LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help ik word gek!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Monica-Zaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 11:12

Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Monica-Zaal »

ik ben al maanden aan het steggelen met nuon en eneco, ik ben overgestapt naar nuon vaste prijs dus moet ik bij eneco alleen de transport kosten betalen maandelijks.

mijn probleem is het volgende, een nieuwe meter maar gezien mijn fobie voor spinnen heb ik zelf geen meterstanden opgenomen maar werd het altijd geschat stom misschien maar helaas kan ik niets doen aan mijn fobie

toen de nieuwe meter werd geplaatst is de oude meegenomen door eneco en kreeg ik een giga naheffing ik moet dus 5500 euro totaal ongeveer gaan bijbetalen bij eneco en bij de nuon, ik heb bij de nuon een herberekening laten doen en daar komt het volgende uit ik vind het verschrikkelijk en het kan dus gewoon niet kloppen ik ben een alleenstaand gezin met 2 kinderen.

hier mijn verbruik zoals het staat op de brief die ik net heb ontvangen van nuon.

Electiciteit laag 19 oktober 2007 t/m 4 januari 2008 beginstaand is 0 eindstand 653 kWh
Electrictiet hoog 19 oktober 2007 t/m 4 januari 2008 beginstand 0 eindstand 908 kWh

nu de stand van de oude meter...

Electriciteit laag 14 januari 2007 t/m 19 oktober 2007 beginstand 16.747 eindstand 24.735 kWh
Electriciteit hoog 14 januari t/m 19 oktober 2007 beginstand 19.345 eindstand 28.548 kWh

een gigantische verschil wat je in een normaal gezin dus nooit zou kunnen opverbruiken of idd je moet een wietplantage bezitten volgens mij.

ik heb nu gigantische rekeningen liggen die ik niet kan betalen en ook niet wil betalen omdat ik van mening ben dat het gewoon niet kan kloppen

iemand een oplossing wat ik nu nog kan doen voor ze me gaan afsluiten??

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door rattaplan »

iedereen die je kent heeft ook een fobie voor spinnen? was er nmou niemand anders die ff de meterstanden kon opnemen?

Over je meterstanden

Zijn de meterstanden over de voorgaande jaren ook geschat geweest??
Zou kunnen dat je toen te winig hebt betaald door verkeerde (te lage) meterstanden. Dit zou je kunnen nakijken.

Monica-Zaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 11:12

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Monica-Zaal »

ik heb gewoon altijd netjes 150 euro in de maand betaald deze hoge standen zijn alleen van het jaar 2006 en 2007

en nee aangezien ik alleenstaand ben is er niemand die die standen voor mij kon opnemen helaas achteraf

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Shine »

Buurman, buurvrouw, vriend, vriendin....... lijkt me dat er voldoende mogelijkheden moeten zijn om hulp in te roepen voor het uitlezen van meterstanden.
Tenzij u geen vrienden hebt......

Waar ik benieuwd naar ben zijn de begin- en eindstanden over de periode:
19 oktober 2006 - 19 oktober 2007.

En,.......zijn alle standen steeds geschat geweest, of is er ook nog eens een meteropnemer bij u langs geweest gedurende de afgelopen 3-4 jaar?

Overigens is het verbruik inderdaad giga. U kan woden aangemerkt als welhaast grootverbruiker met deze verschillen.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Monica-Zaal,

In uw bericht van 25 juni 2008 laat u weten dat u een brief van Nuon heeft ontvangen over uw jaarafrekening. Volgens u kan het niet kloppen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om dit uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Monica-Zaal
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2008 11:12

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Monica-Zaal »

hallo Nuon-medewerker

mijn contractrekeningnmr is 3005420368

patrickjansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:22

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door patrickjansen »

Dag Monica,

Is het allemal uiteindelijk opgelost? Een kennis van mij heeft een bedrijfje www.personaldefender.com. Die lossen dit soort dingen voor een prikkie voor je op. En anders heb ik ook nog wel een rechtstreeks telefoonnummer voor je.

Gr. Patrick Jansen

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Erg vreemd dat er om een contractrekeningnummer word gevraagd op een forum.

