LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
jaarafrekening ontvangen, periode 20-04-2003 tot 07-07-2004. Of ik even € 285,49 wil betalen. Ik snap geen reet van die nota. Je betaalt ook voor het transport, maar volgend jaar niet meer. Wij hebben 2 meters hoog en laag tarief, Er wordt zowel bij hoog als laag tarief € 37,20 MEP toeslag brekend. Wie kan mij uitleg geven over de nota?.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Eindelijk iemand met een jaarafrekening
alleen jammer dat er geen reet van klopt.
Eigenlijk had ik ook niet anders verwacht van dat bedrijfje
Ik wacht maar geduldig af (al 18 maanden)
alleen jammer dat er geen reet van klopt.
Eigenlijk had ik ook niet anders verwacht van dat bedrijfje
Ik wacht maar geduldig af (al 18 maanden)
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
die 285 euro is toch zeker INCLUSIEF je voorschotten????
ander wordt het wel erg veel
ander wordt het wel erg veel
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ik heb de meterstanden per email naar Evolta gestuurd.
Dit was hun antwoord:
Geachte mevrouw Schaap,
Hierbij bevestigen wij de door u opgegeven meterstanden.
Opnamedatum: 26-05-2004
Telwerk 1: 96650
Eerder registreerden wij de volgende beginstanden:
Opnamedatum: 04-04-2003
Telwerk 1: 91371
Telwerk 2:
In overleg met uw netbeheerder zullen wij bepalen of u wordt afgerekend op de datum van opname of dat de afrekendatum enkele weken later wordt bepaald. In het laatste geval zullen wij uw verbruik nog verhogen met het geschatte verbruik in de periode tussen de meteropnamedatum en de afrekendatum.
Ontwikkelingen in de branche
----------------------------
In verband met de liberalisering van de energiemarkt, worden er landelijk nieuwe afspraken gemaakt over de wijze waarop energielevering en het transport van energie worden gefactureerd.
Tot op dit moment ontvangt u van Evolta 1 factuur voor zowel levering van energie als transportkosten. Nadat u de nota heeft onvangen, zult u door Evolta alleen nog worden geincasseerd voor de levering van energie.
Van uw lokale netbeheerder ontvangt u dan weer een nota voor het transport. Het nieuwe voorschot dat Evolta na de nota maandelijks bij u in rekening zal brengen, zal lager zijn dan uw huidige voorschot. Er wijzigt verder niets in de tarieven.
Nogmaals hartelijk dank voor het doorgeven van uw meterstanden.
Met vriendelijke groet,
Evolta BV
En ook ik heb nog steeds geen afrekening gehad van Evolta.
Ben benieuwd wanneer het komt.
Groetjes van jannet
Dit was hun antwoord:
Geachte mevrouw Schaap,
Hierbij bevestigen wij de door u opgegeven meterstanden.
Opnamedatum: 26-05-2004
Telwerk 1: 96650
Eerder registreerden wij de volgende beginstanden:
Opnamedatum: 04-04-2003
Telwerk 1: 91371
Telwerk 2:
In overleg met uw netbeheerder zullen wij bepalen of u wordt afgerekend op de datum van opname of dat de afrekendatum enkele weken later wordt bepaald. In het laatste geval zullen wij uw verbruik nog verhogen met het geschatte verbruik in de periode tussen de meteropnamedatum en de afrekendatum.
Ontwikkelingen in de branche
----------------------------
In verband met de liberalisering van de energiemarkt, worden er landelijk nieuwe afspraken gemaakt over de wijze waarop energielevering en het transport van energie worden gefactureerd.
Tot op dit moment ontvangt u van Evolta 1 factuur voor zowel levering van energie als transportkosten. Nadat u de nota heeft onvangen, zult u door Evolta alleen nog worden geincasseerd voor de levering van energie.
Van uw lokale netbeheerder ontvangt u dan weer een nota voor het transport. Het nieuwe voorschot dat Evolta na de nota maandelijks bij u in rekening zal brengen, zal lager zijn dan uw huidige voorschot. Er wijzigt verder niets in de tarieven.
