LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
catboy4

Re: Durion

Ongelezen bericht door catboy4 »

bij deze wil ik ff reageren op durion enz....ikzelf heb inmiddels alles van evolta energie nergens last van alles gaat gesmeerd iedere maand wordt netjes mn geld door hun geincasseerd en verder alles ok,ik wil hiermee zeggen dat t ook anders kan en alle lof voor evolta\ons energie groetjes catboy4.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

bart jan schreef:Mensen mensen mensen,
Waar maken jullie je druk over?
Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat hij niet wist dat hij een overeenkomst aangaat????
Alles word toch duidelijk uitgelegd??? En daarna nog eens een keer heel langzaam herhaald... Dus???
Dan ook nog eens het feit dat je de laagst prijs betaald van nl..
Oké er zijn er een paar goedkoper op het internet, maar dat zijn allemaal tijdelijke aanbiedingen waarbij je na een jaar veel meer betaald!!
Maar de meeste nederlanders gedragen zich het liefst als kudde dieren en laten anderen voor zich denken...
Oudere mensen zijn overdonderd door jullie verhalen en zeggen ja terwijl ze helemaal geen ja willen zeggen en daar maken jullie misbruik van. En hoeveel mensen zijn er niet die een 'overeenkomst' krijgen met een door jullie verzonnen rekeningnummer? Als je een goed product voor een goede prijs verkoopt, heb je het niet nodig agressief te verkopen. Mensen willen het dan ook nog wel hebben als ze de gelegenheid krijgen rustig door te nemen wat het aanbod onhoudt.

gast1022

Re: Durion

Ongelezen bericht door gast1022 »

ook ik ben gebeld door durion energie, na een uitleg over hoe het bedrijf werkt werd mij vertel dat ik gewoon kwa netwerk en sevice bij nuon blijf. sommige mensen beschouwen dit als samenwerking maar dat vernam ik er niet van. ik blijf dus gewoon bij mijn netwerkbeheerder zitten en ontvang van durion energie mijn groene stroom en gas voor de komende 2 jaar.

ik ben erg tevreden over durion energie en mij was ook erg duidelijk dat ik een mondelingen overeenkomst aanging met durion energie.
er word duidelijk gezegd en uitgelegd dat er een stukje wat opgenomen is en een mondelingen overeenkomst is.

na 6 werkdagen kreeg ik netjes mijn bevestinging brief thuis zoals beloofd. na dat ik dat goed doorgelezen had was ik blij dat ik het gedaan had. na 6 weken kreeg ik bericht van durion energie dat het overstappen gelukt was en dat ik mijn stroom via durion kreeg.

nu word er netjes elke maand het voorschot van vroeger min de korting van durion van mijn bankrekening geschreven.

ik ben zeer tevreden over durion energie. en werd netjes behandeld

mensen we moeten niet vergeten dat er tieners aan de andere kant zitten om daar nou allemaal boos over te gaan doen dat er onbeschoft word gereageerd door die mensen. vind ik onzin het lijkt me logies daat ze elk gesprek wat gevoerd word mee word geluisterd door meerdere \
anders zouden er flink wat bellers hun bel baantje kwijt zijn geraakt


over de mensen die niet wisten dat ze zomaar aangesloten zijn bij durion na 1 telefoontje vind ik ook erg dement van die mensen

er word duidelijk gevraag of u akoord gaat met een mondelinge overeenkomst daarop moet dan duidelijk Ja worden geandwoord en etc.
dus mensen als je ook durion wilt moet je gewoon luisteren en we weten allemaal wel waar we Ja of nee tegen zeggen!!

ik en mijn vriendin zijn zeer tevreden over de werkwijze van durion energie ik vind dit gewoon gezeur om niets! :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Neeltje1954

Re: Durion

Ongelezen bericht door Neeltje1954 »

Misschien dat er tieners aan de andere kant zitten maar ik heb echt geen goed woord over voor Durion
Nadat augustus 2003 mijn schoonvader is overleden heb ik Durion in een brief ervan op de hoogte gesteld, met overlijdensakte. Daarna nog tal van mailtjes en telefoontjes, nooit enig bericht terug gekregen
Elke maand werd evengoed geld van de rekening gehaald, vanaf december heb ik het terug laten halen door de bank, rode kaart op gestuurd enz enz in maart 2004 kreeg ik van Incasso buro Informa Justitiia een brief met de aanmaning zo snel mogelijk te betalen.
Dacht ik van alles af te zijn door weer het hele verhaal op papier te zetten en overlijdensakte mee te sturen, niet dus
Uitgerekend 1 jaar na mijn schoonvader overlijden weer een rekening, ben toen even flink uit me sloffen geschoten. en hoop nu echt van alles af te zijn.
Het geld wat ik nog te goed ben zal ik wel nooit terug krijgen, maar oke geef dat maar aan goed doel denk ik dan.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb voor mijn ouders die niet in de gaten hadden dat ze een overeenkomst met Durion waren aangegaan, de zaak bij de Consumentenbond voorgelegd. Hoe het verder is geregeld, weet ik niet maar mijn ouders zijn teruggezet naar Essent (of je daar blij mee moet zijn :wink: ) en hebben al het geld dat ze aan Durion hebben betaald, terug gekregen. Soepel geregeld!

