LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent-afsluiting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster

Re: Essent-afsluiting

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste CCC-agent.

Ik ben niet boos maar kritisch. We hebben het hier over mensen die in de kou gezet worden vanwege het politieke wanbeleid hier in Nederland.
Mensen die wlelicht volkomen buiten hun eigen schuld in de problemen zijn gekomen. Dat is iets anders dan een veronicagids of weet ik veel wat. Essent moet gewoon zorgen dat ze hun administratie goed in orde houden dan zou onder anderen ik er dagelijks niet zoveel kopzorgen over moeten hebben. Veel mensen worden afgesloten buiten eigen schuld.
Daar gaat het om. Natuurlijk is het logisch dat Essent de levering onderbreekt wanneer klanten weigeren te betalen, niets mis mee maar over dat soort klanten hebben wij het niet.

CCC-agent

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik begrijp dat je het erg vind dat mensen worden afgesloten bij een aantal maanden achterstand.
daarvoor verwijs ik je wel naar de regering
deze heeft besloten dat energie niet door de overheid maar door een commectieel bedrijf moet worden geregeld (met een vrije markt)

het resultaat hiervan is dat er dus word afgesloten als er niet word betaald, dit is logisch want een commercieel bedrijf kan wanbetaling niet toestaan.

je geeft ook aan dat essent de administratie op orde moet houden en dat er veel mensen ten onrechte worden afgesloten.
ik kan niet voor essent spreken, ik werk bij nuon, maar ik kan wel vanuit algemene gegevens spreken

de mensen die ten onrechte worden afgesloten kan ik per week op een hand tellen (ja, het gebeurd. waar mensen werken worden fouten gemaakt)
het probleem is dat op sites als deze je niet alleen mensen krijgt die ten onrechte zijn afgesloten
maar ook mensen die het ervaren als ten onrechte maar wel degelijk terecht zijn afgesloten

nog een leuk cijfer is het aantal mensen dat met een week de rekening kan betalen als we afsluiten
dit cijfer is 95%
dit betekend dat deze mensen wel de mogelijkheid hadden om te betalen maar er voor kiezen dit geld voor andere doeleinde te gebruiken?

dan houd je 5% over die terecht is afgesloten en het niet kan betalen.
die worden door ons verwezen naar de gemeentelijke sociale dienst
vaak word er dan door de gemeente een betaling gedaan of WSNP aangevraagt

elke andere suggestie om deze mensen te helpen is welkom maar realiseer je dat we eerst naar het commecieel belang van nuon moeten kijken omdat we anders de levering voor alle klanten in gevaar brengen!

Chanmaster

Een energieleverancier heeft eveneens een stuk sociale verantwoordelijkheid.
Ik geef toe dat er in bepaalde gevallen niets anders opzit dan de levering aan een bepaald perceel te onderbeken.
Maar het gebeurt te vaak dat mensen volkomen tenonrechte in de kou komen te staan en dat kan ik bewijzen van alle bekende levernaciers, ook NUON. Oorzaak zijn daarbij fouten in de vaak verdeelde adminsitratie en taken welke soms over het hele land versprijd zijn.
Dat werkt toch niet? Wanneer een klan klachten heeft moet het toch niet zo zijn dat deze met diens probleem stad en land moet afbellen om het ei kwijt te kunnen?
Ik zal U iets anders vertellen, of ik het daarmee eens ben of niet laat ik in het midden. Men is momenteel bezig om een wet te maken waarbij de primaire vaste lasten rechtstreeks door de uitkerende instantie op de uitkering in mindering worden gebracht en doorbetaald aan de rechthebbenden. Zeker nu in het kader van de nieuwe zorgwet. Veel mensen betalen hun premiet niet of veel te laat.

CCC-agent

toen de energiebedrijven nog een staatsbedrijf waren hadden ze een sociale verantwoording
nu zijn we verantwoording verplicht aan de aandeelhouder, net als elk ander commectieel bedrijf.

dit is bedacht door uw regering, misschien iets om over na te denken bij de volgende verkiezingen!!

(dit betekend niet dat we niet met de meeste zorg proberen afsluiting te voorkomen, maar door de vrije markt moeten we wel het bedrijfsbelang voorop zetten)

Chanmaster

Ik heb tot nog niet vernomen dat ons regering "denken"kan! Misschien moet ik wat beter opletten!

CCC-agent

ik hoop dat u mijn punt begrijpt

de energie markt is tegen wil en dank een vrije markt geworden
dit heeft gevolgen vor de bedrijfsvoering en dus ook het incasso proces

toe de markt werd vrijgegeven hebben de grote bedrijven er al op gewezen dat er dit soort gevolgen zouden zijn

nu word er van nuon, essent en eneco verwacht dat deze bedrijven zich standhouden in een commeciele markt maar toch een sociaal incasso beleid er op na houden
dat zou het einde van de grote spelers op de markt zijn (uiteindelijk het einde van elke commecieel bedrijf)

nogmaals, ik ben het met u eens dat mensen met schulden die langduring worden afgesloten geholpen moeten worden, ik ben het allen niet eens met het feit dat nuon hiervoor verantwoordelijk zou zijn.

misschien iets om over na te denken bij de volgende verkiezingen

Chanmaster

Geachte mevrouw.

