LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco 3 keer te vaak negatief in beeld

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jan v M

Eneco 3 keer te vaak negatief in beeld

Ongelezen bericht door Jan v M »

Begin vorig jaar was er een actie van Eneco om mensen aan de groene stroom te helpen. Meerdere keren werd ik daarover gebeld. Mijn antwoord was steeds negatief. Want wie garandeerd je dat je groene stroom krijgt!
Na de telefoontjes stuurde men in de avonduren een mannetje langs de deur. De kosten zouden gelijk zijn tussen grijs en groen. Ik gaf in en de persoon vulde het formulier wel in. Tot hij bij mijn naam kwam en ik zei dat ik het wel zelf in zou vullen, vanwege de spelling. Met het formulier in mijn vingers zag ik kleine lettertjes. Dit intrigeert mij altijd, dus ik begon het te lezen. De persoon had hierover niets gezegd, maar het ging om een contract. Alleen door 6 weken of maanden van te voren op te zeggen kon ik er vanaf. Toen ik hem er mee confronteerde ontkende hij dit alsof ik niet goed zou kunnen lezen. Drie keer wees ik hem er op. Ten laatste heb ik hem maar naar zijn baas verwezen, met de opdracht het formulier te laten wijzigen, als het niet de bedoeling was dat ik er een jaar aan vast zat (met de komende liberalisering voor de deur). Ik wilde namelijk vrij zijn om te kiezen.

Begin dit jaar kreeg ik het verzoek mijn meterstand door te geven. Ik deed dit per post. Een maand later kreeg ik de afrekening met de mededeling dat er geen gegevens waren ontvangen. (een vriend had hetzelfde met verzending per e-mail en kreeg ook geen airmiles) De geschatte gegevens lagen voor het gas 10% boven mijn gebruik. Toch kreeg ik geld terug, maar schroefde men toch het voorschotbedrag omhoog. Toen ik de gecorrigeerde cijfers toestuurde, kreeg ik de mededeling per brief dat er te weinig verschil was om een nieuwe rekening op te laten maken (10% niet genoeg?!). Dan maar gebeld om het bedrag per maand te verlagen. Dit mog maar 10% minder worden. Daarmee zit ik op het zelfde bedrag als vorig jaar, waardoor ik spaar bij Eneco! En ik heb al een tegoed opgebouwd, dat ik niet terug krijg!

Op de rekening stond ook een bedrag voor belasting teruggave. Dit bedrag was niet hetzelfde als in de bijgevoegde folder en roept dus vragen op. Ik belde. De dame wilde me iets op de mauw spelden, maar ik vroeg door. Uiteindelijk verbond ze mij door naar een andere mevrouw die zonder veel woorden en halverwege een uitleg van mijn kant doodleuk de haak er op gooide! Wel heb je ooit! Is dit dienstverlening? Ik belde nog een keer en kreeg een heer aan de lijn die mij een mooi verhaal vertelde, dat ik niet helemaal geloofde, dus ik belde Postbus 51. Daar beantwoorde de mevrouw mijn vragen. Bij Eneco wist men absoluut niet hoe de eigen rekening tot stand komt. Wat doet men daar? Laat men eerst het eigen personeel goed voorlichten en opleiden om beleefd vragen te beantwoorden, al is het zelfs te zeggen: "Ik weet het niet!", daar is ook niets mis mee. Eerlijkheid duurt het langs.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Eneco 3 keer te vaak negatief in beeld

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Uiteindelijk verbond ze mij door naar een andere mevrouw die zonder veel woorden en halverwege een uitleg van mijn kant doodleuk de haak er op gooide! Wel heb je ooit! Is dit dienstverlening?
Welkom in de tegenwoordige tijd met de bijbehorende klantvriendelijkheid!
Wen er maar vast aan.

Gesloten