LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent ZekerDalen: 30% Korting blijkt maar 10% te zijn
Essent ZekerDalen: 30% Korting blijkt maar 10% te zijn
Eerder deze week ben ik door de zoveelste energieleverancier gebeld om over te stappen, ditmaal Essent. Ieder leverancier biedt de mooiste hemelen, grootste kortingen en beste service aan. Natuurlijk allemaal verkoopgeneuzel waar je doorheen moet prikken.
Essent wilde mij ZekerDalen aanbieden, je geniet van de dalende energieprijzen en geen mogelijkheid tot prijsstijging. Leuk, maar de energieprijzen dalen noch stijgen niet erg hard. Paar euro's op de maandrekening maar. Men wist mij echter te vertellen dat ik per direct 30%!!! korting zou krijgen, per direct en voor de looptijd van het contract (3 jaar). Eerste wat ik denk natuurlijk, leuk maar no way dat het mogelijk is, whats the catch?!
Zelfs na veelvuldig navragen en doorvragen bleef men stellig dat ik 30% korting zou krijgen. Ik denk zelfs als hun energie iets duurder is kan ik dan nog mooi 25% pakken en 25% op een jaarrekening van rond de €2000 is toch een mooie meevaller.
Bij ontvangst van de overeenkomst blijkt echter dat het hier gaat om 1jaar 0%, 1 jaar 10% en 1 jaar 20% korting. Als je deze blanco zonder verder ergens naar te kijken optelt krijg je 30%. MAAR!!!
Uitgaande van een jaarrekening van €1000 krijg je de volgende korting:
Jaar 1 - 0% korting: €0
Jaar 2 - 10% korting: €100
Jaar 3 - 20% korting: €200
Totaal €300 korting op 3 jaar tijd...
Er was mij echter 30% korting per direct voor 3 jaar beloofd. Wat zou neerkomen op een totaal van €900 korting in 3 jaar tijd.
€300 op €3000 is maar slechts 10% en geen 30% (€900)! Geen rocketscience of zo maar zeker wel iets om even mee te nemen als je ooit door Essent benaderd wordt!
Ik heb alles per direct meteen laten ontbinden, in het standaard contract van mijn "oude" leverancier heb ik lagere standaard tarieven voor gas & electra als in de "feestpakket" van Essent.
-Patrick
Essent wilde mij ZekerDalen aanbieden, je geniet van de dalende energieprijzen en geen mogelijkheid tot prijsstijging. Leuk, maar de energieprijzen dalen noch stijgen niet erg hard. Paar euro's op de maandrekening maar. Men wist mij echter te vertellen dat ik per direct 30%!!! korting zou krijgen, per direct en voor de looptijd van het contract (3 jaar). Eerste wat ik denk natuurlijk, leuk maar no way dat het mogelijk is, whats the catch?!
Zelfs na veelvuldig navragen en doorvragen bleef men stellig dat ik 30% korting zou krijgen. Ik denk zelfs als hun energie iets duurder is kan ik dan nog mooi 25% pakken en 25% op een jaarrekening van rond de €2000 is toch een mooie meevaller.
Bij ontvangst van de overeenkomst blijkt echter dat het hier gaat om 1jaar 0%, 1 jaar 10% en 1 jaar 20% korting. Als je deze blanco zonder verder ergens naar te kijken optelt krijg je 30%. MAAR!!!
Uitgaande van een jaarrekening van €1000 krijg je de volgende korting:
Jaar 1 - 0% korting: €0
Jaar 2 - 10% korting: €100
Jaar 3 - 20% korting: €200
Totaal €300 korting op 3 jaar tijd...
Er was mij echter 30% korting per direct voor 3 jaar beloofd. Wat zou neerkomen op een totaal van €900 korting in 3 jaar tijd.
€300 op €3000 is maar slechts 10% en geen 30% (€900)! Geen rocketscience of zo maar zeker wel iets om even mee te nemen als je ooit door Essent benaderd wordt!
Ik heb alles per direct meteen laten ontbinden, in het standaard contract van mijn "oude" leverancier heb ik lagere standaard tarieven voor gas & electra als in de "feestpakket" van Essent.
-Patrick
Re: Essent ZekerDalen: 30% Korting blijkt maar 10% te zijn
Waarschijnlijk maak je nog een denkfout om te denken dat deze korting geld voor je totale energienota.
De netwerkkosten en de energie belasting vallen beslist niet onder deze korting en maken toch een substantieel bedrag uit van de energie nota.
Jantje
De netwerkkosten en de energie belasting vallen beslist niet onder deze korting en maken toch een substantieel bedrag uit van de energie nota.

