LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent en VVE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jaccodeboer

Essent en VVE

Ongelezen bericht door jaccodeboer »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Essent heeft zich bij ons als VVE gemeld en laten weten dat de energiemeters die zij zelf jaren terug in ons huis hebben gehangen niet goed zijn en vervangen dienen te worden. De meters zouden destijds niet goed afgesteld zijn en de afrekeningen eigenlijk niet kloppen. Ook al draaien de meters en zijn andere bewoners van energieleverancier veranderd. Hun vraag, nou ja eigenlijk voldongen feit, is nu dat ons wordt verzocht voor 2000 euro per huishouden een nieuwe meter te laten aanleggen en de energie collectief bij hen af te nemen.

Onze insteek is dat wij de fout niet gemaakt hebben en als Essent onze leverancier wil blijven ze zelf netjes voor de installatie van de nieuwe meters gaan betalen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of dit eerder hebben meegemaakt? Wellicht hebben jullie tips over wat te doen of onze rechten?

h@rm@n

Re: Essent en VVE

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Essent heeft zich bij ons als VVE gemeld
VVE? Vereninging van eigenaren? Essent is de leverancier en heeft niets met de meter(s) te maken. Dit is "het pakkie an" van de Netbeheerder. Afhankelijk van waar je woont en waar de infrastructuur van is. Het zou Enexis kunnen zijn. De rest van het verhaal is ook onzin, in goede zin van het woord :) .

graham27

Ongelezen bericht door graham27 »

als zij zeggen dat de energiemeter niet klopt laten zij dan die vervangen op hun kosten.
zij zeggen toch dat het volgens hun niet klopt.
en moeten jullie geen kosten in de maag splitsen.
kijk eens op http://www.consuwijzer.nl/
heb je ook al gezegd dat je het er niet mee eens bent ?

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Hun vraag, nou ja eigenlijk voldongen feit, is nu dat ons wordt verzocht voor 2000 euro per huishouden een nieuwe meter te laten aanleggen en de energie collectief bij hen af te nemen.

Onze insteek is dat wij de fout niet gemaakt hebben en als Essent onze leverancier wil blijven ze zelf netjes voor de installatie van de nieuwe meters gaan betalen.
Essent is een leverancier en géén netbeheerder.
Essent heeft dus niets, maar dan ook totaal niets met meters van doen.
Het is de netbeheerder die bepaald inzake meters.
Daar komt bij dat Essent u helemaal niet kan afdwingen om collectief bij hun af te nemen.

Het verhaal van de VvE en Essent en meters is me trouwens verder niet duidelijk.
Essent kan zich ziet als VvE melden bij u. De VvE bent u, samen met de andere zelfstandige bewoners van het betreffende pand. Uw VvE zal een voorziter ed hebben. Neem eens met die persoon contact op.
Het kan we zijn dat er sprake is van portiek verlichting. Meestal staat er dan op naamstelling van de VvE een leveringscontract bij een leverancier. Dit contact is inderdaad een collectief. Te weten: de VvE, tbv deze portiekverlichting.

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@H@RM@@EN, Essent is in een groot deel van Nederland netbeheerder. Metname ronde Zwolle dus Overijssel, Salland, zelfs in Noord-Brabant en de Noord-Oostpolder deels.
Ga naar de site van Essent voor info alvorens hier de reinste onzin te kalken.
Essent is vroeger jaren achtereen mijn baas geweest.
Laatst gewijzigd door troubleshooter op 14 sep 2010 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.

troubleshooter

jaccodeboer schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraag:

Essent heeft zich bij ons als VVE gemeld en laten weten dat de energiemeters die zij zelf jaren terug in ons huis hebben gehangen niet goed zijn en vervangen dienen te worden. De meters zouden destijds niet goed afgesteld zijn en de afrekeningen eigenlijk niet kloppen. Ook al draaien de meters en zijn andere bewoners van energieleverancier veranderd. Hun vraag, nou ja eigenlijk voldongen feit, is nu dat ons wordt verzocht voor 2000 euro per huishouden een nieuwe meter te laten aanleggen en de energie collectief bij hen af te nemen.

Onze insteek is dat wij de fout niet gemaakt hebben en als Essent onze leverancier wil blijven ze zelf netjes voor de installatie van de nieuwe meters gaan betalen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of dit eerder hebben meegemaakt? Wellicht hebben jullie tips over wat te doen of onze rechten?

