LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
diepe zucht
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2007 14:24

Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door diepe zucht »

Hallo allemaal,

Ik moet hier even mijn verhaal kwijt hoor!! Ik had voor 2 jaar een contract met Oxxio. Dat ik ging scheiden, nam ik oxxio mee bij de verhuizing. Ik moest mezelf overnemen qua contract om mijn achternaam te wijzigen, prima zo geregeld dacht ik nog. Maar helaas!! Alles ging mis wat maar mis kon gaan. Ik zit eraan te denken om de kosten die ik heb moeten maken te declareren bij Oxxio. Kweetniet hoeveel telefoontjes en brieven gestuurd, zonde van me geld!! Wat was het nu.... Normaal gesproken bij een contractovername, neem je alles over wat in het contract beschreven staat. Ook wanneer de einddatum is. Nu kreeg ik eerst te horen dat ze er zomaar 1,2 of 3 jaar er aan vast geplakt hadden. Ze zei iedere keer iets anders. Vervolgens op tijd vermeld dat ik het op wilde zeggen, want mijn contract liep bijna af. Kreeg ik brieven met de verkeerde achternaam erop of de verkeerde einddatum. Toen kwam ik er dus achter dat ze gewoon een heel nieuw contract aangemaakt hadden op mijn naam zonder mijn toestemming, moest ik weer uitleggen dat het niet de bedoeling was. Kreeg ik weer de verkeerde wijzingen thuis gestuurd. Een paar keer klopten dus de einddata niet en ook qua achternaam niet. Tig keer moeten bellen dat ik helemaal geen nieuw contract wilde, beweerde ze dat ik weer niet op tijd was met afmelden en dat ie daarom nog een jaar door zou lopen. Klantenservice en afdeling opzegging werken langs elkaar heen, kunnen niet bij elkaar in de pc kijken, dus moest ik alle papieren weer copieren en opsturen. De een beweerde dit de andere weer anders. Dacht ik dat het eindelijk geregeld was, qua opzegging kreeg ik de brief onder mijn andere getrouwde naam en weet ik het allemaal. Kreeg ik de juiste brief, kreeg ik evengoedt nog een brief dat ik het eerder opgezegt zou hebben en 2 keer 50 euro zou moeten dokken, weer gebeld, brief mocht ik als niet verstuurd beschouwen, belde ik naar ze want ik had de eindafrekening nog niet gehad, krijg ik weer een brief dat ik moet dokken omdat ik eerder opgegt zou hebben, en moet ik weer als niet verstuurd beschouwen. ZUCHT!! Nu krijg ik me eindafrekening pas in januari 2008. Lekker op tijd!! Het is mogelijk dat ze dit van me rekening halen, moet ik het weer terug storneren.
Met andere woorden ik ben doodziek van die Oxxio!! En weet nu nog niet of het een keer gaat komen, of dat ze blijven klooien!! Want dit loopt nu al bijna 2 jaar lang!!
Voor mij NOOIT geen Oxxio meer!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Even een kleine, voor jou een grote, steek geven. Je bent nog niet af van Oxxio. Zij begrijpen het daar niet en werken inderdaad enorm langs elkaar heen. Zo heb ik daar ook wel eens notities laten maken van gesprekken. Op het moment dat die notities nodig waren waren die notities spoorloos verdwenen of veranderd.
Bij ons is Oxxio nog steeds bezig met overname. Dit duurt wel erg lang nu. Heb een keer gebeld en hun zeggen nooit iets gehoord of gezien te hebben van Eneco die de overstap regelt. Het enige dat wij maar hoefde te doen was een overstapkaart van Eneco in te vullen. Dit hebben wij gedaan en in 2 voud aan hun verstuurd. Ook heb ik een aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan hun verzonden. Ik heb hier de papieren leggen dat zij in ontvangst genomen zijn, maar die is volgens Oxxio nooit binnengekomen.

Succes met je acties. Ik heb het sterke vermoeden dat wij daar dalijk ook last van gaan krijgen. :twisted:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Kyle »

hoi maarten1234

groetjes uit benidorm.
nog steeds met oxxio in de clinch? doe je toch iets verkeerd!

