn regio werkt Liander als netwerkbeheerder. Zonder mij daarover te informeren heeft Liander bij mij destijds niet een Oxxio slimme meter geplaatst, maar een Liander slimme meter. Die werkt anders en kan wel teruglevering meten.
Dit is bij de meetdienst van Oxxio bekend geweest, want voor het digitaal verwerken van mijn meterstanden heeft Oxxio de software van Liander moeten gebruiken of heeft zij de meetgegevens van Liander gekregen. Maar per 1 januari 2012 is de meetdienst van Oxxio overbodig geworden, die is met al hun kennis uit de organisatie vertrokken. En daardoor ontstond begin oktober die Babylonische spraakverwarring over meterstanden en teruglevering.
Als je aandacht aan een probleem besteedt, is dat vaak snel opgelost. De Oxxiomedewerker heeft dat gedaan en ik ben hem er dankbaar voor . Mijn stellige indruk is dat hij zelf op dit gebied nieuwe kennis heeft opgedaan. Die kan nuttig zijn voor andere klanten.
Blijft natuurlijk nog de onaangepaste meterkaart. Het zal nog tot april volgend jaar duren voordat Oxxio daarin verandering brengt. Hoe dat nu kan, zo’n ontzettend gebrek aan een vooruitziende blik, flexibiliteit en zelfs aan aanpassing aan ontwikkelingen die reeds gebeuren ? Ik heb er geen woorden voor. Maar ik herken het wel, het lijkt inherent aan het functioneren van veel organisaties van deze tijd.
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Geachte Nuon-medewerker,
In uw e-mail van 13 november aan mij zegde u met betrekking tot deze kwestie het volgende toe:
Wij zorgen er, in overleg met uw netbeheerder, alsnog voor dat de saldering wordt geregeld.
Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, laat ik u dit weten.
Ik heb dit heuglijke feit op woensdag 14 november in dit topic gemeld. Daarna heb ik echter niets meer vernomen. Vorige week donderdag heb ik u per e-mail gevraagd hoe het er mee staat, maar daar heb ik van u geen reactie op gekregen. Wellicht is deze e-mail aan uw aandacht ontsnapt.
Ik zie dat u nog dagelijks dit forum bezoekt. Uw laatste bezoek was gistermiddag 16.37 u. Mogelijk dat ik u via deze weg wel bereik. Kunt u mij zeggen hoe het er mee staat ?
In uw e-mail van 13 november aan mij zegde u met betrekking tot deze kwestie het volgende toe:
Wij zorgen er, in overleg met uw netbeheerder, alsnog voor dat de saldering wordt geregeld.
Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, laat ik u dit weten.
Ik heb dit heuglijke feit op woensdag 14 november in dit topic gemeld. Daarna heb ik echter niets meer vernomen. Vorige week donderdag heb ik u per e-mail gevraagd hoe het er mee staat, maar daar heb ik van u geen reactie op gekregen. Wellicht is deze e-mail aan uw aandacht ontsnapt.
Ik zie dat u nog dagelijks dit forum bezoekt. Uw laatste bezoek was gistermiddag 16.37 u. Mogelijk dat ik u via deze weg wel bereik. Kunt u mij zeggen hoe het er mee staat ?
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Geachte E-check,
Helaas hebben wij nog geen eenduidige reactie ontvangen van de netbeheerder.
Wij verwachten u in de loop van volgende week een definitief antwoord te kunnen geven.
Excuses voor de lange wachttijd.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Helaas hebben wij nog geen eenduidige reactie ontvangen van de netbeheerder.
Wij verwachten u in de loop van volgende week een definitief antwoord te kunnen geven.
Excuses voor de lange wachttijd.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Geachte Nuon Medewerker,
Ik kijk met regelmaat op mijn bankafschriften of de terugboeking door NUON al heeft plaatsgevonden. Dat is tot nu toe niet het geval. Zowel de Oxxiomedewerker via een privé-email (27-11) als u, in een reactie op dit topic (29-11), melden dat wat betreft de accordering van de meterstanden het wachten is op een reactie van netbeheerder Liander.
