LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pogingen om tarief aan te passen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
claver
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2006 13:04

pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door claver »

beste medewerker,

onlangs zijn we verhuisd. voor een periode van drie maanden hadden we twee woningen, maar in de nieuwe maakten we geen gebruik van de nutsvoorzieningen, omdat we volop aan het verbouwen waren. We vonden het dus onzin om daar bijna 300 euro aan maandvoorschot te moeten betalen, aangezien we genoeg kosten maakten met een dubbele hypotheek, daar ons oude huis pas in juni verkocht is, en hebben de klantenservice van de Delta NV gevraagd om leegstand tarief van 50 euro toe te passen. De eerste maand kon niet meer aangepast worden, zeiden ze, maar daarna zou he geen probleem zijn. echter, de daarop volgende maanden werd maar liefst zo'n 600 euro voorschot gevraagd. in de tussentijd had ik meerdere malen contact gezocht met de Delta en steeds beloofden ze mij dat het geregeld zou worden. Inmiddels heb ik de rekening van april nog niet betaald en dien ik bezwaar na bezwaar in, maar krijg toch een aanmaning en geen oplossing voor mijn probleem. Het is alsof ze me niet horen. Ik ben redelijk moedeloos, maar zet toch door, want inmiddels is het een principekwestie geworden en het is niet dat ik niet wil betalen, maar geen 900 euro!
Kan iemand mij helpen of advies geven in deze kwestie, please?

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Zijn er beginstanden opgenomen ? Wij zaten met een veel te hoog voorschot, nadat ED had lopen rommelen met onze meterstanden doorgeven naar Eneco. Ze hadden het voorgespiegeld alsof we hier een gaskamer hadden zitten in het huis. We zaten op een voorschot van 222 euro per maand. Ik ging wel een aantal keren bellen met de klantenservice, maar werd nog net niet in mijn gezicht uitgelachen.

En dat terwijl er hier nooit nodeloos licht brandt, de tv 's nachts niet op standby staat, we geen waterbed hebben etc.

Met de jaarafrekening kwam de waarheid boven water; we gebruikten idd veel minder als waarvoor we waren aangeslagen door Eneco. We betalen nu 175 euro per maand, en dat voor een normaal bewoonde hoekwoning.

Bij de jaarafrekening zal wel naar boven komen dat je gewoon teveel voorschot hebt betaald, van speciale 'leegstand-tarieven'weet ik weinig af helaas. Het is een schrale troost dat je pas over een bepaalde periode je teveel betaalde geld terug ziet, maar als Delta niet wil luisteren behaal je dan tenminste wel je gelijk achteraf.

claver
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2006 13:04

Re: pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door claver »

Beste kritisch consument,

Dat is nu juist het probleem. Alle meterstanden zijn opgenomen en doorgegeven. Vanaf het moment dat we het nieuwe huis betraden tot de overdracht van ons oude huis.
Ook snap ik wel dat we aan het eind van het jaar kunnen zien dat we teveel betaald hebben, maar voor drie maanden al bijna 900 euro moeten betalen. Wie kan dat ins hemelsnaam opbrengen met een dubbele hypotheek? Dat was een half jaarrekening in ons oude huis. En ik zou graag wel eens iemand willen spreken die inderdaad zijn teveel betaalde geld wel eens terug heeft gehad. Volgens mij wordt er altijd wel weer een draai aangegeven met de nieuwe afrekeneingen voor het daarop volgende jaar en verrekenen ze het bedrag en moet je altijd weer bijbetalen.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door timefa »

Het zelfde probleem komen wij nu tegen. Men moet uitgaan van geschatte waarden welke aangeleverd zijn door de netbeheerder.
Men luistert eenvoudig niet naar u.

angel77
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:36

Re: pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door angel77 »

Mijn vader heeft een soortgelijk probleem.

Men - Eneco Energie - geeft leuke eindafrekeningen af....

En boekt dan intern bedragen af die niet kloppen met de rekeningen die de gebruiker ontvangt.

En... callcenter medewerkers zijn echte beesten !! (en dan zeg ik het nog heel voorzichtig)

Kel Sawyer
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 okt 2006 22:59

Re: pogingen om tarief aan te passen

Ongelezen bericht door Kel Sawyer »

Call Center medewerkers van Delta zijn wel anders dan beesten vind ik. Ik heb er goede ervaringen mee.

Ik denk dat in het geval van Claver iets is misgegaan met daadwerkelijk aanpassen van de voorschotnota. Nota´s die Delta al heeft gefactureerd, moeten ze dan corrigeren, net als een foute rekening door bijvoorbeeld verkeerde meterstanden.

Ik zou nog eens bellen om te vragen of het gecorrigeerd kan worden en wanneer de correctie tegemoet gezien kan worden. Ze bijten echt niet!

Gesloten