energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
richardhout1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2025 13:30

energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door richardhout1976 »

goede dag allemaal,ik zit bij energie direct en ik krijg eind mei begin juni mijn jaarafrekening van energie direct.
ik heb op 19 mei op de energie direct app mijn termijn bedrag aangepast naar 10 euro,nu beweren hun dat het bedrag bij hun in het systeem niet goed is aangekomen en ze nu dus de termijn bedrag van de maand mei er vanaf willen trekken wat dus 200 euro is.
ik heb er een video er van gemaakt dat ik dus via de app de termijnbedrag op 10 euro heb gezet.
en zij gaan hier niet mee akkoord.
nu wil ik graag weten is mijn video die ik gemaakt heb ook rechtsgeldig.

en ik wil heel graag weten waarom dat energie direct 2 maanden van te voren je account al dicht zetten zodat je dus niks meer kan aanpassen op je termijn bedrag,als ze maar 3 weken nodig hebben om je jaar afrekening te maken.

en nog een vraag is dat bij alle energie bedrijven dat ze al 2 maanden van te voren je account op slot zet zo dat je dus niks meer kan aanpassen op je account,bvb je termijnbedrag.

ben zeer benieuwd wat jullie hier van vinden.
met vriendellijke groet van richard

Morgan le Fay
Berichten: 785
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Dit soort zaken heeft een aanleiding.
Ik weet dat die bij mij een maand vooraf aan de jaarlijkse afrekening het maandbedrag niet meer is aan te passen.
Dus graag het hele verhaal.

DeZevendeHenk
Berichten: 906
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dus op 19 mei probeer je het termijnbedrag aan te passen voor de rekening van eind mei? Ik kan mij goed voorstellen dat dit niet meer kan.

alfatrion
Berichten: 22610
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met "is mijn video die ik gemaakt heb ook rechtsgeldig?"

Het maken van een video waarop te zien is dat je iets doet op de computer is in het algemeen rechtsgeldig.

De vraag hier is meer heb je gedaan wat je had moeten doen? Als je een bedrag wijzigt, wordt dat dan direct verwerkt of is er een actie nodig als het klikken op een OK knop of iets dergelijks.

Lowieze

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door Lowieze »

In de voorwaarden van Energiedirect staat:
“ Je past je termijnbedrag eenvoudig aan in Mijn Energiedirect of in Regelneef app. Er zijn 2 situaties waarin je nog even moet wachten voordat je je termijnbedrag kunt aanpassen:
- Je krijgt binnen 6 weken je jaarrekening. Nadat je je jaarrekening hebt ontvangen, kun je je termijnbedrag weer aanpassen
- Je bent net klant bij ons geworden en je contract is nog niet gestart. Na de startdatum kun je je termijnbedrag aanpassen.”

Bij u is het eerste van toepassing.

Seinhuis
Berichten: 2431
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat u te veel betaalt hebt krijgt u na jaarafrekening terug.
Tevens wordt het voorschot bedrag aangepast op de nieuwe gegevens.

Na de jaarafrekening kunt u eventueel aanpassingen doen.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 26 mei 2025 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

richardhout1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2025 13:30

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door richardhout1976 »

hoi allemaal
ik zit dus bij energie direct en zij zijn weer met de jaarrekening bezig.
ik betaal per maand 200 euro bij energie direct
ze hebben vanaf halverwege april mijn account op energie direct dicht gezet en ik kan dus niet meer mijn termijnbedrag aanpassen.
en ik krijg vanaf eind mei begin juni te horen wat ik dan per maand wordt en gaat betalen weer voor een jaar.

ik heb met 2 mobiels,dus 1 mobiel heb ik ingelogd op energie direct app ,en waar je op de app je termijnbedrag kan aanpassen daar naar toe gegaan,met de andere mobiel heb ik dus de video aangezet en op de mobiel waar ik op de app zat mijn termijn bedrag op 10 euro gezet en daar dus een video van gemaakt zodat je kan zien dat ik dus mijn termijnbedrag op 10 euro heb gezet.
en zodat ik dus meer geld terug krijg op de jaarrekening.

nu wilde ik dus weten is de video die ik gemaakt heb waar op je kan zien dat ik de termijn bedrag vast heb gezet ook rechtsgeldig is.
en dat je kan aantonen ik heb de termijn bedrag voor de maand juni op 10 euro heb gezet en niet dat zij de termijn bedrag voor de maand april begin mei niet 200 euro in mindering kan brengen op je jaarrekening

nu wil ik graag weten waarom dat energie bedrijven 2 maanden de tijd nodig hebben, en 2 maanden je account dicht zet en dat je als consument niks kan doen.
en dat je dus ook niks kan inbrengen bij de energie bedrijven.

ik hoop dat ik iets duidelijker ben met dit verhaal.
dit is ook de eerste keer dat ik dit doet

richardhout1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2025 13:30

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door richardhout1976 »

ik wilde in ieder geval alvast iedereen bedanken voor al jullie reactie.

groetjes van richard

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het juiste antwoord heeft u al kunnen lezen. In de laatste 6 weken voor de jaarafrekening kunnen termijnbedragen niet meer aangepast worden. Half april tot eind mei zijn 6 weken.
De reden is heel eenvoudig, als teveel mensen op het laatste moment al hun voorschotbedragen op minimaal zetten komt er te weinig geld binnen wat weer gevaarlijk is voor de continuïteit.

xflorisx
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als je iedere maand €200 betaald is het logisch dat je over juni ook dat betaalt. Ik ben lang klant geweest van ED en ze zijn heel gemakkelijk als je in de app kijkt wat je te veel/weinig betaalt. En daarna kun je het binnen een marge prima aanpassen. Ze willen natuurlijk niet 12 maanden a €10 krijgen terwijl je voor €200 gebruikt.

Dat zou ik dan maar bij een andere maatschappij proberen. Gaat zeker niet lukken. Ze zijn niet gek.

En dat met 2 telefoons. Je hebt geen bericht gehad dat je voorschot naar €10 is gewijzigd.

Methusalah
Berichten: 1542
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door Methusalah »

richardhout1976 schreef:
26 mei 2025 16:32

...ze hebben vanaf halverwege april mijn account op energie direct dicht gezet en ik kan dus niet meer mijn termijnbedrag aanpassen...


...ik heb met 2 mobiels,dus 1 mobiel heb ik ingelogd op energie direct app...

Ik snap er nog steeds de ballen van wat je hebt geprobeerd. Als je account als sinds 'half april' op slot zit, wat je blijkbaar nogal een probleem vindt, hoe krijg je het dan voor elkaar om er toch in te komen en het bedrag aan te passen?

En wat de rest zegt, het klopt dat je het dus niet kan wijzigen zo vlak voor een afrekening. En sowieso, 10 euro? Lijkt me een beetje weinig.

richardhout1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2025 13:30

Re: energie direct jaarafrekening waarom 2 maanden van te voren je account op slot zet en je niks meer kan doen

Ongelezen bericht door richardhout1976 »

blijkbaar zit er dan een fout in de app van energie direct.
want via de mobiel op energie direct app kan in al die tijd de termijnbedrag aanpassen,maar als ik dan inlog via het internet op mijn laptop werd het bedrag niet aangepast wat ik ook probeerde.

maar goed ik zal het er bij neerleggen van energie direct.

nogmaals bedankt voor al jullie reacties

met vriendelijke groet richard

Plaats reactie