LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het lief en leed dat Essent "Klantenservice" heet...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fj47

Het lief en leed dat Essent "Klantenservice" heet...

Ongelezen bericht door fj47 »

Het hele verhaal verwijderd, omdat het probleem uiteindelijk zeer keurig is opgelost door Essent.

Ook hebben wij van Essent een prachtige bos bloemen ontvangen en een brief met excuses voor het ongemak.
Laatst gewijzigd door fj47 op 12 mar 2011 11:27, 5 keer totaal gewijzigd.

tennis

Re: Het lief en leed dat Essent "Klantenservice" heet...

Ongelezen bericht door tennis »

Gedragsregels:

Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

fj47

tennis schreef:Gedragsregels:

Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.
Ik begrijp het, maar het is maar één keer geplaatst en dat het zolang is, komt omdat ik al zolang bezig ben.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Wat je jezelf allemaal kunt aandoen fj47. En het lijkt idd op "vertel uit eigen werk" :) Hier was en is een oproep aan Angelique of collega van haar op zijn plaats.

fj47

h@rm@n schreef:Wat je jezelf allemaal kunt aandoen fj47. En het lijkt idd op "vertel uit eigen werk" :) Hier was en is een oproep aan Angelique of collega van haar op zijn plaats.
Nogmaals, ik begrijp het, maar ik hoop voor je dat je niet in eenzelfde situatie komt, want dan reageer je ook wel anders. Maar ik begrijp je wel...

h@rm@n

Natuurlijk is niemand zo'n situatie te gunnen. Maar ik heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Regelmatig doe ik voor een kennis verhuizingen, aanmeldingen etc. voor zijn appartementen doorgeven aan Essent, WML en Ziggo. Een andere ervaring die voortreffelijk afgehandeld is, is de volgende: Een aangekocht pand door mijn kennis (op 1e verdieping een woonappartement en begane grond een bedrijfsgedeelte) waar 2 aansluitingen inzaten werd verbouwd tot 3 woonappartementen. Er moest dus 1 nieuwe aansluiting (elek., gas, water en cai) aangevraagd worden. Geen probleem zou je zeggen, indien de gemeente niet de huisnummers had veranderd. Het voormalige huisnummer 36A bleef 36A. Maar het voormalige huisnummer 38 met een bestaande aansluiting werd 38A en het nieuwe appartement kreeg huisnummer 38 waar de nieuwe aansluitingen in moest komen. Het veranderen van meters van 38 naar 38A en de nieuwe aansluiting op 38 zetten heeft geen enkel probleem opgeleverd, overigens bij geen van de betreffende bedrijven. Ik bedoel het kan ook ineens goed gaan en waar ligt dit dan aan?

fj47

Ja, het kan inderdaad ook goed gaan, maar het kan ook echt verkeerd gaan. Ik lees uit jouw woorden
Ik bedoel het kan ook ineens goed gaan en waar ligt dit dan aan?
dat ik degene moet zijn die hiervoor verantwoordelijk is en dat vind ik ronduit belachelijk. Lees het verhaal eens goed door!

Ik krijg het gevoel, h@rm@n, dat je ook een medewerker van Essent bent die bij een één-of-andere Webcare-team zit. Als dit de manier is van Essent om de schuld bij de klant neer te leggen, dan ben je de zoveelste bij Essent die niet goed luistert cq leest!

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste fj47,

In uw bericht van 22 februari op dit forum geeft u aan dat er nogal wat mis is gegaan met uw aanmelding en de verwerking hiervan.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

fj47

forumessent schreef:Beste fj47,

In uw bericht van 22 februari op dit forum geeft u aan dat er nogal wat mis is gegaan met uw aanmelding en de verwerking hiervan.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker
Beste Angelique,

Ik heb een email gestuurd.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

F. te H.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Knap werk en zo gaat het. Hoe het komt? Slordigheid en teveel een eigen interpretatie aan een aanmelding geven.

