LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent Warmte

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Zijlmans

Essent Warmte

Ongelezen bericht door Zijlmans »

wij verhuisde naar eenenergiezuinige woning met aardwarmte van Essent.
aanmelding gedaan ging allemaal goed. wij konden het niet vinden in de omgeving, de buren, de VvE. de woning mankeerde niks aan. maar zijn met 4,5 maand toch weer verhuisd. de afrekening gemaakt en klaar. achteraf gezien was dit een hele dure woning aan energiekosten. nog meer dan een huis met een gasketel. wat de buren ons ook al vertelde bij de eerste kennismaking. Vreemd voor een energiezuinige woning.

Na een half jaar een brief van essent over de koude. KOUDE dachten wij nog we hadden toch alleen warmte en alles is afgehandeld. we moesten het vastrecht over koude nog betalen. Dit deden we niet en maakten bezwaar. uiteindelijk naar de geschillencommissie gegaan want er is vanaf het aanmelden nooit over koude gesproken, laat staan dat er iets te vinden is op internet. dus wij betaalde dit niet. Uiteindelijk moesten we betalen anders neemt de geschillencommissie geen aktie dus gaat het in een depot. uiteindelijk komt essent met een schikking
wij ons geld terug en de klacht in getrokken. beetje vreemde gang van zaken bij essent. Mij zie je daar dus nooit meer als klant, zelfs niet als je in een schone energiezuinige wijk woont met windmolens van essent. dan nog ga ik niet overstag. ESSENT een stelletje oplichters zijn het...

Kathy1001

Re: Essent Warmte

Ongelezen bericht door Kathy1001 »

Hallo ik ken het probleem.
Ben zelf hier in 2010 6de maand komen wonen. Ze hebben mijn aan dubbel meter aan gezien dus toren hogen kosten. Al jaren ben ik in stijd met essent omdat te veranderen maar willen horen doen ze niet.
Ben ik over gestapt naar E.ON en die hebben mij ook aan gezien als dubbel meter maar, met hun de strijd aan gaan was na alles zo op gelost. Ben nu eindlijk na jaren enkel meter...

Als je naar warmte essent gaat klopt het ook voor geen kanten. Ben alleen staand maar toch aanzien als 2 personen. Daarbij zijn ze hier in onze wijk aan het graven, waardoor je soms geen dagen warmte heb of het vriest buiten maakt hun niet uit. Maar je moet wel blijven betalen??? En dan einde jaar, je jaarafrekening: 350,- euro bij betalen... Je bent niet thuis je verbruikt zowat niks van de 365 dagen dik 3 maand geen warmte gehad ik vraag me af waarom zoveel bij betalen? Bel je ze op van hoe en wat want, hoe hun het zetten op papier kom je eral zowat niet uit. OK laat dan maar, maar gioed kom je tot een betaling moet het perse automatichs... Wat bij Essent ook heel vaak mis gaat. Nu ook weer ze zeggen dat ze het bedrag hebben af gehaald zie je dat er is niks af gehaald. En dan bel je ze op hoe zit dt ja MVR is betaald. Ok dan... Nee een al strijd met Essent...

Nee als ik ga verhuizen nooit Essent meer. Ga daar weg als je het kan. Essent is k.t Neem ook nooit geen warmte van hun eigenlijk raad ik je aan helemaal niks van hun pakken... Je krijg van hun ook niks terug zelf als je dagen geen warmte heb. Je moet blijven betalen...

Gesloten