LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Nog steeds geen afrekening gekregen van Evolta
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ik heb ook nog geen rekning ontvangen. Steeds hetzelfde verhaal. Wij zijn ermee bezig en dat er binnekort een brief zou vallen waar we dan zelf de standen kunnen doorgeven. Vreemd allemaal
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Deze website wil consumenten de gelegenheid bieden om energieleveranciers te beoordelen op kwaliteit en service.
Daarnaast kunnen consumenten ervaringen uitwisselen die zij hebben opgedaan bij het switchen naar een andere energieleverancier.
Door ervaringen uit te wisselen met andere energieconsumenten wordt de markt transparanter. Hierdoor wordt de positie van de consument ten opzichte van energieleveranciers versterkt.
Energieconsumenten.nl biedt consumenten de gelegenheid een bewuste keuze te maken.
Daarnaast kunnen consumenten ervaringen uitwisselen die zij hebben opgedaan bij het switchen naar een andere energieleverancier.
Door ervaringen uit te wisselen met andere energieconsumenten wordt de markt transparanter. Hierdoor wordt de positie van de consument ten opzichte van energieleveranciers versterkt.
Energieconsumenten.nl biedt consumenten de gelegenheid een bewuste keuze te maken.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Al 2 jaar niet meer, kan leuk worden als ik straks voor ruim 2 jaar moet gaan bijbetalen
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Is er bij iemand wel eens gevraagd naar de meterstanden
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ben je mal. Ik heb gisteren toevallig voor de zoveelste keer een klacht hierover gestuurd.
Ik kreeg binnen twee dagen bericht gestuurd met een heel lang verhaal vol exuses waarom ze er nog steeds niet in geslaagd zijn om een afrekening te sturen.
Voor het einde van de zomer zou die in de bus vallen. Het zal mij benieuwen
Ik kreeg binnen twee dagen bericht gestuurd met een heel lang verhaal vol exuses waarom ze er nog steeds niet in geslaagd zijn om een afrekening te sturen.
Voor het einde van de zomer zou die in de bus vallen. Het zal mij benieuwen
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Hebben ze wel naar je meterstanden gevraagd???
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
nee geen meterstanden gevraagd...... Stond al in vorig bericht!
Ik heb me overigens al bij iemand anders aangemeld. Ik ben het een beetje zat. Ik hoop alleen dat de afwikkeling snel in gang gezet wordt.
Ik heb me overigens al bij iemand anders aangemeld. Ik ben het een beetje zat. Ik hoop alleen dat de afwikkeling snel in gang gezet wordt.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ik wil mijn contract opzeggen bij Evolta op grond van wanprestaties (geen jaarafrekening ontvangen)
Vervolgens krijg ik het volgende mailtje....
Wij hebben uw opzegging van de overeenkomst tot levering van elektriciteit ontvangen. In de leveringsovereenkomst zijn wij een opzegtermijn overeengekomen van 4 weken.
Uw contract met ons loopt af 17-03-2005
Uw opzegging is hierbij geaccepteerd per bovengenoemde einddatum contract.
Tot deze einddatum zullen wij:
1) conform uw afnameprofiel en uw totale verbruik de door ons reeds ingekochte stroom blijven invoeden op het Nederlandse stroomnet.
2) u de door ons ingevoegde en geleverde stroom alsmede de hieraan verbonden belastingen en transport/netwerkkosten in rekening brengen aan de hand van het maandelijkse voorschotbedrag.
WIJ WILLEN U NADRUKKELIJK WIJZEN OP HET VOLGENDE:
Wij zijn wettelijk verplicht u te blijven beleveren totdat uw netbeheerder uw aansluiting heeft gewisseld naar uw nieuwe stroomleverancier. Indien wij de levering per einddatum contract zouden staken zonder uw wissel af te wachten, dan zouden wij het risico lopen dat u door uw netbeheerder afgesloten wordt gedurende de periode die ligt tussen de datum waarop wij de levering staken en de datum waarop uw nieuwe leverancier de stroomlevering van ons overneemt. U dient zich overigens zelf aan te melden bij uw nieuwe stroomleverancier.
Nadat de wissel naar uw nieuwe leverancier heeft plaatsgevonden, ontvangen wij via uw netbeheerder de meterstanden op het moment van de wissel naar uw nieuwe leverancier. Wij doen ons uiterste best u zo spoedig mogelijk na de wissel een eindnota te sturen om eventueel te veel of te weinig betaalde voorschotbedragen te verrekenen met uw daadwerkelijke verbruik tot aan het moment van de wissel.