Nogmaals hartelijk dank voor het doorgeven van uw meterstanden.
Met vriendelijke groet,
Evolta BV
En ook ik heb nog steeds geen afrekening gehad van Evolta.
Ben benieuwd wanneer het komt.
Groetjes van jannet
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Heb inmiddels opgezegd bij Evolta.
2x een brief geschreven, verwijt gemaakt dat zij kontraktbreuk plegen door de afrekening niet op tijd te sturen.
In de laatste brief gezegd dat ik voor 1 oktober as de bevestiging wil hebben ivm het opzeggen. Zonder reaktie neem ik aan dat mijn date van 1 december geaccepteerd wordt.
Nog steeds geen reaktie.
Ga maar weer proberen met een e-mail.
Denk dat de automatische afschrijving maar gaat weigeren totdat ik een
reaktie krijg.
Mijn advies is: ga niet met dit stelletje droeftoeters in zee
Oldie
2x een brief geschreven, verwijt gemaakt dat zij kontraktbreuk plegen door de afrekening niet op tijd te sturen.
In de laatste brief gezegd dat ik voor 1 oktober as de bevestiging wil hebben ivm het opzeggen. Zonder reaktie neem ik aan dat mijn date van 1 december geaccepteerd wordt.
Nog steeds geen reaktie.
Ga maar weer proberen met een e-mail.
Denk dat de automatische afschrijving maar gaat weigeren totdat ik een
reaktie krijg.
Mijn advies is: ga niet met dit stelletje droeftoeters in zee
Oldie
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Mijn ervaring met Evolta is, dat ze alleen maar op een email reageren.
Ook ik heb mijn contract opgezegd per email en dat gaat goed.
Binnen één week heb ik een reaktie gekregen.
Ook ik heb mijn contract opgezegd per email en dat gaat goed.
Binnen één week heb ik een reaktie gekregen.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
wij hebben ook nog geen afrekening.........na tig mails en telefoontjes kregen we deze mail;
De standen die u in juli heeft doorgegeven zijn door gestuurd naar de afdeling die de nota verder opmaakt.
Om aan te geven dat wij hard voor u bezig zijn, en hopend op nog iets meer geduld, schetsen wij graag wat er bij ons de laatste maanden achter de schermen heeft gespeeld. Voor u als klant is dit uiteraard allemaal niet merkbaar geweest, en dat is maar goed ook. Toch hierbij een korte schets.
- Faillissement EnergyXS
Augustus vorig jaar viel plotseling onze hoofd toeleverancier om. Iets waar de gehele branche inclusief de toezichthouder niet op was voorbereid.
- Rechtzaak netbeheerders
Dit kwam tot uitdrukking in het gebrek aan regelgeving. Enkele nebeheerders vonden het redelijk om reeds betaalde bedragen nogmaals bij consumenten in rekening te brengen. Hier heeft Evolta een stokje voor gestoken door een van die netbeheerders aan te klagen. De rechter verbood de dubbele facturatie.
- Geschil met curatoren
Na het faillissement wilde Evolta snel de nota's versturen. De curatoren van het failliete EnergyXS dachten hier anders over (zij wilden de klanten zelf gaan factureren) en blokkeerden de zaak. Hoewel Evolta hierover goede afspraken met EnergyXS (toen nog niet failliet) had gemaakt, bleven zij de zaak toch blokkeren. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een schikking.
- Onderhandelingen met netbeheerders
Omdat Evolta de transportkosten voor de netbeheerders int, heeft Evolta ook toestemming nodig van de netbeheerders om nota's te versturen. Omdat de netbeheerders ook hun schade wilden schikken met Evolta duurde dit proces lang. Uiteindelijk heeft hier een schikking plaatsgevonden.
