LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dag en nacht stand

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ozbob

Dag en nacht stand

Ongelezen bericht door ozbob »

Ik ben weer eens verbaasd over het electra gebeuren, ik had nooit gedacht dat het allemaal zo ingewikkeld en onduidelijk kon zijn. En het begon allemaal met een slimme meter die niet slim bleek....maar ik zal hier maar niet over uit wijden

Ik krijg dus ineens een nieuwe slimme meter van Liander, de monteur komt hem plaatsen en geeft mij de meter standen door. Hij geeft daarbij aan dat ik een dag en nacht stand heb. Dit is vreemd want dat had ik op mijn oude adres maar kon niet op mijn nieuwe adres want dan moest ik dat aanvragen. Gezien ik destijds mijn slimme meter affaire achter de rug had heb ik dit maar achterwege gelaten.
Ik zei tegen de monteur;" kan het niet zo zijn dat ik dag en nacht stand heb maar dat de mijn stroom leverancier dit gewoon optelt en als een totaal en dit als standaard tarief berekend". Nee was zijn antwoord.
Dus bellen met Oxxio en die beweren dat je wel twee meterstanden kunt hebben maar dat er gewoon een tarief wordt gebruikt door beide bij elkaar op te tellen.
Ergens klopt dit laatste volgens mij niet omdat mij eerder is verteld dat ik via Linader een dag/nacht tarief moest aanvragen, en de Liander monteur mij aangeeft dat ik volgens hun systeem een twee tarieven meter heb.

Dus wie heeft het nu juist de monteur of de electra leverancier?

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Re: Dag en nacht stand

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Ozbob,

U geeft aan dat Liander heeft aangegeven dat in hun administratie uw meter geregistreerd staat als een meter met dag- en nachttarief. U stelt de vraag of het mogelijk is dat Oxxio u toch afrekent op basis van een enkel tarief. Graag beantwoord ik deze vraag voor u.

Vroeger kon een profielwissel (van dag- en nacht profiel naar een enkel profiel, en andersom) alleen bij de regionale netbeheerder worden aangevraagd. Tegenwoordig verloopt dit via de leverancier. Sinds deze wijziging hebben alle netbeheerders ervoor gekozen om het meterprofiel in te voeren. Dit betekend dat een meter met een dag- en nacht telwerk bij de netbeheerder een dubbel profiel heeft en een meter met één telwerk een enkel profiel.

Een dag- en nachttarief is echter alleen rendabel als het merendeel van het verbruik wordt gemeten op het nacht telwerk. Oxxio heeft er daarom voor gekozen om de profielen, ondanks de wijziging van de netbeheerders, ongewijzigd te laten. Klanten die veel op het dagtarief verbruikten zouden anders worden benadeeld.

Het klopt daarmee dat het kan zijn dat Liander een ander profiel in hun administratie heeft staan dan Oxxio.

Als u wilt kan ik voor u nagaan welk profiel bij ons bekend staan en of het voor u voordeliger is om uw profiel te laten wijzigen. Een regel hierbij is dat als het verbruik voor 65 á 70 % op het lage telwerk wordt gemeten, het pas rendabel is.

U kunt uw klantgegevens e-mailen naar [email protected]. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Webcare Liander

Ongelezen bericht door Webcare Liander »

Geachte Ozbob,

Informatie over dit onderwerp staat weergegeven op onze webpagina. Wanneer de informatie niet duidelijk is hoor ik dat graag van u.

LINK:
http://www.liander.nl/liander/producten ... _meter.htm

Met vriendelijke groet,

Medewerker Webcare Liander Netbeheer

ozbob

Ongelezen bericht door ozbob »

Bedankt voor de reactie, het is mij nu duidelijk, alleen jammer dat de medewerkers van Liander die de meter plaatsen de verkeerde informatie.

Gesloten