LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
FroukeL
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2013 17:56

Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door FroukeL »

Hallo,

Ik ben afgelopen maand overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik niet langer wens het product bij mijn vorige leverancier af te nemen. Overigens heb ik geen achterstanden of iets dergelijks.

De overstap zou naadloos moeten verlopen, echter heb ik, ondanks dat ik een contract heb afgesloten en waarvan ik Enexis ook een kopie heb doorgestuurd, een melding van hen ontvangen dat er wegens 'geen leverancier' per deze week zou worden afgesloten.

Dit klopt niet. Ik heb én een nieuwe leverancier én (dus) een contract. Maar omdat het (nog) niet bekend is in het landelijke systeem, heb ik maar pech gehad. :shock: Ondanks dat ik op twintig verschillende manieren kan bewijzen dat ik niet zonder leverancier ben? Zijn we inmiddels aangewezen op het online-gebeuren or it didn't happen? :x Wat nu?!

Met vriendelijke groet,
Frouke

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Nu moet je je nieuwe energieleverancier bellen om hen te vertellen dat zij jou bij Enexis moeten aanmelden. Ik zou er ook bij vermelden dat als zij te laat melden, jij hen verantwoordelijk gaat stellen voor de heraansluitingskosten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door sjohie »

FroukeL schreef:Hallo,

Ik ben afgelopen maand overgestapt naar een andere energieleverancier, omdat ik niet langer wens het product bij mijn vorige leverancier af te nemen. Overigens heb ik geen achterstanden of iets dergelijks.

De overstap zou naadloos moeten verlopen, echter heb ik, ondanks dat ik een contract heb afgesloten en waarvan ik Enexis ook een kopie heb doorgestuurd, een melding van hen ontvangen dat er wegens 'geen leverancier' per deze week zou worden afgesloten.

Dit klopt niet. Ik heb én een nieuwe leverancier én (dus) een contract. Maar omdat het (nog) niet bekend is in het landelijke systeem, heb ik maar pech gehad. :shock: Ondanks dat ik op twintig verschillende manieren kan bewijzen dat ik niet zonder leverancier ben? Zijn we inmiddels aangewezen op het online-gebeuren or it didn't happen? :x Wat nu?!

Met vriendelijke groet,
Frouke
Toen wij ons huis kochten, kregen wij als nieuwe bewoners van Enexis meerdere herinneringen hier over, en pas in de derde brief werd die termijn van een week genoemd. Heb je die eerdere brieven wel ontvangen?

Verder zou ik als verzekering ook een aangetekend schrijven sturen naar je nieuwe leverancier, dat je hen verantwoordelijk stelt voor alle gemaakte kosten, indien zij niet binnen deze weektermijn je alsnog in het landelijk systeem zetten als klant.

FroukeL
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2013 17:56

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door FroukeL »

De nieuwe leverancier zegt dat ik gewoon moet melden aan Enexis dat deze week de aanmelding waarschijnlijk in het systeem staat, dat heb ik ook doorgekoppeld inclusief het bewijs dat ik wel een leverancier heb.

Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.

Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?

Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.

Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door sjohie »

FroukeL schreef:De nieuwe leverancier zegt dat ik gewoon moet melden aan Enexis dat deze week de aanmelding waarschijnlijk in het systeem staat, dat heb ik ook doorgekoppeld inclusief het bewijs dat ik wel een leverancier heb.

Ik heb eerder een brief ontvangen, maar toen was ik al bezig met de aanmelding bij een andere leverancier en ik ging ervan uit dat dat allemaal soepel zou verlopen via de overstapservice.

Als Enexis als reden van afsluiting opgeeft dat er geen leverancier bekend is, ben ik dan heel daft als ik zeg dat afsluiting niet aan de orde is omdat ik wel een leverancier heb?

Hmmm, ik ben net klant, moet ik dan meteen alles op scherp zetten en dreigen met kostenverhaal? Ze geven zelf aan pas aan te melden bij leveringstrt, maar dat ik aan Enexis kan vragen die aanmelding even af te wachten, omdat deze er deze week zou aankomen.

Op deze manier durf ik in ieder geval nooit meer over te stappen hoor!
Even lullig gezegd, maar jij als ben wat Enexis betreft verantwoordelijk voor het goed overstappen, dus het opzeggen van de oude, en aangaan van het nieuwe contract. Die overstapservice is leuk en handig, want ze willen je graag hebben, maar in de kleine lettertjes staat doorgaans dat de eindverantwoordelijkheid bij jou ligt. Enexis zal maar 1 manier mogen accepteren, en dat is via dat landelijke systeem. Anders kan elke wietteler met wat lieve woordjes en briefjes zo een paar maanden stroom blijven aftappen. :wink:

Je nieuwe leverancier moet doen wat ze verplicht zijn, en dat is jou aanmelden in het daarvoor bedoelde landelijke systeem. Daar baseert Enexis zich op, en verder niet. Die kan je in deze ook niks verwijten vind ik, die hebben diverse wetten en regels om zich aan te houden, die leverancier is het pijnpunt, niet Enexis.