- Completeren van data
De data die we toen hadden was voor een deel niet compleet. Reden hiervoor was de gebrekkige switchdata uitwisseling in de jaren 2002 en 2003. Dit leidde ertoe dat van vele klanten de data nodig om te factureren (standen, metertype, aansluitwaarden) of bij netbeheerders, de landelijke energiewisseldienst (Energie Clearing House) gewoon niet aanwezig was. Deze data moest met terugwerkende kracht bij netbeheerders worden opgevraagd.
- Gereed maken van en inlezen data in systemen
Eenmaal de data compleet, rollen de nota's er nog niet zo 123 uit. Zeer complexe IT systemen moesten worden gereed gemaakt om 2 leveringsperiodes (voor en na het faillissement) in 1x te factureren en historische data met terugwerkende kracht in het systeem te verwerken.
- Opvragen meterstanden
Alle meterstanden hoort Evolta officieel van de netbeheerders door te krijgen. De doorgekregen data bleek echter vaak, inconsistent, tegenstrijdig, fout, omgedraaid of afwezig. Daarom heeft Evolta besloten
zelf meterstanden bij de klant op te vragen en op basis van deze meterstanden de nota voor klanten op te maken. Heeft u de oproep voor de meterstanden nog niet gehad, dan zal deze zeer spoedig volgen.
- Samengevat
Evolta, alsmede alle andere betrokken partijen in de energiebranche inclusief de toezichthouder hebben de consequenties van het EnergyXS debacle verkeerd ingeschat. Evolta heeft mede door het initieren van een rechtzaak en het maken van afspraken met netbeheerders een cruciale rol gespeeld de positie van de consument nu en in de toekomst aanmerkelijk te verbeteren. Echter, dit neemt niet weg, dat wij reeds meerdere malen een schatting hebben gegeven van wanneer de nota zou komen, maar wij hebben er hierbij naast gezeten. Wij kunnen ons voorstellen dat u ongeduldig wordt en uw jaarnota liefst z.s.m. ontvangt.
Een heel team van Evolta medewerkers is met de nota's bezig, iedere dag, de hele dag. Wij kunnen u nu zeker toezeggen dat ruim 90% van ons klantenbestand voor het eind van de zomer een nota heeft ontvangen. Om dit waar te maken is het echter cruciaal dat ons nota team zich op het structurele proces kan concentreren. Daarom is besloten voor individuele gevallen geen uitzonderingen te maken (deze dus niet te versnellen).
Het probleem ligt voor al in het feit dat wij nog niet voor alle klanten de begin standen van de netbeheerder hebben ontvangen. Met de beginstanden bedoel ik de standen toen u klant werd bij Evolta.
Wij hopen hiermee e.e.a. toch bevredigend te hebben verklaard. Wij verzekeren u dat wij al het mogelijke in onze invloedsfeer doen om z.s.m. uw nota te versturen.
Met vriendelijke groet,
Hans van der Vaart
Evolta Energie
Customer Care Center
http://www.evolta.nl
===========================
De standen die u in juli heeft doorgegeven zijn door gestuurd naar de afdeling die de nota verder opmaakt.
Om aan te geven dat wij hard voor u bezig zijn, en hopend op nog iets meer geduld, schetsen wij graag wat er bij ons de laatste maanden achter de schermen heeft gespeeld. Voor u als klant is dit uiteraard allemaal niet merkbaar geweest, en dat is maar goed ook. Toch hierbij een korte schets.
- Faillissement EnergyXS
Augustus vorig jaar viel plotseling onze hoofd toeleverancier om. Iets waar de gehele branche inclusief de toezichthouder niet op was voorbereid.
- Rechtzaak netbeheerders
Dit kwam tot uitdrukking in het gebrek aan regelgeving. Enkele nebeheerders vonden het redelijk om reeds betaalde bedragen nogmaals bij consumenten in rekening te brengen. Hier heeft Evolta een stokje voor gestoken door een van die netbeheerders aan te klagen. De rechter verbood de dubbele facturatie.