Nu weet ik uit ervaring dat dit lang kan duren. Bij de start van dit topic op 10 november gaf ik aan, dat ik het bericht ook rechtstreeks naar de drie betrokken bedrijven heb gestuurd. Oxxio en Nuon hebben beide gereageerd. Van Liander ontving ik de “automaatreactie” dat een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen zal volgen. Uit ervaring met automaatreacties van grote bedrijven weet ik dat je dan vaak niets meer hoort. Dat was hier ook het geval.
Ik heb berekend dat ik nog € 95,31 van Nuon tegoed heb. Ik wil u die berekening met plezier toesturen. Begin volgende week verloopt voor mij de mogelijkheid om de laatste incasso van Nuon, die van half oktober, te laten terugstorten (€ 170,73).
Is het wellicht een idee om dat te doen en vervolgens het verschil, € 75,42, weer over te maken naar Nuon?
Ik kijk met regelmaat op mijn bankafschriften of de terugboeking door NUON al heeft plaatsgevonden. Dat is tot nu toe niet het geval. Zowel de Oxxiomedewerker via een privé-email (27-11) als u, in een reactie op dit topic (29-11), melden dat wat betreft de accordering van de meterstanden het wachten is op een reactie van netbeheerder Liander.
Nu weet ik uit ervaring dat dit lang kan duren. Bij de start van dit topic op 10 november gaf ik aan, dat ik het bericht ook rechtstreeks naar de drie betrokken bedrijven heb gestuurd. Oxxio en Nuon hebben beide gereageerd. Van Liander ontving ik de “automaatreactie” dat een inhoudelijke reactie binnen 10 werkdagen zal volgen. Uit ervaring met automaatreacties van grote bedrijven weet ik dat je dan vaak niets meer hoort. Dat was hier ook het geval.
Ik heb berekend dat ik nog € 95,31 van Nuon tegoed heb. Ik wil u die berekening met plezier toesturen. Begin volgende week verloopt voor mij de mogelijkheid om de laatste incasso van Nuon, die van half oktober, te laten terugstorten (€ 170,73).
Is het wellicht een idee om dat te doen en vervolgens het verschil, € 75,42, weer over te maken naar Nuon?
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Geachte e-check,
Wij hebben vandaag bericht ontvangen van de netbeheerder. De saldering is inmiddels uitgevoerd.
U ontvangt omstreeks 12 december 2012 een creditfactuur van € 51,93. Met deze creditfactuur wordt het verbruik gesaldeerd voor de periode van 30 augustus 2012 tot 6 oktober 2012. In totaal 229 kWh.
Verder hebben wij ook uw eindafrekening gecorrigeerd. U ontvangt omstreeks 12 december 2012 een nieuwe eindafrekening. Deze afrekening is gebaseerd op de meterstanden die u heeft aangeleverd. Het verschil tussen de correctie en de originele eindafrekening is € 7,51 in uw voordeel.
Het totaalbedrag van € 59,44 wordt omstreeks 13 december 2012 overgemaakt naar uw rekeningnummer.
Ik vraag u vriendelijk de creditfactuur en de gecorrigeerde eindafrekening af te wachten. Heeft u hier vragen over, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Wij hebben vandaag bericht ontvangen van de netbeheerder. De saldering is inmiddels uitgevoerd.
U ontvangt omstreeks 12 december 2012 een creditfactuur van € 51,93. Met deze creditfactuur wordt het verbruik gesaldeerd voor de periode van 30 augustus 2012 tot 6 oktober 2012. In totaal 229 kWh.
Verder hebben wij ook uw eindafrekening gecorrigeerd. U ontvangt omstreeks 12 december 2012 een nieuwe eindafrekening. Deze afrekening is gebaseerd op de meterstanden die u heeft aangeleverd. Het verschil tussen de correctie en de originele eindafrekening is € 7,51 in uw voordeel.
Het totaalbedrag van € 59,44 wordt omstreeks 13 december 2012 overgemaakt naar uw rekeningnummer.
