LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Ipad belofte van OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kweenie

Re: De Ipad belofte van OXXIO

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb het niet precies uitgerekend, maar het kwam voor mij veel duurder uit. Als het vastrecht zo veel hoger is, zonder dat andere zaken voordeliger zijn, dan is het best mogelijk dat het inderdaad voor niemand voordelig is. Nou ja, behalve dan misschien voor mensen die anders een dure lening voor die ipad zouden afsluiten...

robert88

Ongelezen bericht door robert88 »

Ik heb een tijdje terug de oxxio ipad binnengekregen bij het afsluiten van een energiecontract bij Oxxio. Op internet vondt ik dit stukje waarbij wordt aangegeven dat het altijd verstandig is om te vergelijken voordat je klakkeloos iets afsluit. https://www.energie123.nl/gratis-ipad-oxxio/

Ik heb inderdaad een iets hoger vastrecht dan bij mijn oude leverancier. Op stroom en gas tarieven ga ik echter weer besparen. Al met al ga ik er dus op voorruit en hou ik er ook nog een leuke ipad aan over.

neemt niet weg dat al die leveranciers boeven zijn natuurlijk... Ik weet ook wel dat ze me geen ipad geven omdat ze mij zo lief vinden :lol:

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

robert88 schreef: neemt niet weg dat al die leveranciers boeven zijn natuurlijk... Ik weet ook wel dat ze me geen ipad geven omdat ze mij zo lief vinden :lol:
Waarom zijn die energieleveranciers boeven volgens u?

kweenie

Ik heb inderdaad een iets hoger vastrecht dan bij mijn oude leverancier. Op stroom en gas tarieven ga ik echter weer besparen. Al met al ga ik er dus op voorruit en hou ik er ook nog een leuke ipad aan over
Je kunt je dan wel afvragen of je er niet nog meer op vooruit was gegaan als je een aanbieding zonder ipad had genomen.

ridehonda

Ongelezen bericht door ridehonda »

Ook ik ben onlangs overgestapt naar Oxxio. reden was dat ik dan goedkoper uit zou zijn. de Ipad is uiteraard ook een mooie plus.

Nu heb ik nog steeds geen code voor de ipad ontvangen en ook de doos met besparende artikelen heb ik nog niet gezien.

Contact gehad met de klantenservice en die zeggen : ja maar u heeft uw eerste betaling gestorneerd.
Ik heb even nagekeken bij de bank maar dit klopt zeer zeker niet. Ik heb voor de eerste betaling een acceptgiro gehad en deze betaalt.
Nu zeggen ze dat omdat ze niet hebben incasseren dat ze daarom geen code gestuurd hebben en dat dit in de voorwaarden staat : in de voorwaarden van de actie : in control" staat echter :

adat het eerste leveringsmoment heeft plaatsgevonden en Oxxio het eerste voorschotbedrag voor stroom en
gas onherroepelijk heeft geïncasseerd, ontvang je bij de InControl box met Galaxy Tab4 en de InControl box metApple iPad Air/ Lenovo laptopeenuniekeactiecode per email van Paradigit.

het lijkt mij dat een betaling van een acceptgiro ook een onherroepelijke incasso is aan de zijde van Oxxio.

ik heb dit teruggespeeld aan de klantenservice en nu moeten ze hier over nadenken blijkbaar.

Ik zou uiterst teleurgesteld zijn als Oxxio niet waarmaakt wat ze beloven. ze maken er notabene reclame voor op televisie. En dan nu meteen al tegen problemen aanlopen en oxxio die niet nakomt wat ze beloven. Heb een hard hoofd in de servicegerichtheid van Oxxio. Als ze niet waarmaken wat afgesproken is, dan zeg ik het contract op, desnoods via een advocaat.

Waakvlam

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Belofte maakt schuld.
Zijn de "gratis" iPads van Oxxio, echt gratis??
Waarom het weggeven van iPads lucratief is: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=149532

ridehonda

Ongelezen bericht door ridehonda »

net bericht terug gehad van Oxxio.

Ze blijven erbij dat je MOET betalen via automatische incasso omdat dit in de voorwaarden staat.