- Geschil met curatoren
Na het faillissement wilde Evolta snel de nota's versturen. De curatoren van het failliete EnergyXS dachten hier anders over (zij wilden de klanten zelf gaan factureren) en blokkeerden de zaak. Hoewel Evolta hierover goede afspraken met EnergyXS (toen nog niet failliet) had gemaakt, bleven zij de zaak toch blokkeren. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een schikking.
- Onderhandelingen met netbeheerders
Omdat Evolta de transportkosten voor de netbeheerders int, heeft Evolta ook toestemming nodig van de netbeheerders om nota's te versturen. Omdat de netbeheerders ook hun schade wilden schikken met Evolta duurde dit proces lang. Uiteindelijk heeft hier een schikking plaatsgevonden.
- Completeren van data
De data die we toen hadden was voor een deel niet compleet. Reden hiervoor was de gebrekkige switchdata uitwisseling in de jaren 2002 en 2003. Dit leidde ertoe dat van vele klanten de data nodig om te factureren (standen, metertype, aansluitwaarden) of bij netbeheerders, de landelijke energiewisseldienst (Energie Clearing House) gewoon niet aanwezig was. Deze data moest met terugwerkende kracht bij netbeheerders worden opgevraagd.
- Gereed maken van en inlezen data in systemen
Eenmaal de data compleet, rollen de nota's er nog niet zo 123 uit. Zeer complexe IT systemen moesten worden gereed gemaakt om 2 leveringsperiodes (voor en na het faillissement) in 1x te factureren en historische data met terugwerkende kracht in het systeem te verwerken.
- Opvragen meterstanden
Alle meterstanden hoort Evolta officieel van de netbeheerders door te krijgen. De doorgekregen data bleek echter vaak, inconsistent, tegenstrijdig, fout, omgedraaid of afwezig. Daarom heeft Evolta besloten
zelf meterstanden bij de klant op te vragen en op basis van deze meterstanden de nota voor klanten op te maken. Heeft u de oproep voor de meterstanden nog niet gehad, dan zal deze zeer spoedig volgen.
- Samengevat
Evolta, alsmede alle andere betrokken partijen in de energiebranche inclusief de toezichthouder hebben de consequenties van het EnergyXS debacle verkeerd ingeschat. Evolta heeft mede door het initieren van een rechtzaak en het maken van afspraken met netbeheerders een cruciale rol gespeeld de positie van de consument nu en in de toekomst aanmerkelijk te verbeteren. Echter, dit neemt niet weg, dat wij reeds meerdere malen een schatting hebben gegeven van wanneer de nota zou komen, maar wij hebben er hierbij naast gezeten. Wij kunnen ons voorstellen dat u ongeduldig wordt en uw jaarnota liefst z.s.m. ontvangt.
Een heel team van Evolta medewerkers is met de nota's bezig, iedere dag, de hele dag. Wij kunnen u nu zeker toezeggen dat ruim 90% van ons klantenbestand voor het eind van de zomer een nota heeft ontvangen. Om dit waar te maken is het echter cruciaal dat ons nota team zich op het structurele proces kan concentreren. Daarom is besloten voor individuele gevallen geen uitzonderingen te maken (deze dus niet te versnellen).
Het probleem ligt voor al in het feit dat wij nog niet voor alle klanten de begin standen van de netbeheerder hebben ontvangen. Met de beginstanden bedoel ik de standen toen u klant werd bij Evolta.
Wij hopen hiermee e.e.a. toch bevredigend te hebben verklaard. Wij verzekeren u dat wij al het mogelijke in onze invloedsfeer doen om z.s.m. uw nota te versturen.