Jantje
Dit is inderdaad correct.Jantje7
Waarschijnlijk maak je nog een denkfout om te denken dat deze korting geld voor je totale energienota.
De netwerkkosten en de energie belasting vallen beslist niet onder deze korting en maken toch een substantieel bedrag uit van de energie nota.![]()
Kun je eens uitleggen wat je bedoeld?vogels
Fijn als mensen gaan klagen, terwijl ze niet weten waar ze het over hebben!
Met het aanbod van Essent ZekerDalen lijkt op de website weinig mis...
Met de telefonische colportage blijkbaar des te meer.
Korting is nooit hoger dan 20% , elke verwijzing naar 30% in telefoongesprek is m.i. misleiding
Met de telefonische colportage blijkbaar des te meer.
Korting is nooit hoger dan 20% , elke verwijzing naar 30% in telefoongesprek is m.i. misleiding
-
Dat antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op 16again. Er zijn wel degelijk acties waarbij je 30% korting krijgt. Sterker nog. Ben ook acties tegengekomen van 50% korting (niet bij Essent overigens). Als ik ze na reken dan kloppen ze altijd.
Zoals een eerdere topicschrijver al aangaf. Het is een korting op het kale tarief. Dus niet op de energiebelasting en de btw (dat mag ook niet van de overheid).
Dus als we even het gemiddelde stroom tarief inclusief pakken à 22 cent.
Dan ga je dus bij een 50% geen 11 cent betalen
nee je pakt het kale tarief stel 8 cent. En die doe je minus50% = 4
bij die 4 cent tel je de belastingen à 14 cent in dit voorbeeld.
Je stroom tarief komt dan op 18 cent.
geen kwestie van oplichting dus. Want er staat gewoon keurig netjes op de sites van de leveranciers, dat de korting alleen op het leveringstarief is.
Zoals een eerdere topicschrijver al aangaf. Het is een korting op het kale tarief. Dus niet op de energiebelasting en de btw (dat mag ook niet van de overheid).
Dus als we even het gemiddelde stroom tarief inclusief pakken à 22 cent.
Dan ga je dus bij een 50% geen 11 cent betalen
nee je pakt het kale tarief stel 8 cent. En die doe je minus50% = 4
bij die 4 cent tel je de belastingen à 14 cent in dit voorbeeld.
Je stroom tarief komt dan op 18 cent.
geen kwestie van oplichting dus. Want er staat gewoon keurig netjes op de sites van de leveranciers, dat de korting alleen op het leveringstarief is.
Dat antwoord (en dit hele topic) betreft de Essent actie "zeker dalen," met jaarlijks oplopende kortingen van 0,10 en 20%. Of ik lees essent website verkeerd.....Energiefreak schreef:Dat antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op 16again. Er zijn wel degelijk acties waarbij je 30% korting krijgt.
-
2 jr 10% op leveringstarief
3 jr 20% op leveringstarief
Is inderdaad geen 30% op leveringstarief. Dit spiegelt de site overigens ook niet voor.
of er telefonische colporteurs zijn die het zo verkopen zou me niks verbazen. Al geloof ik niet dat ze dat allemaal op die manier doen.
Ik ben zelf een essent klant en heb voor de aardigheid de klantenservice gebeld over de actie. De medewerker vertelde weliswaar dat ik 30% korting kreeg opgedeeld over de drie jaren. 1e jaar zero, 2e jaar 10% en 3e jaar 20%. Lijkt me niets mis met die uitleg.
3 jr 20% op leveringstarief
Is inderdaad geen 30% op leveringstarief. Dit spiegelt de site overigens ook niet voor.
of er telefonische colporteurs zijn die het zo verkopen zou me niks verbazen. Al geloof ik niet dat ze dat allemaal op die manier doen.
Ik ben zelf een essent klant en heb voor de aardigheid de klantenservice gebeld over de actie. De medewerker vertelde weliswaar dat ik 30% korting kreeg opgedeeld over de drie jaren. 1e jaar zero, 2e jaar 10% en 3e jaar 20%. Lijkt me niets mis met die uitleg.
Mij wel. Als je ieder jaar duizend euro moet betalen dan krijg je opgeteld drie honderd euro korting. Feitelijk gaat het niet om 30% maar om c.a. 10% korting.Energiefreak schreef:De medewerker vertelde weliswaar dat ik 30% korting kreeg opgedeeld over de drie jaren. 1e jaar zero, 2e jaar 10% en 3e jaar 20%. Lijkt me niets mis met die uitleg.
