LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede klantenservice van Feenstra verwarming B.V.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
phantomlady

Goede klantenservice van Feenstra verwarming B.V.

Ongelezen bericht door phantomlady »

Beste Radar,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat mijn vader nog betaald voor een warmtewisselaar op zijn oude adres. Mijn man heeft gebeld met het betreffende bedrijf en daar werd hem gezegt dat het contract niet was opgezegt en daarom loopt het gewoon door. Wij hadden zelf contract moeten laten overgaan naar de nieuwe bewoner, maar die was er niet toen mijn vader ging verhuizen. Wij hadden geen idee dat hij zo'n contract had en mijn vader weet het ook niet, omdat hij dementerende is. Nu moet hij gewoon blijven betalen en moet hij het afkopen voor 75 Euro. Betaald hij niet of zetten wij de incasso stop dan dreigen ze (nu al) met een rechter..... Zij zeggen dus doodleuk: Hij (mijn vader) heeft een contract afgesloten en hij moet gewoon blijven betalen, anders stappen we naar de rechter.
Kan dit zomaar????

manondoris

Re: Goede klantenservice van Feenstra verwarming B.V.

Ongelezen bericht door manondoris »

als hij in het verleden op een oud adres een contract of huurovereenkomst heeft getekend voor de warmtewisselaar en het toendertijd niet heeft afgekocht ben ik bang dat je dat nu inderdaad alsnog moet doen ! je vader heeft er toen voor getekend neem ik aan ? als je nu bijv een ketel bij nuon gaat huren en je gaat verhuizen zul je moeten afkopen of in overeenstemming moeten komen met de nieuwe bewoners dat zei de huur dan overnemen. willen ze dat niet ben jij verantwoordelijk.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

phantomlady

In dit geval is afkopen dus het meest verstandige. Even slikken en laat Feenstra (***).

Maxiem.

phantomlady

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie.

Ja hij heeft getekend :( Alleen weet hij dat niet en hij heeft het ook niet geregeld... En dan die reactie van de "klantenservice". Gewoon gelijk dreigen met een deurwaarder :evil: en rechter :twisted: . Wil mijn vader get ook al niet moieleijker maken dan dat hij het nu heeft, maar netjes..... neeeee.
Gaan het nu dus afkopen... wat moeten we anders..

Met groet,

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heel lullig dit maar het is wel logisch. Je moet ten alle tijden zelf je abonnement opzeggen

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

phantomlady

Dat is heel verstandig....... en.......zorg goed voor je vader!

Maxiem.

phantomlady

Kan wel logisch zijn, maar ze zijn ongevraagd langs gekomen en hebben hem laten tekenen. Ik vind dat niet echt netjes en dan ook nog eens (direct) gaan dreigen met deurwaarders en rechters.... We hadden ook samen een oplossing kunnen zoeken, maar dat kon ook niet.

Vindt het nogal schandalig dat je oude mensen (88jr) zo behandeld. Ben ook zo woest :evil: :twisted: . Helaas helpt het...

@ Maxiem: doe ik zeker! dank je.

stephanie22

Ongelezen bericht door stephanie22 »

Hallo,

Ik ben oktober 2011 gebeld door intrum justitia, ik had volgens hun een rekening niet betaald van Feenstra. Ik zou op mijn vorige adres (waar ik al 2 jaar weg ben) een contract hebben afgesloten bij feenstra (waar ik niets vanaf weet en nooit een service van ontvangen heb!!!). Ook mij werd verteld door een medewerker van feenstra dat ik het contract niet op kon zeggen, maar dat ik mezelf uit moest kopen. Ik heb toen gedreigd hen aan te klagen. 4 weken daarna werd ik weer door intrum justitia gebeld dat de "zaak" was afgesloten. Gister heb ik opnieuw contact gehad met feenstra, omdat ik het geld wat ze de afgelopen 2 jaar van mijn rekening hebben afgeschreven terug te vragen. De medewerker vertelde mij doodleuk:"mevrouw we hebben u al gematst dat u uzelf niet hoeft uit te kopen!".
Ik heb contact opgenomen met de woningbouw en die zeggen dat ik als huurder niet hoef te betalen voor de service van feenstra, omdat de woningbouw een contract met hun heeft en de woningbouw dus betaald!

Ik denk dat je niet moet betalen en contact op nemen met de woningbouw waar uw vader huurde!!

Vriendelijke groet,
Stephanie Beurs

Gesloten