Kyle

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door wicher »

En dat zit jij midden in de nacht in Benidorm te verzinnen Kyle?
Volgens mij doe JIJ iets verkeerd :)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Shine »

Hoeveel mensen weten dat als ze overstappen naar Oxxio dan ook meteen in zee gaan dat er een nieuwe meter, Oxxio-meter geplaatst gaat worden?
Dit facet wordt namelijk knap verdoezeld of iig niet duidelijk door de verkopers aangehaald.
Welke gevolgen dit op de lange termijn met zich (kan) brengen laat zich raden.
Attentiepuntje voor diegenen die aan Oxxio denken. Laat je hierover goed en gedegen informeren. Zeker voor wat betreft de gevolgen als je weer overstapt naar een andere levernacier etc. of de meters van Oxxio wilt laten verwijderen.

Tiellie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 sep 2007 20:36

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Tiellie »

Over die nieuwe meter is nog veel te doen, het is nog niet eens duidelijk of de meter van Oxxio wel goedgekeurd is. Maar oxxio heeft hem al wel her en der geplaatst.

In de nabije toekomst moeten de netbeheerders de nieuwe meters gaan verspreiden, EN NIET DE LEVERANCIERS!!!

Dus ik weet niet waar Oxxio mee bezig is, maar als je nu een Oxxio meter neemt zit je vast aan een contract van 3 jaar voor de meter en die kan in 2008 goed vervangen moeten worden. En dan betaal je dubbele kosten, zowel aan Oxxio als voor de meter die wel aan de nodige eisen zal voldoen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Even ter verduidelijking.

Je energiemeter is NIET van Oxxio. Deze is van de netbeheerder. Oxxio heeft hier vanaf te blijven.

Zij zijn niet bevoegd om een meter te vervangen!!!!!!!!!!!!

Metervervanging gaat altijd via de netbeheerder.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Oja kyle. Voor ik het vergeet. Ik ben niet de enige die met Oxxio in de clinch legt. Met mij nog meerdere. Dit en andere forums bewijzen dat. Doen wij dan allemaal iets verkeerd?? Dacht het niet. Rechtzaak na rechtzaak verliezen zij.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door flappie »

de meter neem je af van het meet bedrijf welke de meetgegevens doorgeeft aan de netbeheerder. Het meetbedrijf mag je zelf kiezen in dat geval laat je dus oxxio meetbedrijf de meetopname doen en ook het innen van de meterhuur.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Maar de meter is en blijft van de netbeheerder. Het heet niet voor niets meterhuur.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door flappie »

De meter is eigendom van het meetbedrijf de netbeheerder kan namelijk de meetdienst hebben uitbesteed OF de klant heeft zelf een meetbedrijf ingeschakeld.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ja daar heb je gelijk in. Dat was ik ef vergeten...... :oops:

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door amneris »

Klopt wat je zegt Flappie, alleen het probleem hier is dus dat Oxxio een monteur stuurt die de meter komt vervangen. Het nadeel is dat Oxxio er niet aan mag komen hun moeten er met de poten van afblijven.
Netbeheerder mag de meter vervangen en dat is waar Oxxio eigenlijk opdracht aan moet geven.
En wat Tiellie zegt de meters zijn waarschijnlijk niet eens EU goedgekeurd. Dat betekent dat de huishoudens die een meter hebben van Oxxio straks weer een andere moeten hebben.

Een monteur die een nieuwe meter aankomt leggen of dat nu voor energie is of een gasmeter water noem maar op.
Moet een gecertificeerde monteur zijn en erkent bij Kenteq.
Nu kunnen jullie je wel denk af vragen hoe weet je dat allemaal.
Mijn man is installateur en doet bijna alles. Behalve de meters verplaatsen en vernieuwen daar mag hij niet aankomen omdat hij net die 3 certificaten niet heeft. Hij heeft nu ook een klus waar Essent voor komt om de gas meter te verlegen en net beheerder Continuon om de andere meters te verlegen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door flappie »

Het meetbedrijf is de bezitter van de meter indien oxxio een eigen meetbedrijf heeft is dit dus toegestaan.

Voor de door de DTE erkende meetbedrijven kan je kijken op www.dte.nl

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door amneris »

Volgens DTe heeft Oxxio een certificaat als meetbedrijf gekregen voor elektra en gas.
Maar dat heeft het bedrijf, monteurs moeten zelf ook zo'n certificaat hebben.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Shine »

Met welk meetbedrijf is oxxio eigenlijk in ze gegaan?
En, welke meters gebruiken zij?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door flappie »

Alle info staat op de website van de DTE.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ik word nu wel heeeel erg moe van Oxxio!!

Ongelezen bericht door Shine »

Dat snap ik, maar wilde me het zoeken bij de DTE nou juist even besparen en hoopte een dienblad antwoord hier. :wink:

Gesloten