Met vriendelijke groet,
Hans van der Vaart
Evolta Energie
Customer Care Center
http://www.evolta.nl
===========================
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Geachte ,
Ondanks diverse verzoeken aan Evolta om toezending van de jaarafrekening nog steeds geen afrekening ontvangen,ze reageren wel op de mails maar doen niets, zelfs al de nieuwe meterstanden doorgegeven, ik ga in ieder geval mijn contract hier opzeggen, hiermee bewijzen ze duidelijk dat ze hun zaken niet op orde hebben.
mvg
Armand
Ondanks diverse verzoeken aan Evolta om toezending van de jaarafrekening nog steeds geen afrekening ontvangen,ze reageren wel op de mails maar doen niets, zelfs al de nieuwe meterstanden doorgegeven, ik ga in ieder geval mijn contract hier opzeggen, hiermee bewijzen ze duidelijk dat ze hun zaken niet op orde hebben.
mvg
Armand
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Hallo,
Ik heb zelf ook geen nota ontvangen van Evolta. Echter geeft de DTe aan dat een energiebedrijf ook niet verplicht is volgens de wet om een nota te sturen. Het is uiteraard wel logisch dat ze het doen want dat schept duidelijkheid voor iedereen.
Ik weet wel van iemand die de nota ontvangen heeft en die kreeg een paar honderd euro terug. Het ligt er dus maar net aan wat je betaald hebt en wat je verbruikt hebt.
Ik heb zelf ook geen nota ontvangen van Evolta. Echter geeft de DTe aan dat een energiebedrijf ook niet verplicht is volgens de wet om een nota te sturen. Het is uiteraard wel logisch dat ze het doen want dat schept duidelijkheid voor iedereen.
Ik weet wel van iemand die de nota ontvangen heeft en die kreeg een paar honderd euro terug. Het ligt er dus maar net aan wat je betaald hebt en wat je verbruikt hebt.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Dit kan toch niet. Ik heb ook al twee jaar geen afrekening gehad van Evolta, inmiddels maar opgezegd. Vanaf dan verzinnen ze eindelijk geen smoesjes meer, die meneer Hans van der Vaart maar hij zegt gewoon dat ie niet weer wanneer ik de afrekening krijg. Op het forum blijkt dat dit veel mensen overkomt. We moeten hier toch wat aan kunnen doen? Al is t maar een email bombardement om wat frustratie kwijt te raken, en op ze minst iets terug te doen.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Wat schets mijn verbazing vanochtend bij de post?????
De jaarafrekening van Evolta. Ik had gister een telefoontje gepleegt naar ze voor iets anders en toen heb ik gelijk maar gevraagd hoe het zat met de jaarafrekening.
En vandaag dus in de bus. Het resultaat was minder positief. Ik moet 350,-- betalen. We zitten gewoon te laag qua maandtermijn. Die is 40.--
Maar ik ga toch Evolta opzeggen. Ik ga terug naar mijn oude leverancier.
De jaarafrekening van Evolta. Ik had gister een telefoontje gepleegt naar ze voor iets anders en toen heb ik gelijk maar gevraagd hoe het zat met de jaarafrekening.
En vandaag dus in de bus. Het resultaat was minder positief. Ik moet 350,-- betalen. We zitten gewoon te laag qua maandtermijn. Die is 40.--
Maar ik ga toch Evolta opzeggen. Ik ga terug naar mijn oude leverancier.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Vandaag eindelijk de rekening van Evolta ontvangen. Binnen 2 weken zullen zij 215,00 euro automatisch laten incasseren. De belofte van Evolta dat ik bij Evolta aanzienlijk minder zou betalen is niet waargemaakt. Ik heb ruim 12 euro per maand te weinig aan termijnbedragen betaald. Uiteindelijk was ik goedkoper uit geweest als ik bij mijn oude aanbieder was gebeleven.
Ik wil mijn contract met Evolta opzeggen, en weer terug wisselen naar mijn oude aanbieder. Heeft er iemand een template opzegbrief die ik kan gebruiken? Ik wil er natuurlijk ook voor zorgen dat de wissel probleemloos verloopt, en ik niet zonder stroom kom te zitten.