In de actievoorwaarden van OXXIO in control staat hier echter niets over!

oxxio laat mij nu weten dat ze mijn "betaalgedrag" enkele maanden gaan aankijken en dan wellicht nog een code sturen.
Ze hebben het zelfs over een betaalachterstand!! ik heb het eerste termijnbedrag betaald via acceptgiro, maar het tweede nog niet ( ben nu twee maanden klant van oxxio)
Dus omdat ik mijn voorschotbedrag van de tweede maand nog niet betaald heb, gooit oxxio het meteen op een betaalachterstand!! Hoe onbeschoft ben je dan zeg!

ik ga op zoek naar een andere leverancier. Oxxio verdient aan mij niks meer.

kweenie

het lijkt mij dat een betaling van een acceptgiro ook een onherroepelijke incasso is aan de zijde van Oxxio.
Nee, een incasso is wat anders dan een overschrijving. Je geeft hier dus eigenlijk zelf al aan dat die voorwaarde al wel in de arbeidsvoorwaarden stond.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste ridehonda,

De reden waarom Oxxio je nog geen code heeft verstuurd, komt omdat je de eerste voorschotbedragen, welke automatisch waren geïncasseerd, hebt gestorneerd. De betaling van je eerste voorschotbedragen, heb je een maand later zelf overgemaakt.

Vervolgens heb je de volgende voorschotbedragen ook gestorneerd. Dit bedrag staat tot op heden nog bij ons open. Voor de laatste voorschotbedragen hebben wij twee herinneringen naar je verzonden. Inmiddels hebben wij herinneringskosten bij je in rekening gebracht.

Vandaag heb je via Twitter contact met ons gehad. We hebben je vervolgens twee Accept E-mails toegestuurd, welke, zoals je op Twitter aangeeft, nu hebt betaald.

De herinneringskosten dienen nu enkel nog te worden betaald. Je kunt deze overmaken op rekeningnummer NL14 INGB 00 0430 4240 ten name van Oxxio Nederland bv en onder vermelding van je klantnummer.

Als laatst geef je aan dat je het eerste bedrag zelf hebt overgemaakt en dat je om deze reden recht hebt op de code. Je verwijst daarbij naar punt 4 van de actievoorwaarden. Echter, hier staat beschreven dat het moet worden geïncasseerd.

Verder verwijs ik je ook graag naar punt 6 van de actie voorwaarden. Hier staat onder andere:

"... als je enige verplichting uit hoofde van de leveringsovereenkomsten met Oxxio niet nakomt, heeft Oxxio het recht om de hardware en energiebesparende producten niet te laten bezorgen."

Het tijdig betalen van voorschotten is een van de vereisten.

Als je er voor zorgt dat je geen betaalachterstanden meer hebt en de volgende voorschotbedragen automatisch kunnen worden geïncasseerd, zal je je code per e-mail ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

SaffiyahNiets

Ongelezen bericht door SaffiyahNiets »

Ik ben al klant vanaf juli 2014 en heb nog steeds de code voor de tablet Samsung Galaxy Tab niet binnen.
Vanaf het begin al aangegeven dat automatische incasso niet lukt bij mij en of ik dan alsnog in aanmerking kwam voor de tablet, aangezien ik zelf mn rekeningen moet overmaken. Tot 3x toe werd me verteld dat dit geen probleem was en ik een mailtje moest sturen met mijn gegevens. Dat heb ik nu zo'n 4x gedaan en nog steeds heb ik geen code, noch enig antwoord binnen.

Vind het echt heel erg vervelend dat ze beloven dat het goed komt en de code nog steeds na 6 maanden niet binnen is.

Liever had ik een andere energiemaatschappij genomen waar ik, en een stuk minder betaal en beloftes worden nagemaakt.
Ook contact opnemen met oxxio over dit voorval is een drama, minimaal 3x per gesprek word ik doorverbonden omdat niemand me kan helpen! Belachelijk!

Als ik deze maand weer niks hoor wil ik het contract laten ontbinden, want ik word gewoon aan het lijntje gehouden en vind het echt onbeschoft.

Iemand een idee hoe ik dat moet doen?

Jerpauw

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Ik juni ben ik overgestapt van greenchoice naar oxxio. Na ontvangst van de laptop en bespaarpakket direct overgestapt naar een andere maatschappij voor 1 jaar. Boete werd vergoed en begin augustus was ik weer weg bij Oxxio en de laptop doet t nog steeds

ronybalony

Ongelezen bericht door ronybalony »

Jerpauw schreef:Ik juni ben ik overgestapt van greenchoice naar oxxio. Na ontvangst van de laptop en bespaarpakket direct overgestapt naar een andere maatschappij voor 1 jaar. Boete werd vergoed en begin augustus was ik weer weg bij Oxxio en de laptop doet t nog steeds
Doe je goed .... ik heb ook problemen met Oxxio zij zouden zo spoedig mogelijk contact op nemen met mij aangaande mijn klacht ... wacht nog steeds al ruim een week geleden ........
Wil een andere laptop dan de aangeboden hebben ivm de specificaties en er zit geen dvd player/brander in , wil daarvoor bijbetalen en was mij toegezegd dat het mocht , eenmaal klant werd mij medegedeeld dat het niet mogelijk was .......

Gesloten