Energiefreak is het dus goed uitgelegd, de 30% klopt, zolang ze maar geen bedragen noemen die corresponderen met 30% per jaar, voor elk van de 3 jaren, wat Ts mogelijk wat te rooskleurig voorgeschoteld. Je belt en praat toch over een 3-jarig contract met zo'n medewerker, dus dan lijkt het me niet meer dan logisch dat alle genoemde percentages daar op slaan?alfatrion schreef:Mij wel. Als je ieder jaar duizend euro moet betalen dan krijg je opgeteld drie honderd euro korting. Feitelijk gaat het niet om 30% maar om c.a. 10% korting.Energiefreak schreef:De medewerker vertelde weliswaar dat ik 30% korting kreeg opgedeeld over de drie jaren. 1e jaar zero, 2e jaar 10% en 3e jaar 20%. Lijkt me niets mis met die uitleg.
-
Mensen horen graag wat ze willen horen. Zeker als de woorden "korting" en "gratis" worden gebruikt. Vanaf dat moment wordt het "zelfnadenkgen" geblokkeerd.alfatrion schreef:Mij wel. Als je ieder jaar duizend euro moet betalen dan krijg je opgeteld drie honderd euro korting. Feitelijk gaat het niet om 30% maar om c.a. 10% korting.Energiefreak schreef:De medewerker vertelde weliswaar dat ik 30% korting kreeg opgedeeld over de drie jaren. 1e jaar zero, 2e jaar 10% en 3e jaar 20%. Lijkt me niets mis met die uitleg.
Waarom denk je dat Essent op website geen 30% korting vermeld? Dan hebben ze gelijk ReclameCodeCommissie aan hun broek ivm misleiding.sjohie schreef: Energiefreak is het dus goed uitgelegd, de 30% klopt, zolang ze maar geen bedragen noemen die corresponderen met 30% per jaar....
-
ben het met jullie eens 10% en 20% is geen 30% korting over het totale bedrag. Bij mij werd er duidelijk bij vertelt dat er het 2e jaar 10% en 3e jaar 20% korting is.
Wellicht handig als essent zelf ook even reageert.
Ben het met je eens dat als ze 30% op de site zetten ze direct de rcc aan de broek hebben,
Wellicht handig als essent zelf ook even reageert.
Ben het met je eens dat als ze 30% op de site zetten ze direct de rcc aan de broek hebben,
In jouw geval is waarschijnlijk ook geen spraken van een misleidende handelspraktijken, maar slechts van een medewerker die niet kan rekenen. 1e jaar 0, 2e jaar 30% 3e jaar 60% = 30% over drie jaar opgeteld, want bij een jaarlijks verbruik van 1000 krijg je dan het 1e jaar 0, 2e jaar 300 3e jaar 600 en dat is bij elkaar wel 30% over 3000.
-
Beste Triekje,
Ik vind het vervelend dat de medewerker de verkeerde uiteg heeft gegeven. Mijn excuses hiervoor.
Het gaat om het contract Zeker Dalen van drie jaar voor nieuwe klanten.
In dit contract zet je de tarieven voor de levering van elektriciteit en gas vast voor een periode van drie jaar. De korting die je ontvangt begint in het 2e jaar. Dit is 10% op het elektriciteitstarief. In het derde jaar ontvang je 20% korting op het elektriciteitstarief. De korting geldt voor het "kale" elektriciteitstarief en dus niet voor de energiebelasting en opslag duurzame energie.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Ik vind het vervelend dat de medewerker de verkeerde uiteg heeft gegeven. Mijn excuses hiervoor.
Het gaat om het contract Zeker Dalen van drie jaar voor nieuwe klanten.
In dit contract zet je de tarieven voor de levering van elektriciteit en gas vast voor een periode van drie jaar. De korting die je ontvangt begint in het 2e jaar. Dit is 10% op het elektriciteitstarief. In het derde jaar ontvang je 20% korting op het elektriciteitstarief. De korting geldt voor het "kale" elektriciteitstarief en dus niet voor de energiebelasting en opslag duurzame energie.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Als je de tarieven bekijkt van "zeker dalen gas"dan blijken deze tarieven drie jaar gelijk te blijven.
Dat is duidelijk een geval van misleiding.
Dat is duidelijk een geval van misleiding.
Triekje
Zo vaak gebeld worden door energieleveranciers...Mischien kan een geheim nummer uitkomst bieden...Of inschrijven bij het Bel-me-niet Register...

...even op Consuwijzer gekeken...
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... eim-nummer
Zo vaak gebeld worden door energieleveranciers...Mischien kan een geheim nummer uitkomst bieden...Of inschrijven bij het Bel-me-niet Register...

...even op Consuwijzer gekeken...