[email protected]

Re: Durion

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik ben sinds maart klant bij Durion en ik kreeg alle informatie netjes thuis ik was echt in de veronderstelling dat het bij mij deze keer goed zal gaan,maar helaas ijdele hoop.
Er werd bij mij geen afschrijving gedaan voor de geleverde stroom dus ik bellen .
Na eindeloos telefoontjes en iedere keer weer de belofte dat er wat aan werd gedaan,want de ene keer had mijn vorige leverancier geen meter gegevens door gegeven heb dit dus zelf gedaan en de volgende keer was ik blijven hangen in de administratie enz,enz,heb ik een brief geschreven.
Maar ook daar wordt niet opgereageerd.
Nog steeds heb ik niets betaald en ik ben dus bang dat ik in een keer alles moet betalen aan het einde van het jaar.
Durion zegt dat ze goedkoop zijn maar dat je stroom voor niets krijgt geloof ik niet.
Ik ben 35 jaar bij mijn vorige energiebedrijf geweest en nooit problemen gehad.
Ik heb zo'n verschrikkelijke spijt dat ik overgestap ben.
Weet iemand wat ik hier aan moet doen?[/b]

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang u maar niet meer betaalt dan u verbruikt hebt, maakt het toch niet wanneer u het betaalt? Zet een bedrag per maand opzij, trek rente en betaal wanneer u een rekening krijgt. Xie het probleem eigenlijk niet zo

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Dag mensen,

ik zie hier allemaal verhalen over dat het niet duidelijk is en dat je contracten thuis gestuurd krijgt.... das toch logisch als er gezegd wordt dat je er NIETS voor hoeft te doen? Er wordt gezegt: na alle gegevens te hebben gecheckt wordt er een bandopname gemaakt met daarin alle garanties en voorwaarden. en dat je dan alles zwart op wit thuis toe gestuurd krijgt. en als je dan met de papieren eens bent dat je er NIETS voor hoeft te doen dan alleen wachten totdat je van de korting gaat profiteren. DUS BEST LOGISCH TOG DAT ZE OPEENS GELD VAN JE REKENING HALEN ALS ZIJ HET ALLEMAAL VOOR U REGELT?

En laten we eerlijk zijn. In de bandopname wordt gezegt dat durion een ONAFHANKELIJKE ENERGIE BEDRIJF IS DIE VERDER LOS STAAT VAN DE HUIDIGE LEVERANCIER. Dus NEE! er is GEEN samenwerking tussen Durion en Nuon,Essent of Eneco of bij wie je op dat moment ook zit.

En als je het verhaal niet gelooft. WAAROM GEEF JE DAN JE BANK/GIROnr???????

Bij deze.

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Graag een reactie op mijn bericht hierboven aub....

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Oke, hier heb je een reactie.
Waarom zeggen verkopers van Durion dat ze jouw rekeningnummer nodig hebben om je informatie te kunnen sturen?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Nooooouuuu...

dat komt door het volgende....

Er wordt dus duidelijk gezegt:
"Als u de papieren heeft ontvangen en daarmee akkoord gaat hoeft u er verder NIETS voor te doen en regelen wij (Durion) alles voor met uw huidige energieleverancier.

Dus als een klant akkoord gaat hoeft hij/zij geen bank/gironr meer door te geven want wij regelen alles wel. En Durion werkt volgens een systeem die niet doorgeklikt kan worden op het scherm als niet alles is ingevuld (dus ook niet zonder bank/gironr.)

DAT IS/ZIJN DUS DE REDEN(EN) WAAROM ZIJ EEN BANK/GIRONR. NODIG HEBBEN OM DE PAPIERE TE VERSTUREN.

Duidelijk?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Nooooouuuu...

dat komt door het volgende....

Er wordt dus duidelijk gezegt:
"Als u de papieren heeft ontvangen en daarmee akkoord gaat hoeft u er verder NIETS voor te doen en regelen wij (Durion) alles voor met uw huidige energieleverancier.

Dus als een klant akkoord gaat hoeft hij/zij geen bank/gironr meer door te geven want wij regelen alles wel. En Durion werkt volgens een systeem die niet doorgeklikt kan worden op het scherm als niet alles is ingevuld (dus ook niet zonder bank/gironr.)

