Afgelopen weekend ontving ik van Nuon bericht dat per 31 augustus mijn contract VastePrijsStroom zou aflopen. Op zicht netjes, vind ik zelf.
Daarbij kreeg ik gelijk een aanbieding voor het verlengen van mijn contract tegen verschillende tarieven: variabel, 1 jaar vast, 2 jaar vast etc.
Omdat ik benieuwd was of deze prijzen concurrerend waren of dat het misschien verstandiger was over te stappen naar een andere leverancier, zocht ik op verschillende websites de aanbiedingen op.
Daar kwam ik ook aanbiedingen tegen van Nuon, die een stuk ! goedkoper zijn dan de verlenging die ik aangeboden heb gekregen.
Ter vergelijking:
(prijzen zonder energiebelasting, deze was gelijk)
1 jaar vast bij verlenging van Nuon:
daltarief: 6,64 ct / hoogtarief: 9,78 ct per kWh
Aanbieding via internet:
daltarief: 5,22 ct / hoogtarief 8,26 ct per kWh
Ik heb hierover contact gehad met de "klantenservice" van Nuon (tegen 10 ect per minuut, geen gratis belmogelijkheid gevonden) en het antwoord was:
Als het via internet goedkoper is, dan moet u dat daar regelen.
Op de vraag waarom ik als klant een nadeliger aanbod kreeg was het antwoord dat ze voor de internetaanbieding geen "kosten" hoefden te maken om mij te benaderen of te woord te staan!
Dit allemaal even ter info. De meeste mensen zullen het wel weten, maar toch...
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON: aanbieding verlenging bij einde contract te duur
Re: NUON: aanbieding verlenging bij einde contract te duur
ik heb die aanbieding ook gehad, maar ik laat het zoals het is,. via internet is bijna alles goedkoper ja .. denk vanwege de administratieve rompslomp 
tja, ik kan het laten zoals het is, ik kan ook even een webformulier invullen en zonder te wisselen van energieleverancier profiteren van iets goedkopere tarieven.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit. Grootste deel van de kosten zijn belasting en netwerk... maar ja.... ik gun het ze gewoon niet
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit. Grootste deel van de kosten zijn belasting en netwerk... maar ja.... ik gun het ze gewoon niet
-
Tis weer bijzonder
Je kunt m.i. beter naar de gasprijs kijken -als je daar afnemer van bent- , daar is vaak meer eer ($$$) aan te behalen.
gas en energie lopen bij mij niet synchroon (dankzij fantastisch Oxxio btw). Maar klopt, daar is meer geld te besparen.... helaas nu niet aan de orde.
maar thanks!
maar thanks!
dasaliz schreef:tja, ik kan het laten zoals het is, ik kan ook even een webformulier invullen en zonder te wisselen van energieleverancier profiteren van iets goedkopere tarieven.
Verstandig is dat u dan wel schriftelijk kenbaar maakt aan Nuon niet in te willen gaan op hun aanbod zoals u dat nu per post hebt ontvangen. Reageert u namelijk niet, dan wordt er van uit gegaan dat u het aanbod namelijk accepteert!
Dank voor de tip! Zal ik gelijk even doen, kan ik het niet meer vergeten.