h@rm@n

dat ik degene moet zijn die hiervoor verantwoordelijk is en dat vind ik ronduit belachelijk. Lees het verhaal eens goed door!
Dit zijn jouw woorden fj47. Ik bedoel mede verantwoordelijk
Ik krijg het gevoel, h@rm@n, dat je ook een medewerker van Essent bent die bij een één-of-andere Webcare-team zit. Als dit de manier is van Essent om de schuld bij de klant neer te leggen, dan ben je de zoveelste bij Essent die niet goed luistert cq leest!
Ik moet je helaas teleurstellen, ik ben géén medewerker van Essent of eoa Webcare-team. Gewoon een geinteresseerde in dit forum die met enige kennis wil reageren in belang van de topic starter en anderen. Bovendien al vanaf het begin dat een aansluiting op mijn naam kwam te staan klant/afnemer van Essent en zijn voorgangers PLEM, Mega-Limburg en Limagas met geen (gelukkig) enkele slechte ervaring. :D

fj47

forumessent schreef:Beste fj47,

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker
Beste Angelique,

Wat is dit een drama!

fj47

Lees mijn update in het verhaal!

fj47

Beste mensen,

Aangezien er geen doorkomen aan is bij de Klantenservice van Essent en mijn probleem niet serieus genomen wordt, wil ik graag in contact komen met iemand van Essent en dan bedoel ik niet de klantenservice!

Weet iemand waar in Groningen nog een Essent-kantoor is waar ik mijn probleem op tafel kan leggen en wel naar mij geluisterd wordt?

Alvast bedankt!

F.

LadyDaisy

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

fj47 schreef:Beste mensen,

Aangezien er geen doorkomen aan is bij de Klantenservice van Essent en mijn probleem niet serieus genomen wordt, wil ik graag in contact komen met iemand van Essent en dan bedoel ik niet de klantenservice!

Weet iemand waar in Groningen nog een Essent-kantoor is waar ik mijn probleem op tafel kan leggen en wel naar mij geluisterd wordt?

Alvast bedankt!

F.
Ten eerste heb je zelf een fout gemaakt met je aanmelding, verkeerde huisnummer opgegeven.
Nee, daar wordt geen check op gedaan want er wordt een welkomstbrief verzonden met het bericht dat een aanmelding binnen een bepaalde tijd geannuleerd kan worden zonder gevolgen.

Normaal gezien gebeurt dat ook zonder problemen.
Helaas is bij jou de annulering om welke reden dan ook niet goed gegaan, en probeert Essent dit recht te zetten.

Maar je hebt zelf deze ellende veroorzaakt door een verkeerd huisnummer op te geven.
En nu ga je klagen dat het niet zo een, twee, drie opgelost kan worden?

Rustig aan en heb geduld, wat ik uit jou relaas opmaak is dat er verschillende processen lopen, en die hebben nu eenmaal even nodig.
Elke keer dat je belt en eist dat er weer iets opgestart word, heb je kans dat een lopend iets afgebroken word, en dat moet niet.

h@rm@n

Indien je gebruikt gemaakt had van de site http://www.essent.nl/content/particulie ... index.html en de service "vraag het Heleen", dan had je kunnen lezen dat er vanaf augustus 2010 géén klantenbalies meer zijn. Alles gaat via de site c.q. telefonisch met de klantenservice. Deze wijziging vind ik persoonlijk wel jammer, want fysiek van persoon tot persoon werkt in sommige problemen beter.

fj47

Het hele verhaal verwijderd, omdat het probleem uiteindelijk zeer keurig is opgelost door Essent.

Ook hebben wij van Essent een prachtige bos bloemen ontvangen en een brief met excuses voor het ongemak.

h@rm@n

Lang leve de Essent medewerker (lees Angelique) :lol:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@fj47
Waarom dan het hele verhaal verwijderen ? Misschien hebben andere mensen er nog iets aan ter lering of iets dergelijks.
Het is dan toch nog steeds mogelijk om ook een bericht te plaatsen dat Essent het uiteindelijk keurig heeft opgelost en dat je nu supertevreden bent.
Ik neem even aan dat je ook best iets op dit forum mag plaatsen wat dan weer wel goed gaat.

Of heeft Essent gevraagd het te verwijderen ??

Gesloten