Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik elk jaar wel een keer in de clinch lag met Eneco.
Helaas is het nog wel zo dan dan de Transportkosten worden geint door Eneco en zelfs daar maken ze fouten in.
met het simpelste gemak heb je boete op boete en narekeningen die totaal niet kloppen.
Wat mij enkelt verbaast is dat Eneco op een Transport bedrag van 15 euro een boete gooit voor het te laat betalen zonder herinnering van 15 euro en vervolgens ( ook als er al betaald is een boete extra op laat volgen van 50 euro.
Ik krijg mijn Transport Nota in twee Gas appart en electra appart. Als ik dus net te laat ben omdat mijn uitkering laat wordt overgemaakt, ( mijn dorp betaald wanneer het hun uit komt in de nieuwe maand ) Dan heb ik dus twee maal een boete van 15 euro er op zitten.
waar ik dan geen bericht van ontvang overigens. Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met per twee maanden mijn rekeningen te betalen aan eneco dacht dat ik daar mee boetes kon voorkomen, maar tot mijn verbazing krijg ik een eind nota van September 2005 tot September 2006 op 23 November 2006 toegestuurd met daarin de twee maanden toegevoegd die ik al had betaald. Deze zijn op Eneco's geheel eigen wijze weg geschreven en vervolgens krijg ik weer boetes wegens het niet betalen van die twee maanden
Ik ben al gaan schrijven naar eneco omdat ik inmiddels via net beheer er achter ben gekomen dat ik al twee jaar geschat wordt terwijl we hier de meter opnemer gehad hebben, dan komt er een schrijven terug met een lijst waar je nog geen trui van kan breien.
Maar waar wel verdacht veel boetes op staan.
Inmiddels is er een her berekening gedaan omdat ik contact heb gehad met netbeheer en nu is mijn eindnota nog hoger en voor het gemak vermelden ze maar niet wat er wel en niet is betaald aan maand termijnen.
Men kan de klanten service bellen maar die snappen nog niet eens volgens mij waar ze hun eigen rekeningen van betalen
En per brieving is er op deze wijze dus totaal niet uit te komen.
Ik heb nu een dikke stapel liggen met drie verschillende eindnota's van eneco, met drie verschillende bedragen ( allen betreffende leverancie kosten ) en er is totaal geen wijs meer uit te worden. Eneco heeft geen bali meer waar je naar toe kunt om de bewijzen te laten zien en om nu eens duidelijkheid in de zaak te krijgen.
Als ik nu niet heel snel volgens eneco de eerste eindnota voldoe dan ben ik in gebreken wordt er beweerd, maar deze maand trmijnen die daar zijn inberekend zijn al breed voldaan.
Moedeloos wordt je van eneco en zeker van de idioot hoge boetes op een bedragje van 15 en 21 euro.
WEET IEMAND OF DIE HOGE BOETES OP DE LEVERING TERECHT ZIJN?
kAN ENECO DIT MAKEN?
EEN INCASSO BUREAU MAG OOK MAAR 15% VAN DE KOSTEN IN REKENING BRENGEN WAAROM MAG ENECO 100% EN 250 % BOETE IN REKENING BRENGEN?