Wij adviseren u dringend om uw nieuwe leverancier in te lichten over bovengenoemde einddatum contract. Waarom? Indien uw nieuwe leverancier u eerder dan deze einddatum wisselt, ontneemt deze Evolta de mogelijkheid tot levering, terwijl een dergelijke vroegtijdige actie van uw nieuwe leverancier u tijdens de contractperiode met Evolta niet ontheft van uw verplichtingen jegens Evolta.
Evolta kan hierdoor schade leiden en deze eventueel op u verhalen, helaas niet op uw nieuwe leverancier. Indien de wisseldatum niet weken of maanden, maar slechts enkele dagen voor de officiële einddatum contract ligt, zal Evolta zich uiteraard coulant opstellen. Indien u uw nieuwe leverancier BIJ VOORKEUR SCHRIFTELIJK informeert over de einddatum van uw contract met Evolta, dekt u zich juridisch in en kunt u uw nieuwe leverancier aansprakelijk stellen voor eventueel op u verhaalde schade.
Bovenstaande waarschuwing is zeer zeker niet bedoeld om u te ontmoedigen een andere leverancier te kiezen. U heeft aangegeven weg te willen bij Evolta. Deze keuze respecteren wij. Wij wijzen u er uitsluitend op, omdat wij uit ervaring weten dat vele leveranciers hun klanten tijdens de aanmeldingsprocedure überhaupt niet vragen naar hun huidige contractuele situatie, terwijl deze juridisch toch zeer relevant is. Dergelijke leveranciers dienen na aanmelding onmiddellijk een wisselaanvraag in, die door uw netbeheerder wettelijk zonder vertraging doorgevoerd dient te worden.
Indien u bij uw nieuwe leverancier even pro-actief aangeeft dat u tot de einddatum gebonden bent aan Evolta, dan moet uw leverancier hier rekening mee houden.
Wij hebben vooralsnog alle reden om aan te nemen, dat de wissel naar uw nieuwe leverancier correct en probleemloos zal verlopen.
Waarom krijg ik het gevoel dat hier een zéér onaangename ondertoon inzit ookal wordt dit niet bedoeld als ontmoediging!
Vervolgens krijg ik het volgende mailtje....
Wij hebben uw opzegging van de overeenkomst tot levering van elektriciteit ontvangen. In de leveringsovereenkomst zijn wij een opzegtermijn overeengekomen van 4 weken.
Uw contract met ons loopt af 17-03-2005
Uw opzegging is hierbij geaccepteerd per bovengenoemde einddatum contract.
Tot deze einddatum zullen wij:
1) conform uw afnameprofiel en uw totale verbruik de door ons reeds ingekochte stroom blijven invoeden op het Nederlandse stroomnet.
2) u de door ons ingevoegde en geleverde stroom alsmede de hieraan verbonden belastingen en transport/netwerkkosten in rekening brengen aan de hand van het maandelijkse voorschotbedrag.
WIJ WILLEN U NADRUKKELIJK WIJZEN OP HET VOLGENDE:
Wij zijn wettelijk verplicht u te blijven beleveren totdat uw netbeheerder uw aansluiting heeft gewisseld naar uw nieuwe stroomleverancier. Indien wij de levering per einddatum contract zouden staken zonder uw wissel af te wachten, dan zouden wij het risico lopen dat u door uw netbeheerder afgesloten wordt gedurende de periode die ligt tussen de datum waarop wij de levering staken en de datum waarop uw nieuwe leverancier de stroomlevering van ons overneemt. U dient zich overigens zelf aan te melden bij uw nieuwe stroomleverancier.
Nadat de wissel naar uw nieuwe leverancier heeft plaatsgevonden, ontvangen wij via uw netbeheerder de meterstanden op het moment van de wissel naar uw nieuwe leverancier. Wij doen ons uiterste best u zo spoedig mogelijk na de wissel een eindnota te sturen om eventueel te veel of te weinig betaalde voorschotbedragen te verrekenen met uw daadwerkelijke verbruik tot aan het moment van de wissel.
Wij adviseren u dringend om uw nieuwe leverancier in te lichten over bovengenoemde einddatum contract. Waarom? Indien uw nieuwe leverancier u eerder dan deze einddatum wisselt, ontneemt deze Evolta de mogelijkheid tot levering, terwijl een dergelijke vroegtijdige actie van uw nieuwe leverancier u tijdens de contractperiode met Evolta niet ontheft van uw verplichtingen jegens Evolta.
