Hoeveel zal het uitmaken?
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
dat is grappig: bij mijn dynamisch contract, Zonneplan, is de prijs van 1.00-2.00 snachts juist het laagste .
Voor TS: heb je zelf het contract afgesloten? en wat voor een is dat? In het geval je hetz elf niet hebt afgesloten maar het over de huurbaas loopt maakt het niet uit. Wanneer je het zelf hebt afgesloten is er verschil nacht / dagtarief, maar alleen wanneer je dat bent overeengkomen.
Maarre: dit is toch allemaal op google te vinden....?
witte angora
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Wat voor contract hebt u nu? Wat verbruikt u overdag en wat tijdens daltarief? Als u nu een enkeltarief hebt moet u op zoek gaan naar het hoog/laag tarief en dat in een berekening gooien. Dan weet u wat u tijdens het hoge en lage tarief en nu betaald. Vervolgens meet u het verbruik van de machines. Dat keer het tarief dat u nu betaald en keer het andere tarief. Het verschil daartussen is wat u dan bespaard.
Wij kennen uw verbruik niet, wij weten niet welk contract u hebt, we weten geen enkel tarief en we weten niet wat uw machines verbruiken. Het antwoord moet u toch echt zelf uitrekenen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Ik bel budget energie 

Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Vraag het gelijk aan hun, zij kunnen je daarop wel antwoord geven.
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Het blijkt dat mijn tarieven gas en elektra zowel overdag als in het weekend als in de nacht hetzelfde zijn.
Ik heb een contract met vaste tarieven.
Ik krijg wel 50 E cashback op mijn jaarafrekening
Ik heb een contract met vaste tarieven.
Ik krijg wel 50 E cashback op mijn jaarafrekening
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Mooi, gewoon overdag wassen en drogen dus.
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Je bent er een, dagkoers!
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Topic kan dus gesloten worden. Het antwoord is er.
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Bedankt allemaal
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Gisteren een wasje gedraaid op de fijne stand of zoiets, dan draait hij op 30 graden. Kosten, volgens SlimmemeterPortal: ongeveer 0,5 kwh. Dan maakt het dag/nacht tarief geen fluit meer uit. Uiteraard met 60 graden voor de handdoeken zal het wat meer zijn, maar dan nog vind ik het verschil te klein om er mijn bed voor uit te komen.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13431
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Bij BudgetEnergie zit er geen verschil tussen dag en nachtstroom. Als ik kijk bij mijn eigen aanbieder, dan zijn er de volgende prijzen:
Dagtarief: 0,39566
Nachttarief: 0,39324
Enkel tarief: 0,39445
Ik zit nu op enkel tarief, eerst moet dan het contract aangepast worden en zal ik €0,00121 per kWh gaan besparen op nu. Inderdaad, loont de moeite niet.
Dagtarief: 0,39566
Nachttarief: 0,39324
Enkel tarief: 0,39445
Ik zit nu op enkel tarief, eerst moet dan het contract aangepast worden en zal ik €0,00121 per kWh gaan besparen op nu. Inderdaad, loont de moeite niet.
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Bij mij is het normaaltarief 0,38155 en daltarief 0,34116. Scheelt 4 cent, maar voor die 2 cent verschil bij dit wasje maak ik me toch echt niet druk.
Wat dat betreft: zal er een groot verschil zitten in de kosten van een dubbele meter en een enkele meter? Voor de netbeheerder om ze aan te schaffen en te plaatsen dus. Ik ga me nu toch echt afvragen of dat hele dag- en nacht tarief wel zo'n goede economische keuze is geweest.
Wat dat betreft: zal er een groot verschil zitten in de kosten van een dubbele meter en een enkele meter? Voor de netbeheerder om ze aan te schaffen en te plaatsen dus. Ik ga me nu toch echt afvragen of dat hele dag- en nacht tarief wel zo'n goede economische keuze is geweest.
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Dat dag- en nachttarief is al jaren niet meer interessant, behalve wellicht voor iemand die alles ‘s nachts en in het weekend doet.
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Maar hoe groot was het verschil vroeger dan? Ik kan me nog wel herinneren dat het ingevoerd werd, zal rond 1986 zijn geweest. Maar kan me niet herinneren hoe groot het verschil toen was. Weet nog wel dat sommigen daar toen al hun bedenkingen over hadden.
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Het precieze verschil weet ik ook niet meer, maar was aanzienlijk. Ook alle elektrische boilers starten om een uur of elf met opwarmen. Vaak had je nog tussen de middag een uurtje of wat laag tarief.
-
witte angora
- Berichten: 30770
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Lees nu dat het dubbeltarief in Vlaanderen per 1 januari 2023 is afgeschaft. Althans, voor de distributienettarieven. https://www.vlaanderen.be/energiefactuu ... achttarief
In Nederland:
Per 1 juli 2021 is het TF-signaal uitgezet. Mensen met analoge meters kunnen vanaf dan geen gebruik meer maken van het dag- en nacht tarief. Dat is vooral omdat het oudere techniek betreft waarvoor de kennis binnen Nederland niet meer aanwezig is. https://www.pricewise.nl/blog/dubbel-tarief-verdwijnt/
Verder kan ik geen gegevens van vroeger vinden, maar ook niet dat het dubbeltarief ook hier afgeschaft gaat worden. Het heeft m.i. ook helemaal geen enkel nut meer.
In Nederland:
Per 1 juli 2021 is het TF-signaal uitgezet. Mensen met analoge meters kunnen vanaf dan geen gebruik meer maken van het dag- en nacht tarief. Dat is vooral omdat het oudere techniek betreft waarvoor de kennis binnen Nederland niet meer aanwezig is. https://www.pricewise.nl/blog/dubbel-tarief-verdwijnt/
Verder kan ik geen gegevens van vroeger vinden, maar ook niet dat het dubbeltarief ook hier afgeschaft gaat worden. Het heeft m.i. ook helemaal geen enkel nut meer.
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Als je slaapt zweet je meer.witte angora schreef: ↑19 okt 2023 10:50Of je er nou de hele dag op zit of er dan ook nog op slaapt, dat zal uiteindelijk toch niet meer zoveel uit maken?
Re: Hoeveel zal het uitmaken?
Volgens mij was het daltarief vroeger de helft van het normale tarief.
Volgens mij bestaat het al sinds mensenheugenis; ik meen me te herinneren dat het in de jaren '60 al bestond. Ik weet in ieder geval heel zeker dat het in 1975 bestond.
Volgens mij bestaat het al sinds mensenheugenis; ik meen me te herinneren dat het in de jaren '60 al bestond. Ik weet in ieder geval heel zeker dat het in 1975 bestond.
