wij zijn klant bij essent (jammer genoeg). nu hebben we dit jaar een enorme eindejaarsrekening gekregen. na heel wat ellende hierom hebben we alles betaald, zo kregen we te horen. doordat het allemaal niet goed was gegaan werden we van de cai afgegooit, maar we kregen te horen dat alles voldaan was en we weer tv konden gaan kijken. we kregende datum door dat we weer aangesloten zouden worden. toen dat op die dag nog niet was gebeurd hebben we maar weer eens gebelt hierover, voor de zoveelste keer. we kregen toen te horen dat we nog bijna 500 euro moesten neertellen en we dan pas weer op de kabel kwamen. thuis hierover gesproken en we snapten er toch weer eens helemaal niets van. dus toen maar weer (de zelfde avond nog) gebeld en toen was het bedrag dat we zouden moeten betalen ineens ruim 600 euro. nou daar zakt je toch de broek van af.
tijdens het bellen werd ik toch wel kwaad en wat schetst mijn verbazing, ze hangen hem zomaar op.
hoe kan het toch zijn dat de ene zegt dat alles betaald is, de ander zegt dat er nog zoveel open staat.
elk telefoongesprek wordt normaal gesproken in de computer gezet, maar soms toch niet en als jij dan zegt dat er iets is afgesproken en dat staat niet in de computer, wordt je glashard voor een leugenaar uitgemaakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent en energienota´s
-
rodor
Re: essent en energienota´s
Tja
Ik heb ook al een klacht gestuurd. Ik kreeg een rekening....400 bijbetalen. Nog nooit meegemaakt. En zo n grote veranderingen heb ik niet. Ik moest een maandlijst bijhouden. Dit gedaan. Niks uitgekomen. Ook niet verwacht hoor, ik hoor zoveel klachten. Telefonisch schepen ze je af met dat alles is bekeken en t klopt gewoon!!?? Kon ik maar zonder energie. Had ik zelf de touwtjes in handen. Dadelijk met de open markt word t helemaal n puinhoop.
Ik heb ook al een klacht gestuurd. Ik kreeg een rekening....400 bijbetalen. Nog nooit meegemaakt. En zo n grote veranderingen heb ik niet. Ik moest een maandlijst bijhouden. Dit gedaan. Niks uitgekomen. Ook niet verwacht hoor, ik hoor zoveel klachten. Telefonisch schepen ze je af met dat alles is bekeken en t klopt gewoon!!?? Kon ik maar zonder energie. Had ik zelf de touwtjes in handen. Dadelijk met de open markt word t helemaal n puinhoop.
-
Gast
Schaf een aggregaatje aan
leg een paar PV panelen op je dak
Koop een houtkachel
kan allemaal
Maar vraag me elke keer af of mensen niet kunnen rekenen en zich blindstaren op hun eindbedrag (zonder de bedoeling om met deze opmerking iemand voor het hoofd te stoten)
Je controleert de meterstanden
je controleert de prijzen en vergelijkt deze met de prijzen op de site van je energiebedrijf of op de tarievenlijst van DTe
je controleert of je de juiste tariefklasse betaald (Continuetarief/dag nacht)
en als dit allemaal klopt ga je eens een maand of wat wekelijks je meterstanden bijhouden en kijken waar je verbruik nu vandaan komt
zo zou ik het in ieder geval doen............
leg een paar PV panelen op je dak
Koop een houtkachel
kan allemaal
Maar vraag me elke keer af of mensen niet kunnen rekenen en zich blindstaren op hun eindbedrag (zonder de bedoeling om met deze opmerking iemand voor het hoofd te stoten)
Je controleert de meterstanden
je controleert de prijzen en vergelijkt deze met de prijzen op de site van je energiebedrijf of op de tarievenlijst van DTe
je controleert of je de juiste tariefklasse betaald (Continuetarief/dag nacht)
en als dit allemaal klopt ga je eens een maand of wat wekelijks je meterstanden bijhouden en kijken waar je verbruik nu vandaan komt
zo zou ik het in ieder geval doen............
Datzelfde vraag ik me ook af, het is b.v. bekend dat energiebedrijven jarenlang de standen schatten en dan een keer de werkelijke stand op nemen. Ook zijn er mensen die de standen maar iets lager doorgeven (goedkoper) en als er dan een opnemer komt neemt die de werkelijke stand op.Maar vraag me elke keer af of mensen niet kunnen rekenen en zich blindstaren op hun eindbedrag (zonder de bedoeling om met deze opmerking iemand voor het hoofd te stoten)
Wat ook kan schelen is dat je vorig jaar voor 11 maanden betaald hebt en dit jaar voor 13 berekend wordt.
