LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Go Energy

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
deventer2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 19:19

Go Energy

Ongelezen bericht door deventer2007 »

Iemand ervaring met Go Energy? Ik twijfel of ik daar wel of geen klant wil worden. Wat zijn jullie ervaringen?

geppelien
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:07

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door geppelien »

Ik zou het niet doen, alleen al om de reden dat er net iemand bij mij aan de deur kwam met het verhaal dat Go Energy een aantal administratieve dingen over zou nemen van de Essent. Leuk verhaal en ik ben er met mijn naïeve hoofd ingetrapt. Heb de Essent gebeld en die wisten van niets. Er werd mij wel verteld dat er geen fijne spelletjes worden gespeeld op dit gebied. De Go Energy probeert dus door middel van leugens en bedrog klanten te winnen. Hoe leuk de voorwaarden verder ook zijn, van zo'n bedrijf wil ik geen klant zijn.

Marloesv
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2007 15:54

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Marloesv »

Ik raad of om hier klant van te worden! Net als geppelien ben ik er ook ingetrapt. Hoewel ik het in eerste instantie niet helemaal vertrouwde hebben ze mij met hun gladde praatjes over in opdracht werken voor Essent ook overgehaald iets te tekenen zodat ze korting konden berekenen voor Essent. En ik kreeg net een brief thuis dat ik bij hun ben aangemeld en wordt afgemeld bij Essent. En ik lees op internet dat er vele mensen zijn die er zo ingeluisd worden.
Al zou het gratis zijn, dan wil ik nog geen klant zijn bij zulke oplichters!

Jappe
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2007 17:13

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Jappe »

Nee, je wilt geen klant worden bij GO Energy. Helaas ben ik er ook ingestonken toen ze aan de deur kwamen. Ik heb nergens voor getekend maar kreeg toch het 'welkom bij GO Energy' briefje. Meteen daarna heb ik (zoals moet volgens GO Energy) een brief geschreven. Als reactie kreeg ik de eerste acceptgiro voor het overmaken van het maandelijkse voorschot. Ik ben al talloze mailtjes verder maar ik geloof niet dat er iemand kan lezen bij GO Energy. Of er werkt niemand bij de klantenservice omdat iedereen bezig is om nieuwe klanten erin te luizen. Hoe dan ook ik ben blij dat er op dit forum nog meer mensen zijn die last hebben van de aggresieve verkoop techniek van GO Energy.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Kyle »

zou het niet doen. bovendien is er 24 sept een rechtszaak aangespannen door E-on tegen Go energy.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door HvanGennip »

De truc van Go-energy is dat ze vastrecht per maand in rekening brengen en niet per jaar, zo lijken ze aan de deur goedkoper maar zijn het niet. Nederlandse energie maatschappij gebruikt dezelfde truc.

prinsmbarek
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2007 22:30

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door prinsmbarek »

Hallo,
Dat zou ik noooooooooit doen,ze zijn minder dan nuuuuuuuuuuuul
pas op !!!!!!!

zulke bedrijf moet niet bestaan.

:( :evil:

Groetjes

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Wat een naaiers met dat vastrecht per maand... ze vragen daar gewoon 5 euro per maand voor! :?

En qua tarieven voor stroom zijn ze ook echt niet de goedkoopste als ik zo wat tarieven naast elkaar leg.

Greven
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2007 16:59

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Greven »

Een oplichtersclub. Mijn (bejaarde) ouders zijn, zonder ook maar iets getekend te hebben,ineens afnemer van go-energy terwijl hun reguliere energieleverancier intussen ook al opgezegd is door go-energy. Lijken Kafkansiaanse toestanden, je wordt zomaar ergens aangemeld, de huidige leverancier wordt opgezegd zonder dat er ook maar iets wordt geverifieerd...is echt ongelofelijk.
Gevraagd om een kopie van het contract..zit ik al weken op te wachten...kan ik je baas spreken?....die is er nu niet....wanneer wordt deze club eens aangepakt?

hugovanmulken
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2007 13:58

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door hugovanmulken »

Wij zijn onlangs ook de dupe geworden van colportage van Go Energy. We zitten aan een contract vast bij Go Energy, terwijl we nergens voor getekend hebben. Waarschijnlijk is onze handtekening door een medewerker van Go Energy vervalst.
Na enige navraag via onze rechtsbijstand bij verschillende Kamer van Koophandels blijkt dat Go Energy nooit contracten deponeert/heeft gedeponeerd die via colportage verworven worden.
Dat betekent dus dat het contract dan ook niet rechtsgeldig is.
Dus mensen, als je via colportage benaderd bent door Go Energy:
HET CONTRACT IS NIET RECHTSGELDIG !!! :
Je kunt er dus altijd onderuit !!!

ewalde
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2007 20:24

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door ewalde »

