LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ralph

Energie:direct

Ongelezen bericht door ralph »

Hierbij een kleine opmerking over Energie:direct.

Energie:direct is een zeer agressief opererend bedrijf. Ik heb het vermoeden dat Energie:direct aast op de financiele problemen waarmee veel huishoudens de laatste jaren kampen. Zo incasseert dit bedrijf haar rekeningen per definitie automatisch. Dit laatste is natuurlijk niet vreemd, maar mocht het saldo van de te incasseren rekening ontoereikend zijn, is het inschakelen van een incassobureau vervolgens de geijkte reactie van Energie:direct. Ook dit laatste hoeft niet per definitie ontoelaatbaar te zijn. Het treurige alleen is dat het inschakelen van het incassobureau zonder enige waarschuwing vooraf over een te betalen betalingsachterstand aan Energie:direct plaatsvindt en dat dus veel mensen zich van geen kwaad bewust zijn.
Kijk dus uit met Energie:direct, want ook maar een euro saldo tekort heeft als gevolg dat je met een kleine honderd euro aan gerechtelijke en andere kosten te maken krijgt (en niemand weet wat er met dat "extra" te betalen geld gebeurt, misschien wordt dit geld wel onder de beide partijen verdeeld).
Ik zou graag van Trosradar willen vernemen of mijn bovenstaande verhaal bij hen bekend is.

Ralph Houweling

Abril

Re: Energie:direct

Ongelezen bericht door Abril »

Te laat achtergekomen!!!

Ik heb vanaf november innig :twisted: contact met Energiedirect. Dit via de mail, fax en telefonisch. Ik was het niet eens met de jaarafrekening en na tigtallen mails en telefoontjes en faxen zou een medewerker van Energiedirect kontakt met mij hierover opnemen.
Helaas het enige wat ik kreeg was dus een brief van het incassobureau.

Ook dit bureau geeft weinig tot geen informatie. Als je zelf belt krijg je te horen dat ze met de zaak bezig zijn en dat ze kontakt met je zullen opnemen.
Bel je Energiedirect krijg je ook het incassobureau aan de lijn. (blijkt dat ze hetzelfde callcenter hebben).
DUS IEDEREEN OPGELET. NIET NAAR ENERGIEDIRECT OVERSTAPPEN.
JE KRIJGT VEEL ELLENDE EN GEEN INFORMATIE.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik werd vandaag gebeld door energie direct en heb uiteraard meteen nee gezegd , toen vroeg ze waarom , en toen heb ik gezegd dat het was vanwege de slechte berichten over energieleveranciers. toen had ik dit van jullie nog niet gelezen , maar alsnog bedankt voor de waarschuwing. :)

GeBu

Ongelezen bericht door GeBu »

Wij hebben EnergieDirect als energieleverancier en de laatste ervaring die we met hen hebben is erg negatief. Tot voor kort werd door EnergieDirect de netwerkkosten geïncasseerd via het maandelijkse voorschot en doorbetaald aan Essent (de netwerkeigenaar). Via Essent betalen we maandelijks de kabel-tv (EUR 14), maar over de maand februari moesten we plotseling EUR 40,00 betalen, EUR 26,00 meer dus. Navraag bij Essent leverde op dat EnergieDirect niet langer de netwerkkosten inhoudt, maar dat Essent dat nu rechtstreeks bij de klant incasseert. EnergieDirect heeft ons hier van laten weten,het maandelijkse voorschot is weliswaar verlaagd met EUR 10,00, maar we betalen nu per saldo wel EUR 16,00 per maand meer voor elektra.
Al 2 mailtjes verstuurd naar EnergieDirect, inmiddels zijn we 14 dagen verder, maar helemaal niets vernomen. Kortom, dit lijkt op diefstal, vooral ook omdat de jaarlijkse afrekennota's volkomen ondoorzichtig en oncontroleerbaar zijn.
Advies: wordt nooit klant van EnergieDirect!

wf

Ongelezen bericht door wf »

Hi gebu,
Vraag, voor zover dat u dat nog niet is duidelijk gemaakt, over welke, waarschijnlijk geschatte, teller hoeveelheden de voorschotten gaan.
Deze willen ze bij essent nog wel eens tot het 4 (= vier ) voudige verhogen zodat essent voor u spaart en u geen rente vangt (essent vangt die rente natuurlijk wel). Dit uit eigen ervaring met als resutaat bij de zaak na switch. O ze denken zo slim te zijn bij essent maar moesten bij de zaak voorleggen bij SWG toch terug en stof vreten. E.D heb ik geen ervaring mee maar lijkt mij een niet betrouwbare E. leverancier. Zelf neem ik af van Echte Energie (iets duurder maar tot nu toe betrouwbaar en service geneigd)
grt wf.

rbl

Ongelezen bericht door rbl »

Ook mij hebben ze dus benaderd (Energie direct) en ze gaven aan een vrijblijvend contract op te sturen. Echter dit blijkt het contract zelf te zijn en is dus niet vrijblijvend.
Ik kwam er vrij snel achter en als het goed is is het ook geannuleerd maar eerst nog zien dan geloven zeggen ze wel eens.
Maar ze zijn inderdaad vrij direct en "je moet het direct doen". Als je je gedachten er niet bij hebt ben je dus de klos :evil: :evil: :evil:

Iedereen dus dus wordt benaderd door wie dan ook over een aanbieding, Direct ophangen en als men nog eens belt dreigen met een advocaat. Tot nu toe help het bij mij.

Gesloten