LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent weigert aansluiting nieuwe eigenaar

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
donleon

Essent weigert aansluiting nieuwe eigenaar

Ongelezen bericht door donleon »

Essent weigert de stroom aan te sluiten op in mijn nieuwe woning vanwege het onderstaande:
Essent heeft onlangs de elektrameter meegenomen nadat de vorige bewoner uit eigen de politie heeft geld vanwege een illegale wietkwekerij die op boerderij in een achteraf schuur was aangelegd.
Vervolgens heeft Essent een claim bij oude bewoner neergelegd van 17000 euro .
Deze is het hier niet mee eens en heeft hiertegen bezwaar aangetekend .
Is de Essent gerechtvaardigd om geen stroom te leveren en weigeren mij aan te sluiten tot het geschil met de vorige bewoner is opgelost ?

JJM

Re: Essent weigert aansluiting nieuwe eigenaar

Ongelezen bericht door JJM »

Maar als jij kunt aantonen dat je de nieuwe bewoner bent en niets met de vorige bewoner hebt te maken.Dan zou Essent je weer moeten aansluiten.En het geschil met de vorige bewoner staat los van jou.Maar de netbeheerder bepaalt wel of je aangesloten wordt.Dus Essent zou het geschil met de vorige bewoner buiten jou om moeten oplossen en jou weer aansluiten

donleon

Ongelezen bericht door donleon »

dank voor u reactie
ik kan het aantonen dat is geen probleem.
Dus ik vind het belachelijk maar wat kan ik nu het beste doen om zsm stroom te krijgen

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Indien Essent de meter meegenomen heeft (en afgesloten heeft) moet er door ‘n medewerker(s) van Essent fraude zijn geconstateerd.
Hierop volgt na berekening een claim c.q. factuur voor de gestolen energie. (logisch)
Er blijft afgesloten totdat betaald is of er een (mogelijk) regeling getroffen is, omdat diegene die geregistreerd staat verantwoordelijk en aansprakelijk is.

Blijkt nu dat er vervolgens een nieuwe huurder en/of eigenaar (aantonen) komt, dan staat er niets in de weg om her aan te sluiten, eventueel tegen kosten van heraansluiten, zoals polderboy stelt, zelfs wettelijk verplicht. Dit is zeker bekend bij Essent. Een dergelijk soortgelijke situatie is reeds meerdere malen voorgekomen en dus niet de 1e keer dat Essent hiermee geconfronteerd wordt.

Overigens kan men natuurlijk bezwaar aantekenen, zoals diegene die afgesloten is heeft gedaan. Maar hij (heeft de aansluiting op zijn naam) en geen enkel andere, is verantwoordelijk voor de aansluiting ook al heeft hij de schuur verhuurd.
En ook al heeft hij zelf de politie gebeld i.v.m. de illegale wietkwekerij.
Blijft wel vreemd, ook al is de kwekerij in een achteraf schuur, dat er dan fraude is gepleegd. Dit moet dan binnen aan de aansluiting of aan de aansluitkabel op het terrein plaats hebben gevonden.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Mijn voorganger heeft het antwoord eigenlijk al gegeven.

Als u kunt aantonen dat u de nieuwe huurder/eigenaasr bent van het pand (dus totaal geen betrekkingen hebt met de fraudeur), dient Essent u aan te sluiten.
Benodigde bewijsstukken:
Huur/koopovereenkomst, en een geldig ID, welke u dient te faxen naar de afdeling fraude van Essent.
Na ontvangts zal het traject van heraansluiting in werking moeten worden gesteld.

Het geschil mbt de fraude en openstaande kostenposten speelt tussen de fraudeur en Essent. En niet tussen u en Essent (lees netbeheer).

Gesloten