LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nweenink

Eneco

Ongelezen bericht door nweenink »

Ik ben onlangs verhuisd. Op mijn nieuwe adres neem ik energie van Eneco af, en ik ben best tevreden over de wijze waarop dat tot stand kwam. Ik ben redelijk snel verhuisd, binnen een week de sleutel gekregen en verhuisd. Een telefoontje naar Eneco, en mijn vragen werden keurig beantwoord en helder uitgelegd. Het meisje aan de telefoon vroeg zelfs nog of ik water, TV en internet al geregeld had, erg attent! Ze gaf me binnen een paar seconden ook het telefoonnummer van de watermaatschappij bij mij in de regio, handig!

Nu, een paar weken later, kreeg ik een verzoek om middels een bijgevoegde briefkaart aan te geven of ik tevreden was, en of ik op- en aanmerkingen had. Lijkt er dus op dat men bij Eneco goed weet hoe je met klanten om moet gaan, prima!

Chanmaster

Re: Eneco

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ook eens een goed bericht!
Ik ben benieuwd of u er over twee jaar nog zo overdenkt.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 29 okt 2006 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Raytje23

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Leuk om te horen!

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik wil je niet bang maken, maar heb je je eerste voorschot al gehad ? En ?? Klopt het wel ?? Eneco is nl een kei in het veel te hoog inschatten van je verbruik. De terugbetaling op het eind wordt verrekend met een aantal 'ouwe koeien' van soms wel jaren terug, terwijl je wordt uitgelachen als je navraagt of zo'n hoog voorschot eigenlijk wel klopt.

Vooralsnog gaat het zo te horen goed bij jouw verhuizing, succes ermee !

jeanne demage

Ongelezen bericht door jeanne demage »

Wij zijn nu sinds januari klant van eneco en hebben iedere maand problemen. 9 van den 10 keer komen nota's niet aan waardoor we opgezadeld worden met herinneringen en dreigementen met deurwaarders. Nu maken ZIJ de fout geld terug te storten naar onze rekeningen en zonder een woord van spijt krijgen we wederom een herinnering gestuurd alsof wij niet betalen!!! Leg dan op z'n minst uit in de begeleidende brief dat er en fout is gemaakt en of wij het a.u.b. terug kunnen storten... Dan zou er namelijk niks aan de hand zijn! Wij worden de eneco spuugzat en gaan dan ook kijken of er nog andere maatschappijen zijn via wie we de energie geleverd kunnen krijgen, want met eneco willen we niet veel meer te maken hebben!
Maar anderen die eneco wel bevallen... succes ermee!!!

Marssjo

Ongelezen bericht door Marssjo »

@jeanne demage: jij hebt zeker iets tegen automatische incasso?

@kritisch consument: mijn ervaring met Eneco was, dat het veel te hoog inschatten van je verbruik (resulterend in een hoog termijnbedrag) komt doordat Eneco vergelijkt met het verbruik van de vorige bewoner(s).
Wat bedoel je met "ouwe koeien" van soms wel jaren terug?? Je kan een nieuwe bewoner niet laten opdraaien voor dingen van voor zijn aansluiting.
Belangrijk is wel dat de meterstanden correct zijn opgenomen als de nieuwe huurder de sleutel krijgt. Ook de nieuwe huurder doet er verstandig aan deze standen op te nemen en te controleren.

Opletten

Ongelezen bericht door Opletten »

jeanne demage
Nu storten zij geld terug
Was het termijn bedrag op de dezelfde dag er afgehaald en weer terug gestort? Zo ja, dan was Uw rekening niet toereikend om een automatische incasso te incasseren, nieuwe manier van banken, om wel te laten zien, dat het geprobeerd is.

Gesloten