Ik wil mijn contract met Evolta opzeggen, en weer terug wisselen naar mijn oude aanbieder. Heeft er iemand een template opzegbrief die ik kan gebruiken? Ik wil er natuurlijk ook voor zorgen dat de wissel probleemloos verloopt, en ik niet zonder stroom kom te zitten.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Wij ontvingen vandaag na 18 maanden de jaarafrekening. Ik ben echt laaiend. Binnen 14 dagen wordt er 445 euro van onze rekening ingehouden!!!!! Er klopt volgens ons helemaal niets van maar waar het 'm precies in zit?!?! Heb opgebeld maar meer als ja maar kreeg ik niet te horen. Hoe is het mogelijk dat wij die overdag niet thuis zijn, altijd gebruik maken van de nachtstroom 445 euro bij moeten betalen en mijn ouders die dus helemaal niet gebruik maken van het nachtstroom en met 1 persoon meer in huishouden leven maar 135 euro moeten betalen. Daar komt bij dat hetwel heel vreemd is dat evolta ons maandbedrag ook nog eens verlaagd heeft? Ik begrijp er helemaal niets van. Ik was/ben zo boos dat ik maandag opnieuw ga bellen. Dit is echt schandalig. Evolta.... begin er nooit aan. Mooie praatjes maar je achter met een hoop ellende.
Wie heeft hier trouwens ook ervaring mee en wat heeft u eraan gedaan? Hoe kon dit bij u gebeuren?
Weet iemand of er iemand langs kan komen om de meter na te kijken?
Wie heeft hier trouwens ook ervaring mee en wat heeft u eraan gedaan? Hoe kon dit bij u gebeuren?
Weet iemand of er iemand langs kan komen om de meter na te kijken?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
ik ben ook al een jaartje of twee lid van ze, ik heb zwart op wit staan dat ik geen tranprotkosten hoef te betalen en die heb ik dan ook nooit betaald
bij nuon betaalde ik meer dan 25 euro voor electriciteit, en bij evolta heb ik maandelijks 8 euro betaald.
nadat ik ook geen jaarnota had gekregen heb ik enkele emailtjes gestuurd en daarna heb ik de automatische overschrijvingen omgezet naar betaalcheques.
toen ik na een paar maanden nog steeds geen nota had, ben ik gewoon gestopt met betalen, simpel toch?
na een paar weken kreeg ik een telefoontje, waarom ik niet betaalde, en toen zei ik dat ik pas weer betaalde nadat ik mijn rekening heb gekregen.
en voila, na een week lag ie in de bus.
natuurlijk wel effe een dikke 500 euro betalen?!!!!
dat doe ik natuurlijk niet.
laat ze maar naar de rechter gaan, ik heb alles zwart op wit.
lekker voor 8 euro per maand electriciteit, zoals is afgesproken
bij nuon betaalde ik meer dan 25 euro voor electriciteit, en bij evolta heb ik maandelijks 8 euro betaald.
nadat ik ook geen jaarnota had gekregen heb ik enkele emailtjes gestuurd en daarna heb ik de automatische overschrijvingen omgezet naar betaalcheques.
toen ik na een paar maanden nog steeds geen nota had, ben ik gewoon gestopt met betalen, simpel toch?
na een paar weken kreeg ik een telefoontje, waarom ik niet betaalde, en toen zei ik dat ik pas weer betaalde nadat ik mijn rekening heb gekregen.
en voila, na een week lag ie in de bus.
natuurlijk wel effe een dikke 500 euro betalen?!!!!
dat doe ik natuurlijk niet.
laat ze maar naar de rechter gaan, ik heb alles zwart op wit.
lekker voor 8 euro per maand electriciteit, zoals is afgesproken
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
DE ORIGINELE VOORWAARDEN VAN EVOLTA
hier ben je contractueel mee accoord gegaan en alles dat niet klopt wordt door elke rechter meteen aan evolta toegerekend.
er is dus geen rechter in nederland die in jou nadeel zal beslissen als je ze dit laat zien:
dus mensen :
stuur een aangetekende brief met je complete verhaal nad de dte en evolta, en stop daarna gewoon elke betaling totdat ze glashelder kunnen uitleggen hoeveel je waar voor moet betalen, volgens deze voorwaarden.
