| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Ik zou hier nog even mee oppassen. Er staat immers ook dat, wanneer de factuur niet volledig wordt voldaan, zij hun verplichtingen opschorten. Het lijkt me dan verstandiger in overleg na afloop te verrekenen en niet te hard de aanval in te gaan. Anders krijg je dat de gun-factor verdwijnt.Piebe1 schreef:Sinds 08-08-2018 is mijn omvormer defect.
Gezien de huur overeenkomst die ik niet kan inzien. En de algemene voorwaarden die ik niet kan inzien. Of de automatische incasso die ik niet schriftelijk heb, kan ik niks controleren.
Hierdoor zal ik het huur bedrag door 31 dagen delen en alleen betalen voor de dagen dat deze installatie ook daadwerkelijk werkt.
Dat is prima, maar van wanneer is dit bericht? Als je dit gisteren hebt verstuurd is de termijn niet echt redelijk.Piebe1 schreef:Hierbij verwacht ik dat de omvormer dan ook 17-08-2018 vervangen is.
Indien dit niet het geval is stel ik u in gebreken.
Essent heeft als het goed is inderdaad niks met de verhuurde zonnepanelen te maken, als je deze bij een ander bedrijf hebt gehuurd. Zolang je de electriciteit gewoon blijft betalen zou je geen problemen met Essent moeten krijgen.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Ik zeg niet te betalen, ik heb nog geen factuur gezien 
De melding is sinds 08-08 ( is wat kort, klopt )
Essent geeft inderdaad ook aan dat hun de verhuurder zijn en niet Essent, dus dat komt wel goed.
De melding is sinds 08-08 ( is wat kort, klopt )
Essent geeft inderdaad ook aan dat hun de verhuurder zijn en niet Essent, dus dat komt wel goed.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Duidelijkheid over wie nou wat incasseert.
De offerte is via Essent aangevraagd.
Ontvangen van bedrijf x
Incasso gaat via energiewacht groep.
Ik word hopelijk deze week nog terug gebeld door de energiewacht groep.
Maar er staat nergens vermeld dat de incasso via hun gaat.
Hoor ik dan niet van Energiewachtgroep een voorwaarden te hebben?
De offerte is via Essent aangevraagd.
Ontvangen van bedrijf x
Incasso gaat via energiewacht groep.
Ik word hopelijk deze week nog terug gebeld door de energiewacht groep.
Maar er staat nergens vermeld dat de incasso via hun gaat.
Hoor ik dan niet van Energiewachtgroep een voorwaarden te hebben?
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Helaas werkt zowel Essent, Volta Solar en Energiewacht groep niet mee.
Eerder dan 19-09-2018 komen ze niks doen.
Op een e-mail met artikel 7:206bw en 7:207bw krijg ik alleen de algemene voorwaarden van hun toegestuurd en meer niet.
30-08 maar naar het juridisch loket en kijken of we er een zaak van kunnen maken ( dan is het gestelde termijn van 14 dagen voorbij )
Eerder dan 19-09-2018 komen ze niks doen.
Op een e-mail met artikel 7:206bw en 7:207bw krijg ik alleen de algemene voorwaarden van hun toegestuurd en meer niet.
30-08 maar naar het juridisch loket en kijken of we er een zaak van kunnen maken ( dan is het gestelde termijn van 14 dagen voorbij )
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
De klacht is nu 14 dagen oud, correct?Piebe1 schreef:Helaas werkt zowel Essent, Volta Solar en Energiewacht groep niet mee.
Eerder dan 19-09-2018 komen ze niks doen.
Op een e-mail met artikel 7:206bw en 7:207bw krijg ik alleen de algemene voorwaarden van hun toegestuurd en meer niet.
30-08 maar naar het juridisch loket en kijken of we er een zaak van kunnen maken ( dan is het gestelde termijn van 14 dagen voorbij )
Wanneer heeft u ze 14 dagen gegeven?
