LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco berekent prijs dagstroom voor nachtstroom

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Eneco berekent prijs dagstroom voor nachtstroom

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Zie hieronder. Zou Eneco de duizenden niet-klagers spontaan een correctienota sturen...? Denk 't niet!

Vraag aan Eneco:
Ik ontving uw jaarnota over 2005. Totale electriciteitsverbruik iets hoger. Maar dat kan best met 2 opgroeiende dochters. Alleen viel me op dat er maar 663 kWh nachtstroom was verbruikt. Terwijl dat in de 3 voorgaande jaren 1446 tot 1692 kWh betrof. Vroeg eerst nog aan mijn vrouw of ze misschien niet meer in het weekend wast en verder geen aandacht aan geschonken. Vorige week ontving ik echter een brief van Eneco Energie Infra dat uit uw gegevens blijkt dat de omschakeling van dagstroom naar nachtstroom op onze meter waarschijnlijk niet goed werkt, omdat er een oude toonfrequente ontvanger aanwezig is. En of ik een afspraak wil maken voor installatie van een nieuwe. Nog voordat ik dat kon doen stond zojuist heel spontaan uw monteur voor de deur met een nieuwe ontvanger! Da's op zich natuurlijk klasse. Maar nu is onze woning pas 9 jaar oud. Dat betekent dus dat heel veel ontvangers niet goed meer functioneren. En volgens uw monteur weet Eneco dat al een jaar. Heeft te maken met omschakeling naar een veel hogere frequentie. En dat kunnen de 'oude beestjes' dus niet aan. Kortom u bezorgt mij een behoorlijke bijsmaak. U verhoogt de frequentie en weet dat dit veel storingen gaat geven. Vervolgens wacht u op klachten of constateert u zelf aan de hand van de jaarnota's dat er wel iets mis zal zijn en dan komt u heel spontaan in aktie. Ja, ja. Nu snap ik ook waarom het plotseling niet mogelijk was het verbruik van de voorgaande jaren op de jaarnota af te drukken. Slapende honden ga je immers niet wakker maken... Nou ja, ik slaap dus niet en wil graag het teveel door u in rekening gebrachte geld terug ontvangen. Maakt u er maar een mooi rekensommetje van. Ik reken hoe dan ook op een voor ons positief antwoord uwerzijds!

Antwoord Eneco:
Als reactie op uw e-mail delen wij u het volgende mee.

Onlangs is de toonfrequentie in uw woonplaats verhoogd, waarna vrijwel alle toonfrequentieontvangers niet meer naar behoren functioneren. Natuurlijk waren wij hier vooraf niet van op de hoogte, anders hadden wij uiteraard direct actie ondernomen om op die manier veel klachten te voorkomen. Na het realiseren van de hogere frequentie zijn wij inderdaad al vrij gauw door klanten op de hoogte gebracht van de ontstane problemen. Hierna hebben wij een groot aantal nieuwe toonfrequentontvangers besteld, wat enige tijd in beslag genomen heeft.

Wij hebben bij de betreffende afdeling een correctienota voor u aangevraagd. De verhouding van uw hoog-laagverbruik zal hierop aangepast worden op basis van historisch verbruik. U kunt de correctienota binnen 4 weken verwachten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.

ENECO Energie Services B.V.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Eneco berekent prijs dagstroom voor nachtstroom

Ongelezen bericht door wicher »

:oops:
Ik krijg toch steeds een vieze smaak in mijn mond als ik dergelijke grappenmakerij lees. Over omzet verhogen gesproken!
Hoeveel klanten worden hier weer de dupe van?!

Een goeie raad voor iedereen:

ELKE MAAND ALLE METERSTANDEN NOTEREN!!!!
Kost je misschien 10 min. per maand maar bespaart je een hoop narigheid.

Gesloten