Nog vreemder dat dit gegeven word Monica-Zaal

Misschien verstandiger om dit prive door te geven. Nu kan elk willekeurig iemand die dit leest de nuon bellen en met dit persoonlijk nummer alles aanpassen in uw privegegevens.

Om antwoord te geven op de vraag: Het lijkt erop dat er verkeerd geschat is. Daarentegen moeten de eindstanden/meterstanden van 19 oktober 2007 JUIST zijn. Die standen worden gemeten als de meters worden weggehaald. Misschien heeft u hiervoor getekend dat het klopt ??

Het kan nu zijn dat er daarvoor jaren lang is geschat en dat u nu dat verschil terug betaald wat u toen te weinig heeft betaald omdat er steeds te laagis geschat. Dat weet ik natuurlijk niet.

Daarentegen is een verbruik van 653 en 908 kwh opgeteld in nog geen 3 maanden tijd behoorlijk hoog. Ik kom dan rond de 6000kwh op jaarbasis. Maar ook hier is weer van belang... de standen van 4 januari 2008 zijn geschat..

Zodra er nooit werkelijke standen worden gegeven kunnen ze ook nooit reeel schatten natuurlijk en daar zal het probleem liggen.

Het word achterhalen wat de laatste paar werkelijke standen zijn die geregistreerd staan om te kijken of het wel juist is wat er word berekend.

Het verschil van de begin- en eindstanden van de oude meter is erg hoog, maar als jaren daarvoor steeds met 1000kwh per jaar te laag is geschat krijgt u nu dat verschil op u bord natuurlijk zoals eerder vermeld.

Met vriendelijke groet,

Een Eneco Medewerker

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door DMG »

Diamondvoodoo,

Je kan een verbruik in 3 maanden niet zo maar spreiden over een jaar door het te vermenigvuldigen met 4. Je zult rekening dienen te houden met de Ecofys-profielen. Op basis van deze profielen wordt het verbruik bepaald als er geen daadwerkelijke verbruiken voor handen zijn. Het verbruik van deze mevrouw is hoog in de wintermaanden. Het is vroeg donker, er is extra verlichting vanwege de feestdagen, mensen zijn vrij en zitten meer thuis, etc. In die maanden is er ook meer verbruik. Om te zeggen, dat mevrouw dan gelijk een SJV heeft van 6.000 kWh is dan wat kort door de bocht.

De rest van je verhaal overigens niets aan af te dingen :)

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door HuJuh »

@ Diamondvoodoo

zo vreemd is dat niet. Zoek maar eens op het forum naar topics waar de medewerker eerder heeft gereageerd. Dit is namelijk een team van Nuon dat hier problemen oplost.

Het contractrekeningnummer is een administratief gegeven van Nuon waar je als derde niks mee kunt.
Ter verduidelijking: je hebt een klantnummer (dat je nooit op een forum moet zetten) en daaronder hangt je contractnummer. Dit contractnummer heeft de gegevens van je contract onder zich. Ga je nu verhuizen, dan wordt dat contract met bijbehorend contractrekeningnummer stopgezet en wordt er op je nieuwe adres een nieuw contractrekeningnummer aangemaakt met de gegevens van het contract op het nieuwe adres. Zo blijft je hele historie zichtbaar.

Een Nuonmedewerker kan in het systeem zoeken op contractrekeningnummer om zo contact op te nemen met de klant. Maar een medewerker zal niet je gegevens opvragen als je het servicenummer belt en alleen je contractrekeningnummer bij je hebt. Dus je kunt, als niet-Nuonmedewerker, niks met dit nummer.

Met vriendelijke groet,

Een tevreden Eneco klant.