Shine

troubleshooter schreef:@H@RM@@EN, Essent is in een groot deel van Nederland netbeheerder. Metname ronde Zwolle dus Overijssel, Salland, zelfs in Noord-Brabant en de Noord-Oostpolder deels.
Ga naar de site van Essent voor info alvorens hier de reinste onzin te kalken.
U loopt onzin te verkondigen en onterecht H@rm@n op zijn vingers te tikken.
Essent is leverancier en ENEXIS is netbeheerder. (vroeger, voor de splitsing nog Essent geheten)
Net zoals Nuon leverancier is en Liander netbeheerder.
Het feit dat TS schrijft:
Hun vraag, nou ja eigenlijk voldongen feit, is nu dat ons wordt verzocht voor 2000 euro per huishouden een nieuwe meter te laten aanleggen en de energie collectief bij hen af te nemen.
Stemt tot serieus bedenkelijk fronzen. Een netbeheerder mag nooit en te nimmer consumenten een aanbod doen van collectief afnemen energie afnemen bij de leverancier die vroeger (voor de splitsing) gekoppeld was.
Verder is het opmerkelijk dat de consument een rekening gepresenteerd zou gaan krijgen omdat de netbeheerder vindt dat meters niet goed zouden zijn en ze wil vervangen. Zoiets gebeurd ook vooraf schriftelijk en zeker niet op kosten van de consument. Immers het euvel van incorrect werkende meter(s) ligt bij de netbeheerder en niet bij de consument.
Of TS presenteert het verhaal niet goed, maar zoals het er nu staat klopt er geen bal van.
Liever zag ik dat TS wat iutgebreider verteld hoe het gegaan is en duidelijk vermeld wie wat heeft gezegd. Is het schriftelijk gegaan. Zijn ze aan de deur geweest, was het Essent of was het Enexis,.kortom,........ vragen die om meer duidelijkheid vragen.

troubleshooter

@Shine, H@RM@N verkondigd de reinste onzin hier. Essent is al jaren lang leverancier en netbeheerder en wel de grootste van Nederland.
Geen mensen in bescherming nemen die nonsen uitkramen hier zoals H@RM@N.
Verleden week had hij het er over dat 1 KW/h niet gelijk zou zijn aan 1 Kw, welnu dat is het wel want een kilowatt wordt aangegeven in verbruik per uur.
Dikdoenerij is het en niet anders en dat is nu juist waar ik mij niet in kan vinden.
Wanneer er hier in de straat een sluiting in het kabelstelsel zit dan komt Essent de boel open gooien. Enexis kan komen om de meter te vervangen maar Essent idem ditoo. Hier bij Essent staan auto's van beide makelij dus Essent en Enexis. Zo goed wordt het gescheiden .

Shine

troubleshooter schreef:@Shine, H@RM@N verkondigd de reinste onzin hier. Essent is al jaren lang leverancier en netbeheerder en wel de grootste van Nederland.
Wanneer er hier in de straat een sluiting in het kabelstelsel zit dan komt Essent de boel open gooien. Enexis kan komen om de meter te vervangen maar Essent idem ditoo. Hier bij Essent staan auto's van beide makelij dus Essent en Enexis. Zo goed wordt het gescheiden .
Nogmaals @ troubleshooter (u doet u naam eer aan):
Essent is GEEN netbeheerder, maar leverancier, ook wel vergunninghouder genoemd.
Enexis, (voorheen Essent netbeheer) is netbeheer.
Dat er op het bedrijventerein twee auto's staan van Essent en Enexis wil niet zeggen dat ze niet gesplitst zijn. Gooi het dus niet op 1 hoop (wat u wel doet) omdat het simpelweg niet klopt.
Zie: http://www.energiekamer.nl/nederlands/e ... /index.asp
Ziet u hier Essent bij staan?
Zie: http://www.energiekamer.nl/nederlands/e ... houder.asp
Duidelijker kunnen we het niet maken.

Anderhalve week geleden was hier een stroomstoring. Ook hier is Enexis netbeheerder en bij de meeste nog steeds Essent leverancier.
Het was toch echt alléén Enexis die 2 dagen lang in de straat bezig was (straat open breken om bij de kkabels te kunnen om de kabelbreuk te verhelpen.
In geen velden of wegen was Essent te zien of vinden.
Het is de netbeheerder (dus Enexis!) die verantwoordelijk is voor de transport en alles wat daarvoor nodig is.
Het is Essent die gebruik maakt van de transport om te kunnen leveren.