1. Moet ik mijn netwerk/transportkosten aan mijn oude energiebedrijf blijven betalen?
Nee, als u wisselt naar Evolta dan 'verhuist' uw complete stroomnota naar Evolta. De netwerk/transportkosten betaalt u aan Evolta. Evolta verrekent deze kosten vervolgens 1 op 1 door aan de netbeheerder in uw regio. Voordeel hiervan is dat u niet met 2 verschillende energiebedrijven te maken krijgt voor stroom. Alles komt dus netjes op 1 factuur.
top
2. Ik betaal bij u geen 'vastrecht op levering', dat moet ik zeker aan mijn oude energiebedrijf blijven betalen?
Neen, het vastrecht levering verdwijnt na uw wissel naar Evolta.
Er bestaan 2 soorten vastrecht. Namelijk 'vastrecht op levering' en 'vastrecht op transport'. Evolta brengt u geen 'vastrecht op levering' in rekening. Vastrecht op levering betreft een soort administratiekosten die u moet betalen, omdat u klant bent. Bij Evolta betaalt u alleen voor de stroom die u verbruikt. U betaalt niets om klant bij ons te zijn. Wij zijn juist blij u te mogen beleveren. Daar hangen wij in tegenstelling tot de andere energiebedrijven geen prijskaartje aan.
Maar er is een tweede soort vastrecht, dat u wel moet betalen. Dit is het zgn. "vastrecht op transport". Op transportkosten mag niet geconcurreerd worden. Dit bedrag is derhalve bij uw huidige energiebedrijf en bij Evolta exact hetzelfde. Sterker nog, het bedrag wordt jaarlijks bepaald door de Toezichthouder op de energiemarkt.
Evolta int de transportkosten (en dus ook het vastrecht op transport) bij u en verrekent deze kosten 1 op 1 met uw netbeheerder. Nadat u gewisseld bent naar Evolta betaalt u niets meer voor stroom aan uw huidige energiebedrijf.
hier ben je contractueel mee accoord gegaan en alles dat niet klopt wordt door elke rechter meteen aan evolta toegerekend.
er is dus geen rechter in nederland die in jou nadeel zal beslissen als je ze dit laat zien:
dus mensen :
stuur een aangetekende brief met je complete verhaal nad de dte en evolta, en stop daarna gewoon elke betaling totdat ze glashelder kunnen uitleggen hoeveel je waar voor moet betalen, volgens deze voorwaarden.
1. Moet ik mijn netwerk/transportkosten aan mijn oude energiebedrijf blijven betalen?
Nee, als u wisselt naar Evolta dan 'verhuist' uw complete stroomnota naar Evolta. De netwerk/transportkosten betaalt u aan Evolta. Evolta verrekent deze kosten vervolgens 1 op 1 door aan de netbeheerder in uw regio. Voordeel hiervan is dat u niet met 2 verschillende energiebedrijven te maken krijgt voor stroom. Alles komt dus netjes op 1 factuur.
top
2. Ik betaal bij u geen 'vastrecht op levering', dat moet ik zeker aan mijn oude energiebedrijf blijven betalen?
Neen, het vastrecht levering verdwijnt na uw wissel naar Evolta.
Er bestaan 2 soorten vastrecht. Namelijk 'vastrecht op levering' en 'vastrecht op transport'. Evolta brengt u geen 'vastrecht op levering' in rekening. Vastrecht op levering betreft een soort administratiekosten die u moet betalen, omdat u klant bent. Bij Evolta betaalt u alleen voor de stroom die u verbruikt. U betaalt niets om klant bij ons te zijn. Wij zijn juist blij u te mogen beleveren. Daar hangen wij in tegenstelling tot de andere energiebedrijven geen prijskaartje aan.
Maar er is een tweede soort vastrecht, dat u wel moet betalen. Dit is het zgn. "vastrecht op transport". Op transportkosten mag niet geconcurreerd worden. Dit bedrag is derhalve bij uw huidige energiebedrijf en bij Evolta exact hetzelfde. Sterker nog, het bedrag wordt jaarlijks bepaald door de Toezichthouder op de energiemarkt.