Wij zijn er helaas ook ingestonken. Ik heb wel moeten tekenen en dat heb ik met mijn stomme hoofd gedaan. Wel alles goed doorgelezen natuurlijk. Handtekening hadden ze nodig omdat ze dan bij mijn huidige energieleverancier de standen konden opvragen en zo een passend aanbod konden doen. Ook het verhaal dat ze werden gesubsidieerd door de overheid en dus lage prijzen konden aanbieden. Ik heb wel aangegeven dat ik niet teken voor levering en overeenkomst. Dat heeft die gast nog opgeschreven, dat dit alleen was voor vrijblijvend tegen aanbod. NIET DUS!
Na twee weken niks gehord te hebben (dacht dat ze het allang waren vergeten) hebben we opeens ene brief waarin staat dat we een overeenkomst hebben en als ik dit niet wil we binnen zeven dagen moeten reageren. Die brief heb ik dus meteen gemaakt, maar nu ik dit allemaal lees en die gasten niet bereikbaar zijn breekt het angstzweet me uit. Ik ben ook de dupe van colportage maar heb wel getekend, maar dan voor iets wat ik niet wist. Heeft iemand dit zelfde gehad en ben je ervan afgekomen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Shine »

Mijn hemel. Go Energy rekent 5,= per maand per product aan vastrechtkosten. (dat is 60,= per jaar per product!!!)
Alleen al hierom loont het zich absoluut niet om naar deze leverancier over te stappen. Dan bent u een dief van uw eigen portemonnaie.
Vergelijk de vastrechtkosten met andere aanbieders. Daarin valt ook een grote winst te behalen.
(jemig, zoveel vragen de grote bedrijven (1,99 p/mnd per product) niet eens)

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Kyle »

zolang het contract niet bij de KvK is aangemeld is ie niet rechtsgeldig.
bij problemen de geschillenscommissie inschakelen www.sgc.nl en een klacht indienen bij consuwijzer.nl

er loopt al een kort geding tegen hun wegens misleidende verkoop.

het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop is:
Extenssales en De Visie Sales
Drachtsterweg3A
Leeuwarden

dit zijn de oplichters.

groetjes,

Zaandammer

patrick007
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 09:28

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door patrick007 »

ik lees heel veel klachten over go energy. Ook ik heb een man aan de deur gehad ene John Kikkert en die wist mij op duidelijke wijze te informeren. Niets geen leugens en inderdaad ook hij vertelde over het vastrecht en ook wat het koste, dit was bedoeld om het bedrijf gezond te houden zodat ik niet over een jaar weer over hoefde te stappen. Hij heeft me zelfs gewezen op de kleine lettertjes. En ik lees dat iemand schrijft over aan een contract vastzitten. Dacht het niet he, ik heb hier zwart op wit dat ik altijd kan opzeggen met in achtneming van 30 dagen.
Inderdaad ik heb een ander geluid ja, ik ben ook benieuwd uit welke hoek ( plaatsen ) de klachten dan ook komen. Voor mij is Go energy top.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Kyle »

flikker toch op patrick 007
mensen die niet tekenen een huurcontract en id laten opsturen zelf de handtekening overnemen en ze een contract en rekening sturen
en dat noet jij betrouwbaar??

marnix
Berichten: 817
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door marnix »

@kyle, uw taalgebruik en zinsbouw wijzen m.i. op inname van wat verboden middelen...

mallie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2007 21:25

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door mallie »

Ik ben net ook opgelicht door Go Energy. Alleen ik huur van een huisbaas die ook de energie regelt. Mij werd verteld dat ze dat zo op konden zochten en dan kreeg hij tariefinformatie en dergelijken opgestuurd, zodat hij kon beslissen of hij dat wilde. Nu zit ik dus met een overeenkomst, terwijl ik niet eens de eigenaar van het huis ben en de energie niet eens via mijn naam gaat. Weet iemand of het dan zo zou zijn dat we straks energie afnemen van twee bedrijven op 2 aparte namen?

karinh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2007 21:15

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door karinh »

bij ons stonden een poos geleden ook 2 verkopers van go energie aan de deur.ze vroegen ons eerst wie onze huidige energie leverancier was,dit was in ons geval gelukkig weer nuon.ze vertelde dat ze ons korting konden geven omdat ze administratieve werkzaamheden over hadden genomen van nuon.die vent stond echt met zn voet tussen de deur,zodat we hem niet dicht zouden kunnen gooien.we zijn er gelukkig niet ingetrapt.we hebben gelijk nuon gebeld ,die wist nergens van,maar waren blij met ons telefoontje.

Ganz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2007 20:51

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door Ganz »

Bij mij hetzelfde verhaal, ben op dit moment de annuleringsbrief aan het schrijven. Ik ontdekte echter is belangrijks!

Op het contract staan een ander postadres om de annulering heen te sturen dan op de bevestigingsbrief. Volgens de laatste moet deze naar Son verstuurd worden. Volgens het contract naar Nijmegen. Staat in de kleine letters onderaan!

Ik stuur naar beide adressen, aangetekend en wel. Tevens een kopie via email en via hun site. Hoop dat het aankomt.....

likethewayido
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:12

Re: Go Energy

Ongelezen bericht door likethewayido »

Ben zooooooooooooooooooooooooooo kwaad...