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Linda61 »

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb mijn meter in de kelder zitten. Daar die kelder bij hoog water onderloopt (de IJssel ligt hier vlak achter) is mijn keldertrap weggerot. Ik heb niet de financíën om de keldertrap te laten vervangen, daarbij heb ik een vorm van reuma waardoor ik niet goed allerlei rare fratsen kan uithalen om toch goed bij de meter te kunnen. Dit jaar heb ik met veel moeite de meterstanden toch kunnen lezen. Met een voor mij catastrofaal gevolg. Een naheffing van 1800 euro! En ik heb een WAO uitkering. Ik dacht eerst dat ik misschien de meter toch verkeerd gelezen had, maar dat bleek toch goed. Nu is de laatste paar jaar ook bij mij de boel geschat, maar elk jaar is er toch gewoon een verhoging geweest. Daarbij is er nog nooit iemand aan de deur geweest van de NUON die zelf geprobeerd heeft die meter te lezen. Ik heb trouwens ergens gelezen dat ze dat WEL verplicht zijn. Eén keer in de vier jaar of zo. En zelfs dan. Ik ben eens gaan rekenen. Als ik in de laatste 7 jaar 20 euro per maand extra had MOETEN betalen bovenop de verhoging die ik al gekregen heb per jaar, dan NOG haal ik die 1800 euro niet. Daarbij is er niet veel veranderd in huis. Ik heb maar één kachel. Dat vind ik dus wel heel vreemd. Maar ik zou niet weten hoe dat op te lossen. De boel eiken, maar dan krijg ik de rekening, en dat risico kan ik niet lopen. Ik heb nu een regeling lopen, maar dat ik zo veel dat ik veel te weinig over hou. Ik heb nu al de rekening van mijn zorgverzekering moeten laten liggen, terwijl ik uiteraard die juist nodig heb. Ik zit niet voor niks in de WAO. Ik word er wel eens wanhopig van. En niemand kan me helpen. En nee, voordat iemand er over begint. Ik heb niemand die die meter voor me kan lezen. Daarbij zal het voor hen ook moeilijk zijn erbij te komen. Als je niet uitkijkt donder je zo drie meter naar beneden. Ik ben ingeschreven voor een ander huis, maar dat duurt nog minstens vijf jaar. Wat te doen?
Meneer/mevrouw van de NUON! HELP!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door flappie »

Nuon neeft geen standen op dat doet continion de netbeheerder.

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Linda61 »

Wie dan ook. Nuon is de opdrachtgever toch?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door flappie »

continuon is de opdractgever. NIET je leverancier.

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Linda61 »

Sjemig, wie dan ook. Ik heb een contract met de NUON en die stuurt me ook de rekening. Als je geen oplossing weet, of een idee, dan hoef je ook niet te reageren.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door flappie »

De netbeheerder Continuon stuurt je gegevens door naar de NUON. NUON factureert je op leveranciers model. Dus transport en levering.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door jsp »

Sjemig, wie dan ook. Ik heb een contract met de NUON en die stuurt me ook de rekening. Als je geen oplossing weet, of een idee, dan hoef je ook niet te reageren.
Ik lees nergens dat de rekening niet klopt. Wat verwacht jij eigenlijk van dit forum? Dat NUON je de rekening kwijtscheldt als je maar hard genoeg jammert? Wie heeft dat gas opgestookt? Dus wie moet er voor betalen?

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Linda61 »

Ik zeg nergens dat ik niet wil betalen. Ik 'jammer' ook niet, maar ik krijg ook geen bewijs van de NUON dat het wel klopt. Ze sturen mij een gigantische rekening maar wel met de medeling dat ik eigenlijk helemaal niet zo veel gebruik. Ik woon in een heel klein huisje met één kachel die meestal op één van de laagste standen staat en in de zomermaanden helemaal uitstaat. Ik heb welgeteld acht lampen in mijn huis. En dan is een naheffing van 1800 euro normaal? Dacht het niet. Maar ja, probeer dat maar eens te bewijzen. Ik zoek gewoon een oplossing. Als de rekening dan toch klopt, pech, maar ik geloof er niks van. De NUON wil best eiken hoor, geen probleem. Maar of ik even wil betalen daarvoor? Alsof ze niet genoeg geld stelen van iedereen.

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door Linda61 »

*IJKEN*

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Help ik word gek!!

Ongelezen bericht door lammi »

lijkt op een spookafrekening.

Gesloten