Na 1 jaar bij Oxxio, wilde ik hier dringend weg (elders in het forum zijn er genoeg ervaringen van anderen over het waarom). Na veel moeite is dat gelukt.
Na 2 maanden bleek ik weer terug bij Oxxio te zijn...........
Telefonisch gaf men toe dat dat erg vreemd was, maar afmelden kon alleen door een brief te schrijven naar het hoofdkantoor waarin ik e.e.a. uitlegde. Ik had mij bij hun niet aangemeld dus ik vond het belachelijk dat ik mij schriftelijk moest afmelden voor iets waar ik mij niet voor heb aangemeld.
Ik heb mij er toen uiteindelijk toch toe gezet een brief te schrijven. Toen ik bevestigd wilde hebben of de brief was ontvangen (per fax gestuurd) kwam eindelijk de aap uit de mouw.
Suzanne Nijholt van Oxxio bevestigde dat men bezig was geweest met een Winback actie en dat er daarbij ernstige fouten zijn gemaakt en men oude klanten weer bij Oxxio had ingeschreven. Zij zou mij weer terugzetten naar de andere leverancier, nu maar afwachten of dat ook gebeurd. De gang van zaken heb ik telefonisch ook gebeld bij de Toezichthouder Energie (NMA: Dta)
Ik hoop dat ze Oxxio snel de pijp uithelpen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio Winback actie
Re: Oxxio Winback actie
Na klant te zijn geweest bij EVOLTA, dit is netjes afgewerkt, en dus weer terug naar ESSENT, geen brobleem dus !!!!!!!
Tot mijn verbazing ontving ik na 5 maanden, bericht van ESSENT dat ik over was naar OXXIO !!??!! Er is NOOIT contact geweest, van OXXIO naar mij of andersom !!
Er worden dus oude adres gegevens van EVOLTA gebruikt om zonder toestemming een overgang te maken.
Drie aangetekende brieven, div. e-mails, div.telefoontjes hebben nog niets uitgehaald.
Wel word er geld afgeschreven van mijn rekening, dat natuurlijk meteen
gestorneert word. Nu wordt er natuurlijk gedreigt met stroomafsluiting en incassobereaus.
Dit duurt nu al 2 maanden, en het eind is natuurlijk nog niet in zicht.
Nogmaaals er is NOOIT contact geweest met OXXIO.
J.v.Gorp
Tot mijn verbazing ontving ik na 5 maanden, bericht van ESSENT dat ik over was naar OXXIO !!??!! Er is NOOIT contact geweest, van OXXIO naar mij of andersom !!
Er worden dus oude adres gegevens van EVOLTA gebruikt om zonder toestemming een overgang te maken.
Drie aangetekende brieven, div. e-mails, div.telefoontjes hebben nog niets uitgehaald.
Wel word er geld afgeschreven van mijn rekening, dat natuurlijk meteen
gestorneert word. Nu wordt er natuurlijk gedreigt met stroomafsluiting en incassobereaus.
Dit duurt nu al 2 maanden, en het eind is natuurlijk nog niet in zicht.
Nogmaaals er is NOOIT contact geweest met OXXIO.
J.v.Gorp
Re: Oxxio Winback actie
Helemaal eens met Dhr. Smit maar laat ze eerst nog alle onkosten vergoeden aan gebruikers die veel kosten hebben moeten maken en tijd investeren om de gemaakte fouten van OXXIO vergoed te krijgen.
Maar ook andere energieleveranciers waaronder Essent gaan niet vrijuit.
Wij contstateerden op enig moment dat ons voorschot bij Essent was verlaagd en vroegen telefonisch om opheldering.
We kregen als antwoord dat we veranderd waren van leverancier hetgeen we ten stelligste hebben ontkend en nog ontkennen.
Men wilde ook niet zeggen wie onze leverancier voor electra dan wel was geworden en, heel kwalijk, wij werden voor niet wijs aangezien want we wisten tosch zeker nog wel voor welke energie leverancier we haddden gekozen.....
Licht bleef branden en de kachel aan we snapten er niks van!
Bij de jaarafrekening ( december 2004) kwam de aap na veel gebel en gedoe uit de mouw.
Door OXXIO toen nog Durion was een fout gemaakt.. Kan gebeuren met alle respect maar na 8 maanden bellen, schrijven aangetekende brieven met BVO zijn we nog geen stap verder en hebben wij een beroep gedaan op onze rechtsbijstandsverzekering om dit geschil uit de wereld te helpen
Als ik op deze site kijk; Tijd om in programma´s als Radar de energie bedijven opnieuw aan de kaak te stellen.
Maar ook andere energieleveranciers waaronder Essent gaan niet vrijuit.
Wij contstateerden op enig moment dat ons voorschot bij Essent was verlaagd en vroegen telefonisch om opheldering.
We kregen als antwoord dat we veranderd waren van leverancier hetgeen we ten stelligste hebben ontkend en nog ontkennen.
Men wilde ook niet zeggen wie onze leverancier voor electra dan wel was geworden en, heel kwalijk, wij werden voor niet wijs aangezien want we wisten tosch zeker nog wel voor welke energie leverancier we haddden gekozen.....
Licht bleef branden en de kachel aan we snapten er niks van!
Bij de jaarafrekening ( december 2004) kwam de aap na veel gebel en gedoe uit de mouw.
Door OXXIO toen nog Durion was een fout gemaakt.. Kan gebeuren met alle respect maar na 8 maanden bellen, schrijven aangetekende brieven met BVO zijn we nog geen stap verder en hebben wij een beroep gedaan op onze rechtsbijstandsverzekering om dit geschil uit de wereld te helpen
Als ik op deze site kijk; Tijd om in programma´s als Radar de energie bedijven opnieuw aan de kaak te stellen.