Zelf ben ik ook een keer geschrokken van een hoge rekening, na enig uitpluizen was deze over 15 maanden en waren de voorgaande 4 jaar de standen geschat, toen ik dat eenmaal teruggerekend had naar 12 maanden en het verschil deelde over die 4 jaar met geschatte standen zag het hele plaatje er heel anders uit.
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat men over het algemeen alleen maar kijkt naar het bedrag dat onderaan de rekening staat, men vergeet dat:
a. energie nou eenmaal duurder wordt
b. de overheid ook steeds inhaliger wordt met energiebelasting
c. de rekening vaak gaat over gas én electra en soms ook kabel die ook duurder wordt.
d. verbuik nu eenmaal stijgt door (meerdere) pc's in huis die tegenwoordig vaak de hele dag aanstaan
e. er meestal ook een nieuw maandvoorschot in het eindbedrag zit
En deze 5 punten gecombineerd met een jaarverbruik wat een paar jaar iets te laag geschat is kunnen uiteindelijk een keer een hogere rekening geven.
Maar uiteraard worden er ook grove fouten gemaakt bij de energiebedrijven.
-
Gast
En het vervelende daarbij is dat die bedrijven heel erg naar binnen gericht zijn. Klant is alleen maar lastig en loopt toch niet weg dus wat zouden we ons druk maken. Men legt nu intern wel de nadruk op de liberalisering bij de energiebedrijven maar voordat dit een beetje doorgedrongen is zal nog wel even durenMaar uiteraard worden er ook grove fouten gemaakt bij de energiebedrijven.
En juist daarom is het van groot belang dat je niet alleen naar het eindbedrag op je rekening kijkt maar precies weet waar je het over hebt als je bij een klantenservice aan de bel gaat trekken
-
bochtom
Wat de jaarafrekeningen bij Essent betreft: Onduidelijk en zelf begrijpen ze het ook niet bij klantenservice van Essent.
Je krijgt steeds iemand anders te spreken als je belt, de een weet niet wat de ander belooft. De ene keer zit je bij essent den bosch, de andere keer schijnen ze in roermond te zitten of wie weet waar.
Die computer van hun geeft alleen weer, wat ze zelf erin stoppen. Heb je klachten, staan die niet in hun computer.
Krijg je de jaarafrekening, moet je honderden euro's bijbetalen volgens essent, maar onder de streep heb je wel honderden euro's van hen tegoed, maar volgens Essent moet je eerst betalen om later het teveel betaalde terug te mogen ontvangen.
Van wegstrepen tussen die 2 bedragen hebben ze bij essent schijnbaar nooit gehoord.
Op de lagere school heeft ieder normaal mens geleerd, dat je eerst moet aftrekken als het ene bedrag + en het andere bedrag - is.
Het verschil daarvanm is wat verrekend moet worden.
Essent kent alleen + getallen want - getallen worden nooit teruggeboekt of verrekend.
Wat al die energiebedrijven tegenwoordig doen, werd vroeger onder andere namen besproken (fraude, oplichting, besodermiteren), nu kunnen al die energiebedrijven doen wat ze willen. Peuren geld van je rekening, of ze er nu recht op hebben of niet.
Als dit dank zij de eenwording van Europa, normaal wordt dan staat er ons wat te wachten.
Maar wat essent betreft, bereken zelf wat je volgens je verbruik verschuldigd ben. verbruik in KWh x bedrag in eurocenten + ecotax + 19% BTW. Berekende voorschotten minus betaalde voorschotten.
Klopt het niet, sla dan essent met deze gegevens rond de oren.
Betaal als er een tekort is, dit tekort aan essent, en laat ze hun aanmaningen en dreigementen met afsluitingen wat mij betreft hun reet ermee afvewgen.
Als je betaald hebt wat je ze daadwerkelijk schuldig ben, dan kunnen ze je niks maken met hun onzin nota's en aanmaningen.
-
Gast
Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord dus eerst optellen en dan aftrekken.Op de lagere school heeft ieder normaal mens geleerd, dat je eerst moet aftrekken als het ene bedrag + en het andere bedrag - is.
Het verschil daarvanm is wat verrekend moet worden.
Lagere school niet afgemaakt zeker?