Hallo,
Sinds kort krijg ik van Engergiedirect geen maandnota's meer.
Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice zij geven aan: " Sinds juli 2015 hebben we (Energiedirect) besloten om voor het termijnbedrag geen nieuwe nota's te maken. Je termijnbedrag is namelijk elke maand ongewijzigd. Je jaarnota en eindnota worden wel inzichtelijk in je Mijn energiedirect.nl omgeving."
Kan dat zo maar? Zijn ze niet verplicht maandnota's te versturen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie direct schaft maandnota's af.
Re: Energie direct schaft maandnota's af.
Als je geld moet overmaken heb je soms een factuurnummer nodig. Die factuurnummers vind ik meestal op de nota's terug. Daar zat ik vooral mee. Nu zag ik net dat je die factuurnummer ook online kan vinden. Als je inlogt. Niet echt handig maar het kant wel.
Persoonlijk vind ik maandnota's niet intressant. Het feit dat ze eerste maannota's hebben doet suggereren dat er een reden is om die te hebben. Maar ik begrijp dat ze eigenlijks overbodig zijn. Dus dan is het wel begrijpelijk dat ze die afschaffen.
De omschrijving van incasso's zijn voor normale stervelingen niet echt makkelijk te ontcijferen. Dus als ik daaruit mijn factuurnummer moet halen ontvang ik toch liever een nota
Persoonlijk vind ik maandnota's niet intressant. Het feit dat ze eerste maannota's hebben doet suggereren dat er een reden is om die te hebben. Maar ik begrijp dat ze eigenlijks overbodig zijn. Dus dan is het wel begrijpelijk dat ze die afschaffen.
De omschrijving van incasso's zijn voor normale stervelingen niet echt makkelijk te ontcijferen. Dus als ik daaruit mijn factuurnummer moet halen ontvang ik toch liever een nota
Maandnota van een energieleverancier?
Het is toch geen sociale werkplaats waar mensen bezig worden gehouden?
Om maandelijks je energierekening te betalen heb je helemaal geen factuurnummer nodig. Dat kan gewoon middels een kenmerk.
Ja, als je perse een factuur wilt, dan hangt daar een factuurnummer aan.
Wat een werk elke maand: juiste bedrag noteren, juiste factuurnummer, juiste ontvanger etc etc etc. Wat een werk. Vervelend als je teveel vrije tijd hebt.
En wat een kans op fouten.
Ik betaal mijn energierekening middels automatische incasso. Heb ik er geen werk van en levert me ook nog een stukje korting op.
Andere rekeningen boek ik zelf automatisch over. Dat kan zonder factuurnummer, gewoon met een kenmerk.
Is niets nieuws hoor ...
Het is toch geen sociale werkplaats waar mensen bezig worden gehouden?
Om maandelijks je energierekening te betalen heb je helemaal geen factuurnummer nodig. Dat kan gewoon middels een kenmerk.
Ja, als je perse een factuur wilt, dan hangt daar een factuurnummer aan.
Wat een werk elke maand: juiste bedrag noteren, juiste factuurnummer, juiste ontvanger etc etc etc. Wat een werk. Vervelend als je teveel vrije tijd hebt.
En wat een kans op fouten.
Ik betaal mijn energierekening middels automatische incasso. Heb ik er geen werk van en levert me ook nog een stukje korting op.
Andere rekeningen boek ik zelf automatisch over. Dat kan zonder factuurnummer, gewoon met een kenmerk.
Is niets nieuws hoor ...
Het kost de bedrijven behoorlijk wat geld om elke maand nota's op te stellen. Ik denk dat de meeste mensen liever hebben dat een maandelijks een paar euro minder kosten worden gemaakt dan dat ze die (nutteloze) nota krijgen.
Nee, automatisering kost natuurlijk helemaal niets...