Evolta int de transportkosten (en dus ook het vastrecht op transport) bij u en verrekent deze kosten 1 op 1 met uw netbeheerder. Nadat u gewisseld bent naar Evolta betaalt u niets meer voor stroom aan uw huidige energiebedrijf.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ook ik heb na 18 maanden een afrekening gekregen en moet uiteraard ook bijbetalen.
Je kan helaas helemaal niet meer nagaan of je nu werkelijk goedkoper uit bent bij evolta.
Maar ja ik heb inmiddels opgezegd bij evolta nu nog een maand of 5 volhouden en dan ben ik er hopelijk vanaf
Tip: blijf bij het bedrijf waar je zit en je bespaar je een hoop zorgen.
Je kan helaas helemaal niet meer nagaan of je nu werkelijk goedkoper uit bent bij evolta.
Maar ja ik heb inmiddels opgezegd bij evolta nu nog een maand of 5 volhouden en dan ben ik er hopelijk vanaf
Tip: blijf bij het bedrijf waar je zit en je bespaar je een hoop zorgen.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Dat E-Volta gebruikers. Gelukkig ben ik ex gebruiker. Toen ik wilde verhuizen verklaarde E-volta dat ik dan nog steeds aan hen vast zou zitten want ik heb een persoonlijk contract. Dus braaf adreswijziging gestuurd maar nu een half jaar later blijkt dat ze dat nooit hebben doorgevoerd. Nu hoef ik ze niet meer.
Verder ook nog nooit een jaarrekening gehad.
Nog erger is dat E-volta de afmelding per 1 juli 2003 toen ik van energiebedrijf.com naar E-volta ging niet goed heeft geregeld. Energiebedrijf.com stuurt mij nu nog incasso's en rekeningen. E-volta garandeert op de website dat ze als enige echt de overdracht garanderen. Toen het niet goed zat heb ik een schriftelijk bewijs hiervan geeist maar dat kunnen ze dus niet geven.
Conclusie: Energiebedrijf.com zijn echte boeven en E-volta zijn gewoon klungels.
Verder ook nog nooit een jaarrekening gehad.
Nog erger is dat E-volta de afmelding per 1 juli 2003 toen ik van energiebedrijf.com naar E-volta ging niet goed heeft geregeld. Energiebedrijf.com stuurt mij nu nog incasso's en rekeningen. E-volta garandeert op de website dat ze als enige echt de overdracht garanderen. Toen het niet goed zat heb ik een schriftelijk bewijs hiervan geeist maar dat kunnen ze dus niet geven.
Conclusie: Energiebedrijf.com zijn echte boeven en E-volta zijn gewoon klungels.
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
ook ik heb pas na 17 maanden de jaarafrekening gekregen en aan de reactie,s te horen hier ben ik er nog goed van afgekomen bij mij wordt er binnen twee weken 118.55 afgehaald, ik heb de jaarafrekening goed bekeken maar kan bij mij geen vreemde dingen of fouten ontdekken
maarja ik ben ook maar een leek met dit soort rekeningen
maarja ik ben ook maar een leek met dit soort rekeningen
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
tot mijn grote schrik(lees blijdschap) kreeg ik afgelopen zaterdag een jaarafrekening (lees zowat 2 jaarsafrekening) van evolta. Na enige bestudering en de afrekening van de nuon van gas en natuurlijk de afrekeningen van vorige jaren moet ik concluderen dat ik toch nog iets goedkoper ben bij evolta moest maar 82 euro bijbetalen. Hoop niet dat er na enkele maanden een andere rekening komt. Maar na een paar jaar terug lezen moet dit kloppen. Ben ik dan eentje van de gelukkigen dat het een keertje klopt?
Re: Heeft iemand OOIT een jaarafrekeing van EVOLTA gehad?
Ook ik heb eindelijk van Evolta de jaarafrekening ontvangen. Ik kreeg ruim 500 euro terug en dat hebben ze direct overgemaakt. Ik was positief verrast!