Ik vraag u vriendelijk de creditfactuur en de gecorrigeerde eindafrekening af te wachten. Heeft u hier vragen over, dan vernemen wij dat uiteraard graag van u.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Laatst gewijzigd door Vattenfall Webcare op 07 dec 2012 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Aan de Nuon Medewerker,
Uit uw bericht begrijp ik dat Liander naar u inmiddels wel heeft gereageerd. Zoals u hebt gelezen heb ik dat voorrecht niet gehad. De bedragen, die u noemt, zijn substantieel lager dan die ik heb opgevoerd. U hebt daar geen verklaring voor, althans, u noemt die niet en u toont ook geen interesse voor mijn berekening.
U vraagt mij vriendelijk om de nieuwe eindafrekening af te wachten. Daartoe zou ik doorgaans beslist bereid zijn, maar in dit geval niet. Daar zijn meerdere redenen voor, maar veruit de belangrijkste is het noemen van mijn bankrekeningnummer. Dat is totaal onnodig. U schendt daarmee alle regels van privacy. Iedere organisatie, die gegevens van personen bewaart, kan mij nu identificeren.
Ik heb het maandbedrag van oktober inmiddels gestorneerd.
Uit uw bericht begrijp ik dat Liander naar u inmiddels wel heeft gereageerd. Zoals u hebt gelezen heb ik dat voorrecht niet gehad. De bedragen, die u noemt, zijn substantieel lager dan die ik heb opgevoerd. U hebt daar geen verklaring voor, althans, u noemt die niet en u toont ook geen interesse voor mijn berekening.
U vraagt mij vriendelijk om de nieuwe eindafrekening af te wachten. Daartoe zou ik doorgaans beslist bereid zijn, maar in dit geval niet. Daar zijn meerdere redenen voor, maar veruit de belangrijkste is het noemen van mijn bankrekeningnummer. Dat is totaal onnodig. U schendt daarmee alle regels van privacy. Iedere organisatie, die gegevens van personen bewaart, kan mij nu identificeren.
Ik heb het maandbedrag van oktober inmiddels gestorneerd.
Laatst gewijzigd door e-chec op 07 dec 2012 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Geachte e-check,
Allereerst verontschuldigingen voor het plaatsen van uw rekeningnummer.
Ik was per abuis in de veronderstelling dat ik u een privébericht had gestuurd. Ik heb uw rekeningnummer inmiddels verwijderd.
Wij hebben de salderingsfactuur gemaakt aan de hand van de meterstanden die u heeft doorgegeven bij uw overstap (en later nog eens naar ons heeft gemaild). De teruggeleverde energie wordt tegen uw leveringstarieven gesaldeerd. Ik heb u gevraagd om de facturen af te wachten zodat u ze kunt vergelijken met uw eigen berekening. Mocht u daarna vragen hebben over het verschil, dan vernemen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Allereerst verontschuldigingen voor het plaatsen van uw rekeningnummer.
Ik was per abuis in de veronderstelling dat ik u een privébericht had gestuurd. Ik heb uw rekeningnummer inmiddels verwijderd.
Wij hebben de salderingsfactuur gemaakt aan de hand van de meterstanden die u heeft doorgegeven bij uw overstap (en later nog eens naar ons heeft gemaild). De teruggeleverde energie wordt tegen uw leveringstarieven gesaldeerd. Ik heb u gevraagd om de facturen af te wachten zodat u ze kunt vergelijken met uw eigen berekening. Mocht u daarna vragen hebben over het verschil, dan vernemen wij dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Re: Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander
Ik accepteer de excuses van de Nuon Medewerker. Hij heeft zijn bericht netjes gecorrigeerd.
Nu ben ik benieuwd naar de nieuwe eindafrekening. Ik heb mijn berekeningen opnieuw gemaakt en kom tot hetzelfde eindresultaat. Alleen door aanpassing van eerdere schattingen kan naar mijn overtuiging een andere uitkomst worden verkregen. Maar dat zou inhouden dat schattingen naar willekeur kunnen worden veranderd.
Ik zal de nieuwe eindafrekening grondig bestuderen.
Nu ben ik benieuwd naar de nieuwe eindafrekening. Ik heb mijn berekeningen opnieuw gemaakt en kom tot hetzelfde eindresultaat. Alleen door aanpassing van eerdere schattingen kan naar mijn overtuiging een andere uitkomst worden verkregen. Maar dat zou inhouden dat schattingen naar willekeur kunnen worden veranderd.
Ik zal de nieuwe eindafrekening grondig bestuderen.