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... eim-nummer
Aanvullende vraag bij de discussie over percentages: ik ben al Essentklant, maar lijk als nieuwe klant minder te hoeven te betalen (lagere tarieven) dan als jaren trouwe (of domme?) klant. Klopt dit of lees ik dit verkeerd? Ik vond dit door de prijzen te vergelijken van de tarieven voor klanten (waar je ook nog eens 5 jaar aan vast zit) en die van nieuwe klanten (voor 3 jaar). Ik hoop dat ik verkeerd lees als ik zie dat je binnen 5 jaar als vaste klant nog meer moet betalen dan het begintarief (dus zonder percentagekorting) als niet/-nieuwe klant....
-
Beste mensen,
Ik wil hier even reageren op jullie berichten, omdat ik er vak genoeg mensen zijn die gewoon niet naar andere luisteren om dat ze verblind zijn door mening, angsten en onjuiste media informatie!
Ik ben ook door Essent benaderd en ik heb in tegenstelling tot andere goed naar het verhaal geluisterd. Essent bood me een 3 jarige contract aan met scherpe vaste tarieven over een periode van drie jaar. Daarnaast heeft men mij toegezegd dat ik in het tweede jaar 10% korting zou krijgen op mijn stroomtarief en in het derde jaar zelfs 20% korting op mijn vaste afgesproken stroomtarief.
Ik moet zeggen dat deze aanbieding zeker lucratief is voor mensen die veel stroom gebruiken. Ten eerste omdat de startende stroomtarief echt scherp is in vergelijking met die van andere energiemaatschappijen; ten tweede omdat je zeker weet dat je stroomtarief daalt met de korting die je wordt aangeboden.
De burger is geneigd om over alles tegenwoordig kritiek te geven en er is principe niks mis mee! Vervelend vind ik wel dat te veel mensen negatieve signalen de lucht inzenden, welke te vak gebaseerd zijn op vooroordelen, ongegronde meningen, het opzuigen van informatie welke gemanipuleerd is om de standpunt van anderen te beïnvloeden.
We hebben de vrijheid om alles te kunnen zeggen maar het moet niet zo zijn dat we zo maar dingen moeten gaan roepen die niet correct zijn, omdat we onze mening, indrukken niet eerst goed toetsen.
Prettige avond mensen!!!
Ik wil hier even reageren op jullie berichten, omdat ik er vak genoeg mensen zijn die gewoon niet naar andere luisteren om dat ze verblind zijn door mening, angsten en onjuiste media informatie!
Ik ben ook door Essent benaderd en ik heb in tegenstelling tot andere goed naar het verhaal geluisterd. Essent bood me een 3 jarige contract aan met scherpe vaste tarieven over een periode van drie jaar. Daarnaast heeft men mij toegezegd dat ik in het tweede jaar 10% korting zou krijgen op mijn stroomtarief en in het derde jaar zelfs 20% korting op mijn vaste afgesproken stroomtarief.
Ik moet zeggen dat deze aanbieding zeker lucratief is voor mensen die veel stroom gebruiken. Ten eerste omdat de startende stroomtarief echt scherp is in vergelijking met die van andere energiemaatschappijen; ten tweede omdat je zeker weet dat je stroomtarief daalt met de korting die je wordt aangeboden.
De burger is geneigd om over alles tegenwoordig kritiek te geven en er is principe niks mis mee! Vervelend vind ik wel dat te veel mensen negatieve signalen de lucht inzenden, welke te vak gebaseerd zijn op vooroordelen, ongegronde meningen, het opzuigen van informatie welke gemanipuleerd is om de standpunt van anderen te beïnvloeden.
We hebben de vrijheid om alles te kunnen zeggen maar het moet niet zo zijn dat we zo maar dingen moeten gaan roepen die niet correct zijn, omdat we onze mening, indrukken niet eerst goed toetsen.
Prettige avond mensen!!!
-
Het is nog veel minder dan 10%, als je tarieven op hun site nakijkt zie je dat je in het tweede jaar maar 3,6% en in het derde jaar maar 7,5% korting krijgt in plaats van de beloofde 10 c.q. 20%.
Soort supermarkt gedrag die ook geweldige kortingen geven op (te hoge) prijzen die ze nooit hanteerden.
En alleen korting op stroom en niet op gas, dat in prijs gelijk blijft. En vergelijk je het starttarief van stroom met anderen, dan is dat echt niet gunstig t.o.v. andere leveranciers.
Soort supermarkt gedrag die ook geweldige kortingen geven op (te hoge) prijzen die ze nooit hanteerden.
En alleen korting op stroom en niet op gas, dat in prijs gelijk blijft. En vergelijk je het starttarief van stroom met anderen, dan is dat echt niet gunstig t.o.v. andere leveranciers.