Ook ik ben in aanraking geweest met Go Energy,en ben verbaasd hoe brutaal deze verkoper was. Dit is mijn verhaal :

Ik (vrouw) sta in mijn slaapshirt die man te woord. Zegt ie eerst: "ben je op stap geweest?? " . Ik meld dat ik nachtdienst draai,en dat ie mij wakker maakt. Hij verteld dat hij van Go Energy is en mij groene stroom komt leveren. Ik antwoord dat ik daar geen behoefte aan heb. Daarna begint de miscommunicatie. Hij zegt dat ik al groene stroom krijg,en dat hij mijn meterstand komt noteren. Met dat gegeven laat ik hem binnen. En hij begint te schrijven.
Vraagt mijn adres,telefoonnummer,email blablabla. En daarna moet ik mijn handtekening zetten. Die zet ik, maar dan word ik gelijk "wakker ". ..Hoezo????een handtekening voor noteren van energiemeter...huh???

Hij verteld dat Go Energy nu gaat uitzoeken, aan de hand van de meterstanden, hoeveel "goedkoper " ik bij hun die energie kan krijgen. HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO , dat wil ik helemaal niet. Ja, maar dat was goed voor mij,en dat kon zo wel 15% korting opleveren.

Luister,ik wil dit niet !!!!! Ik ben tevreden met mijn Essent. Ik wil jullie niet... Waarom niet???>> DAAROM niet ... Wilt u dan geen korting?? >>>NEE . Iedereen wil toch korting??>>> Nou ik niet,ik heb een goede baan en dat tientje maakt me echt niks uit!!!! Wat voor werk doe je dan?? >>Ben militair.... Ohhhhh,wat doe je dan precies???>>Bewaking...OH,maar..... Luister ik wil niet met jou over mijn werk praten,ik wil weer verder slapen,want vannacht moet ik weer werken....

Hij antwoord: Geen probleem,over een paar dagen krijgt u de papieren in huis en kunt u het annuleren. Ik wil het niet over een paar dagen annuleren,ik wil dat nu!!! Mevrouw,wat doet u nu moeilijk ..U slaat zomaar 15 % korting af.

Ja dat is mijn recht,ik wil jullie niet,ik wil geen 15 % korting, jij komt MIJN huis binnen onder de illusie dat je een meteropnemer bent. En je verteld er pas bij ALS ik mijn handtekening zet,dat je voor een andere leverancier werkt.

Begint ie een vage vergelijking te trekken over aanbiedingen in supermarkten. En als je niet naar een supermarkt ga,dat je dus niet ook niet weet wat voor aanbiedingen er zijn....

Luister "vriend" . Dat is heel wat anders. dat kies ik er zelf voor om mijn deur uit te gaan. EEn supermarkt te zoeken en daar "aanbiedingen"te vergelijken. Dat is heel wat anders dan dat jij voor mijn deur staat en mij "groene"stroom door mijn strot duwt.

Hij pissig en zegt dat ie niks door mijn strot duwt!! Ik attendeer hem weer op het feit,dat hij me laat tekenen voor iets wat hij mij niet verteld heeft . Mij in de illusie waant dat ik voor mijn meterstand teken.

Hij vraagt dan of ik zo in mijn werk ook ben.... ??? dat is anders want dan komen de mensen bij MIJ en vragen om een "dienst" die ik dan verleen. Ik kom nu niet bij jou voor "jouw dienst" maar jij komt bij mij...ONGEVRAAGT

Ik meld hem dat ik het liefst wil ik deze verklaring wil verscheuren.En z'n bedrijf opbellen om te vertellen dat hun medewerkers onder valse voorwendselen handtekeningen ontvangen.

Hij voelde dat ie deze discussie ging verliezen, en geeft mij het orginele document. Hij zegt : "dan verscheuren we hem samen,en hebben we het er niet meer over." Maar hij laat doorschemeren dat ik hem dankbaar moet zijn dat hij zo over z'n hart strijkt.

Ik zeg nog dat ie wel moet i.v.m de colportagewet. Hij kijkt me heel onnozel aan en zegt dat hij het niet begrijpt. Ik leg hem uit wat deze wet inhoudt,en dat ik sowieso binnen 8 dagen onder uit kan. Dus dat houdt ook in ..NU en onmiddelijk. * zucht* ik hou de deur voor hem open en vraag of hij wil vertrekken. Dat doet hij en ik wens hem nog een prettige dag.


Nog geen 20 seconden later,gaat weer mijn intercom. Pipo weer,en vraagt of hij weer mag boven komen om samen met mij die papieren te verscheuren. Ik weiger en zeg dat ik die papieren sowieso verscheur,maar dat ik eerst de gevens nodig heb om z'n bedrijf te informeren. En wens hem wederom een prettige dag.



Nu hoop ik,omdat ik dus het orgineel plus alle duplicaten heb,dat er nu niks kan en gaat gebeuren!!! Maar ben zo pissig dat hij echt onder de illusie van een meterstand-opnemer mij "groene"stroom door de strot duwt.

Gesloten