FroukeL
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2013 17:56

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door FroukeL »

Ja, maar ik verzin niet zomaar wat, ik kan toch aantonen dat het stukje 'geen leverancier' niet klopt?
Ik bedoel, ik snap dat anders inderdaad iedereen wel kan veinzen dat 'de aanmelding nog volgt', maar dan hebben zij geen contract wat ze kunnen overleggen. Ik wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Laat me raden. Zal wel weer Oxxio zijn. Of NLEnergie/NEM/Nederlandse Energie Maatschappij.

FroukeL
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2013 17:56

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door FroukeL »

't Is inderdaad een van die twee! Maar zij gaven aan dat Enexis vrijheid heeft om een aanmelding af te wachten als het nog maar een dagje of tien zou duren voor de aanmelding verwerkt werd.
Los daarvan: als Enexis zelf met handen gebonden is (weet iemand dat?), waarom dat dan niet communiceren?

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit advies is ook op jou van toepassing.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7#p1823977

zwarte kat
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2013 14:50

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door zwarte kat »

FroukeL schreef:'t Is inderdaad een van die twee! Maar zij gaven aan dat Enexis vrijheid heeft om een aanmelding af te wachten als het nog maar een dagje of tien zou duren voor de aanmelding verwerkt werd.
Los daarvan: als Enexis zelf met handen gebonden is (weet iemand dat?), waarom dat dan niet communiceren?
Dus de NEM of Oxxio vinden dat Enexis maar moet gaan afwachten totdat zij een keer blieven om in actie gaan komen. Beetje belachelijk. Enexis heeft wel wat anders te doen als te leuren met onbuigbare clubjes zoals de nem of oxxio. Moet je eens zien wat er gebeurd als je zelf een keer een dagje te laat betaalt bij die fijne bedrijven...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet verklappen wie het is van de twee hoor! :roll:

zwarte kat
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2013 14:50

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door zwarte kat »

Bob Schurkjens schreef:Niet verklappen wie het is van de twee hoor! :roll:
Maakt dat dan zoveel uit?

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Andere consumenten kunnen dan zoeken op het bedrijf en onder andere uw klacht tegen komen. Daar helpt u andere consumenten mee, omdat zij dan geïnformeerde keuzes kunnen maken.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door sadfly »

Mijn conclusie word nog steeds bevestigt.

Bedrijven die hard schreeuwen en veel adverteren kan je beter links laten liggen.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste FroukeL,

Indien uw klacht over Oxxio gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw gegevens aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er mis gaat.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
Oxxio Nederland B.V.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door kss »

mogelijk dat de nieuwe aanbieder een fout heeft in hun systeem of dat er foute (stroom en gas aansluitnummers) EAN codes zijn gebruikt ?

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte Froukel,

In uw bericht geeft u aan dat u onterecht een brief van Enexis ontvangt waarin staat dat u geen energieleverancier hebt. Graag kom ik hierover met u in contact.

Allereerst vind ik het vervelend om te lezen dat u in deze situatie verkeerd. Om het een en ander voor u uit te zoeken zie ik graag de volgende gegevens tegemoet

- postcode en huisnummer
- uw tenaamstelling
- uw telefoonnummer en/of e-mailadres

Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik uw klacht verder in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Enexis Webcare

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beste FroukeL,

Indien uw klacht over Oxxio gaat willen wij u vriendelijk verzoeken uw gegevens aan ons door te geven via [email protected]. Wij kunnen dan uitzoeken wat er mis gaat.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
Oxxio Nederland B.V.
Interessant om te zien dat ze bij Oxxio kennelijk al kunnen raden: "Het zal wel weer over ons gaan".

EnexisWebcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 dec 2010 15:42

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte Froukel,

In mijn vorig bericht heb ik u vergeten te informeren over ons e-mail adres. Mijn excuses voor het ongemak. U mag uw gegevens doorgeven via ons e-mailadres [email protected] met als onderwerp uw gebruikersnaam.

Met vriendelijke groet,

Stephanie
Enexis Webcare

halo-49
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:54

Re: Enexis kondigt afsluiting aan wegens 'geen leverancier'

Ongelezen bericht door halo-49 »

Hallo mensen,
Ik heb 4 dagen geleden een huis gekocht en nu al heb ik een dreiging van afsluiting van Enexis ontvangen omdat ik geen leverancier zou hebben. Als je op vrijdag tekent voor een huis, waar halen ze dan de arrogantie vandaan om slechts 2 werkdagen later al een brief te sturen met dreiging van afsluiting terwijl je zoveel andere dingen te regelen hebt. Ik vind dit misbruik maken van hun machtspositie. Ik zal bij deze wel vandaag nog mijn leverancier op de hoogte stellen van mijn verhuizing maar ben benieuwd of ze werkelijk tot afsluiting over zullen gaan. :?: :?:
De af- en aansluitingskosten binnen de woning bedragen €115,84 per product
De af- en aansluiten buiten de woning 604,54 per product.

Ik ben benieuwd

Gesloten