Innova Energie past energieplafond niet goed toe in jaarrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Egon Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2024 17:41

Innova Energie past energieplafond niet goed toe in jaarrekening

Ongelezen bericht door Egon Janssen »

Ik heb een jaarrekening ontvangen van Innova Energie. Daarin zaten drie storende fouten
1) het jaar bestond uit 4 periodes, waarvan de laatste 2 hoorden bij een jaarcontroct. voor de elektra tellen de kosten voor levering elektriciteit niet op tot het totaal gefactureerde bedrag op het voorblad (met het totaal over de 4 periodes. Het verschil is 60 EUR).
2) De hele factuur valt onder de prijsplafond periode. Ook het gasverbruik uitgesplitst over de 4 factuur periodes is lager dan het plafond berekend met de RVO tabel met dagbudgetten. Toch komt het gastarief hoger uit dan de prijsplafond prijs.Afwijking is 75 EUR. Ik vermoed dat er een fout zit in de formule die innova gebruikt om de prijsplafond korting te bepalen in combinatie met verschillende periodes in de afrekening.
3) ik ben dus gedurende het jaar overgestapt van variabele prijzen naar een jaarcontract. Hiervoor heb ik leveringstarieven ontvangen in de vorm van een offerte per mail. Die heb ik dezelfde dag bevestigd. Ik kreeg toen een bevestigingsmail met dezelfde offerte en andere bijlagen zoals contractvoorwaarden. later die dag kwam er nog een mail "Welkom bij Innova Energie" Hier zat een document bij "contractbevestiging", daarin staan alleen andere tarieven dan die dag afgesproken in de offerte. Ik heb dat destijds niet opgemerkt. bij de controle van de jaarafrekening vielt het me op. Klantenservice gaf aan dat contractbevestiging leidend is, ik ben het daar niet mee eens, vind dit misleidend! (dit gaat over 20 EUR, dus niet heel spannend, maar de misleiding en dit niet willen corrigeren vind ik wel erg)

Heb de klacht neergelegd bij de geschillencommissie. Ik vermoed echter dat deze problemen bij meer Innova klanten gaan voorkomen daarom plaats ik het onderwerp ook hier. De klantenservice is niet zo behulpzaam (beloven al maanden te reageren maar laten ondanks de 5 reminders niets horen)

Plaats reactie