DAT IS/ZIJN DUS DE REDEN(EN) WAAROM ZIJ EEN BANK/GIRONR. NODIG HEBBEN OM DE PAPIERE TE VERSTUREN.

Duidelijk?

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry... ik klikte even te fanatiek door. (vandaar 2 dezelfde berichten)

be alert

Re: Durion

Ongelezen bericht door be alert »

Je kunt je contract makkelijk terugzetten.
Er wordt namelijk gezegd dat, indien er iets anders staat dan zij vermeld hebben in het gesprek, het contract ontbonden wordt.
Zij vertellen nl. niet ,zie brief...
Deze brief en mail hadden wij gestuurd.

Geachte heer/mevrouw -------

Bij deze wil ik de overeenkomst annuleren zoals vermeld binnen 7 dagen.

Er is namelijk vermeld dat wij pas aan jullie hoefde te betalen als wij een eindafrekening van de Nutsbedrijven hadden ontvangen, in de overeenkomst staat dat wij al gelijk door jullie geincasseerd worden.

Tevens heeft u niet vermeld dat wij 2 rekeningen, 1 van Nutsbedrijven en 1 van jullie, zouden krijgen. Zie ik nu pas in de folder vermeld staan.

Reactie van Durion

Met vriendelijke groeten,

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat uw overeenkomst ongedaan is gemaakt. Durion Energie spreekt oprecht de hoop uit dat u in de toekomst alsnog zult kiezen voor duurzame energie, bij Durion Energie of een andere aanbieder!

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Durion Energie


Maaike Denessen
Klantenservice Durion Energie

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

WAT EEN LIEVE COLLEGA HEB IK TOG!!!!!

HOI MAAIKE!!!!

Gast

Re: Durion

Ongelezen bericht door Gast »

Welke stad werk je Maaike???

Ik heb er vandaag 10 gesaled! En echt waar SOLID SALES!

Groetjes van mij en al mijn collega's van TC.

be alert

Re: Durion

Ongelezen bericht door be alert »

Welke stad werk je Maaike???

Ik heb er vandaag 10 gesaled! En echt waar SOLID SALES!

Groetjes van mij en al mijn collega's van TC
Maaike is helemaal niet actief op dit Forum.

Lees het artikel nou nog eens goed, dan zie je dat Maaike de mail heeft teruggestuurd naar de klant.

WAT EEN LIEVE COLLEGA HEB IK TOG!!!!!

HOI MAAIKE!!!!
En tog schrijf je als volgt: toch

snoepie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 okt 2004 10:52

Re: Durion

Ongelezen bericht door snoepie »

Ik ben bang dat ook ik erin getuind ben met Durion. Ik ben gisteravond gebeld. Maar is het echt waar dat als we nu binnen 7 dagen reageren naar hun toe, dat we het toch kunnen anulleren?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat we toch gewoon bij onze oude energieleveraar willen blijven.

Alvast bedankt

ND

Re: Durion

Ongelezen bericht door ND »

@snoepie en andere gedupeerden

Ik heb dit probleem ook gehad. DIRECT na het ontvangen van de contracten bellen en ZEER DUIDELIJK zeggen dat je het contract wilt ontbinden.

aanvullend een AANGETEKENDE brief MET ONTVANGSBEVESTIGING

voorbeeld brief:
--------------------------------------------

Betreft: Annulering “contract” energieafname Durion


Geachte mijnheer / mevrouw,

Naar aanleiding van een telefoongesprek met één van u medewerkers waarin mij een contract met Durion werd aangeboden het volgende,

Bij deze (d.d. datum 2004) zie ik, (je naam), af van het contract (klantnummer (nummer invullen)) dat door Durion is opgesteld en ter goedkeuring is aangeboden op (datum) 2004 j.l.
Dit betekent dat er geen wisseling plaats vindt van energieleverancier en daarom mijn huidige leverancier (je huidige leverancier) behoudt. Ik berust mij op het wettelijke opzegtermijn die hiervoor is bepaald. Hiervan wil ik graag een schriftelijke bevesting ontvangen waarin staat dat de overeenkomst met Durion is ontbonden.

Vertrouwende u hierover voldoende geinformeerd te hebben en in afwachting van u reactie verblijf ik,


Met vriendelijke groet

(naam / adresgegevens)

---------------------------------------------------

deze actie, bellen in combinatie met de brief, heeft voor mij een oplossing geboden ! (heb overigens nooit een schriftelijke bevestiging gehad) (wel een ontvangsbestiging van de PTT)

Groet en succes

ND

CHATSLET

Re: Durion

Ongelezen bericht door CHATSLET »

Als je vaak op de chat zit BE ALERT, dan kort je dingen heel vaak af duz zodoende TOG ipv TOCH... netals even=ff, wacht=w8...

wiseguy

Gesloten