Ik wil Uw jaarafrekening of eindnota graag inzien om zo de afwerk ervan te kunnen kontroleren. Mocht ik naderhand nog wat gegevens nodig zijn verneemt U dat van mij.

[email protected]

of [email protected]

Nog even op deze onzin reageren:
Geplaatst op 16 Jan 2006 06:11 door jboere

--------------------------------------------------------------------------------

ze mogen nu met deze nieuwe wet die in januari is ingegaan niet meer afsluiten dat is een nieuwe regeling mocht het zo wezen moet je eens een klacht voor leggen bij boycot .nu die werken snel het heeft mij ook geholpen http://www.boycot.nu
Dat is natuurlijk klink klare onzin he?
Wanneer iemand willens en wetens niet betaald dat wordt deze gewoon afgesloten.
Men kan niet van welke energieleverancier dan ook verwachten dat ze blijven leveren wanneer er niet betaald wordt.
De melkboer gaat ook aan Uw deur voorbij als U niet betaald.

Chanmaster

Goed ik geef toe dat opsplitsing der energiebedrijven niet in elk opzicht voordelen biedt. Maar de voordelen wegens zwaarder dan waar het gaat om de nadelen. Nederland kende tot voor kort maar enkele energieleveranciers welke een zodanig omvangrijk monopolypositie dat daarvan uit teveel macht vloeide. Nu levert elk bedrijf afzonderlijk haar product. Nadeel is dat er meer administratieve kosten ontstaan dus een lastenverzwaring met zich mee brengt. Of dit had gemoeten is nog maar de vraag maar opsplitsing was noodzakelijk omdat de energieleverancier ander niet aan hun trekken komen omdat ze niet alle diensten kunnen leveren. Zo zijn de kabelbedrijven verplicht om, indien ze aan Essent leveren, ook aan elke andere leverancier te leveren. Dat wil men niet vanwege de verschillende kwaliteiten der leveranciers. Uiteindelijk zullen een aantal energieleveranciers "doodbloeden" zoals dat genoemd wordt en de beste overblijven. Debeste zijn de meest financieel draagkrachtigen. Zo is het balletje weer rond en zitten we wederom met Essen en de club.
Wie zijn gedupeerden? De klanten want zodra een leverancier failliet gaat wil het leveringsbedrijf wel z'n geld hebben en verhaald dat alsnog op de klanten welke dan dubbel moeten betalen en niemand doet daar iets aan.
De leverancier is in feite maar een tussenpersoon welke tevens de financiele loop bepaald en beheerd. Ik vind dit een gevaarlijke constructie maar goed, wie niet. Toch is er geen andere weg om over energie te kunnen beschikken. Een verder voordeel is, en daarmee treffen we tevens de doelstelling van de huisige ontbinding, dat er een vrije concurentie tussen leveranciers gaat bestaan en de één nog goedkoper wil zijn dan de ander. De klant moet het geschil uiteindelijk beslechten met een overstap.

CCC-agent

splitsing is niet het zelfde als een vrije energie markt
naast het leveren van energie, beheren essent, eneco en nuon ook de netwerken voor bijna heel nederland
deze bedrijven hebben de ervaring in huis en leveren al jaren het meest betroubare net in europa!!

splitsing bedreigd deze zekerheid

als u alle andere aangedragen redenen vergeet (en er zijn er nogal wat) denk daar dan maar eens over na!

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,

Ik zie uw naam in allerlei onderwerpen opduiken met daarbij een aanbod voor allerlei hulp.

U bent UITGESCHREVEN bij de KvK. Dit riekt naar gebruikmaking van de maatschappelijk zwakkeren in de samenleving.

U woont in Tilburg, ik lees echter dat u door het hele land actief bent.

Het maken van reclame is verboden op dit forum, maar mijn vermoeden is dat u hier probeert te verdienen over de rug van wanhopige mensen.

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

@puma:

Gek he? Maar die indruk van proberen misbruik te maken kreeg ik ook al een tijdje t.a.v. Chanmaster.
Niet zo fraai dat hulpvragenden hierdoor nog verder in de problemen zouden kunnen komen.

Lieve mensen, stop met het rechtsstreeks vertrouwelijke informatie verstrekken aan totaal vreemden.
Een vrijblijvend advies of tip vragen is iets heel anders dan uw rechten en/of financieen uit handen te geven aan totaal onbekenden.
Geef mij anders ook maar uw bankpasje en PIN-code.
Ik ben echt, vraag maar aan mijn moeder, ook heel goed te vertrouwen. :D

Banzai.

Chanmaster

Kijk Banzai dat komt ervan!

mag ik een ban voor bonzai
CCC-agent 1 11 Feb 2006 16:14
Chanmaster

Is dit wat je wilt? Ik niet hoor!
Stop met jouw gestang en blijf bij de realiteit.
Ik negeer je in elk geval vanaf nu.

Banzai

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Waar heb je het over?
Voor de rest: afgesproken.

Banzai.

Gesloten