Evolta kan hierdoor schade leiden en deze eventueel op u verhalen, helaas niet op uw nieuwe leverancier. Indien de wisseldatum niet weken of maanden, maar slechts enkele dagen voor de officiële einddatum contract ligt, zal Evolta zich uiteraard coulant opstellen. Indien u uw nieuwe leverancier BIJ VOORKEUR SCHRIFTELIJK informeert over de einddatum van uw contract met Evolta, dekt u zich juridisch in en kunt u uw nieuwe leverancier aansprakelijk stellen voor eventueel op u verhaalde schade.
Bovenstaande waarschuwing is zeer zeker niet bedoeld om u te ontmoedigen een andere leverancier te kiezen. U heeft aangegeven weg te willen bij Evolta. Deze keuze respecteren wij. Wij wijzen u er uitsluitend op, omdat wij uit ervaring weten dat vele leveranciers hun klanten tijdens de aanmeldingsprocedure überhaupt niet vragen naar hun huidige contractuele situatie, terwijl deze juridisch toch zeer relevant is. Dergelijke leveranciers dienen na aanmelding onmiddellijk een wisselaanvraag in, die door uw netbeheerder wettelijk zonder vertraging doorgevoerd dient te worden.
Indien u bij uw nieuwe leverancier even pro-actief aangeeft dat u tot de einddatum gebonden bent aan Evolta, dan moet uw leverancier hier rekening mee houden.
Wij hebben vooralsnog alle reden om aan te nemen, dat de wissel naar uw nieuwe leverancier correct en probleemloos zal verlopen.
Waarom krijg ik het gevoel dat hier een zéér onaangename ondertoon inzit ookal wordt dit niet bedoeld als ontmoediging!
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
OOk ik heb zeer veel problemen met Evolta nog steeds geen afrekening
ontvangen over het vorige jaar.
- overigens is Evolta verhuisd van Woerden naar Leusden kwam ik vandaag achter.
Ik denk dat iedereen zijn geld kwijt is, Evolta is nl een klucht
ik heb zoveel mailtjes en beloftes gehad van Evolta er wordt steeds betaald, steeds krijgt de andere leverancier (Essent) de schuld van de problemen ik heb direct na het ontvangen van mijn jaarnota een copie aangetekend verzonden naar Evolta en nog steeds gaat de discussie dat Evolta mijn meterstanden niet heeft,
ik denk dat Evolta maar bij RADAR in de uitzending moet komen en dat andere mensen moeten worden gewaarschuwd tegen deze praktijken
dus redactie van RADAR hier is een leuke aflevering te maken
zo mooi dat Evolta nu iedereen gas aan het verkopen is, mensen vlieg er niet in ga niet in zee met Evolta.
Deze firma is over de kop en daar is m.i. niets meer te halen.
ik denk dat er ongeveer 25.000 klanten kunnen fluiten alleen Nederlanders durven niet te reageren op hun stommiteiten, ik durfde dit ook niet, vandaar dat ik de redactie van Radar oproep hier aandacht aan te besteden, voor de camera te zeggen wat voor praktijken Evolta uitspookt.
ontvangen over het vorige jaar.
- overigens is Evolta verhuisd van Woerden naar Leusden kwam ik vandaag achter.
Ik denk dat iedereen zijn geld kwijt is, Evolta is nl een klucht
ik heb zoveel mailtjes en beloftes gehad van Evolta er wordt steeds betaald, steeds krijgt de andere leverancier (Essent) de schuld van de problemen ik heb direct na het ontvangen van mijn jaarnota een copie aangetekend verzonden naar Evolta en nog steeds gaat de discussie dat Evolta mijn meterstanden niet heeft,
ik denk dat Evolta maar bij RADAR in de uitzending moet komen en dat andere mensen moeten worden gewaarschuwd tegen deze praktijken
dus redactie van RADAR hier is een leuke aflevering te maken
zo mooi dat Evolta nu iedereen gas aan het verkopen is, mensen vlieg er niet in ga niet in zee met Evolta.
Deze firma is over de kop en daar is m.i. niets meer te halen.
ik denk dat er ongeveer 25.000 klanten kunnen fluiten alleen Nederlanders durven niet te reageren op hun stommiteiten, ik durfde dit ook niet, vandaar dat ik de redactie van Radar oproep hier aandacht aan te besteden, voor de camera te zeggen wat voor praktijken Evolta uitspookt.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
eind van de zomer 2005?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
02 juli heb ik mijn meterstanden opgegeven bij evolta, dit heb ik gedaan op verzoek van hun.
Maar tot nu toe heb iknog niets vernomen.
Ik betaal al sind maart 2003.