Zodra die 14 dagen op zijn hen in gebreken stellen en sommeren direct/binnen een week het probleem op te lossen of anders abonnementsgelden te retourneren of verrekenen (al dan niet aansturen op ontbinding van overeenkomst indien gewenst).
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
13-08 termijn gesteld voor 17-08 ( geen gehoor)
16-08 termijn gesteld voor 30-08
Nu zie ik dat Volta Solar de incasso dus wel zelf doet nadat ze dit meerdere keren hebben ontkent.
Ze willen €56,85 afschrijven terwijl de offerte €53,40 is.
Momenteel weten zij niet waarom ik €3,45 meer moet betalen.
Ontbinding van overeenkomst is een groten stap. Ik zal dan zelf de verwijderings- kosten moeten betalen.
16-08 termijn gesteld voor 30-08
Nu zie ik dat Volta Solar de incasso dus wel zelf doet nadat ze dit meerdere keren hebben ontkent.
Ze willen €56,85 afschrijven terwijl de offerte €53,40 is.
Momenteel weten zij niet waarom ik €3,45 meer moet betalen.
Ontbinding van overeenkomst is een groten stap. Ik zal dan zelf de verwijderings- kosten moeten betalen.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Als ze niet weten waarom een bedrag wordt afgeschreven dan krijgen ze van mij dat bedrag ook niet.
Zolang de panelen niet werken (dit is iets anders dan niet volledig) inderdaad ook geen betaling er voor verrichten.
Zodra de termijn verlopen is vermelden dat ze 14 dagen de tijd hebben om de panelen etc. op te halen, en u ze daarna als "defect / te vernietigen" beschouwd.
Zolang de panelen niet werken (dit is iets anders dan niet volledig) inderdaad ook geen betaling er voor verrichten.
Zodra de termijn verlopen is vermelden dat ze 14 dagen de tijd hebben om de panelen etc. op te halen, en u ze daarna als "defect / te vernietigen" beschouwd.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Kan dat zomaar? Krijg ik dan geen kosten voor demontage?
Wanneer ik niet betaal kunnen hun mijn dan niet in gebreken stellen?
Wanneer ik niet betaal kunnen hun mijn dan niet in gebreken stellen?
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Je hebt een aanbod aanvaard. Conclusie: je hebt een overeenkomst.Piebe1 schreef:Omstreeks 19 juni heb ik een offerte ondertekend met akkoord voor de huur van zonnepanelen.
Altijd (ook) schrijven.Piebe1 schreef:Rond 19.40 nogmaals gebeld, ja nee sorry wij krijgen geen monteur te pakken.
Wanneer het bedrijf zich beroep op algemene voorwaarden, dan kun je stellen dat jij andere voorwaarden hebt gehad. Gevolg is dat het bedrijf moet aantonen dat deze algemene voorwaarden op deze overeenkomst van toepassing is.Piebe1 schreef:Conclusie: Ik heb alleen een digitale offerte waarin de algemene voorwaarden niet meer inzichtelijk is.
Ik zou de opbrengst schatten en dat bedrag in mindering brengen. Dat mag gewoon, alleen je hebt een probleem als men betwist dat je gebeld hebt.Piebe1 schreef:Zoals jullie wel snappen heb ik weinig zin om een maand huur te betalen terwijl de installatie niet eens werkt. Wat zijn mijn rechten hierin? Dit bedrijf is nogal dwars en valt slecht mee te praten.
Artikel 7:207 lid 1 BW schreef:De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
P.S. Als je uit de algemene voorwaarden citeert, kun je dan de tekst bewerken, zodat niet iedere regel op 1/4 van het scherm breedte een enter heeft? Dat leest echt een stuk prettiger. (Spaties tussen de artikels / leden helpen ook.)Artikel 7:209 BW schreef:Van de artikelen 206, leden 1 en 2, 207 en 208 kan niet ten nadele van de huurder worden afgeweken voor zover het gaat om gebreken die de verhuurder bij het aangaan van de overeenkomst kende of had behoren te kennen.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Sorry, zal er rekening mee houden.