De NS maakt gebruik van het PRORail netwerk. Maar Prorail is géén NS, net zomin als dat de NS niet Prorail is.

Het is triest te zien en te moeten vaststellen dat u de huidige bedrijfsstructuur en werkzaamheden van uw oude werkgever niet weet.

troubleshooter

De huidige structuur ken ik als mijn binnenzak. Wat het topic betreft zijn er geen mensen van enexis geweest maar van essent de leverancier dus. Deze heeft getracht om te leveren via de VvE, mogelijk zoals zovaak gebeurd tegen volgens zeggen een forse bonus, en ik waarschuuw er voor dat niet te doen. De VvE wordt op deze wijze mede verantwoordelijk voor de continuiteit van de betalingen en no way bonus maar dat hoord u pas achteraf. Trap er gewoon niet in.

Troubleshooter.

Shine

troubleshooter schreef:De huidige structuur ken ik als mijn binnenzak. Wat het topic betreft zijn er geen mensen van enexis geweest maar van essent de leverancier dus. Deze heeft getracht om te leveren via de VvE, mogelijk zoals zovaak gebeurd tegen volgens zeggen een forse bonus, en ik waarschuuw er voor dat niet te doen. De VvE wordt op deze wijze mede verantwoordelijk voor de continuiteit van de betalingen en no way bonus maar dat hoord u pas achteraf. Trap er gewoon niet in.

Troubleshooter.

Oh, zucht........... laat dit nou precies zijn wat ik al in mijn eerste schrijven schreef!
Broekzak....structuur ......binnenzak. Zoiets als een ergens een klok horen luiden....
Zucht.

Einde discussie.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Shine bedankt dat je het voor mij opneemt. Maar wij weten wel beter mbt de reacties van troubleshooter. Ik weet niet wat de bedoeling van troubleshooter is maar in deze topic raken zijn reacties kant noch wal. Mbt tot zijn reacties zal ik niet meer reageren want hij heeft het echt aan het verkeerde eind.
Hiervoor maak ik dan nog één uitzondering. Vroeger betekent in mijn begrippen heel lang geleden. Essent is na een grote reorganisatie per 1 januari 1997 van start gegaan. Daarvoor was het oa Mega-Limburg en PLEM en alleen werkzaam in de provincie Limburg.
Dus ook hier is volgens mij weer een uit de duim gezogen opmerking troubleshooter en kan ik je als collega nooit zijn tegen gekomen.
De meters zouden destijds niet goed afgesteld zijn.
Om toch nog een bijdrage aan deze topic te leveren ook nog reactie mbt de meters. De meters werden niet en nooit door Essent (en nu Enexis) afgesteld, hooguit geijkt. En indien er afwijkingen waren werd de meter uitgewisseld. Zoals in mijn eerste reactie vind ik het maar een raar verhaal, laat staan de prijs (€ 2000) per elektriciteitsmeter, dit kost een gehele aansluiting (nog niet).

troubleshooter

Mijn excusses over dat gedoe van mijn broekzak hoor!!!

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte Jaccodeboer,

Sinds kort is Essent actief op dit forum. Ons doel is hulp te bieden aan forumbezoekers met klachten over energieleverancier Essent. Graag informeren wij u over het volgende.

De Nederlandse overheid heeft besloten dat energiebedrijven moeten worden gesplitst in twee zelfstandige bedrijven. Een bedrijf dat verantwoordelijk is voor het elektriciteit- en gasnetwerk, de netbeheerder. En een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van elektriciteit en gas, de energieleverancier. Om die reden opereert de netbeheerder Essent Netwerk vanaf 1 januari 2009 zelfstandig onder een nieuwe naam: Enexis.

Uw klacht heeft blijkbaar betrekking op activiteiten van netbeheerder Enexis en niet van energieleverancier Essent. Gezien het bovenstaande kunnen en mogen wij dan ook wettelijk de klacht niet in behandeling nemen. Ik adviseer u daarom contact op te nemen met Enexis. Dit kan bijvoorbeeld via het klachtenformulier op www.enexis.nl/klacht.

Met vriendelijke groet,

Patricia

Essent medewerker

Gesloten