Ik blijf lid tot maart 2005 en dan ben ik pleite daar
Maar tot nu toe heb iknog niets vernomen.
Ik betaal al sind maart 2003.
Ik blijf lid tot maart 2005 en dan ben ik pleite daar
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Evolta over de kop en fluiten naar je geld?? Als je een voorschot bedrag betaald dat lager is dan je werkelijke gebruik, dan is het prima dat Evolta over de kop gaat. Evolta kan dan fluiten naar het geld dat nog geincasseerd moet worden bij klanten!
Of niet?
Of niet?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
helaas ik heb veel te veel betaald 12*18 euro
evolta heeft mijn verbruik wel heel hoog ingeschat 3800 terwijl ik bij essent maar 2100 verbruikte
weg geld
licht puntje na mijn verhuizing in januari heb ik nog niks aan die ****** betaald
evolta heeft mijn verbruik wel heel hoog ingeschat 3800 terwijl ik bij essent maar 2100 verbruikte
weg geld
licht puntje na mijn verhuizing in januari heb ik nog niks aan die ****** betaald
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Nee ik heb ook geen jaarrekening van Evolta ontvangen, Evolta incasseert de maandelijkse € 6,-- en doet verder niets voor de klant.
Ja negeren daar zijn ze heel goed in, niet op mails en niet op brieven en nu heb ik ook nog een jaarcontract met Energiebedrijf.com. ja ook via Evolta, ze zenden je ook NOOIT een schriftelijk contract.
Per 1 juli mooie aanbieding op het net van Evolta voor goedkoop gas, heb ik genomen maar nu worden er dubbele bedragen geincasseerd.
Van mijn vorige leverancier en Energiebedrijf.com.
Welke actie kan ik het beste direct ondernemen behalve gelijk opzeggen voordat ik er volgend jaar weer 1 jaar aan vast zit?
Rosa
Ja negeren daar zijn ze heel goed in, niet op mails en niet op brieven en nu heb ik ook nog een jaarcontract met Energiebedrijf.com. ja ook via Evolta, ze zenden je ook NOOIT een schriftelijk contract.
Per 1 juli mooie aanbieding op het net van Evolta voor goedkoop gas, heb ik genomen maar nu worden er dubbele bedragen geincasseerd.
Van mijn vorige leverancier en Energiebedrijf.com.
Welke actie kan ik het beste direct ondernemen behalve gelijk opzeggen voordat ik er volgend jaar weer 1 jaar aan vast zit?
Rosa
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ik heb ook nog steeds geen jaarafrekening gekregen van evolta.
Vele mailtjes verder nog geen jaarafrekening. Heb wel een mailtje liggen van dat de transportkosten nu door de nuon worden afgerekend
en dat mijn maandbedrag na de jaarafrekening dan verlaagt wordt.
Niet dus want die jaarafrekening komt niet. Nu laat ik ieder maand mijn maanbedrag terugstorten en dan maak ik minus de transportkosten het maandbedrag weer over. Want als ik op evolta moet wachten kan ik wachten tot ik een ons weg en dan heb ik nog niets. Ga gewoon straks weer terug naar de nuon en probeer mij niet te ergeren, want daar schiet je helemaal niks mee op. Gewoon het heft in eigen hand nemen en steeds je maandelijksbedrag terug laten storten.
Vele mailtjes verder nog geen jaarafrekening. Heb wel een mailtje liggen van dat de transportkosten nu door de nuon worden afgerekend
en dat mijn maandbedrag na de jaarafrekening dan verlaagt wordt.
Niet dus want die jaarafrekening komt niet. Nu laat ik ieder maand mijn maanbedrag terugstorten en dan maak ik minus de transportkosten het maandbedrag weer over. Want als ik op evolta moet wachten kan ik wachten tot ik een ons weg en dan heb ik nog niets. Ga gewoon straks weer terug naar de nuon en probeer mij niet te ergeren, want daar schiet je helemaal niks mee op. Gewoon het heft in eigen hand nemen en steeds je maandelijksbedrag terug laten storten.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Als je dat doet, dan reageren ze toch zeker wel???
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Met afsluiting.................
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
nee,ook ik heb nog nooit een afrekening van evolta gehad.
Ben al bij die club vanaf december 2002,ik heb wel mijn meter standen doorgegeven in juli maar volgens mij willen ze niet met me afrekenen,misschien bang dat ik dan wegga.
Ben al bij die club vanaf december 2002,ik heb wel mijn meter standen doorgegeven in juli maar volgens mij willen ze niet met me afrekenen,misschien bang dat ik dan wegga.