Ik heb inmiddels de klacht overal zo'n beetje geplaatst.
Ik heb 1 reactie van Volta Solar gehad:
Uiteraard hoeft een klant pas te betalen als het systeem werkend is opgeleverd, Het systeem van deze klant heeft gewerkt en hierdoor is er ook een factuur verstuurd. Dat er binnen korte termijn een defect optreedt ligt niet aan de montage, de fabrikant heeft inmiddels een vervangend exemplaar geleverd en de eerst mogelijke datum om deze te vervangen is 19 Sept 2018
Tevens willen zei me niet doorverbinden met de Directeur Hans Schoenmakers.
Ik heb ook aangegeven alleen voor de werkende dagen te betalen maar krijg dus een incasso van de volle huur plus €3,45. Daar krijg ik zelfs geen antwoord op.
Ik heb inmiddels de klacht overal zo'n beetje geplaatst.
Ik heb 1 reactie van Volta Solar gehad:
Uiteraard hoeft een klant pas te betalen als het systeem werkend is opgeleverd, Het systeem van deze klant heeft gewerkt en hierdoor is er ook een factuur verstuurd. Dat er binnen korte termijn een defect optreedt ligt niet aan de montage, de fabrikant heeft inmiddels een vervangend exemplaar geleverd en de eerst mogelijke datum om deze te vervangen is 19 Sept 2018
Tevens willen zei me niet doorverbinden met de Directeur Hans Schoenmakers.
Ik heb ook aangegeven alleen voor de werkende dagen te betalen maar krijg dus een incasso van de volle huur plus €3,45. Daar krijg ik zelfs geen antwoord op.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Dat zullen ze vast wel proberen: echter hebben zij geen degelijk product geleverd en wordt er niet gereageerd op uw pogingen dit opgelost te krijgen, dan moeten er dus grotere maatregelen genomen worden.Piebe1 schreef:Kan dat zomaar? Krijg ik dan geen kosten voor demontage?
Wanneer ik niet betaal kunnen hun mijn dan niet in gebreken stellen?
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Dit is de reactie van Voltayan schreef:Dat zullen ze vast wel proberen: echter hebben zij geen degelijk product geleverd en wordt er niet gereageerd op uw pogingen dit opgelost te krijgen, dan moeten er dus grotere maatregelen genomen worden.Piebe1 schreef:Kan dat zomaar? Krijg ik dan geen kosten voor demontage?
Wanneer ik niet betaal kunnen hun mijn dan niet in gebreken stellen?
Uiteraard hoeft een klant pas te betalen als het systeem werkend is opgeleverd, Het systeem van deze klant heeft gewerkt en hierdoor is er ook een factuur verstuurd. Dat er binnen korte termijn een defect optreedt ligt niet aan de montage, de fabrikant heeft inmiddels een vervangend exemplaar geleverd en de eerst mogelijke datum om deze te vervangen is 19 Sept 2018
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Ik zou een brief sturen, waarin je aangeeft dat het systeem ondeugdelijk is, jij daardoor huurgenot mist en je op grond van art. 7:207 BW de huur mag verminderen evenredig aan de gemiste opbrengst.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Dat heb ik helaas al 3 keer gedaan zonder succes of enige reactie.alfatrion schreef:Ik zou een brief sturen, waarin je aangeeft dat het systeem ondeugdelijk is, jij daardoor huurgenot mist en je op grond van art. 7:207 BW de huur mag verminderen evenredig aan de gemiste opbrengst.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Dat hoeft dan inderdaad niet nog een keer. Je staat in je recht om te verrekenen. Kun je zelf een schatting maken van wat de zonnepanelen opbrengen deze hoogtij dagen?
