LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra boete voor trouwe klanten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2005 14:29

Extra boete voor trouwe klanten

Ongelezen bericht door zwaluw »

Nuon straft klanten extra.
Ook de trouwe klanten van Nuon worden afgestraft omdat zij Nuon niet willen machtigen om maandelijks automatisch af te schrijven.
Niet iedereen is ervan gediend om ieder willekeurig bedrijf te machtigen automatisch af te schrijven van de bankrekening. En dat dit niet voor niets is blijkt natuurlijk vaak genoeg. Veel mensen moeten maandelijks bedragen storneren (terug boeken) omdat deze niet juist of onterecht zijn afgeschreven.
Eerst heeft Nuon met zachte hand (middels een kleine korting) getracht iedereen over te halen Nuon een machtiging te geven. Nu dwingt Nuon de klanten die liever zelf over hun bankrekening willen blijven beschikken met een boete van 12 euro per jaar. Dit lijkt niet veel maar Nuon heeft ruim 2 miljoen klanten waarvan ruim 500.000 klanten betalen via acceptgiro. Deze klanten worden gestraft en hoesten gezamenlijk ruim 6 miljoen euro op alleen omdat zij Nuon niet willen machtigen op hun eigen bankrekening. Wat is dit voor een bedrijf als zij niet over je bankrekening mogen beschikken krijg je dan een boete.
Wel gelukkig zijn er voldoende energie leveranciers. U kunt makkelijk zonder Nuon, wij zijn benieuwd hoelang Nuon zonder u kan.
Dit is gewoon een ordinaire prijsverhoging en iedereen kan de overeenkomst met Nuon op grond van deze prijsverhoging per direct beëindigen. U hoeft dit dus niet te pikken STAP OP en STAP OVER. op een andere energieleverancier.
Het lijkt of ze werkelijk nooit genoeg hebben.
Laatst gewijzigd door zwaluw op 14 apr 2006 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Extra boete voor trouwe klanten

Ongelezen bericht door Jonjo »

ALWEER??. Ieder willekeurig bedrijf??? Liever in de kou en ganzeborden??? Mevr./Hr. als er een automatische betaling verricht wordt door Nuon en dit klopt niet, dan kunt U het laten storneren. Ik zal ook geen machtigingen geven aan een willekeurig bedrijf. Maar dit wat U nu naar voren brengt is het zoveelste gezeik. Automatisch of liever zelf per acc.giro. Ok voor het laatste moet U betalen So what?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Extra boete voor trouwe klanten

Ongelezen bericht door gerland »

Zwaluw,
u loopt ver achter met uw geklaag. Hopelijk lucht het op. Zoals u in andere topics kunt lezen, tussen de reacties van medeklagers en andere danig gefrustreerde nuon-klanten (is overigens hun en uw goed recht), slaat u inhoudelijk de plank compleet mis.

Bovendien:
Bent u ook zo blij met Nuon laat het ons weten [email protected]
Boycot.nu, is dat niet die amateuristisch overkomende zogenaamde belangenbehartiger, die zich inmiddels heeft laten inpakken (of omkopen?) door Nuon, Eneco, Greenchoice en Energiedirect:
http://www.boycot.nu/klachten/energie/energieindex.htm[/quote]
Dit gezien de melding dat "deze vier leveranciers klachten direct in behandeling nemen" en "dat de leveranciers de boel weer administratief op orde hebben, alleen Essent niet"
Als dank hiervoor heeft dit boycot.nu alle klachten over de genoemde vier bedrijven van de site verwijderd en wordt alleen Essent nog aan de schandpaal genageld.

De nuon klager vindt per definitie dus geen gehoor bij boycot.nu.

Wat schuift dat nou, Zwaluw?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Extra boete voor trouwe klanten

Ongelezen bericht door wicher »

@ Jonjo:
Liever in de kou en ganzeborden???
Maar dit wat U nu naar voren brengt is het zoveelste gezeik
Hoe bedoel je: kort door de bocht? :oops:

Als je het toch allemaal "gezeik" vind, dan zou ik in jouw geval gewoon een interessanter topic zoeken. Tip: kijk bijvoorbeeld eens naar de problemen die mensen soms hebben met het storneren van een aut-incasso.

Gesloten