LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BudgetEnergie 3 jaar vast, eeecht niet!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marceloss

BudgetEnergie 3 jaar vast, eeecht niet!!!!!!

Ongelezen bericht door marceloss »

Vorig jaar een 3 jarig contract afgesloten (elektriciteit en gas ) voor €196 per maand met aan het eind van de 3 jaar €250 terug.
Word er een jaarrekening op gemaakt, blijkt dat we meer gas (koude winter) verbruikt hebben dan BudgetEnergie verwachtte.
Dus bijbetalen! Hoezo?
Gaat ook nog eens het maand bedrag omhoog! Hoezo?
Ik had toch een contract afgesloten voor een vast bedrag per maand voor 3 jaar.
Niet dus!!!!!!!!!!!
Op deze manier heeft het geen zin om je langjarig te binden aan een energieleverancier.
Jaarlijks een andere energieleverancier nemen is dan de betere optie maar ook hier word aan het eind van het jaar een eindafrekening gemaakt en dan moet je ook bijbetalen (Energie:Direct).
Kortom, een vast bedrag per maand is het misschien wel (1e jaar) maar aan het eind van het jaar moet je gewoon bijbetalen en dat is niet wat ze je laten doen geloven als je een offerte hebt aangevraagd.

Barman

Re: BudgetEnergie 3 jaar vast, eeecht niet!!!!!!

Ongelezen bericht door Barman »

marceloss schreef:Vorig jaar een 3 jarig contract afgesloten (elektriciteit en gas ) voor €196 per maand met aan het eind van de 3 jaar €250 terug.
Word er een jaarrekening op gemaakt, blijkt dat we meer gas (koude winter) verbruikt hebben dan BudgetEnergie verwachtte.
Dus bijbetalen! Hoezo?
Gaat ook nog eens het maand bedrag omhoog! Hoezo?
Ik had toch een contract afgesloten voor een vast bedrag per maand voor 3 jaar.
Niet dus!!!!!!!!!!!
Op deze manier heeft het geen zin om je langjarig te binden aan een energieleverancier.
Jaarlijks een andere energieleverancier nemen is dan de betere optie maar ook hier word aan het eind van het jaar een eindafrekening gemaakt en dan moet je ook bijbetalen (Energie:Direct).
Kortom, een vast bedrag per maand is het misschien wel (1e jaar) maar aan het eind van het jaar moet je gewoon bijbetalen en dat is niet wat ze je laten doen geloven als je een offerte hebt aangevraagd.
Jij snapt het echt.

Je hebt een contract afgesloten voor een vaste prijs voor gas en energie. Niet voor een vast maandbedrag. Verbruik je meer dan betaal je meer. Verbruik je minder dan krijg je terug.

Het is hetzelfde als een contract aangaan dat je drie jaar lang 2 euro voor een liter benzine betaalt. Die liter blijft dan hetzelfde kosten die drie jaar, maar het bedrag dat je betaalt is afhankelijk van het aantal liters dat je tankt.

marceloss

Re: BudgetEnergie 3 jaar vast, eeecht niet!!!!!!

Ongelezen bericht door marceloss »

Ja, het is nu wel duidelijk.
:oops: "Ik was 'n beetje dom" :oops:
Naïef eigenlijk meer om te denken dat het om 'n vast maandbedrag ging.
Maar bedankt dat jullie me erop wijzen.

Verder heb ik geen klachten over BudgetEnergie.
Behalve dat ze erg weinig communiceren met hun klanten, geen bericht dat er een rekening klaarstaat bijvoorbeeld (om te downloaden).

topic afgesloten.

Gesloten