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Wat ik per dag mis loop is +- € 4alfatrion schreef:Dat hoeft dan inderdaad niet nog een keer. Je staat in je recht om te verrekenen. Kun je zelf een schatting maken van wat de zonnepanelen opbrengen deze hoogtij dagen?
Maar ik huur de hele installatie a €53,40 per maand ( incasso is gek genoeg €56,85)
Huur bedrag delen door 31 dagen is €1,72 per dag dat voor de gedraaide dagen x9 €15,51 voor de maand Augustus.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Dit is een nieuwe reactie van Volta
Wij betreuren het ten zeerste dat het systeem op zo`n korte termijn uitgevallen is, ik bied de volgende oplossing aan:
De bedragen die tot nu toe zijn geïncasseerd worden terug gestort, pas als het systeem geheel werkend opgeleverd is zullen wij weer tot incasso overgaan.
Klinkt goed.
Deze reactie wil ik plaatsen daarop
Wanneer het volledige systeem werkzaam is mag de volledige huur a €53,40 worden geïncasseerd.
Voor de maand augustus en de dagen van september/oktober kan er €1,72 per werkzame dag in rekening worden gebracht.
Wij betreuren het ten zeerste dat het systeem op zo`n korte termijn uitgevallen is, ik bied de volgende oplossing aan:
De bedragen die tot nu toe zijn geïncasseerd worden terug gestort, pas als het systeem geheel werkend opgeleverd is zullen wij weer tot incasso overgaan.
Klinkt goed.
Deze reactie wil ik plaatsen daarop
Wanneer het volledige systeem werkzaam is mag de volledige huur a €53,40 worden geïncasseerd.
Voor de maand augustus en de dagen van september/oktober kan er €1,72 per werkzame dag in rekening worden gebracht.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Zonnepanelen brengen in de zomer meer op dan in de winter, omdat er in de zomer meer zonuren zijn. Wat jij berekend is niet wat je misloopt, maar wat het huurbedrag per dag is. Wat je misloopt hangt af van het aantal zonuren, het tarief van je stroom en of je meer of minder lever dan wat je verbruikt aan stroom.Piebe1 schreef:Huur bedrag delen door 31 dagen is €1,72 per dag dat voor de gedraaide dagen x9 €15,51 voor de maand Augustus.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Klopt helemaal.alfatrion schreef:Zonnepanelen brengen in de zomer meer op dan in de winter, omdat er in de zomer meer zonuren zijn. Wat jij berekend is niet wat je misloopt, maar wat het huurbedrag per dag is. Wat je misloopt hangt af van het aantal zonuren, het tarief van je stroom en of je meer of minder lever dan wat je verbruikt aan stroom.Piebe1 schreef:Huur bedrag delen door 31 dagen is €1,72 per dag dat voor de gedraaide dagen x9 €15,51 voor de maand Augustus.
Maar is dat reëel om te eisen/vragen.
Variabele leveringskosten Enkeltarief € 0,05639
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,12654
Vaste leveringskosten € 0,17026 /dag
voor Liander NV : Capaciteitstarief t/m 3 x 25A of t/m 1 x 80A € 0,69031 /dag
Vermindering energiebelasting € 1,02284- /dag
75,80 gewone zon uren (berekend online )
Volle zonuren
Een vol zonuur komt overeen met de hoeveelheid energie die op een wolkenloze zomerdag in 1 uur op een op de zon gericht vlak valt. Dit is ongeveer 1 kWh/m2. Het aantal volle zonuren in een periode is de totale ontvangen zonne-energie per m2 in die periode gedeeld door 1 kWh. In juni zijn er gemiddeld 5 volle zonuren per dag en in december 0,5.
Re: Huren zonnepanelen, offerte is overeenkomst?
Ja, dat de schade als gevolg dat zij hun verplichtingen niet nakomen. In de winter zouden zij dat ook aandragen om de kosten om laag te krijgen.Piebe1 schreef:Maar is dat reëel om te eisen/vragen.
